1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614785 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...


Sv: Apropå nånting...
DenRöda: Tror vi får svårt att ersätta Lyytinen sett till kostnad. Var oönskad i i sitt gamla lag och inga landskamper att tala om, lär ha varit väldigt billig. Given förlängning i mina ögon trots lite skadehistorik. Rindell är 50/50 för mig dock, men hade velat se om Jokinen kan slipa bort allt slarv. Men gråter inte blod om han lämnar. Men ryker han måste vi in med liknande spelartyp, en kreativ och spelskicklig back.

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: hela kvartetten Erixon, Rindell, Lyytinen och Eronen kan jag både ha och mista. Sheriffen vill jag behålla men som 6e-7e back i s f. Diddes skadeproblematik gör ju att man ifrågasätter om han ens kan spela vidare. Kan han det så bör det inte vara med Timrå

Sv: Apropå nånting...
DenRöda: Ja alltså Erixon blandar och ger, men han känns som att han har ett starkt psyke och växer när det vankas slutspel etc. Likaså är Lyytinen en backtyp som är bra att ha i ett slutspel, han spelar alltid rejält.

Men jag instämmer om att det kanske är dags att gå vidare från Erixon, även om han har nått år kvar på kontraktet.

Sv: Apropå nånting...
DenRöda: Tråkigt ändå att behöva göra sig av med Erixon, för han är ruskigt bra i sina stunder. Verbal back som styr och ställer i försvarszon men jag tror det är dags nu faktiskt.

När det gäller Lyytinen så vore det också ändå rätt trist i att inte förlänga, då familjen rotat sig rätt rejält i laget och han verkar verkligen stortrivas.

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Lite så jag tänker. Erixon out, Moverare in. Att förlänga med Rindell och Lyytinen känns lite bu eller bä tycker jag. Jag accepterar att dom stannar och tycker det är bra, men väljer man att inte förlänga med dessa så känner jag att det kanske är för det bästa (kanske finns bättre alternativ på marknaden).

Sv: Apropå nånting...
DenRöda: Har dålig koll på Moverare, men vad man läst på EP så verkar han vara lite mer defensivt lagd? Även om han verkar besitta ett bra förstapass och sådär.
Skulle vi landa honom så hade det kanske varit värt att behålla Rindell och typ sätta honom tillsammans med Moverare, med lite mer offensivt friare tyglar.

Jag tror hursomhelst att det lär kunna bli en del rotation på backsidan. Jag ser gärna att vi behåller Lyytinen i allafall

Sv: Apropå nånting...
Rico01: ja så som Edfeldt spelar nu är en helt annan spelare än hur han spelade i Oktober. Jag såg inte den komma och utan alla backskador hade han kanske fått harva i HA med Östersund men istället har vi fått en top6 SHL back

Sv: Apropå nånting...
Rico01: Helt klart! Jag tycker man bör satsa på Edfeldt på 6 backar inför nästa år faktiskt. Han kommer byggas upp till nått riktigt bra.

Backsidan bör föryngras rent generellt också. Kanske man kan försöka hitta lösningar i att skeppa iväg Erixon och Eronen för att sedan försöka locka hit Dahléns barndomsvän Moverare och en ung lovande rightare som kan växa till sig.

Sv: Apropå nånting...
Cobbel: Håller inte alls med. Jag respekterar din åsikt, men jag håller inte med för fem öre. Edfeldt har övertygat ju längre säsongen gått. Han hade en del juniormisstag i början men tycker mig se att han slipat bort dom. Vi ska vara tacksamma att vi haft honom i laget med tanke på skadeläget.

Sv: Apropå nånting...
Cobbel: Ja han är ju inte den största och starkaste backen vi har. Hans styrka tycker jag ligger på kvickheten med och utan puck, vilket har blivit klart bättre detta år. Han har potential att bli en mycket bra back i SHL för ett andra backpar. Styrkan kommer bli allt bättre.

Sv: Apropå nånting...
DenRöda: Den enda matchen jag missat hittills i år är matchen mot Modo 7/12, vad tänkte du på?

Jag tycker att i flertalet matcher så är han alldeles för lätt och hamnar ofta på mellis, precis som jag skrev i förra inlägget.

Sv: Apropå nånting...
Cobbel: Förlåt, men vilka matcher har du kikat på? Jag tycker Edfeldt varit helt fantastisk med tanke på förväntningarna man hade på honom inför säsongen. Likaså Forsmark. Jämför vi Edfeldt med Eronen t ex, så tycker jag Edfeldt varit klart bättre och nyttigare för oss. Ingen poängspelare hittills men jävla bra spelare som krigar för varje minut han får.

Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: Nu kanske jag svär lite i kyrkan, men jag är inte helt övertygad på Edfeldt. Tyckte han imponerade mer under förra sässen än vad han gjort denna. Och innan jag går in på varför så säger jag såhär, han kanske inte är riktigt beredd att bära alla minuter som han fått göra hittills.

Men jag tycker i regel att han stöter i fel läge, vilket ofta ger motståndarlaget en gubbe mer i anfallet. Jag tycker ofta han spelar fast sig själv i egen zon och väldigt ofta hamnar på mellis. Upplever också att många forwards bara trycker bort honom med armen och flyttar på han väldigt enkelt.

Forsmark däremot, efter en lite tyngre start på säsongen så tycker jag han går från klarhet till klarhet, han är jag riktigt imponerad av!

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: och!!!! Låt mig med påminna om hans slagskott ribba in ifjol…

Stenhårt…

Alla dom där jävla undantagen som ska bekräfta regeln…

Hehe

Sv: Apropå nånting...
Söderöver: Tim Erixons slagskott från blå i matchen mot DIF, som Hartmann styr in med halvminuten kvar, var ju ren jävla magi.
Det skulle tyvärr aldrig kunna hända med den spelare han är idag. Otroligt märkligt tycker jag.

Sv: Apropå nånting...
falconuggla: fast det kommer vi runt genom att ställa Erixon på blå…

Han kommer ändå bara flärpa ner flärppuckar i rundeln…

Sv: Apropå nånting...
Rico01: Han var ju inne i 6 mot 5 spelet innan Leksand gjorde 4-2 i lördags. Och precis som du önskar så stod han framför mål den lilla stund han var inne. Men känns risky, för med vårat jävla flyt med backar så kommer det ju sluta med att vi skadeskjuter vår egna back 😅

Sv: Apropå nånting...
sargad: Ang Sheriffen, en sak jag funderat på, undrar hur han skulle vara som forward i PP framför mål? Stor är han ju, och stark så han borde kunna buffla med backar. Men kanske förlorar slagstyrka på något annat sätt om man provade.

Sv: Apropå nånting...
OlliJanne:
+ Sheriffen är en klippa att luta sig mot.

+Juel överkom den lite tuffare starten och det känns som han och JJ håller på att kalibrera in sitt växelvisa dragande. Det kan vara tungan på en och annan våg under våren att de kuggar i som duo och att coacherna använder dom med fingerspitzgefuhl.

+Wedin har varit frisk en längre tid.

Sv: Apropå nånting...
{297}: ja egentligen skapar vi en hel del stormar i vattenglaset. Vi ligger 6a trots allt det du nämner och glädjeämnen finns det ju gott om, om man bara skrapar lite på ytan. Forsmark och Edfeldt har pga av skadorna tagit plats som ordinarie SHL backar och gjort det på ett fantastiskt sätt. Forsmark har väl varit vår genomgående bästa back nästan, eller? OJ har tagit kliv och känns han kan bli spännande på allvar nästa säsong. Hållander börjar mer och mer komma igång.
Fyll gärna på denna lista...

Sv: Apropå nånting...
Herminator: Släpp pucken!

Sv: Apropå nånting...
Söderöver: Gott Nytt År alla Röd/Vita, 2024 Då jäklar...

Sv: Apropå nånting...
Söderöver: Gott Nytt År alla Timråfans! 👏🥅🏒🎉

Sv: Apropå nånting...
GOTT NYTT ÅR!

2023 var ett riktigt piss år så jag tror stenhårt på 2024!

Sv: Apropå nånting...
Dubbeld: Gott slut samt Gott Nytt!

Sv: Apropå nånting...
solbacken: Gott nytt år på er!

Sv: Apropå nånting...
solbacken: Grått nytt hår

Sv: Apropå nånting...
EXPLORERSMÅLAND:
Gott nytt år alla Timråsupporters och alla er andra.

Sv: Apropå nånting...
Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar å Gott nytt år 🎊🎉🥳

Sv: Apropå nånting...
Charliejfz: Detsamma.

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Gott nytt alla!

Sv: Apropå nånting...
Zäta75: Wedin 18-19 var ju som en våt dröm 👊❤️‍🔥

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Wedin kommer att bli bättre och bättre. Det märker man nu att han blir för varje match. Förra året var det samma. Som bäst nån månad efter han kom tillbaka och sedan skadad. Om han får vara skadefri vilket jag hoppas så kommer han att vara vår bästa spelare framåt det är jag säker på. Han får vara med på fler och fler intervjuer nu också. In Wedda we trust.

