Välkommen till HockeySnack

HockeySnack (HS) är en mötesplats där vi snackar hockey i allmänhet och svensk hockey i synnerhet. Bli medlem, välj ditt lag och börja snacka!
Vi har 10367 st hockeytokiga medlemmar som tillsammans skrivit 3039232 inlägg i våra forum. Just nu är 44 användare inloggade.
· 193 ·

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Chamez: Det senaste från hockeynews:

"Modo har visserligen en hel del luckor men jag tror att supportrarna kan sitta lugna i båten ändå, det finns rätt mycket spelare ute på marknaden. Det kommer nog hända en del kring Modo framöver." kommenterade Andreas Hanson.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Lindström: han kommer inte bytas ut och jag älskar att det stör er.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Berge: Så att man ramlar ur SHL och tar sig tillbaka med en överlägsen trupp direkt från AS = Värt mera än att hållit sig kvar i SHL?

Tankevurpa eller skulle du jubla lika mycket över en vinst i September mot Almtuna?
Eller vinst i SCA-cupen?

Att Alcen INTE hade kompetens att leda Brynäs i SHL kostade ett år i AS.
Att man SEDAN inte gör allt för att ersätta spelare som lämnade med motsvarande efter en SM final. Är väl ytterligare ett bevis på handlingsförlamning, eller tycker du att vi ska gå in med halvfull trupp och sitta och hoppas på fallfrukt - IGEN?

Fullt i kistan men oförmögna att värva klass.

Kommer eka tomt i alla dom nya fina barerna när vi ligger 10/11/12/12/14 i tabellen.
Ekar fint med 4500 på plats då…

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Vargen:
Kontakta med din input!

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
M Horava: Lyssnade också. Han säger att han vill utveckla sitt offensiva spel mer än vad fokuset blev i Vimmerby, vill kunna ta en stor roll offensivt med tiden. Sen vill han utveckla att kunna driva spelet mer, som center få med sig kedjan framåt.

Men han sa också att Hinken inte pratat med honom om någon exakt roll så. Han är van med att få ta viktiga tekningar och spelar gärna boxplay.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Alcén är vår bästa sportchef i modern tid.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Lindström:

”Skulle Alcen spela ner föreningen i div.3 så skulle du tycka det var genialiskt och fantastiskt & försvara det.
Finns inget stop på dina visdomsord och svar som alla förtjänar som inte knäböjer för dig eller BIF”

Men nu har inte Alcén tryckt ned Brynäs i division 3. Faktum är att Brynäs vunnit serien två av sina tre senaste säsonger, kommit topp 6 två säsonger i rad och varit 2 segrar ifrån SM-guld.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
FrOllik: Jo ja de finns bara en av mig!!!🤣🤣🇱🇸 Men bara en av Jooooonnntte som gör mål!! (Ja provade att va lite rolig) Sorry!🤣🤣🇱🇸😎

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Hägglundsmaffian: Får nervöst sammanbrott när jag läser på X att Hinken väntar på svar från Milton angående fortsättning nu för att komma vidare i truppbygget. Herregud. Man slår sig för pannan.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Knylan: Vi har ju en sån sängvätare hos grannarna. Hermansson vände hem efter ett år i Örebro pga längtan efter mammas bullar blev för stor. Han valde dessutom att stanna ytterligare en säsong nu trots att hela SHL låg på.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Greatredwing : Ja, Vesel är officiellt klar för AIK. Kempny och Witkowskif officiella klara för tjeckiska klubbar.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Villervalla: Avgå Sundsvalls hockey!1!1

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jag är så ARG!
Uppladdat:

500x0-huge-r-arg-nummer-2.png


MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Chamez: helt otroligt, för ett par år sedan kändes det som att alla stjärnor stod rätt och MoDo var på väg mot fornstora dagar men nu känns det som att allt har raseras illa kvickt.
Vad försiggår egentligen? Det luktar unket!

