Apropå nånting...
« Föregående · 2622744 · Nästa » Till forumet
Sv: Apropå nånting...
Villervalla: satt och kikade på honom tidigare i höstas och tänkte för mig själv att hans farsa spelade i Timrå förr. Kan ju ha något där isåfall. Och med tanke på Kapanen kör stenhårt på ungdomssatsningen nu så lär det väl finnas något där som talar för att han hamnar här. Skellefteå lär ju dock ta honom...
Sv: Apropå nånting...
DenRöda: blir inte helfinskt i tränarstaben heller. Någon eller båda av Molinder samt Marklund får vara kvar.
Johan Svensson har nog inte grävt så mycket som med andra lag. Marklund vill hem och Molinder får nog inte förlängt har jag fått indikationer på från mina bekanta i klubben.
Det handlar om en ass tränare Jokinen verkligen vill ha och en svensk där Kapanen ser kommer behövas för att stötta i Jokinens brister. Men det är bara min spaning i det jag fått förstå från det jag sett i Liiga samt vad jag tror är rätt för Timrå.
Jokinen tror jag kan ha lite problem med defensiven till en början här i SHL och det kan en rutinerad ass-tränare med fokus på defensiv ha bättre koll på.
Johan Svensson har nog inte grävt så mycket som med andra lag. Marklund vill hem och Molinder får nog inte förlängt har jag fått indikationer på från mina bekanta i klubben.
Det handlar om en ass tränare Jokinen verkligen vill ha och en svensk där Kapanen ser kommer behövas för att stötta i Jokinens brister. Men det är bara min spaning i det jag fått förstå från det jag sett i Liiga samt vad jag tror är rätt för Timrå.
Jokinen tror jag kan ha lite problem med defensiven till en början här i SHL och det kan en rutinerad ass-tränare med fokus på defensiv ha bättre koll på.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Gorkyman: Det som står är vad vi alla redan vet. Inget nytt alls. Finns inga obekväma beslut i texten förutom att Johan Svensson tänker att Boyce kanske inte får förlängt trots att han är jättebillig, men ändå säger han att allt talar för förlängning där ändå. Klubben arbetar på förlängning med Albin Lundin just nu. Pääjärvi har uttalat att han vill stanna och Hanzl är en gubbe och kanske får gå pga det.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Gorkyman: Inte mycket. 16 spelare på kontrakt, många av dem nyckelspelare samt två målvakter. Kapanen har en stabil grund. Dock något ålderstiget och skadedrabbat lag vilket gör att Kapanen nog gör rätt i att titta längre än bara till säsongen 24/25. Frågetecken om Dahlén kommer utnyttja sin utlandsklausul och om Ottawa ger OJ ett år till i Sverige eller om han plockas över för AHL. De ev obekväma besluten handlar om främst Boyce och Hanzl. Det som talar för Boyce är att han är billig och att Timrå inte har jättemycket pengar. Hanzl vara el inte vara i Timrå handlar också om pengar, han börjar bli till åren och Timrå lär inte slanta upp hur mkt som helst för honom
+ 6
Sv: Apropå nånting...
Costanza: det går ju inte! Ni har ju bara importer! Det skulle vara Bernhard då, han är väl fortfarande lovande!
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Costanza: Det kan aldrig bli för få Modoiter i ett lag och nu van Sverige.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Herminator: pelicka är ju faan sämst. Tappar pucken överallt och missar enkla passningar. Bänka han
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Verkar som J-kronorna åker ut ikväll, nu har de noll spel. Två skrällar idag alltså.
Sv: Apropå nånting...
Ibland får Per Svensson ideer att ta pucken från egen zon och åka upp, det går inte fort men han kommer fram. Vi som varit med ett tag får lite Bullavibbar, tyvärr är han ju inte lika bra avslutare men man känner igen de långa dragningarna.
+ 10
Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: En jäkla tur att jag är här ibland. Känner att jag lugnar ner forumet.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
+ 4
Sv: Apropå nånting...
Var det inte Markus Lauridsen som var i ropet för några år sedan också, eller var det brorsan? Har för mig Sanny tyckte vi skulle slå till då. Men känns sisådär att ta in MIFs rat, dock är han väl säkert helt ok som back. Inget rykte eller så just nu, bara att han verkar vara uppskickad på läktaren.
