Föregående · 199 · Nästa
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Nämnda livsvärden är i grunden knutna till individen- egoistiska, om än i grövre eller finare grad, till skillnad ifrån mer altruistiska livsvärden där individen främst ser till gruppens bästa och handlar därefter.
Vad jag förstår är två exempel på dylika civilisationer (snarare kulturer) den Toltekiska och Turanianska. Med det är ett ämne för ett annat forum…
Vad jag förstår är två exempel på dylika civilisationer (snarare kulturer) den Toltekiska och Turanianska. Med det är ett ämne för ett annat forum…
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
DIFFEN: Nja, så många är det inte om man tar de som har gått hockeygym i Gävle.
MV: Ersson-Markan-Johansson-Jonsson. Bland målvakterna finns många, ironiskt nog, men rent krasst kommer svenskar som varit ettor i NHL (Markan, Ersson) sällan tillbaka till SHL.
Backar: Lindstein, Söderström, Boqvist.
Forwards: Järnkrok, Lindholm, Boqvist, Nordh.
Det handlar alltså om väldigt få spelare, inte ens en om året, som realistiskt sett kommer vara aktuell som hemvändare de närmaste 5 åren. Och då vet vi egentligen inte om Nordh kommer att hålla hög SHL-klass någon gång i sin karriär.
Lindholm kommer vara typ 37 när kontraktet går ut och hittills har ytterst få med så långa kontrakt och av hans kaliber vänt hem till Sverige.
MV: Ersson-Markan-Johansson-Jonsson. Bland målvakterna finns många, ironiskt nog, men rent krasst kommer svenskar som varit ettor i NHL (Markan, Ersson) sällan tillbaka till SHL.
Backar: Lindstein, Söderström, Boqvist.
Forwards: Järnkrok, Lindholm, Boqvist, Nordh.
Det handlar alltså om väldigt få spelare, inte ens en om året, som realistiskt sett kommer vara aktuell som hemvändare de närmaste 5 åren. Och då vet vi egentligen inte om Nordh kommer att hålla hög SHL-klass någon gång i sin karriär.
Lindholm kommer vara typ 37 när kontraktet går ut och hittills har ytterst få med så långa kontrakt och av hans kaliber vänt hem till Sverige.
+ 7
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Smurfen: En massa one-liners som inte betyder nånting. Helt klart en tröttsam retorik att få till sig.
Fler spelare ska ju in i alla lag i HA antar jag?
"Ingen panik i båten"...skönt. Nu blev jag övertygad om att detta blir bra.
Fler spelare ska ju in i alla lag i HA antar jag?
"Ingen panik i båten"...skönt. Nu blev jag övertygad om att detta blir bra.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Men tror väl snarare det är att ställa om till seniorhockeyn igen som är den verkliga utmaningen.
Visst skulle det kunna finnas en mental och fysisk trötthet, men som junior borde man väl snarare gå på ångorna efter en sån upplevelse snarare än tvärtom...?
Vilket även verkar ha varit fallet med DIFs juniorer, och det talar väl ganska mycket emot snacket om att juniorer per automatik "går ner sig efter JVM".
Det kanske i viss mån stämmer generellt, men i grunden handlar det nog i slutändan om talangnivå.
Visst skulle det kunna finnas en mental och fysisk trötthet, men som junior borde man väl snarare gå på ångorna efter en sån upplevelse snarare än tvärtom...?
Vilket även verkar ha varit fallet med DIFs juniorer, och det talar väl ganska mycket emot snacket om att juniorer per automatik "går ner sig efter JVM".
Det kanske i viss mån stämmer generellt, men i grunden handlar det nog i slutändan om talangnivå.
+ 1
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Kåge: Trist att Sanny onanerade bort sig så bedrövligt.
Bulan tog över Luleå 2017 och från och med nästa säsong hade han avgörande inflytande på vår trupp.
