Välkommen till HockeySnack

HockeySnack (HS) är en mötesplats där vi snackar hockey i allmänhet och svensk hockey i synnerhet. Bli medlem, välj ditt lag och börja snacka!
Vi har 10368 st hockeytokiga medlemmar som tillsammans skrivit 3039689 inlägg i våra forum. Just nu är 14 användare inloggade.
· 179 ·

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Smurfen: Jag och Janne G kände oss kreativa en dag bara på väg till Hockeykonferens i Åre.

IF Björklöven > Sv: silly 25-26
Kenttäcam: Janne G hos AIK är nog toksilly nu och nöjd. Hinken har fått 3 mille mindre nu men som jag skrivit kan det snarare vara bra. Spelare som Måns C, Emil L och Linus A kan ta mer ansvar och guida toppjuniorer som Elton & Milan.

IF Björklöven > Sv: silly 25-26
MrLoven: Har du sett nåt hat här att Löven gått upp helt rättvist nu. Jag borde ha sett det. Att vi tjafsat länge är dock bevisat, men ni har ju bara en rival va? Haha! Lycka till och jag menar det ärligt. Som sagt. Rätt klubb gick upp!

NHL > Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: Carolina sveper såväl Ottawa som Philly i den här säsongens Stanley Cup och har således inte förlorat någon match under slutspelet hittills. Man är andra lag efter Oilers 1985 som gör 8-0 de två första rundorna. Helt galet starkt.

Fram till 1986 spelade man bäst av fem i divisions semifinalerna, varför Edmonton "bara" hade 7-0 just här.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Huge: ”Om du själv tror på det du säger - är det inte en lögn” har jag för mig Christer Petterson sa.
Se även länk nedan

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Det värsta som skulle kunna drabba dig om du länkar till intervjun är väl bara att du kan bli ”beskylld” för att ha missuppfattat eller övertolkat det Alcen säger, och det vore väl isf inte så farligt, eller?

Jag menar, du verkar genom åren ha fått ett rykte om dig att trolla och fabulera om saker som ingen kan bekräfta sanningshalten i.
Om det nu stämmer att Alcen ”solklart” dissar Bäckis inverkan på laget och det verkligen stämmer när man får se intervjun, då gör ju det att din trollstämpel kommer på skam och bevisar att du tvärtom är trovärdig i dina påståenden överlag.
Det tycker man ju borde vara en jävligt bra anledning för dig leta upp intervjun.
Nu verkar det som att du försitter möjligheten att tvätta bort trollstämpeln och det av ren lathet eftersom du inte ”orkar leta upp och länka”.

Lite onödigt om du är mån om ditt rykte som hyfsat trovärdig skribent, kan man tycka…

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Mattson: Men det är fortfarande lite av en timglas situation i Stockholm. Många duktiga spelare fram till hockeygym men när det valet sker är träningsmöjligheterna betydligt bättre på andra håll i landet så det beror på hur många som är villiga/sugna på att återvända därefter.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Någon som tycker att det vore intressant om vi samlar in så kallade kamikazetips före månadens slut för att kunna jämföra dessa med dem man gör sedan, när trupperna är satta? Jag föreslår isåfall att man inte postar dem öppet, då man påverkar varandra mer då. Bara en tanke.

MoDo Hockey > Sv: BBs statistikhörna
Sorry, postade i fel tråd och ser inte har man kan radera. Ska posta i silly istället.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Mattson: Eller om ett lag från Uppsala skulle gå upp i SHL.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
JanneH: både och, men ska kolla målen

IF Björklöven > Sv: silly 25-26
Kenttäcam: Tidigt än att "spå"....kommer hända mycket hos alla lag...men helt klart, vissa ligger i framkant vad gäller förstärkningar 😎! Hinken har en hel del att jobba på...🤔

IF Björklöven > Sv: silly 25-26
MrLoven: Tror det blir Aik - Leksand i final men jag törs nog fan inte tippa den.. finalserien slutar nog 4-3 till något av dom ovan

IF Björklöven > Sv: silly 25-26
Kenttäcam: ...och Enroth på mv-sidan 😱...när ansluter Fitzgerald 🤔!

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Mattson: Tycker det är relevant att påpeka för alla Brynäsare som tycker det är ”kul” att Stockholmslag kvalar till SHL. Gäller också lag från Umeå eller valfri småländsk ort som har potential att utklassa lag från fattiga Gästrikland.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
bar mofftak: 20 skulle ha hissats vintern som var så där kommer det att hända grejer väldigt snart.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Greatredwing : A4 Östersund


MoDo Hockey > Sv: BBs statistikhörna
Silly: Happy ending?

MoDo Hockey > Sv: BBs statistikhörna
Silly: Håll hårt i henne. Costanza är tillbaka i stan. Var inte många blondiner på public ikväll, men ölen var kall.

Leksands IF > Sv: Silly season
Signature:

Vet inte bara tolkade ditt inlägg så men skit samma ;)

Håller med dig såklart

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
DIFFEN: Av nån anledning har hockeysektionerna och deras sponsorer tvekat om hockeyn i DIF och AIK. Börjar de satsa kommer de förstås dominera svensk hockey trots ”brist på isar”. Inget distrikt är i närheten när det gäller antal spelare, sponsorer och publik. Bara sjukt att inget hänt tidigare.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
ELFBIF: T.o.m. jag tycker det är lågt när man börjar fara med rena lögner och kallar folk för "TÖNT".

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
atilla: Ändå sött med så mycket tyck o kärlek till föreningen att han investerar tid och tänk för att trolla.

