1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614853 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...


Sv: Apropå nånting...
Skön stämning på hovet! O Harald är en riktigt sköning också.

Sv: Apropå nånting...
{9037}: så jäkla less på Aagards filmningar. Wessner som spelat så länge själv, hur han inte kan se vilken karaktär Aagard är? Hade Modo haft en normal % i PP så hade dom redan varit i SHL, så jäkla många billiga får dom med sig.

Sv: Apropå nånting...
{9037}: Haha Wessners utvisning på Danielsson

Sv: Apropå nånting...
Danielsson vilken slutspelsräv! Kommer lätt hänga en i kryllan ikväll.

Sv: Apropå nånting...
Andersson: Älskar när klockan startar kväll!!

Sv: Apropå nånting...
Andersson: Går bra för sajten Hockeysverige
Uppladdat:

500x0-screenshot20230428194530google.jpg


Sv: Apropå nånting...
Andersson: klassisk ”choke” på Modo, jäkla vad dom håller hårt i klubborna. Lär inte bli enklare hemma i övik, dags att släppa lös för Modo nu.

Sv: Apropå nånting...
DIF spelar ungefär som modo skulle ha spelat förra matchen

Sv: Apropå nånting...
vonDöbeln: Har man hört Sture så tål man detta!

Sv: Apropå nånting...
Andersson: Han är väl snart tillbaka i Västervik, som han spelar.

Sv: Apropå nånting...
Kruger var det, kul! Han som lirar på sprutor.

Sv: Apropå nånting...
Grattis Brickley . Klockjäveln startade

Sv: Apropå nånting...
bar mofftak: Den jävla klockan låter.

Sv: Apropå nånting...
Ring ring Klasen!

Sv: Apropå nånting...
bar mofftak:

Precis, 1-0 DIF nu…

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Den värvningen kommer nog kosta MoDo SHL platsen. En väl spenderad miljon.

Sv: Apropå nånting...
Brickley igen…

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Nja, lättstött skulle jag inte kalla det. Däremot vän av ordning. Sen så hade jag också på ren djävelskap velat se vad som hänt om zebrorna bara agerat korrekt. Låt buropen hagla!

Sture kommer ingen någonsin slå dock..

Sv: Apropå nånting...
F-n , Nässen spelar .... då blire match på söndag också

Sv: Apropå nånting...
vonDöbeln: Lättstött?

Sv: Apropå nånting...
vonDöbeln: mer irriterande än Sture?

Sv: Apropå nånting...
Riktigt irriterande att man försenar matchstarten bara för att publiken sjunger.
Sjung er hymn innan utsatt tid eller avsluta den mitt i spelets gång.

Sv: Apropå nånting...
Olli Hahl: Mupptränare , mupp-måljingel , egen regelbok Ner med DIF .....

Sv: Apropå nånting...
Olli Hahl: Gåshud på Djurgårdens intro. Magiskt!

Sv: Apropå nånting...
Med tanke på Djurgårdens intro låt så blir det intressant att se om det blir snedsegling.

Sv: Apropå nånting...
Morgondagens dryck på jobbets grillfest i Lund.
Uppladdat:

500x0-94e79bd6-a03d-42cb-9275-2b916d38b2af.png


Sv: Apropå nånting...
hållander - klass spelare
nu fyller vi på med fler 🔆
vi kör mot guldet 💥

Sv: Apropå nånting...
Är man stor och stark ska man vara snäll, det säger Bamse.
Därför säger jag att jag tror lillebror går upp till SHL.
Man ska vara snäll med dom mindre.

Sv: Apropå nånting...
Zäta75: Apropå Kopitar i Mora under lockout var det ju för att SSK var i allsvenskan.
Lite imponerande är det att 2 storstjärnor som Kopitar och Pastrnak båda lirat junior/senior hockey i SSK.
SSK hade ju löst livematchmöjlighet för oss 08or.

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Eller Hållander hade väl tröja #51? Skitsamma, problem solved! Faen va bra!!! ???

Sv: Apropå nånting...
klippet med Hållander.

Sv: Apropå nånting...
Perreman: Ett ökat intresse för hockeyn med lokala rivaler är nog bara positivt.
Jag är en hel del på ett företag i Ö-vik genom jobbet och surrar mycket hockey med en av killarna där. Jag brukar säga att Modo är laget jag älskar att hata och han säger samma om Timrå. Att han verkligen har försökt att bygga upp ett hat mot Björklöven men att det var mycket roligare att ha Timrå som hatobjekt :)
Hockeyn blir så mycket roligare om man har ett lag man kan onda på genom hela säsongen. Hånskratta åt, vara avundsjuk på, gnabbas kring i fikarummet o s v. Så både han och jag vill ha Timrå och Modo i samma liga. Naturligtvis helst i SHL.

