Föregående · 204 · Nästa
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Juniortråden
Bad_Brett: Elton har tagit i iallafall, ser man på intervjun.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Juniortråden
BurkLeffe: Som svar på att man inte kan komma långt som liten, Viggo Björck, lika gammal som Elton:
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Juniortråden
Bad_Brett: När man talar om trollen. Vilket pass av Elofsson.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Juniortråden
BurkLeffe: Han är den mest uppvaktade spelaren i hela Sverige den här turneringen, snackas om att han kan gå topp 10 i draften. Ingen tippar honom över topp 20.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Willow: Fast spelare kommer och går. Det måste finnas något i luften som gör att spelare som kommer dit får den attityden.
Min bestämda övertygelse är att det saknas personer i föreningen med tillräckligt hög IQ för att kunna fatta välgrundade strategiska beslut. Det faktum att man år 2026 kommer på idén "Duuhh, det vore kanske bara att undersöka vad de lag som lyckas år efter år gör som inte vi gör" är ett stort skämt. Jag levde i villfarelsen att benchmarking och omvärldsbevakning var en central del i den årliga handlingsplanen.
Inför ett minimumkrav på en IQ på över 150 vid framtida rekryteringar till strategiska tjänster så kan jag garantera att det kommer gå bättre sen.
Min bestämda övertygelse är att det saknas personer i föreningen med tillräckligt hög IQ för att kunna fatta välgrundade strategiska beslut. Det faktum att man år 2026 kommer på idén "Duuhh, det vore kanske bara att undersöka vad de lag som lyckas år efter år gör som inte vi gör" är ett stort skämt. Jag levde i villfarelsen att benchmarking och omvärldsbevakning var en central del i den årliga handlingsplanen.
Inför ett minimumkrav på en IQ på över 150 vid framtida rekryteringar till strategiska tjänster så kan jag garantera att det kommer gå bättre sen.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Juniortråden
Vargen: Han har inte det som krävs, det ser jag direkt.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Hej kära vänner
Jag kollar på match 1 i semin mot Skellefteå förra året. (Jag är en jäv..a nörd, jag vet🤗) Om någon är tveksam till Kjellgrens vara eller icke vara så titta på den matchen (finns på Utube), han har det som krävs, hoppas vi får se det med en oskadad och fulltränad Kjellgren nästa år.
PS. Släpp Lucas Carlssson, han har gjort sitt val, när vi ta vårt 14:e guld nästa år så kommer han att ångra sig😉)
Må mys kära vänner, vi ”skrivs” i september igen😊
#33
Jag kollar på match 1 i semin mot Skellefteå förra året. (Jag är en jäv..a nörd, jag vet🤗) Om någon är tveksam till Kjellgrens vara eller icke vara så titta på den matchen (finns på Utube), han har det som krävs, hoppas vi får se det med en oskadad och fulltränad Kjellgren nästa år.
PS. Släpp Lucas Carlssson, han har gjort sitt val, när vi ta vårt 14:e guld nästa år så kommer han att ångra sig😉)
Må mys kära vänner, vi ”skrivs” i september igen😊
#33
+ 12
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Juniortråden
Vargen: Ingen passar pucken i Sverige. Juniorhockey at its finest.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Juniortråden
BurkLeffe: Han kommer hamna i NHL. Menar du att du inte sett tunna i killar i junioråldern ta sig dit innan? Jack Hughes är ett gott exempel. Jesper Bratt.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Willow: "Man värvade Ritola som blev en mycket bättre spelare i SAIK, men som inte orkade träna på den nivån så han kom plötsligt på att han var flygrädd. (Fast det var inget problem i USA eller på andra platser)."
Oj, vad du hittar på.
Han hade/har en sjukdom som heter "Menieres sjukdom"
Det har ingenting med flygräddhet att göra...
Oj, vad du hittar på.
Han hade/har en sjukdom som heter "Menieres sjukdom"
Det har ingenting med flygräddhet att göra...
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Juniortråden
Vargen: Han är runn som en trumpinne, kommer få det tufft. Blir nog bara Allsvenskan/Shl på sin höjd för honom.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Willow: Man förstår inte vad det är i vattnet som gör att man inte klarar av att minska speltid eller bänka dem som bokstavligen förstör för laget.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Juniortråden
Vargen: Hermansson är ingen oxe, det är han inte. Första direktivet av X klubb som draftar honom lär bli kött och potatis.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Willow: Dom skulle inte ha sparkat Karlin.. Han hade koll på fysen! Mannen som tryckt en calzone om dagen dom sista 10 åren.
Rögle BK > Sv: Nästa säsong 2025 och 2026
Charliejfz: Förstår att det känns surt just nu men vill ändå gratulera till en jättefin säsong som ni genomfört. Ni är ett värdigt finallag som har många spännande säsonger framför er med en trupp som bara kommer att bli allt vassare. Ni hör till toppen i SHL.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Sigge: Det ligger lite i det, även om det inte stämmer till 100%. Börjar du i SAIK måste du ha bestämt dig. Du måste vara beredd att tränare hårdare och mer fokuserat än tidigare I din karriär.