Sv: Apropå nånting...
Zäta75: Ja om jag får välja fritt så tar jag gärna bort Eronen och Erixon. För deras löner skulle vi kunna få något större ”namn” in. För Lyytinen och Rindells löner får Kapanen nog leta spelare på återbruket.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Erre92: okej tack, jag kollade den linjen nu efter ditt svar. Vad det verkar så går den inte på lördagar, eller jo den går men det verkar som den bara stannar på skogsvägen(?) och norra sörberge(?).. Blir inte klok på dessa tidtabeller😂
Sv: Apropå nånting...
palleparling: Som nån skrev; buss 120 går ju. Men är ni ett sällskap skulle jag mycket hellre dela på en taxi. Hör av dig till Wecab och boka, finns en app eller ring 060-911 11 så får du ett fast pris
+ 4
Sv: Apropå nånting...
palleparling: Taxi får du räkna med allt mellan 350-500 beroende på taxa, tar jag taxi från sundsvall till timrå på kvällen en helg så går det närmre 500kr
+ 1
Sv: Apropå nånting...
palleparling: Linje 120 från sundsvalls resecenter går ca 1 gång i timman och det tar 30-40 min....
Hållplatsen du vill kliva av på är Tallnäsvägen 43 sedan gå under E4 för att ta dig till arenan.
Tyvär har Din Tur i sin eviga vishet tagit bort smidigheten att ta Härnösandsbussen på helger.
Hållplatsen du vill kliva av på är Tallnäsvägen 43 sedan gå under E4 för att ta dig till arenan.
Tyvär har Din Tur i sin eviga vishet tagit bort smidigheten att ta Härnösandsbussen på helger.
Sv: Apropå nånting...
{9566}: de kanske det gör. Vad kan den kosta då? Taxi är ju inte direkt billigt😂 tänker att det måste ju finnas någon form av lokaltrafik även på helger? Har bara hittat för vardagar.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Greven: Japp, nästan 10.5 inlägg i snitt/dag är imponerande siffror.
Då gäller det att ha mycket fritid och/eller en tillåtande arbetsgivare och familj.
Då gäller det att ha mycket fritid och/eller en tillåtande arbetsgivare och familj.
Sv: Apropå nånting...
Hallå
Någon härinne som har koll o kan hjälpa mig, jag ska åka på en lördagsmatch, och kommer inte ha tillgång till någon bil. Hur tar man sig enklast från centrala Sundsvall till SCA arena? Jag vet att hockeybussen går, men vi har bokat restaurangen på arenan och tar man vanliga hockeybussen hinner man inte äta, då den verkar gå 1h 15 min innan matchstart. Finns de nån vanlig buss, som går lördagar? Och isåfall, till vilken hållplats är det som gäller?
Tack
Någon härinne som har koll o kan hjälpa mig, jag ska åka på en lördagsmatch, och kommer inte ha tillgång till någon bil. Hur tar man sig enklast från centrala Sundsvall till SCA arena? Jag vet att hockeybussen går, men vi har bokat restaurangen på arenan och tar man vanliga hockeybussen hinner man inte äta, då den verkar gå 1h 15 min innan matchstart. Finns de nån vanlig buss, som går lördagar? Och isåfall, till vilken hållplats är det som gäller?
Tack
Sv: Apropå nånting...
Synct: ser inte så många NHL matcher nu för tiden men Joe Sakic han kunde skjuta handledare han!
Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: Görs handledare hela tiden, så gott som varje natt i NHL, och så gjorts i flera år.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Kollar på Tje vs Kan i JVM nu och 2 av 3 mål har fan varit gamla hederliga handledsskott. Ser vi månne en revival på handledsskottet?
+ 2
Sv: Apropå nånting...
{10473}: Både Lyytinen och Rindell är givna förlängningar. De är våra två bästa backar överlag (även om Forsmark knackar på dörren) och det finns mycket uppsida i båda. Speciellt i Rindell. Hans poäng i år visar också vilken klassback han redan är.
