Föregående · 200 · Nästa
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Peja: gick ju bra för Kelleher när han mötte ett fysiskt BIK - not...
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
M Horava: Ryan Lasch ledig, kanske vill han avsluta karriären i Sveriges största klubb? ;)
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
M Horava: Kelleher är en stor tillgång i slutspelen men krävs ju en stomme som håller en anständig nivå och driver laget i match efter match. Kelleher kan inte vara en del av den stommen. Om man inte har stommen på plats är han ingen vidare värvning. Kanske kan Hermansson ta lite mer plats i en Modo-upplaga utan Kelleher?
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Tycker Brynäs ska satsa på 3 målvakter. Låna ut den som får en sämre start på säsongen. Källgren ska inte sitta säkert.
Dyrt, absolut. Mer konkurrens än målvakterna själva föredrar, ja. Men vore det bästa för BIF och fullt naturligt beslut efter hur saker och ting varit, som alla bara får acceptera.
Budgeten är ju höjd.
Gäller överlag nu att vi får en nystart. Tror det är viktigt för såna som Silfverberg och Larsson att känna att vi inte bara jobbar vidare med det vi har. Behöver satsas.
Dyrt, absolut. Mer konkurrens än målvakterna själva föredrar, ja. Men vore det bästa för BIF och fullt naturligt beslut efter hur saker och ting varit, som alla bara får acceptera.
Budgeten är ju höjd.
Gäller överlag nu att vi får en nystart. Tror det är viktigt för såna som Silfverberg och Larsson att känna att vi inte bara jobbar vidare med det vi har. Behöver satsas.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Hägglundsmaffian: Jag menar mer att ju längre Kelleher är kvar i en klubb desto mer blir man irriterad på baksidorna med att ha Kelleher i LAGET. Den magin behåller Kelleher när han istället dejtar en ny klubb. En Kelleher i en vardagsmatch mot Vimmerby i Småland är ju inte jättekul att ha på repeat.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
M Horava: nu tänker du lite konstigt. Kelleher magin är bruten om han misslyckas i två lag. Hade han stannat och misslyckas kunde det skyllas på att det är fel på modo och inte honom.
Allra helst om MoDo mot förmodan skulle gå upp nu, då är ju hans magi verkligen bruten.
Allra helst om MoDo mot förmodan skulle gå upp nu, då är ju hans magi verkligen bruten.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Framnäs:
Linus är nog en de som Kelleher hämmade i laget tror han kan få ett lyft.
Linus är nog en de som Kelleher hämmade i laget tror han kan få ett lyft.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Gavelo: Hade jag varit Kelleher hade jag också dragit till nästa. Inget mot MoDo utan mer att OM Kelleher är kvar och MoDo inte går är ju Kellehermagin bruten på riktigt. Bättre att köra på i en ny grupp med den sociala kompetens som Kelleher har. Han blir en frisk fläkt i en ny grupp och antagligen rätt omtyckt, snurrar upp några motståndare och sätter skotten i klykan och blir ihågkommen för det, säger på ett trovärdigt sätt att klubben är amazing och fansen är otroliga. Så länge det trillar ur klubbar från SHL har Kelleher ett bra kontrakt för nästa år. Det går inte att blir asförbannad på karln. Han är fan proffs på att lägga sig på rätt nivå och beta av klassiska svenska klubbar på löpande band.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Bad_Brett:
Där slår han inte Sundlöv. Var vi är i näringskedjan är helt ointressant. Nu vill jag ha några riktiga tekniska spelare laget som kan vända på en 5 öring!!!
Där slår han inte Sundlöv. Var vi är i näringskedjan är helt ointressant. Nu vill jag ha några riktiga tekniska spelare laget som kan vända på en 5 öring!!!
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
modomille: Det han säger mellan raderna är nog att man inte kan ta beslut kring kontrakterade spelare förrän man hittar rätt balans, det där har så klart med budgeten att göra också.
Får vi in poängspelare, den mer kreativa typen, så kanske man bryter med Andersson t.ex. då han inte vill spela i tredjekedjan. Men fram till dess är Linus mer rutinerad än många andra och har då given PP-plats som en av de bättre avlönade i nuvarande trupp.