Samma måttstock som sattes av Macke, Hasse J och Foppa när de kom fram, men vi klarade inte på samma sätt behålla det. Kanske var våra ledande spelare för bra och drog till NHL för MoDos bästa...
Samma måttstock som sattes av Macke, Hasse J och Foppa när de kom fram, men vi klarade inte på samma sätt behålla det. Kanske var våra ledande spelare för bra och drog till NHL för MoDos bästa...
+ 1
Rögle BK > Sv: Nästa säsong 2025 och 2026
Charliejfz: Tack för god kamp! Även om jag anser att Skellefteå var klart bättre sett till hela matchserien så kändes det aldrig säkert. Kom hem för ett liten stund sen, det var magisk stämning i Skekraft arena.
+ 3
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Thors 22: SAIK skulle kunna sätta in en bänkalkis som HC och hade fortfarande vunnit guld. Så pass inarbetad är spelidén samt ledande spelare resten kan ta rygg på. Grattis till guldet får man säga.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Saik-Småland: Många spelare i SAIK lägger sig väldigt lätt, otroligt tråkigt att se. Har svårt att glädjas med ert guld då ni fuskat så mycket på vägen dit.
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Sven.Savage: "Bygdens lag" kommer bli bygdens luder där vi dubblar na i varsitt hål nästa säsong 😉
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Spännande att se Sörenssons utveckling framöver. En ganska udda resa.
Hermansson gick nyligen ut med att han ska spela ett år till med Modo.
Hermansson gick nyligen ut med att han ska spela ett år till med Modo.
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Saik-Småland: Sanny skrev bl.a. ” Det är nog ändå på sin plats att prata om Skellefteå som den största dynastin i svensk hockey genom tiderna. …….. Djurgården, Färjestad, Brynäs och Leksand dominerade i tider med andra ekonomiska och sportsliga villkor. Skellefteå har däremot hittat ett sätt att vinna i en tid när det rimligtvis borde vara svårare att uppnå långvarig dominans och år av sportsliga framgångar.
Så frågan är inte längre om Skellefteå är en stormakt i svensk hockey.
Frågan är om vi någonsin har sett något liknande.”
Så frågan är inte längre om Skellefteå är en stormakt i svensk hockey.
Frågan är om vi någonsin har sett något liknande.”
+ 2
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Småjunisarna spelar riktigt bra!! Underhållande hockey.
Han Kazda i Slovakien är riktigt intressant inför draften -27
Han Kazda i Slovakien är riktigt intressant inför draften -27
+ 2
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Skall bli väldigt intressant att se hur Saik hanterar CHL kommande år, Luleå gjorde definitivt fel som satsade för att vinna den titeln, där man istället lyckades med det sämsta utfallet som man kunde få genom att förlora finalen. I efterhand skulle man lagt sig i första slutspelomgången, som många andra lag gjorde.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Berge: Mycket snack kring klubbkänsla, pengar, mm... De flesta av oss som är ute i arbetslivet idag skulle knappast tacka nej till ett jobb med bra lön. En hockeyspelare har ganska kort karriär och pengarna ska räcka i många år efter att man lagt skridskorna på hyllorna... Däremot anser jag att Brynäs borde matchat lönen och lockat killen "hem", Alcén har återigen gjort bort sig precis som förra säsongen. Att tro och veta är två olika saker dvs att tro på att man får hem Söderström eller Carlsson är bara naivt och omoget men det handlar också om Alcens självgodhet. Ska bli spännande om hur man löser backuppsättningen nästa säsong.
+ 3
Fotboll > Sv: The Championship
mattias - 74: Framförallt har man ju rutin av spel i PL. Dock så brukar dessa vara kortvariga när det händer.
