Föregående · 190 · Nästa
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Ic4ru5: Google? Vad är det?
Brukar använda hjärnan. Nån gång har det hänt att jag behöver ännu mer information. Då frågar jag bara Huge.
Brukar använda hjärnan. Nån gång har det hänt att jag behöver ännu mer information. Då frågar jag bara Huge.
+ 7
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Nucky:
Han spelade ju inte ens i Modo ifolj, utan var utlånad till norska ligan
Han spelade ju inte ens i Modo ifolj, utan var utlånad till norska ligan
MoDo Hockey > Sv: BBs statistikhörna
Smurfen: Vem centrade Näslund och Foppa i början. Visst var det Micke Hjälm? Minns bara att kapten Ulf Ödmark spöade upp slöa skrattade dumma juniorer bak i bussen efter förlust och Foppa och andra bra lirare bara gapade och lärde sig lite.
+ 1
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Reine lär gör susen i lage...
En hård skjut back ä dä somm behövs nu Nubbsen 💪💪💪
Ha du nått i skjortärm ell fingetoppa???
Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar dä ä freda 🥳🥳🥳
HALLELUJA 🙏🙏🙏
En hård skjut back ä dä somm behövs nu Nubbsen 💪💪💪
Ha du nått i skjortärm ell fingetoppa???
Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar dä ä freda 🥳🥳🥳
HALLELUJA 🙏🙏🙏
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Nucky: Ingen återkomst för LP, skrivit nytt kontrakt med Stavanger, synd kan jag tycka men Hinken verkar inte intresserad av ex-MoDoiter.
MoDo Hockey > Sv: BBs statistikhörna
Costanza: Nästan så att en klassisk gammal ramsa dök upp i huvudet när jag skrev till dig !
Denna uppfanns i Tegs ishall slutet på glada -80 talet när vi mötte Löven i första serie matchen för den säsongen och Micke Hjälm hade som du vänt åter från Dyngdiket till vackra Alfredshem.
Han gjorde 1-1 målet i den matchen och det röda MoDo Havet skanderade då " Välkommen hem Micke Hjälm , Välkommen hem Micke Hjälm !"
Ståpäls varning på denna även nu !!
Hojta till om du vill åter uppta Inbebandy karriären igen , finns alltid plats för gamla legender !
Denna uppfanns i Tegs ishall slutet på glada -80 talet när vi mötte Löven i första serie matchen för den säsongen och Micke Hjälm hade som du vänt åter från Dyngdiket till vackra Alfredshem.
Han gjorde 1-1 målet i den matchen och det röda MoDo Havet skanderade då " Välkommen hem Micke Hjälm , Välkommen hem Micke Hjälm !"
Ståpäls varning på denna även nu !!
Hojta till om du vill åter uppta Inbebandy karriären igen , finns alltid plats för gamla legender !
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Haakana32: Norsken hade väl problem i J20 ifjol så hur han är tänkt ska ta en plats förstår jag inte
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Gathlopp: Vet inte vad som gäller för Liiga kommande säsong, mer än att den utökas. Skulle det vara så att de kör på i "gammal" stil så finns det ju fler öppningar där. Tre månader för en back som kostar 400k är ändå mindre än för en som går lös på 250k för ett halvår.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Blå grottan: Gavve har precis kommit hem efter 6 veckor på sjukhus (med nya sonen). Så han är tyvärr inte i skick att ta fram några siffror under en tid framöver. :)
Allt har gått bra. Blev lite tidigare och lite komplikationer som gjorde att vi var tvungna att stanna så länge bara.
Allt har gått bra. Blev lite tidigare och lite komplikationer som gjorde att vi var tvungna att stanna så länge bara.
+ 45
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Blå grottan:
Chronas fästmö följer redan Brynäs på instagram sedan ett tag tillbaka. Tyvärr får vi stå ut med Källgren ett sista år….
Chronas fästmö följer redan Brynäs på instagram sedan ett tag tillbaka. Tyvärr får vi stå ut med Källgren ett sista år….
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Dundee:
Ny, Ny, Berg, Wahlberg, Berglund, Hallin, Norsken. Sju backar. En till kanske hade varit att föredra men inte konstigt med två backar in.
Ny, Ny, Berg, Wahlberg, Berglund, Hallin, Norsken. Sju backar. En till kanske hade varit att föredra men inte konstigt med två backar in.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Dundee: Bort med halvfigurerna som Modano hade sagt. Jag litar på Kung Elton och prins Milan.
