1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614790 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...


Sv: Apropå nånting...
Villervalla: satt och kikade på honom tidigare i höstas och tänkte för mig själv att hans farsa spelade i Timrå förr. Kan ju ha något där isåfall. Och med tanke på Kapanen kör stenhårt på ungdomssatsningen nu så lär det väl finnas något där som talar för att han hamnar här. Skellefteå lär ju dock ta honom...

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: ja det är det

Sv: Apropå nånting...
DenRöda: Vad jag förstår så kommer han från Sollefteå, han kanske vill närmare hem.

Sv: Apropå nånting...
Villervalla: Vore helt fantastiskt isåfall. En av de bästa 08orna är han

Sv: Apropå nånting...
DenRöda: Ja mer sånt här. Öhgren i Småkronorna, lagkaptenen.
Har inte hans farsa spelat i Timrå? Eller vilken Djurgårdare var det?
In med mer söner till farsor som spelat i Timrå!
Sumpa inte bra juniorspelare. Kanske Jokinens namn locka?

Sv: Apropå nånting...
Naturligtvis ska dom kunna spela o vara bra.
När kommer Zätas yngling/ar till Timrå?

Sv: Apropå nånting...
Olli Hahl: Örebro har tydligen också naffsat på Tjälldén såklart. Dom fick ett starkt nej.

Sv: Apropå nånting...
Olli Hahl: Andreas Öhgren. Gjorde några säsonger i Sundsvall/Timrå Hockey, ST Hockey och Timrå IK under 90-talet. Var ju med i bandet Mabötes, som ligger bakom "Vi heter Timrå IK"-dängan.

Nåväl, storstan lockade väl varför han flyttade ner till Stockholm för spel I Hammarby och Bajen Fans. Känns dock mer som partylivet tog upp största delen av tiden för honom. Men bra hockeygener har han ju, uppenbarligen 👍

Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: Då kanske vi släpper Andersson då? Och att Lundin kör 4e center nästa säsong. Vill verkligen ha in en ny 3e C.

Sv: Apropå nånting...
ante08: Å andra sidan under arbetstid.

Sv: Apropå nånting...
Erol Ateceae: Äntligen hemma!!🏝️🏖️🇺🇿

Sv: Apropå nånting...
{10473}: hur ser det ut med Värmhed då? Tar han kliv i sin utveckling som gör att han kan vara en ordinarie SHL spelare nästa säsong?

Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: Har inte följt hans tid i Tingsryd så har inte så mycket att säga om det. Men skulle tro att klubben åtminstone vill försöka slussa in honom mer nästa säsong iaf, förmodligen inte som center men som ytter kanske? Kanske blir 13e forward?

Sv: Apropå nånting...
{10473}: 9 matcher och 4 poäng (1 + 3) hittills i Tingsryd. Måste nog ta rätt stora steg om det ska vara en SHL spelare nästa säsong. Dennis är väl dessutom mer en poängspelare än nån som ska brunka runt i 4e kedjan

Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: fast varken Edfeldt eller oliver gjorde så stora avtryck i HA förra säsongen.

Sv: Apropå nånting...
Det jag menar är att det verkar behövas en halv säsong på SHL nivå innan dom har vuxit in i det!

Sv: Apropå nånting...
Hej, jag och dottern har biljett till matchen imorgon.
Var ett tag sedan jag såg en match live, så undrar om det är nåt man behöver tänka på?
Får man ha t.ex ha med en väska?
Tacksam för hjälp.

Sv: Apropå nånting...
Meduza: Ingen väska och ingen vätska.

Sv: Apropå nånting...
Costanza: är det ett seriöst svar?
Tänkte att det kunde va smidigt att ha en väska att stoppa i mössa, vantar m.m. i.

Sv: Apropå nånting...
Meduza: Ja. Du har väl fickor på jackan. Väskor är förbjudna på arenorna nu.

Sv: Apropå nånting...
Costanza: Okej, tack!
Ja, vi får göra så!🙂

Sv: Apropå nånting...
Meduza: Det löser sig. Ha det trevligt med dottern på matchen!

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: ja jag trodde nog inte så jätte mycket på varken Edfeldt eller OJ inför säsongen men hittills har de bevisat tvivlarna fel.

Sv: Apropå nånting...
Meduza: Lägg på lite extra tid, visiteringen tar tid och köerna dit ör långa.
En snabbare variant är att gå in via ståplats insläppet där det är mindre kö.