Om Sanny skulle skrivit sin krönika i fjol kunde han ha jämfört Luleå och Apan säsongerna
2018-2019
2019-2020
2020-2021
2021-2022
2022-2023
2023-2024
1024-2025
Sju säsonger. Och jag påstår att under hela den tiden på sju år skulle han inte rankat Apan FÖRE Luleå utan snarare EFTER Luleå Hockey.
Under grundserierna dessa år tog Luleå i genomsnitt 91 poäng och Apan i snitt 92 poäng.
Apan vann mot Röglet i finalen 2024, samt blev krossade med 4-1 i matcher av Plastjö 2023.
Luleå vann mot Pölsan i finalen 2025, samt förlorade knappt i senare delen av tredje perioden i game seven mot Warulfven 2022. Och skulle med säkerhet ha vunnit slutspelet 2020, som ställes in pga pandemin, sedan Luleå vunnit grundserien med 14 poäng - en överlägsen serieseger som i princip alltid inneburit vunnet slutspel.
Sammanlagt måste Luleå rankas som bättre än Apan under de sju åren före i år.
Att då tala om Apan som den största dynastin i svensk hockey genom tiderna är inte bara pinsamt. Den platsen tillhör Warulfven naturligtvis. Apan tillbringade massor av år i Allsvenskan där de kunde dynastera mot Clemens och slikt.
Bulan tog över Luleå 2017 och från och med nästa säsong hade han avgörande inflytande på vår trupp.
Om Sanny skulle skrivit sin krönika i fjol kunde han ha jämfört Luleå och Apan säsongerna
2018-2019
2019-2020
2020-2021
2021-2022
2022-2023
2023-2024
1024-2025
Sju säsonger. Och jag påstår att under hela den tiden på sju år skulle han inte rankat Apan FÖRE Luleå utan snarare EFTER Luleå Hockey.
Under grundserierna dessa år tog Luleå i genomsnitt 91 poäng och Apan i snitt 92 poäng.
Apan vann mot Röglet i finalen 2024, samt blev krossade med 4-1 i matcher av Plastjö 2023.
Luleå vann mot Pölsan i finalen 2025, samt förlorade knappt i senare delen av tredje perioden i game seven mot Warulfven 2022. Och skulle med säkerhet ha vunnit slutspelet 2020, som ställes in pga pandemin, sedan Luleå vunnit grundserien med 14 poäng - en överlägsen serieseger som i princip alltid inneburit vunnet slutspel.
Sammanlagt måste Luleå rankas som bättre än Apan under de sju åren före i år.
Att då tala om Apan som den största dynastin i svensk hockey genom tiderna är inte bara pinsamt. Den platsen tillhör Warulfven naturligtvis. Apan tillbringade massor av år i Allsvenskan där de kunde dynastera mot Clemens och slikt.
+ 1
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
mattias - 74: Cale Makar var listad 180 flera säsonger.
NHL brukar överdriva längd och vikt
Viktor Hedman är nu 2,01
Malkin helt plötsligt uppdaterad till 1,96
NHL brukar överdriva längd och vikt
Viktor Hedman är nu 2,01
Malkin helt plötsligt uppdaterad till 1,96
+ 2
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
RunarUp: Bra inlägg
Cale Makar som är 183 cm och väger 85 kilo är ju inte speciellt mycket större och han är ju världens bästa back
Storleken har absolut inte betydelse
Sedan är ju Makar bra på allt på isen.
Cale Makar som är 183 cm och väger 85 kilo är ju inte speciellt mycket större och han är ju världens bästa back
Storleken har absolut inte betydelse
Sedan är ju Makar bra på allt på isen.
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62:
Jag tänker att sportcheferna nog är ganska försiktiga med att öppna den lådan för det kan kosta mer än det smakar.
Jag tror du är smart nog att förstå att om en junior bli erbjuden 100k istället för 30k kommer ett antal andra yngre spelare att även de kräva högre lön vilket kan bli kostsamt. Det lär snabbt sprida sig i ligan. Det finns mao en vinst för alla sportchefer att hålla sig lugna. Jag misstänker därför att det finns en ”gentlemen’s agreement” mellan sportcheferna.
