Föregående · 201 · Nästa
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Golden boy : Kellehers storlek och spelstil blir nog särskilt hämmad av åldrande.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
slöhög322: 2-4 miljoner är inte ett högt pris att betala för att få en fungerande målvaktssituation. Det gör mycket större skillnad än att exempelvis ha en till potentiell toppforward i laget. Att du antar att en ny tilltänkt förstamålvakt skulle floppa och bara bli en onödig utgift säger ju mycket om din tilltro till den sportsliga ledningen?
+ 4
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Sven Tuta: Modo och Hinken har ju inga ambitioner att gå upp nästa säsong så dom ser nog inga problem med att han går till Leksand.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Hur i helvete kan vi bli överbudade av ett gäng som är på randen till konkurs. Vi har ju haft ett positivt resultat i ganska många säsonger nu. Om vi inte går upp kommande säsong, så kommer ett pengadopat lag trilla ned och vi blir fast här 7 år till.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Sven Tuta: Tycker ni verkligen att han klev fram mot Karlskoga?
Vek i närkamper, direkt skyldig till ett mål i eget pp.
Höll ofta i pucken alldeles för länge när vi hade pp.
Tror säkert det finns bättre för den penning han kostade, dessutom ett år äldre, tror inte killen blir bättre med åren.
Vek i närkamper, direkt skyldig till ett mål i eget pp.
Höll ofta i pucken alldeles för länge när vi hade pp.
Tror säkert det finns bättre för den penning han kostade, dessutom ett år äldre, tror inte killen blir bättre med åren.
+ 9
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Bad_Brett: Visst f..är det en parodi. Släpper en av ligans bästa snipers till kanske svåraste konkurrenten. Är väl en sak om han gick till en annan liga. Men, det kanske kittlade lite extra.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Hägglundsmaffian: JAG VILL NU HA ETT POSITIVT BESKED ANG TRUPPEN !!!!
Eller förblir det bara en dröm tro ?
Eller förblir det bara en dröm tro ?
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Smurfen: problemet med Hinken är väl att han är handlingsförlamad och aldrig får panik. Laget är bra, coachen är bra, backarna är bra. Man är alltid nöjd... Ända fram till att det är försent.
Lite snabbare agerande och desperation från den mannen hade inte skadat.
Lite snabbare agerande och desperation från den mannen hade inte skadat.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Luddf:
Jo, men det är också en bra dyr lösning när vi plötsligt har en andramålis som antagligen tappar sugen totalt.
Vidhåller att ska man bygga något som är bäst i Sverige så lär man ta en chans ibland.
Ska vi uppnå följande:
Hålla budget
Ha chans att vinna
Ha en plan för framtiden
Så är ju möjligheten att påbörja en föryngring med dyr kvalite ganska central. Större chans att Källgren med en vettig försäsong kan prestera på hög nivå än att vi vinner SHL om vi startar med fem procent av lönebudgeten i sjön.
Jag menar, det är fullt möjligt att han suger och att vi åker i kvarten igen (han lär ju dock knappast bli sämre av att få en vettig säsong), men om vi bränner enn massa pengar på att fullständigt ge upp på karln är det antagligen troligare att det skiter sig på att ersättaren inte presterar eller att Alven inte kan köpa in det han behöver.
Säg att vi har en på tio att vinna guld som det är nu (förra året stod vi i typ sex gånger pengarna men då var Bäckström hypad och säsongen innan dominant). Det är liksom inget att gå all-in och bränna budgeten och återväxten på. Köp ihop lite prisvärd kvalite och gå för det om Källgren håller och om han inte håller så är får Rödin, Silfverberg och Larsson spela shutdown-kedja nästa år om de råkar blivit för gamla. Hela laget kryllar ju av talang i 26-31-årsåldern, ekonomin är bra och laget har alla möjligheter att inte kuka ur fullständigt om det rullar på lite skapligt utan skador eller mer allvarliga fick ups.
Jo, men det är också en bra dyr lösning när vi plötsligt har en andramålis som antagligen tappar sugen totalt.
Vidhåller att ska man bygga något som är bäst i Sverige så lär man ta en chans ibland.
Ska vi uppnå följande:
Hålla budget
Ha chans att vinna
Ha en plan för framtiden
Så är ju möjligheten att påbörja en föryngring med dyr kvalite ganska central. Större chans att Källgren med en vettig försäsong kan prestera på hög nivå än att vi vinner SHL om vi startar med fem procent av lönebudgeten i sjön.