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Huge: Vilken tangentbordsriddare du är!
Imponerande av ditt eviga försvarande av allt som Brynäs tar sig till med.

Skulle Alcen spela ner föreningen i div.3 så skulle du tycka det var genialiskt och fantastiskt & försvara det.
Finns inget stop på dina visdomsord och svar som alla förtjänar som inte knäböjer för dig eller BIF.

Skulle vara intressant att höra vad du gör på ett forum, själva plattformen för alla att tycka och tänka som man vill & förmedla det.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Chamez: Vi måste hoppas på nåt bättre då.. Tyvärr är tilliten till bättre inte så hög. Själv känner jag att Hinken inte kan eller vill lyfta MoDo.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Costanza: Enligt expressen är det klart att Fitzgerald inte spelar i Modo. Liam Hawel är klar för Finland. Hinken sover?

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Vikingmodo : Härliga nyheter. Jag lirade där i Själevad i Div 5 själv. Ska kolla laget och ta en varm korv.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Nufcbifcaps: De viktiga papperna för ungdomsverksamheten hur bra och hur många spelare man slussar upp i A-laget. Efter säsongen har Alcén pratat om att fler kommer lånas ut nästa säsong och det är nog en bra idé.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
willyyoung : Jag personligen hoppas på att Bäckström kör en säsong till. Som du säger har han nog mer att ge, han om någon har väl skäl till att faktiskt bli lite extra slö mot slutet av säsongen.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Respekterar vad du skriver , men jag tycker det är starka papper !

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Costanza: Ser att min moderklubb Själevad återigen har ett herrlag i fotboll. De har börjat med två raka segrar i division 5. Kul å se!

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
RYGG HANS: Vad är det ni inte förstår, SCA-cupen är inte något som SCA bestämmer över, det är enbart SH. Jag tror det blir jäkligt svårt att få SCA att tvinga över huvudskälet till något annat lag. Det är ju inte så konstigt egentligen och SCA sponsrar ju även SH på mycket starka historiska grunder.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Lyssnade på Kempis corner och gillade det jag hörde av Caderoth. Avslappnad, stor, gris, tekare, kan hitta krysset, vill vinna. Kan bli en favorit.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
JonathanF: På tal om ekonomi : Synd att MoDo själva tog bort fonden som ett gäng starka gubbar startade upp några år innan vi gick upp.

Kanske fortfarande ha gett lite stålar in till MoDo

IF Björklöven > Sv: silly 25-26
Klåparna: Ja, tufft först år, men många andra lag som hänger på repet i SHL sen förut. Ni har lagt er på en bra lönebudget kring 55 mille.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62:
Ny-Bäckström-Ny
Silver-Larsson-Bellows
Rödin-Ny-Lindblom
Ölund-Hillström-Trivigno
AJF
Tror att Bäckström fortfarande har det i sig, ge honom 2 riktigt vassa yttrar och det kommer explodera

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Luddf: Har en kollega vars son vann guld med Lakers U18-lag. De ansåg sig ha tur som lyckades slå Brynäs…

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
ME88x: ” Väntar vi återigen på ett fönster där spelare kan tänkas bli tillgängliga”
Windows 98 var bra - blev ju guld på våren 99 🙂

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Röda dagar : Freddan är inte min favorit och anser att det billigaste för MoDo är att låta honom vara sportchef och huvudtränare för damerna.

IF Björklöven > Sv: silly 25-26
Costanza: Tack, Wallmark visar vägen! Vi hoppas det kommer fler tunga namn som kan kötta på.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Vikingmodo : Lisa, sugen på få att lira bra hockey, 12 år. Själevad. Hon vill kandidera till Styrelsen :-)

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Knylan: 🤭😆😅😂🤣

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Costanza: Men har du en motkandidat till Strinnholm? Det måste man tydligen ha om man ska kritisera styrelsen

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Sigge: inte styrelsen utan styrelseordföranden ?