En annan effekt är att det blir svårt för hockeyallsvenska klubbar att behålla sina juniorer, vilket kan leda till att de inte satsar lika hårt på att utbilda nya spelare. Vad är poängen att få fram en junior om SHL-klubbarna bara öppnar plånboken och snor den?
Förmodligen kan inte ens hälften av de HA-klubbarna kontra på ett bud på 50-60k. Det skulle på sikt kunna göra svensk hockey sämre.
Jag tänker att sportcheferna nog är ganska försiktiga med att öppna den lådan för det kan kosta mer än det smakar.
Jag tror du är smart nog att förstå att om en junior bli erbjuden 100k istället för 30k kommer ett antal andra yngre spelare att även de kräva högre lön vilket kan bli kostsamt. Det lär snabbt sprida sig i ligan. Det finns mao en vinst för alla sportchefer att hålla sig lugna. Jag misstänker därför att det finns en ”gentlemen’s agreement” mellan sportcheferna.
En annan effekt är att det blir svårt för hockeyallsvenska klubbar att behålla sina juniorer, vilket kan leda till att de inte satsar lika hårt på att utbilda nya spelare. Vad är poängen att få fram en junior om SHL-klubbarna bara öppnar plånboken och snor den?
Förmodligen kan inte ens hälften av de HA-klubbarna kontra på ett bud på 50-60k. Det skulle på sikt kunna göra svensk hockey sämre.
+ 2
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
NotAChipmunk: Timrå låg dessutom på slutspelsplats eller play in i 47-48 omgångar av 52 eller nånting sådant.
Linköping var ju aldrig ens och nosade på en topp 6.
Linköping var ju aldrig ens och nosade på en topp 6.
+ 5
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Per HApps: Hans analys av den gångna säsongen är ju nästan komisk med…
Han skriver även att LHC var långt ifrån något hotande kval och bara två poäng ifrån slutspel.
Vi var en poäng och placering efter LHC och då väljer han att formulera det väldigt mycket mer negativt och skriver att ”vi kom 12:a och just ovanför kvalstrecket”.
Den där ynka poängen gjorde tydligen väldigt stor skillnad trots att båda lagen slutade i ingenmansland 😂
Han skriver även att LHC var långt ifrån något hotande kval och bara två poäng ifrån slutspel.
Vi var en poäng och placering efter LHC och då väljer han att formulera det väldigt mycket mer negativt och skriver att ”vi kom 12:a och just ovanför kvalstrecket”.
Den där ynka poängen gjorde tydligen väldigt stor skillnad trots att båda lagen slutade i ingenmansland 😂
+ 3
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Framnäs: Det roliga är att detta "fenomen" inte drabbade någon av DIF-junisarna som kom tillbaka och var tongivande direkt, dvs fick upp DIF på rätt köl igen efter JVM.
DIF var ju i fritt fall fram till att de kom tillbaka.
De är ju dock på en liten annan hylla än Gästrin, men ska man vara ärlig var han egentligen bara riktigt bra i början av säsongen. Sen hade han dessutom en rätt undanskymd roll i JVM, så snarare borde det ju vara en spelare som kommer tillbaka extremt hungrig, jämfört med DIF spelarna som hade mer tongivande roller där.
Att det här ändå blivit någon slags "sanning" känns mest som ett sätt att skydda det faktum att juniorer i grunden är ojämna.
Sen har ju många under åren blivit rätt färgade av den fartfyllda hockeyn som spelas under JVM, vilket gör att man nog lätt får en övertro på vad juniorerna ska kunna göra direkt när de kommer tillbaka till seniorhockeyn.
DIF var ju i fritt fall fram till att de kom tillbaka.
De är ju dock på en liten annan hylla än Gästrin, men ska man vara ärlig var han egentligen bara riktigt bra i början av säsongen. Sen hade han dessutom en rätt undanskymd roll i JVM, så snarare borde det ju vara en spelare som kommer tillbaka extremt hungrig, jämfört med DIF spelarna som hade mer tongivande roller där.