Sv: Apropå nånting...
Jåkkinen: Haha.. nä, sant! Var väl mer uppåkningen som typ glänste där 😉🤘

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Ah, den var fin! Men själva avslutet var väl inte direkt kliniskt där heller 😅

Sv: Apropå nånting...
Jåkkinen: Hmm.. jag som hade för mig att Wedins uppåkning från egen blå resulterade i ett mål?

Nä, för det var ju i Skellefteåmatchen..!! 🫣🫵

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Det var väl Rindell & Hartmann som nätade igår? Wedin blev serverad av Dahlén men bomma.

Sv: Apropå nånting...
Synct: Jo, där kan jag hålla med! Hjärtat slår några extra slag när han åker i backen! Men jag tycker att han ser starkare ut, så håller han sig hel och ställer in siktet så tror åtminstone jag på en trevlig vår för Wedin!

Sv: Apropå nånting...
Jåkkinen: Dock så stod väl Anton Wedin för ett klassmål igår. Sedan syns det ju att det finns mer att hämta där. Han behöver tid, javisst. Frågan är bara om han kan nå nivån han hade i Timrå IK, 18-19?

Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: Jag, och kanske fler, får nog erkänna att man hade för stora förväntningar på våra ”stjärnspelare”. Sämst effektivitet i ligan är riktigt svårt att smälta tycker jag.

Samtidigt är det mycket kvar av serien och vi ligger just nu 6:a i tabellen trots vår offensiv, trots backskadorna, trots turbulensen på ledarsidan. Det är för mig, smått otroligt. Det finns fortfarande hopp om att vi gör en bra säsong av det här, vi har definitivt inte peakat formen ännu.

Sv: Apropå nånting...
Synct: Mm, det tråkiga är väl att han bränner många lägen likt andra spelare i truppen

Sv: Apropå nånting...
Zäta75: verkar ju inte bli någon avstängning,så Ante hade rätt där

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp:
vi har ett bra lag, men de är nåt som e fel

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: " Wedda kommer mer och mer, där är jag inte orolig!"

Där är jag extremt orolig, så fort han ramlar ner på isen funderar jag "Jaha, är säsongen över?" Sen kliver han upp, så kan man pusta ut.

Men det syns klart och tydligt att när det väl stämmer så är han våran bästa offensiva spets och kan skapa lägen själv som ingen annan kan.

Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: när det gäller våra "stjärnspelare" så tycker jag att EP har motsvarat mina förväntningar den här säsongen. Wedda kommer mer och mer, där är jag inte orolig! Hållander har varit bra, men får ut lite utav allt sitt slit. Lander, nja. Bitvis så visar han vad han kan. Dahlen, okej. Men alla vet ju att han borde vara minst lika bra som en Elvenes! Hanzl är Hanzl. Il proffezore!

Sv: Apropå nånting...
våra stjärnor har underpresterat hela säsongen
även JJ har svajjat
finns positiva inslag, EA är en av dom
vi har glimrat till ibland*
men de har inte sett bra ut
kommer de se ut så här framöver??
kommer vi lyfta oss rejält??
jaa hm*är tveksam

Sv: Apropå nånting...
Zäta75: Ser absolut max 4 lag jag. Med den backsida vi besitter vore det årets bragd att vinna guld. Eller ja, tycker vi saknar rätt mycket för att gå hela vägen, från spelare till tränare.

Sv: Apropå nånting...
Zäta75: Gott Nytt år Timråvänner! Fantasin om att stjärnspelarna ska börja leverera stort låter vacker men nu har över halva säsongen gått och handväskorna de bär på verkar bara bli tyngre och tyngre. Jag är skeptisk!

Sv: Apropå nånting...
sargad: Ante tycker inte att det är matchstraff på Lundin, punkt slut.

Ante Karlsson var därför inte alltför missmodig över sitt lags prestation.

– Vi möter Sveriges bästa lag och kunde lika gärna ha vunnit så vi kan inte grina för det, säger han.

Sveriges bästa lag vet jag inte. Men just nu kanske de är det. Fortsätter de spela såhär blir Leksand en allvarlig utmanare om SM-guldet. Som jag ser det finns det en 7-8 lag som kan vinna guldet, inklusive Timrå om vi prickar toppformen och alla stjärnor står rätt. Vi fortsätter att drömma om stordåd under 2024.

Sv: Apropå nånting...
sargad: Gott Nytt År alla Timråvänner!

2024 tar vi nya tag och siktar mot högre höjder. Det blir året när vi får igång våra stjärnspelare som då kommer att leverera stort :)

« · 2622536 · »
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.