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
M Horava: Vi måste nog kika ovanför Hinken till Strinnholm som direkt ger Hinken 3 år efter en skitsäsong. Får ingen bra känsla där. Hinken borde ha lämnat direkt med kubb-ätande huvudcoach. Total jävla skitsäsong med bästa budget och de står där och skyller ifrån sig alla jävla värdelösa nötter. Kommer vara få som köper detta skitsnack framöver. Leverera!

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
RYGG HANS: Ja det är väl så jävligt helt enkelt, alternativt att det dyker upp något regelverk, typ. Sista livlinan är väl att det poppar upp såna som EP40 som kändes som att han knappt vågat sova i egen säng när han var 15-16, ännu mindre flytta till typ Örebro eller Växjö långt ifrån sina föräldrar och tryggheten.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
M Horava: Byt plats på Freddan och Hinken.
Billigt och smidigt, alla blir nöjda.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Det ska bli intressant att se AIX nästa säsong. Dom gör väl typ som vi gjorde denna säsong och tar in alla heta namn dom kommer över.

Blir det pannkaka med för många kockar? Blir det samma snack om att det tar tid att spela ihop sig? Eller kommer dom gå som tåget redan från start för att deras sportchef faktiskt vet hur man sätter ihop ett LAG?

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Costanza: En trade med Seattle Kraken kanske? Hinken blir scout och Alavaara sportchef. Behåller svågerpolitik men ändå en Kirunapojk som kör på domare. Känns som en lågt hängande frukt och skulle ändå kännas rätt fräscht?!www.eliteprospects.com/staff/8263/jan-axel-alavaara

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Väntar vi återigen på ett fönster där spelare kan tänkas bli tillgängliga som inte kommer hända? 😂

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
JonathanF: Den stora skillnaden på spelarbudgeten är väl den dubbla utdelningen på Lukas och Milton NHL-kontrakt? Såhär i efterhand känns det rätt kortsiktigt att frångå det man budgeterat och bränna de pengarna på samma säsong. Känns inte som att Widebro hade godkänt en sån grej.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Knylan: Jo så är det ju. Kapanen var väl inne på det i artikeln i ST om Otto, att han behöver en vass leftare av just den anledningen du nämner. Då är det ju Heikkinen eller Wedin som jag tänker skulle kunna funka bra på den platsen. Samtidigt så tänker man att de skulle kunna ha två alternativ i PP så man inte blir lika lättläst som ifjol även om Jonte stänkte dit många i pp ändå. Men det finns bara en Jonte D!

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
RYGG HANS: Inte en dag för tidigt.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Sigge: Känner också att vi måste bli av med Hinken snabbt. Gubben har helt fel ledarskap och beteende efter sin lilla kontorskompis fick lämna. Starta om MoDo, så mycket ni kan!

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Rip Kirby: Äntligen!!

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Djingiskahn: Sänk Sundsvalls hockey till botten! 🤮🤮

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Djingiskahn: Tack för historielektionen och välkommen till diskussionsforumet hockeysnack.com.

Utan timråpubliken så dör cupen. Den lockade inte många ifjol och lär dra ännu färre i det här formatet. Varför inte flytta den till SCA Arena och göra den mer attraktiv innan den självdör?

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Lunkan: "Testa ett inlägg utan att nedvärdera andra, jag tror du skulle vinna på det.

När våra inkvoterade gnällkärringar slutar att nedvärdera Alcen med diverse tillmälen så ska jag ta ditt förslag i beaktande.
Innan dess så får man räkna med att få det svar man förtjänar...

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
RYGG HANS: Chris Härenstam har m.a.o spelat ut sin roll helt själv dessutom ;)


· 193 ·
Sv: A proposito de nada
Det är ju för fan komik att följa den här sidan
Fans har skrikit sig blå över att det dröjer innan nyförvärv presenteras
Brynäs presenterar ett superstarkt nyförvärv
Lite för starkt visar det sig för en NHL-klubb vill ge honom en ... | Läs mer