Att det här ändå blivit någon slags "sanning" känns mest som ett sätt att skydda det faktum att juniorer i grunden är ojämna.
Sen har ju många under åren blivit rätt färgade av den fartfyllda hockeyn som spelas under JVM, vilket gör att man nog lätt får en övertro på vad juniorerna ska kunna göra direkt när de kommer tillbaka till seniorhockeyn.
+ 5
Fotboll > Sv: Premier League
Rip Kirby:
2 rejäla tavlor av united gör att det är 2 - 2
United fullständigt överlägsna i föra halvlek men nu är det 2 - 2 efter 2 rejäla tavlor av united i början av andra
2 rejäla tavlor av united gör att det är 2 - 2
United fullständigt överlägsna i föra halvlek men nu är det 2 - 2 efter 2 rejäla tavlor av united i början av andra
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja:
Jo jag förstår att utbudet är större från Stockholm men jag förstår inte varför BIF skulle gå under för att ni missat ett kontrakt med en enskild spelare. Det var lite domedagsprofetia över det.
Brynäs har väl ändå rätt många spelare i NHL/AHL så nog kommer det hem någon mer snart. Det borde isf vara mycket värre för många av de andra lagen som knappt fått fram några bra egna produkter.
www.sportlovin.se/nyhet?nid=1319839-1.html
Jo jag förstår att utbudet är större från Stockholm men jag förstår inte varför BIF skulle gå under för att ni missat ett kontrakt med en enskild spelare. Det var lite domedagsprofetia över det.
Brynäs har väl ändå rätt många spelare i NHL/AHL så nog kommer det hem någon mer snart. Det borde isf vara mycket värre för många av de andra lagen som knappt fått fram några bra egna produkter.
www.sportlovin.se/nyhet?nid=1319839-1.html
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Framnäs: kliver fram i större matcher? Haha, han var grym mot aik men totalt osynlig så fort vi mötte fysiska bik hela semin. EP-scouting av Ollas
2 assist/poäng och minus 5 sista 5 matcherna. Jäklar vad han klev fram
2 assist/poäng och minus 5 sista 5 matcherna. Jäklar vad han klev fram
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
DIFFEN: Varför skulle inte dom också få marknadsmässiga löner? Som tack för utbildningen och gratis istid?
Stoppade ju inte DIF-LC affären.
Finns ju massor av sporter och yrken där tonåringar blir rika.
Är bara att ge marknadsmässiga bud till duktiga spelare oavsett ålder. Kan ju inte diskriminera nån p g a ålder. Eller hur tänkte du? :-)
Stoppade ju inte DIF-LC affären.
Finns ju massor av sporter och yrken där tonåringar blir rika.
Är bara att ge marknadsmässiga bud till duktiga spelare oavsett ålder. Kan ju inte diskriminera nån p g a ålder. Eller hur tänkte du? :-)
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: HV är på väg att tappa Malte Gustafsson sägs det. Just nu är han deras största talang. Skulle vara en enorm förlust för HV. Rögle verkar ligga närmast till hands… synd att Brynäs inte verkar vara med i bilden.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62:
Det måste vara otroligt ovanligt. Risken finns ju att det blir en löneinflation modell större om klubbarna börjar bjuda över varandra för juniorer.
Det måste vara otroligt ovanligt. Risken finns ju att det blir en löneinflation modell större om klubbarna börjar bjuda över varandra för juniorer.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Nucky: Jesper Ollas verkar ju gå bara på namnet, så som det låter. Tror inte vi pratar någon djupgående scouting av LIF här...
"Det här pågick bara i två - tre veckor nu", säger han om processen att signa Kelleher.
"Vi väljer honom framför allt för offensiv spets. Han har visat att han kan producera i Hockeyallsvenskan, men det jag verkligen fastnat för är hur han kliver fram i större matcher."
