1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614953 inlägg · 6214 ämnen
3039156 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Silly Season 2026-27
Tom Topp: Lilla farbrorn tror faktiskt att experterna har stora fel i sin uppfattning om vårt älskade Timrå!! Gath kommer att styra upp detta lag så att vi kommer att bli förvånade hela bunten han har krav ställan som inte liknar något annat enligt en kompis till jag som är lite bekant med en kille som spelat under Gaht han kommer att krama ur grabbarna allt som jag förstår o han ändrar på de mesta om de inte fungerar enl honom o killen som spelat under honom har sagt att han är den bästa han spelat hos!! Bara lite info som jag fick till mig igår han tror att många kommer att underskatta oss men de får vi ju se när cirkusen startar!!! Ha en trevlig kväll nu hejar vi på Sverige i kväll!!!

Sv: Silly Season 2026-27
Tom Topp: Ljuv musik för mina öron! Precis den kaxighet och vision man önskat av klubben ett tag!

Sv: Silly Season 2026-27
Pucken:
Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite små uppdateringar då och då.

Sändningen från idag hittar du här (det var direkt i början som jag visade filmen):
youtube.com/live/6pAaLiAbg0M

Sv: Silly Season 2026-27
BlackBay: Vart se man bilderna?

Sv: Silly Season 2026-27
BlackBay: och han poängterade att Timrå inte skulle vara en liten klubb längre! Det var dags att snäppa upp ett steg!

Sv: Silly Season 2026-27
Tom Topp: Intressant intervju med nya ordföranden. Känns verkligen som rätt man på rätt plats, samt att nya styrelsen verkar ha framtidsvisioner som sträcker sig betydligt längre än att bara vara med och delta.

Kul att se lite bilder från ombyggnaden i arenan. Sektion 23 såg så gott som klar ut.
Nya logerna ser ut att kommit långt, blir nog snyggt och bra, kanske lite trist dock att högläktaren inte blir speciellt hög längre, hoppas vi inte tappar publiktrycket pga det.
Nya publikkapaciteten verkar sänkas till 5400 så nu borde det bli fullsatt lite oftare och mindre gnäll över att det är glest på läktaren.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Så är det kanske, men det tog sin modiga tid att ses som annat är en uppstickare på lånad tid.

Sv: Silly Season 2026-27
BlackBay: Ja, precis. Lite det jag hade i åtanke här faktiskt. Kändes som att Genborg hade lite svårare att tackla allt runtikring, sen blev han väl sjuk i samband med när han kom hem iofs. Men blev sig aldrig riktigt lik heller efter det.

Sv: Silly Season 2026-27
-Sputnik-: Tyvärr blev det lite tvärtom för honom när han kom tillbaka från JVM. Freij och Linus kom hem med ett enormt självförtroende medan det kändes som det tog slut på bensin en stund för Genborg.

Sv: Silly Season 2026-27
Söderöver: Jag har dessvärre en känsla av att Genborgs säsong kommer att bli ganska ryckig. Först camp, sen anpassning tillbaks till SHL. Sedan åka till JVM och återigen behöva ställa om mentalt.

I en perfekt värld så stannar han hemma och anser att han redan "gjort grejen" med JVM i och med guldet. Och att det är viktigare att spela med Timrå och kampen att ta allt annat än en 13:e eller 14:e plats.
(Ja eller om stjärnorna står rätt kanske kämpa om ädlare tabellpositioner)

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : det där var en liten lustig sak som den nye tog upp i intervjun idag. Vi ska bli en så pass stor klubb så att "experterna" tippar oss automatiskt topp 6 i förhandstipsen!

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : ja det är svårt att sia lixom!

Identiteten på isen kommer sannolikt att ändras med MCL och Gardiner.

Känns som att dom och Gathen kommer stå för en annan ton än Pettersson och Dahlén.
Det tar inget från någon av de offensiva talanger de båda Schweizproffsens har!

Men en ändrad attityd kan påverka ganska mycket i spelet så lite öppen för att det kommer se annorlunda ut kommer man nog behöva vara.

På gott och ont!

Jag förväntar mig inga sjumilakliv på spelare men Genborg kan involveras lite mer i spelet genom att bli bättre med puck och vässa sitt avslut och jag tror han har mer i sig än vi sett.

Heikki har mer i sig med. Vi fick inte ut det och kanske kan det bli lite mer verkstad där.

Vi får se. Jag ser fram emot hösten med, så får vi se vart det går åt.

Mediatipsen kanske stämmer men det känns vanligare att dom bommar ändå. Dom hade ganska rätt ifjol men det var ju tack vare en fruktansvärt otroligt jävla usel avslutning annars hade majoriteten bommat tipsen bland media ifjol med.

Låt det vara tändvätska.

Sv: Silly Season 2026-27
Tom Topp: Så är det, men då kan man inte kalla det att man har ett samarbete med alla klubbar i Medelpad. Iofs har man en dialog mellan klubbarna men att kalla det samarbete är lite mycket sagt.

Sv: Silly Season 2026-27
Maktankan: Rögle är väl en av medias nya gullegris? Tycker dom hypas varje år, men det kanske är med all rätt dom då tagit enorma steg både på planen och utanför senaste 10 åren.

Sv: Silly Season 2026-27
Vargher85: Vi får nog för evigt leva med att vara blekaste/anonymaste klubb i experternas ögon. Vi och Örebro och i viss mån Rögle. Jag menar, Lakers tog ju t o m en radda guld utan att bli särskilt hypade av expertisen. Dahlén var den ende spelaren experterna kunde namndroppa om väckta mitt i natten, och nu är han borta. Klart vi blir sist.

Men det där med att JVM-trion totalt negligeras blir jag lite häpen över. Liksom att Löven i detta läge tippas högre. Den genomsnittlige experten var ju knappt född när dessa senast var hypevänliga och det är ju inte direkt ett övermått av sus och dus kring den klubbens nyförvärv utöver Wallmark. Märkligt.

3039156 · »