1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614820 inlägg · 6214 ämnen
3038493 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Silly Season 2026-27
Tom Topp:
Det kallas de nog i alla klubbar, men när man köper ut någon från ett kontrakt är kvarvarande kontraktstid det viktiga (det är inte direkt så att klubbarna får några pengar om kontraktet har gått ut även om de varit tio år i klubben). Du får också tänka på att i det här fallet ville kulturbäraren själv bort från klubben, men att det var två år kvar på kontraktet lär ha genererat en del.

Sv: Silly Season 2026-27
DIFFEN: hos oss kallas en sån spelare för kulturbärare!

Sv: Silly Season 2026-27
Tom Topp:
De har nog fått en hyfsad peng för honom, däremot lär det viktigaste vara att det var två år kvar på kontraktet inte att han varit där i sju år.

Sv: Silly Season 2026-27
Hu gå dä i höst rabbuslingar?
Ha vi fått in nån spets?
Frågorna vänn runt i strupen!
Låt dä rinna lätt ikväll
HALLELUJA
Uppladdat:

500x0-screenshot20260620143112facebook.jpg


Sv: Silly Season 2026-27
DIFFEN: jag tror ingenting för jag har ingen aning! Men jag hoppas att Timrå har vett att ta ordentligt betalt för en kontrakterad spelare som går till en konkurrent. Och som dessutom har spelat sju år i föreningen!

Sv: Silly Season 2026-27
DIFFEN: "Dessa frågor förblir obesvarade; vi kan bara hålla för sannolikt att om de muntra tonerna från f. tunnbindaren Ernst Haraldssons leksakstrumpet nått fram till Tyko Jonssons öron, så hade han kanske inte denna julnatt somnat i vredesmod."

Sorry, kunde inte låta bli...
Uppladdat:

500x0-31-stor.jpg


Sv: Silly Season 2026-27
Tom Topp:
Absolut jag kan inte göra annat än gissa. :)
Men även om det är gissningar så måste man anta att alla tre parterna behöver vara någorlunda nöjda med affären för att det ska bli ett avtal.

Hur mycket tror du själv att Hartmann är beredd att gå ned i lön?
Tror du DIF är beredda att betala mer än marknadsvärdet? Borde de inte satsat på en annan spelare isf?
Hur mycket tror du Timrå kräver för att släppa en spelare tillhörande mittenskiktet i laget (2:a/3:e-kedja)?

Sv: Silly Season 2026-27
DIFFEN: många killgissningar där!

Sv: Silly Season 2026-27
fryppe: same same but different!

Sv: Silly Season 2026-27
Tom Topp:
Han kanske har gått ned i lön men gissningsvis inte med några enorma belopp. Hade det krävts att han sänkte lönen med 30-40k/månad tror jag han hade stannat kvar i Timrå. Kan han tänkas ha gått ned 10-15k/månad? Om man tänker sig att det var 15k så skulle det med arbetsgivaravgifter motsvara nästan 20k/månad för DIF och på två år blir det ca 480k. (720k om man räknar optionsåret på kontraktet)
Kan det vara något sånt (480-720k) som Timrå får från DIF? Det skulle innebära att DIF betalar ungefär vad Timrå gjorde för Hartmann vilket väl får anses vara marknadsvärdet och Timrå får ca 5-700k som plåster på såret. Det skulle nog vara en deal som både Hartmann, DIF och Timrå kan känna sig nöjda med.

Sv: Silly Season 2026-27
Tom Topp: inte wikegård det är MDB nu som sköter det där.

3038493 · »
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.