+ 1
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Silly Season 2026-27
-Sputnik-:
Gardiner Dahlén
McLaughlin Pettersson
Kivenmäki Hartmann
Forsell Boyce
Barkemo Pilö
Hallqvist Nässén
Erixon
Dichow Juel
Med Hartmanns lön blir det cirkus
1.100.000 ? som utgår från truppkostnad per månad.
Dichow, Barkemo och Hallqvist blir knappast dyrare än Pilö, Nässén och Juel.
Då kostar nya forwards i runda slängar 750.000.
Gardiner och McLaughlin 250' var.
Kivenmäki 150' och Forsell 100' ?
Dichow 150', Barkemo 150' och Hallqvist 50' ?
Kan detta vara nära sanningen?
Gardiner Dahlén
McLaughlin Pettersson
Kivenmäki Hartmann
Forsell Boyce
Barkemo Pilö
Hallqvist Nässén
Erixon
Dichow Juel
Med Hartmanns lön blir det cirkus
1.100.000 ? som utgår från truppkostnad per månad.
Dichow, Barkemo och Hallqvist blir knappast dyrare än Pilö, Nässén och Juel.
Då kostar nya forwards i runda slängar 750.000.
Gardiner och McLaughlin 250' var.
Kivenmäki 150' och Forsell 100' ?
Dichow 150', Barkemo 150' och Hallqvist 50' ?
Kan detta vara nära sanningen?
Sv: Silly Season 2026-27
DenRöda: Nubben hintade väl litegrann att det fanns lite pengar kvar i börsen, efter sista värvningen var presenterad? Har för mig det var i nån intervju/podd med ST där han nämnde nått om det.
Sen hur mycket vore ju intressant!
Sen hur mycket vore ju intressant!
Sv: Silly Season 2026-27
Kulltorp: Vill poängtera att en sportchef inte brukar gå ut med att man har pengar kvar. Visst, Nubben har gjort det ett par gånger tidigare, men det är extremt dumt för det kan agenter snappa upp på och säkerligen förhandla bättre löner för sig och sina spelare. En del har säkert gått till jänkarna, men inte allt. Det ska finnas utrymme kvar att röra sig om.
En annan teori kan också vara att Nubben tappat det helt och erbjudit överpriser på spelare. Att en sådan som Forsell drar in 180k t ex.
En annan teori kan också vara att Nubben tappat det helt och erbjudit överpriser på spelare. Att en sådan som Forsell drar in 180k t ex.
+ 3
Sv: Silly Season 2026-27
jk:
Jag kan köpa till fullo att Tkachuk blir invald
19 säsonger i NHL och en legend borta i NHL
Dessutom är han enligt många ansedd som en av de bästa amerikanske spelarna någonsin i ligan.
Dock håller jag med dig om Zäta och Rod att de såklart också skall bli invalda men det kommer nog med största sannolikhet att ske också.
Jag kan köpa till fullo att Tkachuk blir invald
19 säsonger i NHL och en legend borta i NHL
Dessutom är han enligt många ansedd som en av de bästa amerikanske spelarna någonsin i ligan.
Dock håller jag med dig om Zäta och Rod att de såklart också skall bli invalda men det kommer nog med största sannolikhet att ske också.
+ 1
Sv: Silly Season 2026-27
JanneH: Ge oss ett tydligt besked Tack! Finns det nått hopp om nödvändig spetsvärvning? Hur ser budgeten ut?
Känns inte bra alls att dif, snor kontrakterade spelare av oss.
Känns inte bra alls att dif, snor kontrakterade spelare av oss.
Sv: Silly Season 2026-27
Puckat: Komiskt vilken nyhetstorka det är på Expressen. Där Barklund får en helt egen artikel med djupgående analys hur han skall användas etc.
De gör verkligen allt för att försöka hypa upp Löven.
De gör verkligen allt för att försöka hypa upp Löven.
+ 1
Sv: Silly Season 2026-27
DenRöda: ja med tanke på vilka löneposter som lämnat och vilka som tillkommit så borde det enligt all logik finnas gott om utrymme i lönebudgeten... om det inte är så att att lönebudgeten har sänkts och ledningen försöker mörka detta, eftersom de tror att alla fans är dumma i huvudet och inte kan addition och subtraktion
+ 5
Sv: Silly Season 2026-27
AIK får 600.000:- av Löven för att släppa nobodyn Alfred Barklund med gällande kontrakt. Blir intressant att höra summan för Hartmann när det sipprar fram
+ 2
Sv: Silly Season 2026-27
mattias - 74: Helt sjukt att Tkachuk blir invald istället för sådana som Rod Brind'Amour och Zäta
Sv: Silly Season 2026-27
Kulltorp: Nej, men det har ju sagts att spelarbudgeten skall vara den samma i år. Därav får jag inte ihop matematiken?
Sv: Silly Season 2026-27
Kulltorp: Yes och Nubben spånade ju om att det kan bli en till forward som kan lämna, men att varken Hartmann eller denna kommer att ersättas.
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen :
Någon som är på årsmötet imorgon bör ställa den frågan.
Hur ser budgeten för lagbygget ut.
Finns det pengar kvar för ytterligare värvningar om det behövs.
Bor själv för långt bort för att medverka.
Någon som är på årsmötet imorgon bör ställa den frågan.
Hur ser budgeten för lagbygget ut.
Finns det pengar kvar för ytterligare värvningar om det behövs.
Bor själv för långt bort för att medverka.
+ 3
Sv: Silly Season 2026-27
Kulltorp: Precis, så vi har ju inte så mycket spelrum med budgeten med andra ord.
Att just han lämnar just nu är nog ingen större sportslig katastrof. Skulle Timrå kunna bli av med en post till på forwardssidan (vi vet alla vem)och ta in en riktig klassback i PP och Heikkinen kan steppa upp en nivå kan vintern bli rolig.
Lycka till Hartman mot alla lag utom Timrå! Och tack för allt du gjort här!