Oh boy, han är troligen tänkt som ledande spelare snarare än jokern då. Nej, här tackar jag Hinken som inte belönat karln med ett bättre kontrakt än han redan haft.
"Det här pågick bara i två - tre veckor nu", säger han om processen att signa Kelleher.
"Vi väljer honom framför allt för offensiv spets. Han har visat att han kan producera i Hockeyallsvenskan, men det jag verkligen fastnat för är hur han kliver fram i större matcher."
Oh boy, han är troligen tänkt som ledande spelare snarare än jokern då. Nej, här tackar jag Hinken som inte belönat karln med ett bättre kontrakt än han redan haft.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
mattias - 74: han är bra, men är man inte hv71 så är han inte tillräckligt bra för att ösa pengar på. Isf ska du få sjukt mkt bang for the buck resten av truppen.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Frontschwein: Så du tycker alltså 22 miljoner är en svag budget i HA?
+ 4
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Enligt Jönköpingsposten tittar Rögle på Malte Gustafsson. HV verkar ha stora problem med att behålla lovande spelare.
+ 6
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Nån som vet vilka Otto spelade med i Finland, vad var det för spelartyper?
Intressant att veta vad han behöver omge sig med för vara bra. Måste han ha några tunga fysiska eller är han så bra att täcka puck även fast han är så liten?
Intressant att veta vad han behöver omge sig med för vara bra. Måste han ha några tunga fysiska eller är han så bra att täcka puck även fast han är så liten?
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Neophyt: I vilken civilisation eller samhälle någonsin har ”makt/status - ära/berömmelse - rikedom/materialism som vi alla mer eller mindre är en del av…” inte varit en viktig del av kulturen i samhället?
”Framåt! Uppåt!” är nog djupt inrotad i överlevnadsinsinkten för människosläktet. Vi får nog leva med dessa drivkrafter tills AI överträffar dessa drivkrafter med dess egna intern-algoritm-odlade AI drivkrafter. :-)
”Framåt! Uppåt!” är nog djupt inrotad i överlevnadsinsinkten för människosläktet. Vi får nog leva med dessa drivkrafter tills AI överträffar dessa drivkrafter med dess egna intern-algoritm-odlade AI drivkrafter. :-)
Tre Kronor > Sv: VM 2026 Spekulationer kring laguttagning
Är det bara jag som är kritisk till att Oscar Sundqvist ska spela VM? Har ingenting emot honom men man borde satsa på spelare hemmahörande i Europa och krydda med NHL-spets. Sundqvist är inte en spetsspelare.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Argumentet att en hockeykarriär är relativt kort och att man därför väljer pengarna, för de ska räcka hela livet, äger sin relevans. Men samtidigt kan jag tycka att det är lite tröttsamt, att det finns något lite omoget och naivt i argumentet, som till på köpet nästan blir nedvärderande mot hockeyspelare.
För ibland tycker jag argumentet framförs i en anda som att det är otänkbart att när en hockeyspelares kropp inte längre kan utöva elitidrott så kan de inte göra något annat heller. Som om att det skulle vara nedvärderande för dem att skaffa ett ”vanligt” yrke eller att de skulle vara oförmögna att vidareutbilda sig eller jobba som ”vanligt” folk. I hur många yrken kan man räkna med att jobba 15-20 år och sedan dra sig tillbaka?
Självklart är väl pojkdrömmen att bli proffs och sedan hockeypensionär men som vuxen borde andra drivkrafter och perspektiv kunna göra sig gällande. Finns ju faktiskt andra värden och drivkrafter än pengar: att (efter karriären bli ngt annat än fd hockeyspelare och som samhällsmedborgare) bidra till om inte samhället så (under/efter karriären) till den klubb som möjliggjort karriären, att uppvisa pålitlighet, lojalitet och ödmjukhet. Om man istället prioriterar att ha en extra miljon på kontot så säger det något, vad får väl var och en bestämma för sig själv.
