Silly Season inför 06/07
Kolla in det här föresten. Dock enbart ett rykte så ta det med några nypor salt.
http://www.letsgopens.com/scripts/phpBB2/viewtopic.php?t=4391&postdays=0&postorder=asc&start=250
Så lägger en av de stora lirarna ner för gott. Philly´s Eric Desjardins har fått nog av skador och annat otyg som stört hans prestationsförmåga på rinken.
Jaja, han lyckades iaf bli av med ett av de två åren han hade kvar på kontraktet.
Klubbledningen agerar ju verkligen fint får man säga. Tänk om Brynäs lurar på Bäckström ett 4årskontrakt utan NHL-clausul och sen två år irad håller kvar honom mot sin vilja.
Ny säger Malkins agenter att han trots det nya kontraktet vill över och att de ska försöka lyckas med det. Se länk.
Låter konstigt dock, om han ändå ska försöka dra varför då förhandla om sitt nuvarande kontrakt? Han kanske gör det som en försäkring iof, om han inte lyckas komma över i år har han iaf förkortat sitt kontrakt i Ryssland med en säsong. Men är han så slipad? Mitt intryck av allt det här är att han och hans agenter bara varit tafatta.
"Several Russian media report that former Malkin's Russian agent Sergei Isakov kept Malkin's passport with himself and was refusing to give it to Malkin's team.
The team needed Malkin passport in order to obtain Finnish visa for the player (Metallurg goes for some prep games there, and Russians need visas for pretty much all countries in Europe).
Only after Malkin fired Isakov, he got his passport back. Metallurg actually even planned to help Malkin to apply for the replacement passport.
BTW, Malkin's new agent (the one who helped broker Malkin's new contract) is Gennadi Ushakov. Czech media claim (without quoting anybody) that the new contract allegedly commands a sizable salary raise"
"Main points:
- during negotiations culminating late in the night between the team's President Viktor Rashnikov and the player with his agent, both parties agreed:
a) to cancel the existing contract running until 4/30/2008.
b) to sign a new contract. Malkin will play the next season in Magnitogorsk and on May 1, 2007, he will become a free agent with the ability to pick any team.
According to Malkin, President's direct interest in Evgeni future played a key role in finding this solution.
Malkin will join the team on Tuesday."
F***a. Antingen är han en mes eller så hintade väl maffian om eventuella påföljder. Han har själv uttryckt att han vill över i år och att han var besviken på att få samma tomma löften den här sommaren som förra. Eller så var det hans enda chans att inte tvingas vara kvar till 08?
Hoppas han slappar hela säsongen och glider på en skridsko.
Äsch, det spelar ingen roll. Jag är bara less. Känns som säsongen är förstörd nu. Han skulle utgöra en enorm skillnad. Nu har Pens bara en bra kedja i 5 vs 5 samt mkt sämre PK och PP
"Yesterday in the evening for the negotiations with Yevgeny Malkinym, after interrupting its annual leave, into Magnitogorsk urgently arrived flying the President of hockey club "metallurgist" Magnitogorsk Victor filippovich Rashnikov. As a result of the completed by late night negotiations, during which was present the leaders of club and hockey player with their agent, was annulled the previous contract, according to which Malkin was the player of Magnitogorsk club until 30 April, 2008, and was signed new contract. His following season Yevgeny will conduct in the composition of "metallurgist", and from 1 May 2007, Of malkin will become free agent and it will be able to independently select its future club.
It is worthwhile to note that the important value for Yevgeny in making of this decision played the direct interest of the President of club Victor rashnikova in further career of player."
Stämmer detta har han kommit undan kontraktet som sträckte sig till 08 men spelar i Ryssland den kommande säsongen. Med tanke på addresen (metallurg.ru) är jag riktigt orolig. Fan vad de kör med grabben?
Iof. borde väl den agenten he del av skulden, de borde väl rådit Malkin att inte skriva på?
Jaja, längtar tills den här soppan är över.
Deas: ...och nu verkar Malkin ha bytt agent igen.
"It is believed that Malkin has returned to Pat Brisson and J.P. Barry, who bought IMG's hockey division last month. Brisson and Barry represented Malkin for several years but the Russian phenom left them in June to sign with Newport and Meehan, who also represents fellow Russian Alexander Ovechkin."
MorganaLefaey: Nu försöker Alexei Mikhnov med hjälp av det tänkta kryphålet i den ryska arbetslagstiftningen krångla sig ur sitt kontrakt med Torpedo Yaroslavl och ansluta till Oilers.