Sv: Apropå nånting...
Meduza: minst en Timrå halsduk var!

Sv: Apropå nånting...
Först Sverige - Tjeckien sen Juel / JJ - Rattie . Bra hockeydag

Sv: Apropå nånting...
Costanza: Tack!👍

Sv: Apropå nånting...
Herminator: Tack för tipset!🙂

Sv: Apropå nånting...
Herminator: Avslöja inte sånt, inte heller att om du kommer söderifrån så åk norrut och genom Sörberge och genom Tallnäs när man åker därifrån.

Sv: Apropå nånting...
Wennerholm har ju satt betyg på alla SC, vad skrev han om Kappanen?

Sv: Apropå nånting...
Villervalla: Kimmo Kapanen, Timrå Betyg: 2 av 5 plus
Kommentar: Kom till ett dukat bord när Kenth ”Nubben” Norberg lämnade efter att ha säkrat ett gäng tunga namn och hemvändare. Svårbedömd, men hanteringen av tränaren Ante Karlssons snara slut i klubben har skapat en viss turbulens. Oavsett vem som har rätt om hur Ante fick beskedet att det inte skulle bli en fortsättning.

Sv: Apropå nånting...
Villervalla: 🙂👍

Sv: Apropå nånting...
Håller jyrgården på att tappa en 4-0 ledning nu i tredje, helt plötsligt 4-3, kämpa Östersund.

Sv: Apropå nånting...
Jyrgården höll undan med stora svårigheter, de ska tacka sin målvakt.

Sv: Apropå nånting...
Villervalla: Gillar varken Wennerholm eller Tomas Roos. Jag lyssnar heller på Sanny & Svensson podden för Svensk hockey. Hockeymorgon med T Roos är till och med otrevlig bland.

Sv: Apropå nånting...
dunderklumpen: Är admin ledig idag?
Saknar matchtråd.

Sv: Apropå nånting...
Daggs att få " Ballen " ur spel i Tjeckoslovakien 💪💪💪
Forza Sweiziaa💪💪💪

Sv: Apropå nånting...
Villervalla: Läser på Twitter att han ska ha valt Timrå. Leo Tjälldén, för er som undrar.

Sv: Apropå nånting...
{Turkiska Tiken Har du länk till twetten?


Sv: Apropå nånting...
När det gäller juniorkronornas semifinal så kan man väl konstatera att den tjeckiske målvakten är usel på plockhandssidan och den svenske målvakten kan inte täcka isen.

Sv: Apropå nånting...
Tycker dessutom att det slarvas från svenskt håll alldeles för mycket. Inte alls bra spel.
Tur att den frie tjeckiske spelaren inte sköt en isare under friläget då hade det stått 2-3.

Sv: Apropå nånting...
Olli Hahl: Sverige kommer att gå till final.

Lekkerimäki grym. Vilket skott. Han går nog till NHL snart. De är bra i Örebro med talqnger som Leo Carlsson ifjol

Sv: Apropå nånting...
Zäta75: Bra av Örebro? Inköpta super talanger.

Sv: Apropå nånting...
Zäta75:

Nu fick ju Lekkerimäki sitt genombrott i SSK och framförallt i DIF ;)

Sv: Apropå nånting...
mattias - 74: Jag vet såklart det. Men.Örebro är bra på att dra till sig och utveckla dessa talanger

5-2 nu till Sverige. Lekkerimäki 2 mäl nu. Östlund 1

Sv: Apropå nånting...
Zäta75:

Undrar om Vancouver har folk på plats i Göteborg? Tror Lekkerimäki drar efter denna säsongen, om inte innan.

Sv: Apropå nånting...
mattias - 74: Det har de helt säkert och det tror jag han gör nästa säsong

Sv: Apropå nånting...
mattias - 74: Både Jonathan Lekkerimäki, Noah Östlund, Liam Öhgren och Carl Lindbom slog ju igenom på allvar i DIF. Synd för Djuu att man lirade i fel division...🤭🤣

Sv: Apropå nånting...
fin fredagshockey komma skall i hockeyallsvenskan. Vilken av dessa är huvudmatch?
A: björklöven-AIK
B: Brynäs-Mora
C: Västervik - Kalmar

« · 2622744 · »
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.