Är inte ute efter att säga att något är rätt eller fel men blir lite ”trött” på idén att proffsidrottare och speciellt då hockeyspelare skulle vara slut som bidragande samhällsmedborgare bara för att de inte kan spela hockey. I samhället i stort är de väldigt privilegierade.
Förmodligen bottnar det hela i en samhällsanda som går under ledorden makt/status - ära/berömmelse - rikedom/materialism som vi alla mer eller mindre är en del av… livsvärden som vi verkar sträva efter samtidigt som försöker frigöra oss ifrån det samhälle dessa livsvärden byggt upp.
För ibland tycker jag argumentet framförs i en anda som att det är otänkbart att när en hockeyspelares kropp inte längre kan utöva elitidrott så kan de inte göra något annat heller. Som om att det skulle vara nedvärderande för dem att skaffa ett ”vanligt” yrke eller att de skulle vara oförmögna att vidareutbilda sig eller jobba som ”vanligt” folk. I hur många yrken kan man räkna med att jobba 15-20 år och sedan dra sig tillbaka?
Självklart är väl pojkdrömmen att bli proffs och sedan hockeypensionär men som vuxen borde andra drivkrafter och perspektiv kunna göra sig gällande. Finns ju faktiskt andra värden och drivkrafter än pengar: att (efter karriären bli ngt annat än fd hockeyspelare och som samhällsmedborgare) bidra till om inte samhället så (under/efter karriären) till den klubb som möjliggjort karriären, att uppvisa pålitlighet, lojalitet och ödmjukhet. Om man istället prioriterar att ha en extra miljon på kontot så säger det något, vad får väl var och en bestämma för sig själv.
Är inte ute efter att säga att något är rätt eller fel men blir lite ”trött” på idén att proffsidrottare och speciellt då hockeyspelare skulle vara slut som bidragande samhällsmedborgare bara för att de inte kan spela hockey. I samhället i stort är de väldigt privilegierade.
Förmodligen bottnar det hela i en samhällsanda som går under ledorden makt/status - ära/berömmelse - rikedom/materialism som vi alla mer eller mindre är en del av… livsvärden som vi verkar sträva efter samtidigt som försöker frigöra oss ifrån det samhälle dessa livsvärden byggt upp.
+ 5
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Per HApps: han läser fjolårets tidning och tänker, vad skrev jag om förra året? Javisst ja, kamikaze! Då tippade jag Timrå långt ner, och nu har dom tappat Dahlen och Pettersson. Jamen då borde dom vara ännu sämre, jag lägger dom sist!
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Chamez: detta känner vi igen. Widebro kliver in , och då är helt plötsligt de flesta spelare för dyra.
Kul om modo har ett fantastiskt eget kapital till sekten att njuta av när dom slutar 9a i serien.
Det är så sjukt hur klubben sjunkit i rank, anseende och kvalitet på mindre än 4 år.
#grannensuslagrabb #theheartacheofhockey
Kul om modo har ett fantastiskt eget kapital till sekten att njuta av när dom slutar 9a i serien.
Det är så sjukt hur klubben sjunkit i rank, anseende och kvalitet på mindre än 4 år.
#grannensuslagrabb #theheartacheofhockey
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Hägglundsmaffian: Förstår vad du säger, men det är ett välkänt fenomen nu att de flesta som får lira JVM tappar mycket i sin förmåga efteråt. Så även om just det hände Milton är det något man nästan räknar med nu för spelare i hans ålder.
Efter ett uppehåll med vila och fysträning brukar spelare kunna komma tillbaka ännu bättre än när de var i form innan JVM. Känns väldigt långsökt att han blir kvar på HA-nivå.
Efter ett uppehåll med vila och fysträning brukar spelare kunna komma tillbaka ännu bättre än när de var i form innan JVM. Känns väldigt långsökt att han blir kvar på HA-nivå.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
bollan123: personligen så tycker jag inte att han håller mer än HA nivå just nu, men om man resonerar att just MoDo är bäst för honom är tveksamt.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
DIFFEN: Googlat lite:
”Frivillig högre lön: Klubbar kan välja att erbjuda en högre grundlön än vad rookieavtalet stipulerar.”