+ 1
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
RYGG HANS: Dessvärre är ju marknaden stendöd mitt i säsongerna nu för tiden och framför allt väldigt dyrt. Ska det ageras så bör det nog göras nu om det dyker upp nåt som sagt.
Blir intressant att se om Nubben säger truppen är spikad när Kivenmäki presenteras i alla fall. 🙂
Blir intressant att se om Nubben säger truppen är spikad när Kivenmäki presenteras i alla fall. 🙂
+ 3
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Klara som lämnar forwards.
Kelleher, Jeppe, Topping, Swetlikoff.
Kanske lämnar Fitz, Emil, Linus, Gästrin, Måns
Backar klara som lämnar
Rundblad, Andersson, Johnsson, Noren
Kanske lämnar Person och Bengtason
Jag får ihop Hinkens räkne kunskaper på forwards sidan 4 spetsar ut 4 in. Men på backsidan 2 in Eventuellt 6 ut?
Ja man blir inte klok på Gradin. Sedan är det ju långt ifrån klart att dom som har kanske på sig stannar heller. Då kommer det krävas ännu mer spetskompetens.
Kelleher, Jeppe, Topping, Swetlikoff.
Kanske lämnar Fitz, Emil, Linus, Gästrin, Måns
Backar klara som lämnar
Rundblad, Andersson, Johnsson, Noren
Kanske lämnar Person och Bengtason
Jag får ihop Hinkens räkne kunskaper på forwards sidan 4 spetsar ut 4 in. Men på backsidan 2 in Eventuellt 6 ut?
Ja man blir inte klok på Gradin. Sedan är det ju långt ifrån klart att dom som har kanske på sig stannar heller. Då kommer det krävas ännu mer spetskompetens.
NHL > Sv: Allmän tråd för NHL
Rip Kirby:
Vågar vi gissa att det blir McKenna till Toronto och Ivar till Sharks
Hur mycket kan Sundin påverka Toronto att välja Ivar som nummer 1?
Vart platsar han bäst?
Blir spännande
Vågar vi gissa att det blir McKenna till Toronto och Ivar till Sharks
Hur mycket kan Sundin påverka Toronto att välja Ivar som nummer 1?
Vart platsar han bäst?
Blir spännande
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jag tycker att det är för lite fokus på målvaktsfrågan - Kolla den GALNA statistiken i kvartsfinalserien mot Växjö. Alla siffror säger att Brynäs borde ha vunnit den serien - Utom målvaktssiffrorna. Och så såg det nästan ut hela säsongen.
Brynäs behöver lasta massor av pengar på en toppmålvakt som kan ligga över 90% konstant. Och ja, jag vet att det hänger ihop med försvarsspelet, men kolla på de siffrorna med, Brynäs var ett lag som släppte till få skott emot sig. Ändå har man dåliga räddningssiffror. Nånting känns fel med målvaktsspelet i Brynäs IF.
Gavve, har jag fel?
Brynäs behöver lasta massor av pengar på en toppmålvakt som kan ligga över 90% konstant. Och ja, jag vet att det hänger ihop med försvarsspelet, men kolla på de siffrorna med, Brynäs var ett lag som släppte till få skott emot sig. Ändå har man dåliga räddningssiffror. Nånting känns fel med målvaktsspelet i Brynäs IF.
Gavve, har jag fel?
+ 8
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Silly: Dags att värva tillbaka Daniel Sylwander, han gjorde 114 poäng på 23 matcher denna säsong. 73 mål!
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bob:
Bäckström nyttjar optionsåret och stannar en säsong till.
(Clara, Scott osv är borttagna medans Charlie och nya Leksandsbacken är adderade. Ja, och att Bäckis står kvar)
Bäckström nyttjar optionsåret och stannar en säsong till.
(Clara, Scott osv är borttagna medans Charlie och nya Leksandsbacken är adderade. Ja, och att Bäckis står kvar)
Länkar:
Lagsida - | Brynäs IF
Lagsida - | Brynäs IF
+ 3
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
RYGG HANS: ”eller nån gång efter jul för att spetsa till det. Vid det senare tillfället skulle det kunna bli nåt riktigt bra då mer än halva sässen avverkats.”