Det är gulligt.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
ELFBIF: han hittar ju på samma lögner med hänvisningar till intervjuer i video som alla hans rykten

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Klar nu?
Tror inte du kommer få reaktionen du letar efter.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Huge: ”Förtroende är bra, kontroll är bättre”
fick man lära sig i militären. :-)

MoDo Hockey > Sv: BBs statistikhörna
Costanza:
Är ute med en snygg Bondin i kväll! 😉👌
Har bjudit ut henne på mat!

Vart lite trött när dom ställde en Hink på bordet brevidi
Ville absolut inte se Hinken i kväll...
Ville bara titta in i vackra blå ögon och det busiga leendet..

Det vart grillad Pärlhönebröst och en flaska vitt Chardonnay.🥰

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
modomille: Modellen dom använder bygger följer den största analytikermodellen från nhl så nog tycker jag den är ganska ”rätt” , men såklart värderas olika parametrar olika.
Sportlogic är överlag bättre än Hockeysiffror men samtidigt är logic mer ett verktyg för scouting på djupare nivå där man kan undersöka spelare prestationer med andra spelare osv.

Av det jag såg Rosen så tycker jag nog att hans offensiv var något bättre än vad spindeln visar, men samtidigt har jag inga stats för att backa upp det utan mer hur han såg ut på offensiv blå, rörlighet osv.

Oavsett vad statistiken säger så är detta en kanonvärvning om den stämmer.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Denna vackra bild är tydligen från en skola i Jämtland !

Costanza kanske vet vart ?
Uppladdat:

500x0-screenshot20260509-205653facebook.jpg


MoDo Hockey > Sv: Silly Season
sundsasen: Okej , Tack !!

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
BlackBay: Något för organisationen att ta tag i. Tröjor ska hissas medan det finns mer än 1000 medlemmar i liv som faktiskt sett spelaren spela.

Leksands IF > Sv: Silly season
mattias - 74: inte alls bitter utan detta är naturligt. Saik gör kloka värvningar. Vad fick dig att tro det?

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Smurfen:
Inte hans direkta lagtränare vad man kan se, men de lär ha haft med varandra att göra i Leksand runt 2014–15. Rosén var då inne i Leksands juniorverksamhet, medan Karlberg hade en bred roll kring J20, juniorerna, spelarutveckling och hockeygymkopplingen. Så sannolikt i samma miljö.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Gavelo: Jag talar inte om antalet parametrar utan om hans modell. Siffrorna brukar skilja sig en hel del från sportlogic och ibland är dom helt obegripliga, därför tycker jag att man ska ta den sidan med en nypa salt.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Gavelo: Av det man läser så verkar det nästan chockerande att han inte ska spela i SHL. Låter lovande, om ryktet stämmer. Inte läst något från Expressen än.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
BlackBay: Nja så jävla gammal behöver man nog inte va!! Jag e ju under 70 o hade honom som idol när jag lirade hockey för han va ett geni i sitt spel förutom att inmundiga alkohol där va han tyvärr en expert sorgligt nog!!😭😭🇱🇸

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
modomille: Jag har gått igenom parametrarna och i min mening är det parametrarna som har betydelse som han/dom använder.
Sportlogic har absolut mer parametrar men det är parametrar som kan vara ganska missvisande som tex blockerade skott.

När Rosen ryktades till Modo redan förra säsongen så följde jag Rosen ett tag där och jag begrep aldrig hur han ens kunde vara aktuell för oss då han spelade i topp 6 och var väldigt säker i sitt spel.

IF Björklöven > Sv: silly 25-26
Costanza: Har sophinken fått ihop nått lag än? Vesel till aik iaf, tror gnaget blir tunga.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Silfver: jo men känns lite ur karaktär att ljuga om det om de var ganska säkra redan innan. Lär ju varit något som ändrats.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Hägglundsmaffian: Den är från förra säsongen vilket är hans sämsta i Växjö, sen ska man ta den killens siffror med en stor nypa salt. Det är inte samma som sportlogic.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
slöhög322: Var rätt självklart att inte förlänga, frågan är bara varför det så lång tid. Nog borde det väl vara några spelare klara resan givet JAs tidigare uttalande att han ville ha spelare klara tidigt.
Tveksamt om Bäckis lämnat ok så tidigt.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Spindel på Rosen. Ganska trubbig?

x.com/i/status/2053130991548379198

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Skröders katt: fy fan avskyr lottas. Haft min absolut värsta blinddate där.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Skröders katt: Går det för sig om jag surrar lite Rosen här inne på denna sida ??

Någon som har koll på om Karlberg har haft han ??

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Rip Kirby: HV har väl redan slagit rekordet för kval flest år i rad så dom kanske klarar sig nästa sässe

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Willow: Vid ett besök på Lottas tidigare i år, eller i fjol så kom jag vid hemgång i samspråk med en man som just blivit utkastad från stället. Han berättade då en kompis som hade sagt att han skulle gå i sin modoboratmankini från Öbacka Strand till Sjöbris om löven skulle gå till SHL.
Någon som känner till det ?

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
hockeysverige.se/intervju/tyler-vesel-lamnar-brynas-avsked-kontrakt-dialog-alcen/

Betyder det att de hittat en center eller fick de bara ok från bäckis tror ni?

IF Björklöven > Sv: silly 25-26
Costanza: konstigt lugn...över vadå, känns lite oroväckande 🤔😎! Vilka "vi" backar upp oss 🤔...känns inte så när man kollar ett forum 😎!

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Andersson: Vi kan ju alltid hoppas på det sista. Men HV71 ska spela in de nödvändiga poängen också. Det vet vi ju hur "bra" det brukar sluta.


· 179 ·