Så man kan alltså tokbjuda över och locka över junisstjärnor från andra klubbar med marknadsmässiga topplöner sett i förhållande till deras verkliga kapacitet! Tanken svindlar.
”Mamma Mia - Hundar börjar tala mat!”
Antar att man får del av NHL-pengarna sedan också som plåster på såren :-)
”Frivillig högre lön: Klubbar kan välja att erbjuda en högre grundlön än vad rookieavtalet stipulerar.”
Så man kan alltså tokbjuda över och locka över junisstjärnor från andra klubbar med marknadsmässiga topplöner sett i förhållande till deras verkliga kapacitet! Tanken svindlar.
”Mamma Mia - Hundar börjar tala mat!”
Antar att man får del av NHL-pengarna sedan också som plåster på såren :-)
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
DIFFEN: ”Just det där strösslet är lite av grejen, vi får fortfarande hem en del spelare trots det, varför skulle det vara annorlunda för er.”
Därför att Gävle är Gävle och Stockholm är Stockholm. Det finns ett mycket begränsat antal potentiella SHL-toppspelare från Gästrikland. Om du tar bort de som är 35+ blir antalet ganska drastiskt lägre. Du har 08-glasögonen på om du inte förstår betydelsen för Brynäs att bomma en hemvändare av Carlssons kaliber.
Därför att Gävle är Gävle och Stockholm är Stockholm. Det finns ett mycket begränsat antal potentiella SHL-toppspelare från Gästrikland. Om du tar bort de som är 35+ blir antalet ganska drastiskt lägre. Du har 08-glasögonen på om du inte förstår betydelsen för Brynäs att bomma en hemvändare av Carlssons kaliber.
+ 1
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Tror det kan bli bra med Kivenmäki.
Gardiner är en ganska renodlad offensiv pjäs. Ingen som transporterar puck (det får McLaughlin göra) eller briljerar med teknik eller skridskoåkning.
En rätt klassisk transatlant, skulle jag säga. Han har en jävligt snabb leverans och måste inte ha pucken perfekt för att skjuta bra.
Blev också lite styvmoderligt behandlad i Växjö och spelade mest i tredje- och fjärdelinan sista månaderna. Annars hade det säkert blivit några mål till från hans rightklubba.
Spelade dock i första pp-uppställningen i princip hela året. Mesta tiden som mittpricken i en tärnings-femma. Tror han skulle göra fler mål från vänstra tekningscirkeln.
Gardiner är en ganska renodlad offensiv pjäs. Ingen som transporterar puck (det får McLaughlin göra) eller briljerar med teknik eller skridskoåkning.
En rätt klassisk transatlant, skulle jag säga. Han har en jävligt snabb leverans och måste inte ha pucken perfekt för att skjuta bra.
Blev också lite styvmoderligt behandlad i Växjö och spelade mest i tredje- och fjärdelinan sista månaderna. Annars hade det säkert blivit några mål till från hans rightklubba.
Spelade dock i första pp-uppställningen i princip hela året. Mesta tiden som mittpricken i en tärnings-femma. Tror han skulle göra fler mål från vänstra tekningscirkeln.
+ 8
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Tarasov: nej inget kontrakt, upp till honom och Washington att bestämma
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Petosöjä: Det är nog inte upp till Gästrin utan vad Caps tycker är bäst för honom och jag tvivlar att han spelar en säsong till i HA.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Tarasov: Hoppas att Gästrin vill fortsätta i Modo och att han ges en bra chans i rätt omgivning.
Föregående · 199 · Nästa

























Däremot kan det nog bli svårt för honom att fortsätta jobba inom hockeyn i Gävle. Det finns inte många jobb utanför Brynäs och supportrarna kommer nog inte acceptera att han tilldelas uppdrag efter detta svek. Särskilt inte när 10-20 andra före detta spelare kommer ligga före i väntelistan.