Sv: Apropå nånting...
Hört ja en skål för HÅLLANNER rabbuslingar!!!🎉😎🥳
HALLELUJA 🙏🙏🙏
Uppladdat:

500x0-2effbc87-c97d-43fe-ad74-aa4f6958788f.jpeg


Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: nummer 11 kommer Hållander spela i 😃

Sv: Apropå nånting...
Niikeliito: Då får vi genast det genuint trevliga problemet med tröja #91? 👍🙈😆


Sv: Apropå nånting...
Niikeliito: Och där var det klart!

Sv: Apropå nånting...
Niikeliito: Presenteras snart med film på twitter

Sv: Apropå nånting...
Hållander har jag hört ska presenteras idag.

Sv: Apropå nånting...
Jonte blir assisterande i j18. Björn forsgren lämnar.

Sv: Apropå nånting...
Perreman: dom fixar ju konkurrensen i Småland!

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Jag tänker att kliver MoDo upp så är det ett derby. Det skapar ju rubriker och intresse utöver ens egen hockeysfär, derbyn får lite mer mediatid än andra matcher så medialt bör det ge Timrå en rätt bra push, särskilt om mötena är som derbyn ska vara d.v.s. med lite slutspelshetta.

Sen visst, kliver MoDo upp tar de säkert lite av hockeyintresset ifrån andra och möjligen att någon sponsor går dit istället för Timrå. Men ger inte ännu ett SHL-lag längs norrlandskusten fördelar med spelarutveckling också, att flera söker sig till närområdet för att gå på hockeygym/flera spelare som utvecklas i närområdet och "känner sig hemma" i trakten? Äh jag vet inte, men i mitt huvud känns det som större fördel för Timrås del att få upp Mordor än att få upp Gnällgården med allt runtikring.

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: ja ska vi etablera oss på den övre halvan av SHL kan vi inte bry oss vilka andra lag som spelar i ligan.

Sv: Apropå nånting...
angeroath: Då kontrar jag med att säga att då får vi fan se till att vara så pass bra att Modo i SHL inte är det där hotet ni är rädda för. Är vi tillräckligt bra kommer en ökad rivalitet i närområdet bara höja hype och intresse tror jag. Även i nyrekryteringen. Fixar vi inte konkurrensen så är vi bara lilla loser-Timrå ändå i slutändan. Jag har ingen som helst oro inför det sistnämnda dock. Det scenariot finns inte

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Pcha jag kan tänka mig Löven framför LHC, Malmö, Växjö och någon till.

Sv: Apropå nånting...
Zäta75: Jag bor själv i Sthlm och känner att det finns fördelar med både MoDo och DIF så håller med om win-win :)

Sv: Apropå nånting...
Zäta75: Ja, bor också i Stockholm och är riktigt tvådelad ikväll! Vill att Djurgården ska lida lite mer och på så sätt få upp Modo igen. Tror det skulle vara bra för Timrå med en riktig derbykonkurent / klassikermöte nu när även Brynäs åkt ut. Tycker dock att Löven var det lag som "förtjänade" mest att gå upp i år.

Sv: Apropå nånting...
Patrick Polly: Ja. fram för fler Norrlandslag i SHL! Även om de heter Modo och är våra värsta konkurrenter. Men går DIF upp kan man som bor i Stockholm gå och se Timrå så det är win-win känner jag om man bor i Stockholm eller i närheten.

Sv: Apropå nånting...
Patrick Polly: ...utom IF Björklöven. Det kan inte nog mycket förtydligas!

Sv: Apropå nånting...
angeroath: Underskatta inte heta derbyn. Tror helt klart MoDo drar mer publik än DIF och att det blir mer kamp under sådana matcher. För TIK's del vore det helt klart bättre att MoDo går upp än DIF enligt mig.

Personligen tycker jag också att det är roligt med norrlandslag i SHL.

My two cents.

« · 2533427 · »
Sv: Silly Season 2026-27
Jag har alltid gillat Hartmann och tycker det är synd att han som person lämnar Timrå. Samtidigt, om vi ser det rent sportsligt, har vi liknade spelartyper i WallE och Lundmark där jag dessutom upplever de bägge som mer ... | Läs mer