"There's a possibility the Yaroslavl owners could turn to the courts and litigation to keep Mikhnov, should the Russian labour law employee-employer loophole work. But the six-foot-five winger isn't anywhere near as big a fish as Malkin, the centreman who averaged a point per game for his team last year, so Yaroslavl might not put up a big fight. You can bet Malkin's team will pull out all the legal stops to keep the 20-year-old, however."
http://www.canada.com/topics/sports/hockey/oilersstory.html?id=e9ed5507-addd-4a77-a300-2fc086d14e28
Alla som erbjuds NHL kontrakt verkar inte vara så pengakåta iaf vissa mer förståndiga och tänka på utbildningen först Jonathan Toews tackade nej till 935k som Chicago erbjöd för spela i university of North Dakota
Deas: Men om man drar det till sitt yttersta så skulle det ju gå även i sverige. Sen kan ju man ha olika former av gentlemens agreement, men det hjälper ju inte om killen sticker utomlands.
Deas: Frågan är väl om något sådant också skulle fungera i sverige. Lär säkert finnas någon som har koll på våra lagar och förordningar. Jag menar även om jag har avtal med mitt jobb så har jag ju rätt att säga upp mig och får då också ett antal veckor som jag måste jobba för dem innan jag får lämna.
Och Metallurg får inte ens de 200 000$ de fått om ryssarna signat på övergångsavtalet ;D
Jag klagar inte dock :D
Intervju med underbarnet från Ryska Sports Express igår. Översatt till Engelska av "Yura Zyuzin of Russian Hockey Digest".
Han vill verkligen över. Velichkin får stå för det han sa ifjol; att Malkin behövde ett år till i Ryssland för att utvecklas och förbereda sig för OS. Nu säger han igen att han behöver ett år till. Hah, glöm det. Skönt att se hur Malkin själv poängterar att klubbledningen bara upprepar det de sa vid samma tidpunkt förra året.
Nä, Metallurg fick ett år extra av honom, dags att ge upp tjafset nu och låta honom åka.
sett till hur spelarna som kvar i laget spelade fjolårs säsong + att spelarna som till kommet anser jag bättre än dom som lämnat så kan jag inte vänta tills det drar igång nu .. 100 + poäng ses som det kan nås men divisions segern anser jag viktigare lägga beslag på
Rangers backbesättning kommer likna fjolårets. Plus Aaron Ward.
På forwardssidan tappar de Rucinsky och Sykora (?) men har addat Matt Culle och Shanny.
Bara att gratulera warhawk och andra fans av blåskjortorna till en bra off season. Spelar de ihop 100+ poäng? Jag tror det.
Verkar som lavinerna får klara utan sin nya back Jordan Leopold i upp till 3 månader pga skada nu .. det betyder ju missar hela försäsongen + början på säsongen .. inte drömstart på säsongen i sin nya klubb detta ju
"In a statement released Friday, Fingold said: "We agree with the current ownership group that the Penguins should remain in Pittsburgh, and that a new arena is crucial to the team's long-term success."
The amount the team would have to contribute toward an arena under Gov. Ed Rendell's backup plan cannot be changed, Onorato said.
If Isle of Capri Casinos wins the slots license for Pittsburgh, it has agreed to pay $290 million for an arena, which would be owned by the SEA.
But if either of the other two slots bidders wins the casino license, the team would be asked to pay $8.5 million up front and $2.9 million a year, while forgoing $1.1 million a year in naming rights.
"That's pretty much the terms," Onorato said.
He said he would not be willing to use money from the county's Regional Asset District for an arena. RAD collects a 1 percent sales tax in the county, which has paid for Mellon Arena debt and repairs.
Team spokesman David Morehouse said the Penguins have "never talked to anybody" about a backup plan to pay for an arena.
"We think Isle of Capri is the best plan," he said.
Fingold and the SEA can start negotiating lease terms for a new arena, but Onorato said, "I really don't think there's that much in dispute here." "
Det suger verkligen om de missar IOC's (Isle of Capri) erbjudande pga mygel och korruption. Deras planerade evenemangsarena skulle ju gynna hela staden, inte bara laget.
Informativt och dessutom väldigt roligt :)
Deras högsta löner är mer än max för en rookie i NHL (950k dollar). Men inte om man räknar med bonusar. Jag tror Crosby fick över 2 miljoner dollar av Pens ifjol.
Lägg sedan även till det finns tak för vad en rookie kan tjäna i NHL så
Hur pass mycket kan dom konkurrera lönemässigt med Pittsburgh om det skulel bli en pengafråga =)
Vet ju att dom är ren minst sagt rik klubb!!
Det verkar gå dåligt med det dock, och hoppet om ny arena hänger mer på den sk. 'plan b'. Jag kommer inte ihåg detaljerna kring den men det har med fianinseringen av en arena att göra iaf.