Berka: Du har alltså möjlighet att se en direkt avgörande stanley cup-final där det vinnande laget spelar på hemmaplan och du nobbar för att lagen är "tråkiga"?
hmmm
Dream Team:
Kings är nu 1 seger från bucklan. Såg första perioden sedan somnade jag =)
Såg på höjdpunkterna nu i morse och 1 - 0 målet såg rätt misstänkt ut då jag tycker Brodeur hade låst pucken under benskyddet men domarna såg förmodligen situationen bättre än mig ;)
ante08:
Kings spelar en rolig hockey tycker jag. Sedan undrar jag om nån kan förklara varför NJ skulle spela den tråkigaste hockeyn i NHL som en del påstår. Calle Johansson påstår att dom spelar fin hockey. Hur står det till med det egentligen? Jag tycker väl inte dom spelar nån tråkigare hockey än nåt annat lag.
Olle:
Jag är lite inne på din bana, när man set det första gången ser det ut som en krock men sednare är det som du säger en solklar bentackling.
WarhawK:
Nattens snackis
Vad tycker ni andra? Olycka eller medvetet?
http://www.youtube.com/watch?v=OjhF6Z3qyyoante08:
Los Angeles klar för final. efter seger mot Phoenix i natt med 4 - 3 efter SD
Wayne Gresky:
Bara så satans trist att matchen avgörs på ett misstag av domarna , istället för mål skulle det varit spel 4 mot 4 när caps spelaren drar ner Callahan + missar utvisning på Knuble för delay of game trots både linjeman och domare tittar på sekvensen
MarcusElving:
Snackas om eventuell avstängning för den här tacklingen
www.youtube.com/watch?v=htqYgaSNfOgBäckis mål mot Rangers! Lite Foppa-vibbar över det hela.
Offensiv tackling - pang! Pass till medspelare bakom mål, får tillbaka pucken och trycker upp den i krysset.
Det är inte så ofta man ser dessa offensiva tacklingar som Foppa var så mästerlig på.
Bissett_19: Clown utanför isen ja. Flyers har öppnat tamt men sen möter dom ju ett riktigt defensivt brunkargäng också.
Det enda i hockeyvärlden som är tråkigare att se än ett Devils med 1-0 ledning, är ju ett Devils med 2-0 ledning.
Redigerad kommentar
Dream Team:
Tycker Bryzgalov får mycket skit av Calle Johansson när målet kommer. Det är backen som sullar med puckan bakom må och dessutom ser det ut som som Bryzgalov är skymd i skottögonblicket. Visst har han varit ojämn under slutspelet men det där målet kan man inte klandra honom för.
Dream Team:
Snart dags för match mellan Flyers - Devils.. Jag tror på en komfortabel seger för hemmalaget med 6 - 1... Giroux gör hattrick
Wayne Gresky:
Otäck tackling i natt..
www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=fsSWSWt_rbU#!Redigerad kommentar
El Maco:
St. Louis-Los Angeles
Phoenix-Nashville
NY Rangers-Washington
Phildadelphia-New Jersey
Rent spontant känns väl Blues - Kings som den roligaste matchserien på förhand, tror även Washington tar sig vidare. Starkt att slå ut Boston.
El Maco: "Yes! Stackars Silfverberg tar en utvisning och Rangers kvitterar."
Trodde du menade att Silfverberg tog en utvisning som Rangers kvitterade på.
Yes! Stackars Silfverberg tar en utvisning och Rangers kvitterar. Nu går jag och lägger mig så fixar Rangers game 7 medan jag sover.
Bissett_19: Det är kanske bra för alla som har viasat men för dom som tidigare köpte matcher via ESPN europe/ESPN 360 (eller vad det nu hette) så är det ju en katastrof. Ingen HD, svenska kommentatorer och meningslösa bilder av den finska interna poängligan i NHL istället för förklarande reprisbilder under match.
Sveriges alla hockeyälskare får verkligen lida för att Viasat tog över NHL-sändningarna.
Wayne Gresky: Då ska vi inte snacka om hur dom upprepade gånger förklarade hur Capitals behövde vinna matchen eftersom Bruins ledde matchserien. Hur svårt ska det behöva vara?
Hedberg lät mest bara nöjd över att få se på hockey. Han lät klämkäck och halvfull genom hela sändningen.
Also, Dustin Brown became only the second American-born captain to lift the Stanley