Om de inte får bättre bud nån annanstans dvs.
Om de inte får bättre bud nån annanstans dvs.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
{10473}: undrar om firma Kapanen/Jokinen kan locka över några finska talanger, som en språngbräda till NHL alltså
+ 4
Sv: Apropå nånting...
DenRöda: edfeldt har samma uppsyn som Kalle Koskinen. Samma kroppsspråk och stil på isen
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Rico01: Precis som det ska vara i en diskussion, man måste få kunna tycka olika :)
Men jag tycker att det fortfarande är för lite mycket junismisstag på honom.
Väldigt ofta när Timrå hamnar i tråkiga situationer beror det på att han gått bort sig.
Han fick väl en utskällning av JJ senast för att han höll på strula? :)
MEN! Det ska jag också säga, när han spelar lite enklare och inte strular till det allt för mkt så gör han det bra. Han har ett väldigt fint första pass som han inte använder så ofta.
Men jag tycker att det fortfarande är för lite mycket junismisstag på honom.
Väldigt ofta när Timrå hamnar i tråkiga situationer beror det på att han gått bort sig.
Han fick väl en utskällning av JJ senast för att han höll på strula? :)
MEN! Det ska jag också säga, när han spelar lite enklare och inte strular till det allt för mkt så gör han det bra. Han har ett väldigt fint första pass som han inte använder så ofta.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Vad gäller Erixon så skall man väl ha lite sånt här med i beräkningarna i att det pendlat en del i prestationen denna säsong.
Saxat från ST.
"Trots en fot som ännu inte är hundraprocentig och en överkroppsskada tog han sig ut på isen för ännu en match i det skadedrabbade Timrå IK."
Saxat från ST.
"Trots en fot som ännu inte är hundraprocentig och en överkroppsskada tog han sig ut på isen för ännu en match i det skadedrabbade Timrå IK."
+ 8
Sv: Apropå nånting...
{10473}: Ja känslan är att Lyytinen kan tänka sig spela till en rätt "billig" peng sett till prestation.
Frugan trivs med sitt jobb i Sundsvall och Lyytinen har själv öppet sagt att hans mål är att få stanna.
Som du säger så står ju inte lagen på kö i Liiga heller kanske, så nått budrace kanske det inte är talan om.
Frugan trivs med sitt jobb i Sundsvall och Lyytinen har själv öppet sagt att hans mål är att få stanna.
Som du säger så står ju inte lagen på kö i Liiga heller kanske, så nått budrace kanske det inte är talan om.
+ 7
Sv: Apropå nånting...
{10473}: Jag ser också Lyytinen som en given förlängning om det går. Eronens kontrakt på ett år till är också något jag egentligen kan leva med, vi får kanske inte full valuta för pengarna där men han är förutsägbar och med en ny tränare kan han säkert få ur mer offensivt i PP.
Nyckeln i det här spelet är att ge långa kontrakt till spelare som kommer utvecklas och korta kontrakt till spelare som kommer bli sämre trots att spelarna oftast vill tvärtom. Rindell är bara 23 och kommer bli bättre i många år till.
Edfeldt ser jag gärna att vi fölänger också, en ung egen produkt som inte kostar allt för mycket. Forsmark har nog inte varit tillräckligt bra för att Carolina ska plocka över honom så där får vi nog ett år till i alla fall.
Erixon och Didde är problemen egentligen och där är problemet att vi har kontrakt. Dessutom, Sheriffen, håller han ett år till? Kanske..
Nyckeln i det här spelet är att ge långa kontrakt till spelare som kommer utvecklas och korta kontrakt till spelare som kommer bli sämre trots att spelarna oftast vill tvärtom. Rindell är bara 23 och kommer bli bättre i många år till.
Edfeldt ser jag gärna att vi fölänger också, en ung egen produkt som inte kostar allt för mycket. Forsmark har nog inte varit tillräckligt bra för att Carolina ska plocka över honom så där får vi nog ett år till i alla fall.
Erixon och Didde är problemen egentligen och där är problemet att vi har kontrakt. Dessutom, Sheriffen, håller han ett år till? Kanske..
+ 4
« Föregående · 2622744 · Nästa »