Är väl det som menas med att man har mer av ett pussel att lägga nu när det finns klausuler i kontrakt osv. Senast tackade man bara ja till alla som erbjöds. Då vi släppte Kelleher lär det inte vara långt borta tror jag med någon ny till förstakedjan, som vi hellre testar där.
Han hade velat haft klart med dessa ev. byten där en spelare tillkommer och en annan kan skeppas iväg. Men känner att det oavsett kommer landa i något enligt den satta budgeten.
Får vi in poängspelare, den mer kreativa typen, så kanske man bryter med Andersson t.ex. då han inte vill spela i tredjekedjan. Men fram till dess är Linus mer rutinerad än många andra och har då given PP-plats som en av de bättre avlönade i nuvarande trupp.
Är väl det som menas med att man har mer av ett pussel att lägga nu när det finns klausuler i kontrakt osv. Senast tackade man bara ja till alla som erbjöds. Då vi släppte Kelleher lär det inte vara långt borta tror jag med någon ny till förstakedjan, som vi hellre testar där.
Han hade velat haft klart med dessa ev. byten där en spelare tillkommer och en annan kan skeppas iväg. Men känner att det oavsett kommer landa i något enligt den satta budgeten.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Haakana32: Jag sätter 100 spänn på att han kommer sitta i juli och prata om att det är spelarnas marknad, att vi inte har samma möjligheter att plocka från den högsta hyllan, att de har varit nära några toppnamn men gått bet.
+ 7
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
RolfH: Perfekt för oss, vi behöver inte honom även om han är duktig och rolig att se på, tycker han håller pucken själv lite för länge, allt för många gånger utan resultat, hoppas laget lyckas spela ihop sig bättre nästa år, men risken är väl inte överhängande att det händer redan i september när vi ännu knappt har ett halvt lag färdigt, har nån någon koll angående att både Larsson och Andersson vill bort? Spelare som inte vill spela i Modo borde inte spela i Modo tänker jag, håller hinken fast dem eller vill dem stanna? Annars skicka, finns inte plats för sillryggar nu.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Samma sak varje år med hinken, har helt tappat förtroendet för honom.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Framnäs: Man betalar inte för att ha Kelleher - Man betalar för att slippa möta Kelleher. Lycka till med gap control:en säger jag till Bella, Berg och Hallin...
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Är det inte lite otroligt att Hinken varje år får en uppenbarelse om att han gjorde fel året innan?
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
slöhög322: Fel, Brynäs behöver satsa stenhårt på målvaktssidan.
+ 3
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Blake: Vi kommer inte kunna bygga nått nytt när dom som styr är samma personer som såg till att vi åkte ut ska vi bygga nått nytt måste dom personerna bort från föreningen annars lurar vi bara oss själva.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Gavelo: Det verkar vara en strategi från klubben att gå in i säsongen med så låga förväntningar som möjligt. Då kan styrelsen och Hinken sitta i lugn och ro när vi hamnar i bottenträsket. När fansen sedermera blir less säger man att det behövs tålamod och att "riktiga" fans inte ska gnälla.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Många har utgångspunkten att Källgren skulle hellre skulle välja att sitta ut ett helt år vid 29 års ålder än att spela någon annanstans. Jag tycker det är ett jättekonstigt resonemang. Säkert skulle Brynäs behöva ta en del av kostnaden men långt ifrån hela. Det är heller inte säkert att Källgrens ersättare skulle vara lika dyr som honom. Om man till exempel slipper betala 150k av Källgrens lön, så skulle man mycket väl kunna hitta en ersättare i samma prisklass.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Jag har inga problem med att man släpper Kelleher, speciellt när vi har Elton som är lite lik. Men varningsklockorna ringer, kolla in dom här färska hinken citaten 😂
– Vi känner att ifjol köttade vi på, men i år ska vi lägga pusslet på ett annat sätt. Vi har också många spelare kvar på kontrakt.
– Inte stressad, men det hade varit skönt att vara färdig, det hade varit bra för både spelare och tränare. Men samtidigt har vi så många spelare på kontrakt.
– När träningen drar igång (måndag) har vi tre femmor på plats och det är ungefär 14 man fler än vid samma tid ifjol.
– Det är klart att vi gått bet på några spelare, men det är ingen panik i båten
– Vi känner att ifjol köttade vi på, men i år ska vi lägga pusslet på ett annat sätt. Vi har också många spelare kvar på kontrakt.
