1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615007 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...


Sv: Apropå nånting...
{7043}:

Har nog aldrig hejat så mycket på Skellefteå som ikväll, blir det en Sm final mellan Örebro och Lakers kommer jag inte se en match Det bästa för svensk hockey vore om Skellefteå fick vinna guldet, stabil förening som alltid spelar rolig hockey i ett slutspel.

Skulle Lakers eller Örebro vinner är det nog inte många som bryr sig nämnvärt.

Sv: Apropå nånting...
Tigerhjärta: Han är nog god för 40 poäng utan Dahlén dock. Skulle säga att det var Lundin som drog det största lasset mot Västervik i semifinalen året vi gick upp 20/21.

Sv: Apropå nånting...
{7043}: Ja det är ju lite det man vore "orolig" för. Att det var just pga Dahlén som han såg bra ut.
Lite så var det tidigare med Nicklas Danielsson. Gjorde bra ifrån sig när han spelade i topplinor med bra spelare, men så fort han halkade ner i hierarkin så var han knappast den som kunde driva en kedja.

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Tung och stark i kroppen får man ändå säga att han är. Ingen tacklare dock.

Sv: Apropå nånting...
Tigerhjärta: En av ligans bästa centrar hade han nog varit i HA. Möjligtvis att hans siffror är lite kryddade då han spelade med Dahlén två säsonger, men det är en toppcenter i HA iaf.

Sv: Apropå nånting...
Tigerhjärta: Inte särskilt skulle jag säga. Inget signum hos honom iaf

Sv: Apropå nånting...
Tack för inputs! Låter som han helst bör placeras mellan snabba vingar, gärna en målskytt.
Är han fysisk?

Sv: Apropå nånting...
Tigerhjärta: 1.Definitivt 2. En hårt arbetande center både framåt och bakåt med en bra speluppfattning, inte den snabbaste skridskoåkaren men kompenserar det med sin speluppfattning.

Sv: Apropå nånting...
Tigerhjärta: mycket bra tvåvägscenter på HA nivå! Bra människa och laglojal!

Sv: Apropå nånting...
OM Lundin lämnar Timrå.
1. Vore det en bra värvning av Bryäns?
2. Vad skulle man kunna förvänta sig av honom på HA nivå?

Sv: Apropå nånting...
Åh herregud....AIK har förlorat två bollsparkartävlingar och riksmedia går bananas. Sida upp och sida ner fylls av katastrofanalyser, undergångsreportage, "jagvetbäst-artiklar" etc etc. Patetiskt 😂

Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: Jäkla konstigt tid man kör Skellefteå - Öjebjo på, 14.30.

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Ja det var ingen som stack ut i Timrå enligt mig. Jämngrått?

Sv: Apropå nånting...
Tyckte Leksand såg starkare å stabilare ut hela matchen. Vi fick ju inte ens spela runt i anfallszon. Vårat pp var riktigt under isen

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: ja jag såg inte heller 3e perioden men i princip var väl alla som är aktuella att testa SHL spel kommande säsong helt osynliga. Kan förhoppningsvis hända mkt över en sommar men inte var det några framtida NHL stjärnor på isen idag inte.

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Tråkigt bara att detta var hans sista år som junior. Lär behöva söka sig bort från Timrå nu oavsett hur långt kontrakt Juel får :(

Sv: Apropå nånting...
Oakleafer : Tack 🙏

Sv: Apropå nånting...
Olli Hahl: jag skickar i pm till dig :)

Sv: Apropå nånting...
Synct: Valpigt är ordet, men visst förväntade man sig att fått se lite mer av de som är aktuella för spel med Timrå i SHL nästa säsong? Tänker på Värmhed, Johansson, och Forsmark? Jag såg förvisso bara första perioden och halva 3:e. Så jag kanske inte har hela bilden så att säga.

Sv: Apropå nånting...
Trist med förlust, men laget har väl egentligen överpresterat utifrån grundserien. Får ladda om för en bronsmatch

Sv: Apropå nånting...
Olli Hahl: Tycker också det är konstigt. Bör ju snarare bli fler matcher ju längre slutspelet håller på.

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Jag tycker att de här semifinalerna o finalen suger.
Bäst av 3 i matcherna inför sen blir det slutspel o bäst av en?!
Borde ju vara som i åttondel o kvart åtminstone.
Men det är ju vad jag tycker.

Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: Den som imponerar mest i Timrå tycker jag är Sandrud i målet. Dock har vi det rätt späckat på just målvaktsfronten. Frågan är väl mest hur långt kontrakt Juel kommer få, för det har väl inte nämnts i media nånstans?

Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: Såklart det är valpigt, är ju juniorhockey ändå

Sv: Apropå nånting...
Nån som kan eller vill snarare … lägga ut vad AB skriver om de bästa tifona i SHL.

Sv: Apropå nånting...
Ma69us: precis som A-laget då m a o

Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: Är det nåt i Timrås spelsystem som gör att det svårt att komma in i zon. Tycker det liknar a laget. Oftast ser det ut som det inte är nån tanke bakom hur man försöker ta sig i zon.

Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: känns väldigt valpigt stundtals. Speciellt i hur man går bort sig i markeringar

Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: Skumt, det känns som att varje gång Timråspelarna ska skjuta så studsar pucken iväg. När de slår en fin avgörande passning så missas mottagningen.
Men det kanske är därför det kallas juniorhockey. Men lite irriterande är det att se.

Sv: Apropå nånting...
Ma69us: jag blev tvungen att göra annat men spelmässigt kändes det som Timrå förde men att Leksand var vassare.

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Kan man se Dala-Demokraten så ser man ST på samma inlogg

Sv: Apropå nånting...
Ma69us: Leksand för hela slanten. Skulle varit 3-0 lif men döms bort för highstick dock var det en tik klubba

Sv: Apropå nånting...
Ma69us: Jämn match. Tycker Timrå ser lite nervösa ut.
0-2 nyss när Timråspelare har kanonläge sen spelvändning där Timrå faller ner alldeles för långt.
Nu nära 0-3 , felaktigt bortdömd. Hög klubba men det är en Timråklubba. :-)
Det kan vara vår väg in i matchen.
Men jämn match där Leksand tagit över. Leksand sätter lägena. Inte Timrå.
Leksand är starka framför eget mål.

Sv: Apropå nånting...
2 matcher var fick dom för på åkningen och spearingen

Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: Hur ser det ut spelmässigt?

Sv: Apropå nånting...
Tar man inte betalt på alla PP man har så svider det i baken. 0-1 med 50 sek kvar av perioden

Sv: Apropå nånting...
mattias - 74:

Nöjer mig med C More. Såg tidigare fotboll och hockey på hesgoal.com i mobilen. Snacka om att det nu har blivit ett lyft :)

Men nu blir inga fler abonnemang. Följer kommentarerna på forumet idag. Får vara mitt livescore det.

Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: 1-0 Läxand.

Sv: Apropå nånting...
IFB eller Djurgården går upp, är min känsla. Han Östlund i Dif är riktigt bra👍

Sv: Apropå nånting...
Charlie2: hoppas vi kommer tillrätta med PP spelet bara

Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: Synd att han inte fick sätta den :p

Sv: Apropå nånting...
Charlie2: OJs rush enda farliga i PP. Märks att det är J20 då 2 leksingar gick bort sig så högt upp trots att de spelade boxplay

Sv: Apropå nånting...
mattias - 74: ja i mitt nästa liv ska jag bli mediemogul. Verkar rätt lönsamt

Sv: Apropå nånting...
pp nu!

Sv: Apropå nånting...
Steffe:

Fast det är jag inte heller, har bara konto på viasat och C more, dyrt ändå ;)

Sv: Apropå nånting...
mattias - 74: Om du är abonnent på Falu Kuriren eller Dalarnas Tidningar i allmänhet så kan du logga in på ST med ditt användarnamn och lösenord

Sv: Apropå nånting...
Marodören: så du vill se det där jävla råttansiktet åka runt och slasha och flina mot oss till hösten då?

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Falukuriren och Dalademokraten gör det.

Sv: Apropå nånting...
mattias - 74: Ingår Dala tidningar i Bonnier? Vet att Sundsvalls Tidning gör det och man kan se hockeyn där. 👍

Sv: Apropå nånting...
eltifoso:

Tack snälla men tänker inte skaffa premium bara för att se J20.

Är redan medlem på nästan alla sportsajter haha

« · 2522353 · »
Sv: Silly Season 2026-27
Niklas Edin: nu när du ändå är här! Först och främst, kanonbra det alla ni gör just nu och framtidsvisionerna! Man älskar drivet som byggs på hela tiden.

Nu till den tråkiga punkten. Som blir ganska komisk med tanke på hur mycket ... | Läs mer