Senaste 4-5 säsongerna. Hur många ggr har det hänt? Speciellt för lag nedanför topp 6? Lätt att säga sånt nu i maj men i november är vi där igen, ”det är dyrt nu. Alla vill ha en toppback/center” ”det finns ingenting”
En toppback som kostar 250 nu kostar 400-500 i januari om man slår ut sign on och lön på månader. Utan vår försäsong och en anledning att han är ledig.
Senaste 4-5 säsongerna. Hur många ggr har det hänt? Speciellt för lag nedanför topp 6? Lätt att säga sånt nu i maj men i november är vi där igen, ”det är dyrt nu. Alla vill ha en toppback/center” ”det finns ingenting”
En toppback som kostar 250 nu kostar 400-500 i januari om man slår ut sign on och lön på månader. Utan vår försäsong och en anledning att han är ledig.
+ 1
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
bar mofftak: Varför skulle de göra det? Vad är det som tyder på det menar jag?
Nubben var tydlig i ST med att om det dyker upp nån intressant back så finns det pengar. Är övertygad om att man plockar in nån under säsongens gång. Antingen kring november om det inte skulle funka tillfredsställande med nuvarande besättning eller nån gång efter jul för att spetsa till det. Vid det senare tillfället skulle det kunna bli nåt riktigt bra då mer än halva sässen avverkats.
Nubben var tydlig i ST med att om det dyker upp nån intressant back så finns det pengar. Är övertygad om att man plockar in nån under säsongens gång. Antingen kring november om det inte skulle funka tillfredsställande med nuvarande besättning eller nån gång efter jul för att spetsa till det. Vid det senare tillfället skulle det kunna bli nåt riktigt bra då mer än halva sässen avverkats.
+ 3
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Detta med försäsongsmatcher. Är det en strategi att lägga så få matcher i SCA Arena som möjligt, helst inga alls? Har ingen statistik, men känns som att hemmamatcher på försäsong är ovanligt sedan ett antal säsonger. Varför då?
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Någon som läst/hört något om Elias Lindholms vara eller icke vara i VM? Kul med Ekholm för övrigt! Och Raymond, det behövdes.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: När "småglinen" själva uppnår din och min ålder så kommer dom också att bli klassade som "boomers" av nästa generation.
Alltid en liten tröst för oss mer rutinerade veteraner att "rättvisa" i den bemärkelsen alltid kommer att skipas....
Alltid en liten tröst för oss mer rutinerade veteraner att "rättvisa" i den bemärkelsen alltid kommer att skipas....
+ 2
MoDo Hockey > Sv: BBs statistikhörna
Janne G: Jag har inte samma intensitet som förut. Gillade dock då AIK toktacklade MoDo.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
JanT: Försökte skriva generellt men nån enstaka personlig sak kom med. Menar inte att skryta men blir så full i skratt när småglin försöker vara nedsättande mot dom som redan uträttat det mesta dom drömmer om att göra i sitt liv.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: BBs statistikhörna
Janne G: Beslutade nyss att flytta hem till Örnsköldsvik. Svårt att slå Höga Kusten. Äh, skönt att flytta hem.
+ 5
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Silly: sitter faktiskt och kikar på honom just nu i deras match som pågår.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Brickley ledig, En back i 2:a backpar med Wahlberg.
Vi får in Tyngd och och bra skridskoåkare... Överlägsen i att täcka skott!
En bra offensivkraft och med en bra bössa...
Vi får in Tyngd och och bra skridskoåkare... Överlägsen i att täcka skott!
En bra offensivkraft och med en bra bössa...
+ 8
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Visst är det kul att kunna checka i alla rutorna!
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Tarasov: George flyttar hem till HockeyHuvudstaden nu. Känns JÄÄÄVLIGT skönt. Beslutet är taget.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Smurfen: troligen det bästa som hänt på flera år.synd att vi ligger redan efter på kapprustningen , men det är en indikation på att nåt måste hända. Nu ser vi vad hinken har för gritt. Om han bara varit lat eller bakbunden av ledningen .
Blankt papper from idag.
Känns väldigt bra
Blankt papper from idag.
Känns väldigt bra
+ 1
Föregående · 190 · Nästa


























Finns mycke å titta på där.
Vi ha ju värva ifrån Ungern å Frankrike innan!
Kanske Slovenien å Bulgarien?
Varför värva ovanligt istället för vanligt??🙄