Jag menar, det är fullt möjligt att han suger och att vi åker i kvarten igen (han lär ju dock knappast bli sämre av att få en vettig säsong), men om vi bränner enn massa pengar på att fullständigt ge upp på karln är det antagligen troligare att det skiter sig på att ersättaren inte presterar eller att Alven inte kan köpa in det han behöver.
Säg att vi har en på tio att vinna guld som det är nu (förra året stod vi i typ sex gånger pengarna men då var Bäckström hypad och säsongen innan dominant). Det är liksom inget att gå all-in och bränna budgeten och återväxten på. Köp ihop lite prisvärd kvalite och gå för det om Källgren håller och om han inte håller så är får Rödin, Silfverberg och Larsson spela shutdown-kedja nästa år om de råkar blivit för gamla. Hela laget kryllar ju av talang i 26-31-årsåldern, ekonomin är bra och laget har alla möjligheter att inte kuka ur fullständigt om det rullar på lite skapligt utan skador eller mer allvarliga fick ups.
+ 3
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Smurfen: Hahaha ja, visst är det parodi? Konkursboet bjuder över oss.
Med Gidlöf och Kelleher så har Leksand redan mer spets i lagbygget än vi har. Däremot har vi två fjärdekedjor, det är inte illa pinkat.
Ni ska se att vi sitter där utan förstakedja i augusti och Hinken kommenterar det hela med "Vi har is i magen, det viktiga är att det blir rätt!". Sedan ansluter några omotiverade ECHL-spelare som knappt kan åka skridskor.
Med Gidlöf och Kelleher så har Leksand redan mer spets i lagbygget än vi har. Däremot har vi två fjärdekedjor, det är inte illa pinkat.
Ni ska se att vi sitter där utan förstakedja i augusti och Hinken kommenterar det hela med "Vi har is i magen, det viktiga är att det blir rätt!". Sedan ansluter några omotiverade ECHL-spelare som knappt kan åka skridskor.
+ 13
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
TIK_TIK: De har väl precis råd med Kelleher. Sen blir det juniorer resten.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Lulessss: Dom har ju pengar så det är ju bara att handla, förstår inte! Vart kommer pengarna ifrån?
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Smurfen: Bra koll i Aftonbladet. Klar för SHL! Kelleher lämnar Modo för Leksand… vilken pisstidning..
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
RunarUp: Så är det, det man inte har i storlek får man kompensera med annat. Lagsport går ut på ett samarbete, i ishockey speciellt gäller spelförståelse, snabbhet på skridskor och i tanken. Hitta vägar att ta sig framåt. Små spelare är i regel lite smidigare i kroppen och stora spelare blir ofta ganska stillastående. Jämför med boxning, en match i lättare klasser är oftare mycket mer fart i än tungviktare som knappt rör på sig, det finns ett fåtal stora boxare som är undantag, samma gäller i hockey.
+ 4
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Smurfen: Går den ekvationen ihop: Han ville vara kvar och revanschera sig, men även ha mer betalt! I min TIK fundering så känns det som att detta var den bästa lösningen för MoDo.
Vad vet jag, som sagt: En liten fundering.
Vad vet jag, som sagt: En liten fundering.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Smurfen: Det är klart det inte är nån panik när dom inte har nån ambition att gå upp nästa säsong och nu när det är många nyckelspelare som lämnar så har man den perfekta bortförklaringen när vi landar i mitten av tabellen efter 52 omgångar.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Smurfen: Han blev för dyr enligt Hinken nu i ÖA ang Keheller
Hinken
" Men, som sagt, fler spelare ska in.
– Det är klart att vi gått bet på några spelare, men det är ingen panik i båten."
Hinken
" Men, som sagt, fler spelare ska in.
– Det är klart att vi gått bet på några spelare, men det är ingen panik i båten."
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Smurfen: ja, man trodde ju att det skulle bli lite action då men det har varit rena öknen.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
jonsson: Var det inom tre veckor han nämnde i en intervju att truppen skulle vara som satt till typ 90% , å den intervjun var väl för ett par veckor sen.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Sigge:
Det är väl Kalle Östman ryktet som flög förbi för ett tag sen, men annars inget jag sett eller hört.
Blir mer o mer frustrerad faktiskt
Det är väl Kalle Östman ryktet som flög förbi för ett tag sen, men annars inget jag sett eller hört.
Blir mer o mer frustrerad faktiskt
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
DrCox: Han väntar å väntar å väntar med tron att hittar nå bättre än typ Keheller !!