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Sven.Savage: Läs i Expressen vad Sanny Lindström skriver om Guldlaget (om du har premium förstås)
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Någon som hört att det kommer dyka upp några nya spelarare som kommer göra skillnad mot förra säsongen . Eller är munlädrat Alcén nöjd? Han provade köra med en man kort å klarade sig undan kvalplats . Kanske ska prova med 2 man kort i höst å se hur väl det slår ut.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Tobbe77s:
”Lc gjorde helt rätt o ta en högre lön nån annanstans, likväl som dom flesta andra skulle byta mot ett annat jobb för mycket högre lön, eller göra som bidragstagarna o rösta vänstern”
Larvigt av dig att blanda in politik i en diskussion om en hockeyspelare. Men ska du göra det bör du kolla upp fakta först. Det är nämligen SD som är klart största parti bland bidragstagare
”Lc gjorde helt rätt o ta en högre lön nån annanstans, likväl som dom flesta andra skulle byta mot ett annat jobb för mycket högre lön, eller göra som bidragstagarna o rösta vänstern”
Larvigt av dig att blanda in politik i en diskussion om en hockeyspelare. Men ska du göra det bör du kolla upp fakta först. Det är nämligen SD som är klart största parti bland bidragstagare
Länkar:
SD störst bland arbetslösa ? ?Handlar om grupper som fått det sämre? | Dagens ArenaStarkare stöd för SD bland väljare i samhällets utkant - forskning.se
SD störst bland arbetslösa ? ?Handlar om grupper som fått det sämre? | Dagens ArenaStarkare stöd för SD bland väljare i samhällets utkant - forskning.se
+ 17
Fotboll > Sv: The Championship
+ 1
Fotboll > Sv: The Championship
mattias - 74:
Vi välkomnar Coventry som varit klar ett tag för PL och de får sällskap av Ipswich som slog QPR enkelt hemma med 3 - 0 idag på förmiddagen
De 4 lag under som får spela kval om en 3:e plats till PL är
3. Millwall
4. Southampton
5. Middlesbrough
6. Hull City
Matcherna spelas som följer
Vi välkomnar Coventry som varit klar ett tag för PL och de får sällskap av Ipswich som slog QPR enkelt hemma med 3 - 0 idag på förmiddagen
De 4 lag under som får spela kval om en 3:e plats till PL är
3. Millwall
4. Southampton
5. Middlesbrough
6. Hull City
Matcherna spelas som följer
Länkar:
ENGLAND: Championship
ENGLAND: Championship
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Vargen: När Jocke Lindström vände hem från AHL sa han att det var milsvidd skillnad mellan MoDo och SAIK. SAIK tränade sjukt hårt och MoDo hade hemvändande som inte drev på samma sätt som Jimmy Jump och SAIK.
Det var svårt att köpa då, men så har de fortsatt. Man värvade Ritola som blev en mycket bättre spelare i SAIK, men som inte orkade träna på den nivån så han kom plötsligt på att han var flygrädd. (Fast det var inget problem i USA eller på andra platser).
Sanningen är att SAIK har ledande spelare som driver på ett helt annat sätt än MoDo och andra lag. Det spelar ingen roll vad du heter. Börjar du i laget så tränar du arslet av dig. Ranta skulle rykt direkt eller steppat upp. Inte för att tränarna bänkat honom, utan för att han inte skulle passat in. Sedan tycker jag behandlingen av honom från tränarna var usel, men bäst resultat får man om gruppen driver det och inte tränarstaben.
Gör Berg till lagkapten och låt honom diktera villkoren. Han är rätt man att ta rygg på.
Sedan hoppas jag Challe implementerar ett bra spelsystem, men framförallt att vi tränar som vi vill spela och alltid alltid alltid kör stenhårt.
Det var svårt att köpa då, men så har de fortsatt. Man värvade Ritola som blev en mycket bättre spelare i SAIK, men som inte orkade träna på den nivån så han kom plötsligt på att han var flygrädd. (Fast det var inget problem i USA eller på andra platser).
Sanningen är att SAIK har ledande spelare som driver på ett helt annat sätt än MoDo och andra lag. Det spelar ingen roll vad du heter. Börjar du i laget så tränar du arslet av dig. Ranta skulle rykt direkt eller steppat upp. Inte för att tränarna bänkat honom, utan för att han inte skulle passat in. Sedan tycker jag behandlingen av honom från tränarna var usel, men bäst resultat får man om gruppen driver det och inte tränarstaben.
Gör Berg till lagkapten och låt honom diktera villkoren. Han är rätt man att ta rygg på.
Sedan hoppas jag Challe implementerar ett bra spelsystem, men framförallt att vi tränar som vi vill spela och alltid alltid alltid kör stenhårt.
+ 9
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: River jumps ingång i Brynäs ..var väldigt positivt och att man gjorde en analys av föreningen...
Sen rekryteringsarbetet du hänvisar till var ju i hela organisationen..
Svedmans intåg i Brynäs var också tack vare River jump...
En undran ...tror du inte svedman också har ett ord med i laget kring t ex spelarutvecklare osv??
Sen rekryteringsarbetet du hänvisar till var ju i hela organisationen..
Svedmans intåg i Brynäs var också tack vare River jump...
En undran ...tror du inte svedman också har ett ord med i laget kring t ex spelarutvecklare osv??
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Mycket välförtjänt guld av SAIK! Ingen jävel kan klaga eller protestera emot ett lag som har levererat nästan hela säsongen (utom lite i början). SAIK är en förening där vi har mycket att lära oss av, hur många finaler har dom inte spelat sedan 2010. Grattis Skellefteå! Nästa år är ett nytt år och då hoppas vi på att Brynäs tar över pokalen.
+ 17
Föregående · 204 · Nästa
