– Inte stressad, men det hade varit skönt att vara färdig, det hade varit bra för både spelare och tränare. Men samtidigt har vi så många spelare på kontrakt.
– När träningen drar igång (måndag) har vi tre femmor på plats och det är ungefär 14 man fler än vid samma tid ifjol.
– Det är klart att vi gått bet på några spelare, men det är ingen panik i båten
+ 3
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Vargen: Tycker inte han har fel i analysen. Det känns som att MoDo förra silly season köttade på och plockade in stora namn utan någon baktanke. Därmed inte sagt att det är bättre denna gång bara för att han gör den analysen.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Vargen: Jag tror att Leksand behövde visa handlingskraft för sponsorer och alla andra för att få folk att tro på laget. Kelleher är ett namn alla känner till och då får det kosta vad som helst.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
jonsson: Han säger exakt samma sak som han alltid säger.
”Vi känner att ifjol köttade vi på” oroväckande att ni känner så.
”Vi känner att ifjol köttade vi på” oroväckande att ni känner så.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Ja, vad säger man
Hur ligger ni till annars?
– Vi har en del spelare vi jobbar på. Vi ligger i slutförhandling med några och några pratar vi med på ett ganska tidigt stadium, säger Hinken och fortsätter:
– Vi känner att ifjol köttade vi på, men i år ska vi lägga pusslet på ett annat sätt. Vi har också många spelare kvar på kontrakt.
Hur ligger ni till annars?
– Vi har en del spelare vi jobbar på. Vi ligger i slutförhandling med några och några pratar vi med på ett ganska tidigt stadium, säger Hinken och fortsätter:
– Vi känner att ifjol köttade vi på, men i år ska vi lägga pusslet på ett annat sätt. Vi har också många spelare kvar på kontrakt.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Vargen: Ingen spelare man stoppar in som ett lok i en förstalina direkt.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Hägglundsmaffian: Leksingarna har inga dåliga förväntningar på Kelleher direkt. ”Vilken jävla håll käften-värvning!” skriver många. Upplagt för besvikelse.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
modomille: Känns ok att det inte blir något mer med Kelleher. Definitionen av legoknekt. Faktum är att han knappast motsvarade förväntningarna hos oss.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: lägger man fem procent av budgeten eller vad det blir på något som inte självklart blir bättre känner jag att man är fel ute.
Jag menar, vad har vi för målvakter vi är 80 procent säkra på att skulle bli en märkbar och tydlig uppgradering från en frisk Källgren som kostar under 200k i månaden (om vi då, optimistiskt antar att vi kan skeppa Källgren mot halva hand lön direkt, vilket väl antagligen är orealistiskt).
Känns bara som en skitsituation där folk överdriver hur kass Källgren är.
Jag menar, vad har vi för målvakter vi är 80 procent säkra på att skulle bli en märkbar och tydlig uppgradering från en frisk Källgren som kostar under 200k i månaden (om vi då, optimistiskt antar att vi kan skeppa Källgren mot halva hand lön direkt, vilket väl antagligen är orealistiskt).
Känns bara som en skitsituation där folk överdriver hur kass Källgren är.
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Tom Topp: Men så e ja bakis oxo!!? Som ett stort rövhål i skallen just nu!! O tillråga på allt så va de en snorunge på 20 år som skulle prova att ge Lilla farbrorn stryk men de gick inte så bra de sa han kunde Karate men två riktiga örfilar fick honom på andra tankar o vinglade därifrån me svansen mellan benen medans han bad om ursäkt hela tiden!!!!😎😎🇱🇸
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Vet inte om jag själv tycker att ett utköp vore bra men bara för att klargöra:
Antag
*Lönebudget nu 60
*Källgren nu kostar 4 per år, vid utköp kostar istället 2
*Ersättare kostar 4 som Källgren
(alla andra löner i laget oförändrade)
Alt 1 ej utköp => tot lönekostnad 60
Alt 2 utköp => tot lönekostnad 62 (alltså inte 66! som tidigare kan ha indikerats)
Antag
*Lönebudget nu 60
*Källgren nu kostar 4 per år, vid utköp kostar istället 2
*Ersättare kostar 4 som Källgren
(alla andra löner i laget oförändrade)
Alt 1 ej utköp => tot lönekostnad 60
Alt 2 utköp => tot lönekostnad 62 (alltså inte 66! som tidigare kan ha indikerats)
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
jonsson: Om vi ändå inte ska gå upp iår och vi behöver bygga en grund och sätta ett nytt spel. Då är det rätt dumt att gå i budgivning om en redan överprisad hoppjärka som hälften av gångerna dribblar bort sig själv på offensiv blå. Kelleher hade gärna fått dribbla loss i slutspelet som förstärkning till en tredjelina i en redan sammansvetsad grupp, men dom förutsättningarna har vi inte denna säsong.