Snart lämnar nog Fitz , Måns , å Larsson också , kontinuitet vad är det ????
Snart lämnar nog Fitz , Måns , å Larsson också , kontinuitet vad är det ????
+ 2
Café > Sv: Puffes frizon för god musik
Det är väl två läger här - antingen så gillar man det, eller så gillar man det lite mer ;)
80-tal, MTV och Headbangers Ball. Här bjuds vi på en duktig käftsmäll med ett fyra timmars "best-of". För er som är intresserade, håll tillgodo!
80-tal, MTV och Headbangers Ball. Här bjuds vi på en duktig käftsmäll med ett fyra timmars "best-of". För er som är intresserade, håll tillgodo!
Länkar:
- YouTube
- YouTube
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Modano: Inga övriga jämförelser, men Quinn Hughes är 178 cm i strumplästen och väger in på 82 kilo. Inte Modano-size på honom precis, men en av dom fem bästa backarna i NHL.
Storlek är inte allt i hockey heller.
Ett omvänt exempel är Petter Granberg, värvades för att ge Växjö slutspelsmuskler. Men han var så totalt menlös i år så det var tjänstefel att ens ge honom speltid överhuvudtaget. Ryktas tillbaka till Skellefteå, hur han ska ta plats där är min bok ett mysterium.
Missförstå mig inte, muskler och storlek behövs i ett lag. Men det är inte lösningen på allt.
Storlek är inte allt i hockey heller.
Ett omvänt exempel är Petter Granberg, värvades för att ge Växjö slutspelsmuskler. Men han var så totalt menlös i år så det var tjänstefel att ens ge honom speltid överhuvudtaget. Ryktas tillbaka till Skellefteå, hur han ska ta plats där är min bok ett mysterium.
Missförstå mig inte, muskler och storlek behövs i ett lag. Men det är inte lösningen på allt.
+ 16
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Huge: Skinner var väl en av spelarna som Sasse hade med på sin lista av möjliga värvningar. Ohlsson kan ju snappat upp det därifrån?
Edit: verkar bara vara någon random fan som mailat Mats och skrivit att Hunter Skinner kan vara på g till Brynäs. Läste senare att Skinmer bytt agentfirma och utforskar KHL-möjligheter.
Edit: verkar bara vara någon random fan som mailat Mats och skrivit att Hunter Skinner kan vara på g till Brynäs. Läste senare att Skinmer bytt agentfirma och utforskar KHL-möjligheter.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Alcen kommer naturligtvis inte att försöka sparka Källgren bara för att uppjagade supportrar vid ett tangentbord tror att dom är bäst lämpade att bedöma en sån sak.
En helt annan femma ifall Källgren själv vill bort.
I övrigt skriver Mats Ohlsson i sin krönika i Expressen idag att Hunter Skinner (back, 1.91cm) från S:t Louis ryktas till Brynäs.
För vad det nu är värt…
En helt annan femma ifall Källgren själv vill bort.
I övrigt skriver Mats Ohlsson i sin krönika i Expressen idag att Hunter Skinner (back, 1.91cm) från S:t Louis ryktas till Brynäs.
För vad det nu är värt…
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Sigge: Och varje gång Hinken ställer upp i en intervju blir man bara mindre och mindre taggad för nästa säsong och dom där mailen från Modo om att förlänga säsongskorten hamnar direkt i skräpkorgen numera.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Vikingmodo : Jag gissar att Modo ville ha kvar Tyler för en mycket billigare peng och Tyler har ju gjort en affärsidé av att cirkulera runt i det allsvenska topplagen för att få så bra betalt som möjligt, att spela kvar för en lönesänkning känns nog inte som något som flyger hos poängkungen.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
slöhög322: Det vi skulle ha gjort är väl att typ värvat en etablerad och bra målvakt för cirka 300k i månaden bredvid Källgren istället för en oprövad Chrona. Hade vi gjort det hade vår kostnad för målvakter varit som Djurgården, Örebros och kanske Skellefteås. Om dom kan lägga den summan på målvakter kan vi det.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Sigge: Hinken har lovat att han ska gå över lik för att vi ska ta poäng i Visby.
+ 5
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
SpecterV2: Kommer Hinken kunna ställa ett lag på isen nästa säsong? Inga värvningar och bara spelare som lämmar. MoDos rykte är nog inte det bästa numera.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Bad_Brett:
En välvillig tolkning är 6 år för en på den tiden 4 åring utbildning ( i bästa fall). Eventuellt samma utbildning två ggr, sannerligen en framstående akademiker. Får man gissa har han inte ens tagit ut en examen.
