Slutspelet
Ja han håller ju på Brage också så han har passerat gränsen för det tillåtna :)
Holmström har haft två jättechanser och Zäta har blixtrat till.Edmonton har haft några chanser också men Detroit har varit det bättre laget.Ser fram emot nästa period.Förhoppningsvis så får man se lite mål i andra perioden.
Ambroo:
Nu var det väl inte bara Datsyuk som virrade omkring på isen. Samtliga svenskar var blekare än vanligt och killar som Draper, Schneider och Lang visade ju heller inte upp någonting speciellt.
Tampa Bay och New York Rangers borta från omröstningen till höger. Kom igen, lägga era röster igen.
Innan något lag försvann så ledde Detroit omröstningen. Före Ottawa och trea var Philadelphia/Rangers/Buffalo.
Detroit borde tagit ledningen i 1a men föll på ineffektivitet. Till Datsyuks försvar vill jag säga att han var en av dem som skapade bra chanser i 1a.
Jämn tillställning målmässigt mellan Buffalo ocg Flyers trots att Buffalo har dominerat spelet. Detta kan gå hur som helst!!
Två lag till borta ur slutspelet. Colorado slog ut Dallas och San Jose slog ut Nashville. Omröstningen är nollställd och justerad.
Sedan förra gången den nollställdes så hade Ottawa fått flest röster, Detroit tvåa och Calgary trea.
Eller varför inte behålla de ursprungliga rösterna med alla deltagande lag kvar på listan. Det är väl först då som man får en någorlunda rättvis bild av hur folk har röstat. Ja, t.ex de som från början nu la sin röst på NY Rangers var väl kanske inte helt rätt ute. Det hade kanske varit kul att se hur fel eller rätt rösterna låg från början.
Dream Team:
För det första finns det för lite plats för att alla lag skulle fått var sin rad. Därför denna uppdatering. För det andra så är det i mina ögon än mer intressant att se hur rösterna ändras allt eftersom man ser lagen spela. Har Ottawa imponerat så mycket att de stulit röster från Detroit, osv.
Dessutom finns första omröstningens resultat sparade, så de kommer presenteras när slutspelet är klart.
Självklart hoppas man på mitt kära Oilers, men jag tror inte dom räcker till i en ev kvart. Detroit har ju inte imponerat så som jag trodde men visst, fetskräll av Oilers så skulle jag jubla =)
"The celebrity push is part of the league's effort to combat the notion that it's an also-ran among pro sports. By some measures, it doesn't have the mass appeal of football or the deep tradition of baseball, and is often associated with fans in Canadian and northern U.S. cities. Its television exposure is limited, with games shown on OLN (formerly the Outdoor Life Network), available to 63 million homes, instead of on ESPN, which is in 90 million homes.
And while basketball has big names who show up regularly courtside -- Jack Nicholson in Los Angeles, Spike Lee in New York -- hockey hasn't had the degree of star power that has helped other pro sports generate buzz.
The NHL believes some of hockey's struggles are rooted not in the sport itself, but in Americans' relative lack of exposure to it. By aligning itself with the celebrities who influence where the coveted 18-34 demographic spends its money and what it watches on TV, the league is betting it can fill more seats and boost ratings. That can ultimately lead to higher broadcast rights fees, advertising and sponsorships."
Makalöst är ordet, Henrik Zetterberg är namnet!
Jaha, då floppade Detroit i år igen. Otroligt... Rangers och Red Wings ute, nu skiter är det baseball som gäller.
jaEl Maco: ja?
Jag vill tillägga att jag röstat på Ottawa sedan första poffapollen och det tänker jag fortsätta med. De är grymma i år.
Men han själv kan alltid komma undan med hedern i behåll. 6 mål på 6 matcher. Inga dåliga kassar heller.
Jag har sedan länge tippat Calgary som slutsegrare men de förlorade också inatt. Bäst form har New Jersey. Buffalo kan slå alla lag och Ottawa är självfallet med i striden också. Där har ni de lag som kan gå hela vägen.
Jag hoppas på en helkanadensisk final, det har inte skett sedan 1989.
Detroit borta, en av de stora favoriterna har återigen fallit. Först Dallas som många trodde på, sedan Detroit som alla hade tippat skulle ta sig långt. T ex så har Detroit legat bland de som fått mest röster här inne i omröstningen.
Men nu är då Detroit borta och det ska bli intressant att se vilka lag som får de röster Detroit hade tidigare.
När jag nu nollställde omröstningen så ledde Ottawa och Detroit på lika många röster. Trea var Calgary.
Men visst har Yzerman sett sina bästa dagar...tror du han spelar nästa säsong?
Men men, jag har bara sett en av matcherna mot Edmonton och ska inte uttala mig allt för mycket.
Chelios är väl värst, han åker ju bara runt och gnäller. Dags att abdikera kanske ?? Jag somnade iof efter 1 period igår men nu i efterhand så kvittar det =)
Nån som vet vilka dom kan få i kvarten ??
Jättekul att Oilers gick vidare, detta är ju ett klassiskt lag som nästan är lika bra defensivt som Devils, och nästan lika disciplinerade.
Det blev 7e avgörande mellan Flames och ducks, synd att man jobbar natten då... men jag får väl nöja mig med att se Buffalo-Philly inatt kl 1, hoppas C+ kan hålla tiden denna gången.