+ 1
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Tom Topp: ganska märklig läsning. Killen är från Medelpad, hoppar in på skoj och tränar Timrås U15, sedan blir han värvad av Växjös organisation, vid 18-19 års ålder, där han gör succé och redan andra året tar han över som head coach för U16 och det blir såklart guld direkt. Hur aggressiv är egentligen Växjös scouting, när de hittar en 18-åring de värvar som coach till U16? Och har vi värvat tillbaka ett riktigt guldkorn här?
+ 13
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Skinner kan inte vara möjligt då det är en ren defensiv back.
Helt tvärtemot vad vi behöver.
Dessutom så har han ingen vidare skridskoåkning.
Helt tvärtemot vad vi behöver.
Dessutom så har han ingen vidare skridskoåkning.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
JonathanF:
Hur i h-vete gick det där till? Tro vad han fick för lön där, och vad bjöd vi, vilken bra start på en Söndag.
Väntar på att Fitz lämnar för ssk eller nått också.
För övrigt: Är ens LIF plats i allsvenskan klar ekonomiskt, är elitlicensen säkrad?
Lite bitter blev man, men det går över
Hur i h-vete gick det där till? Tro vad han fick för lön där, och vad bjöd vi, vilken bra start på en Söndag.
Väntar på att Fitz lämnar för ssk eller nått också.
För övrigt: Är ens LIF plats i allsvenskan klar ekonomiskt, är elitlicensen säkrad?
Lite bitter blev man, men det går över
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
JonathanF: Vem har sagt att vi blev överkörda?!
Hinken ville behålla Kelleher, men eftersom han inte är lika bra som för några år sedan och gissningsvis inte kommer bli bättre samt att Modo måste få till en bättre trupp så ville väl Hinken fullt rimligt betala mindre för Kelleher denna säsong och därför lämnade han.
Även om det är synd på sitt sätt att han lämnar så är han inte värd pengarna han hade denna säsong i Modo.
Hinken tog ett bra beslut.
Hinken ville behålla Kelleher, men eftersom han inte är lika bra som för några år sedan och gissningsvis inte kommer bli bättre samt att Modo måste få till en bättre trupp så ville väl Hinken fullt rimligt betala mindre för Kelleher denna säsong och därför lämnade han.
Även om det är synd på sitt sätt att han lämnar så är han inte värd pengarna han hade denna säsong i Modo.
Hinken tog ett bra beslut.
+ 11
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Framnäs: Enligt Mattias Persson så "stack det iväg rätt bra" ekonomiskt.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
JonathanF: Oj, vad folk var negativa till detta. Intressant, minst sagt.
Jag hade fått uppfattningen att vi i gemene man var frustrerade över Kellehers solokörning och att han inte alls utnyttjar spelsinnet. Lataste spelaren jag sett i försvarsarbetet för övrigt.
Men då var det kanske något folk bara sa, egentligen har man tyckt att han var en jättebra ledare eller vad? Annars förstår jag inte att man bryr sig. Personligen skiter jag i Kelleher faktiskt, vill någon annan HA-klubb betala överpris för vad man får på isen, så varsågod!
Jag hade fått uppfattningen att vi i gemene man var frustrerade över Kellehers solokörning och att han inte alls utnyttjar spelsinnet. Lataste spelaren jag sett i försvarsarbetet för övrigt.
Men då var det kanske något folk bara sa, egentligen har man tyckt att han var en jättebra ledare eller vad? Annars förstår jag inte att man bryr sig. Personligen skiter jag i Kelleher faktiskt, vill någon annan HA-klubb betala överpris för vad man får på isen, så varsågod!
+ 5
Föregående · 200 · Nästa

