Men det får honom inte till sämre sportchef i min värld!
En välvillig tolkning är 6 år för en på den tiden 4 åring utbildning ( i bästa fall). Eventuellt samma utbildning två ggr, sannerligen en framstående akademiker. Får man gissa har han inte ens tagit ut en examen.
Men det får honom inte till sämre sportchef i min värld!
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Luddf: det är väl det som är långsiktighet. Antingen får vi in en klassback eller motsvarande för 300k i månaden eller så chansar vi på Djoos och köper ut Källgren. Det är ju typ den nivån av chansning. Är Källgren jämfört med random chansning på dyr Ahl-målvakt verkligen en större grej än att handla in en rejäl utespelare?
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Intressant intervju med Viktor Engfors i ST. 22 år och redan två guld på ungdomssidan. Känns som en riktigt bra värvning!
+ 17
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
sundsasen: Får AIK värva någon som spelat för Djurgården? Jag tänker mig att supportrarna lär ju få spel.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
SpecterV2: Förmodligen Modo som inte vill förlänga med Kelleher. Med tanke på Kellehers uttalande att han vill vara kvar och att avskedet kom relativt tidigt. Det är en lite ny approach nu av Modo. Ifjol ville ju Hinken behålla SAMTLIGA misslyckade spelare efter degraderingen. Nu är det iaf inte så och det tror jag är positivt.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
sundsasen: Gissar på Tyskland eller Finland, bör kunna få rejält mycket bättre betalt där.
Kelleher saknar jag inte sådär värst mycket, absolut en spelare som gör skillnad och verkar vara en bra kille i omklädningsrummet men samtidigt en spelare som inte vet vad hemjobbet är för något och en spelare som ofta håller pucken för länge.
Kelleher saknar jag inte sådär värst mycket, absolut en spelare som gör skillnad och verkar vara en bra kille i omklädningsrummet men samtidigt en spelare som inte vet vad hemjobbet är för något och en spelare som ofta håller pucken för länge.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Bad_Brett: Selektiv i dina svar för att passa in i din tes. Nu kommenterar du inte alls att Johansson utan högre utbildning och meriter tog Skellefteå till 6 raka SM-finaler och 2 guld. Det jag vänder mig mot är att du ser intelligens och utbildning som så viktig för att vara en bra sportchef. Du tycker att SM guld vinnande sportchefer utan utbildning när de fick jobbet i Frölunda och Färjestad inte räknas i ditt resonemang för att de är "storklubbar". Men då kan vi ta en norrländsk klubb. Du har t ex Luleå. Där har du "Skuggan" Nilsson som var sportchef i många år. Hur fick han jobbet och vilken utbildning hade han? Hans karriär är väl jämförbar med hur Svartvadet fick sitt jobb. Dvs lång tid inom samma klubb MEN ingen avancerad utbildning. Han efterträddes av Tomas Fröberg. Han saknar helt högre utbildning och drev en vanlig Eldabutik samtidigt som han var juniortränare i grabbens lag. Han fick chansen som coach i AIK men fick gå mitt under första säsongen, gjorde det bra i Oskarshamn sett till förutsättningarna. Luleå varit ett stabilt topplag där de nästan alltid tagit sig till slutspel under hela 2000-talet med överlägsen serieseger 2020 och SM - guld i fjol. Detta trots ledare som alltså helt saknat avancerad utbildning. Tror du alltså att Tomas Fröberg inte hade gjort det bra om han flyttat till MoDo bara för att han saknar utbildning?
+ 3
NHL > Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: Jag såg två perioder och där såg Philly aldrig farliga ut. Man kunde inte hota Carolina på något vis. Man hamnade alltid på utsidan och hade inte förmågan, kraften eller energin att ta sig in och vara ett hot på riktigt.
+ 1
NHL > Sv: Allmän tråd för NHL
Jan-Erik :
Carolina hade inga som helst problem med att utmanövrera Philadelphia
3-0 slutade matchen och en stekhet Stankoven gjorde 2 mål
Carolina hade inga som helst problem med att utmanövrera Philadelphia
3-0 slutade matchen och en stekhet Stankoven gjorde 2 mål
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Kelleher kommer såklart döda MoDo nästa säsong. Det slår aldrig fel.
+ 1
Föregående · 201 · Nästa
























