Apropå nånting...
« Föregående · 2625945 · Nästa » Till forumet
Sv: Apropå nånting...
Zåsse klubban: Rögle hemma ikväll då och borta på torsdag. Två viktiga matcher som tidigare har nämnts. Tabellen börjar att sätta sig lite. Vi ligger sexa på 49 poäng och ner till Rögle på 12:e plats skiljer det 10 poäng. Vid två vinster respektive förluster kan det skilja 4 poäng eller 16 poäng. Rätt stor skillnad. Att börja med en hemmavinst är förstås viktigt. Förutsätter att Johansson fortsätter stå och förhoppningsvis spelar lika bra som mot Luleå och får samma fina hjälp att hålla motståndarna på utsidan.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Spanskaryttarn: Blir Bulla av med sin plats ikväll?
Är lite lurigt med Rögle, tycker dom har blandat sina insatser på sista tiden. Så även Timrå, tycker inte man ska dra för höga växlar av vinsten mot ett blekt Luleå som är i djup svacka.
Skulle vara kul att se hur laget presterar mot ett topplag med dom nya kedjorna
Är lite lurigt med Rögle, tycker dom har blandat sina insatser på sista tiden. Så även Timrå, tycker inte man ska dra för höga växlar av vinsten mot ett blekt Luleå som är i djup svacka.
Skulle vara kul att se hur laget presterar mot ett topplag med dom nya kedjorna
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Timrå väljer att sända modo - Timrå i SCA Arena den 17 Februari, härligt initiativ. Hoppas folk samlas och kör allsång i baren hela kvällen!
Pizzabuffé 200kr i restaurangen.
Pizzabuffé 200kr i restaurangen.
+ 10
Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: Det tror jag. Jag tänker att eftersom han är aktuell för Schweiz så lär han vara rätt dyr och det kanske är något som gör att Kapanen drar sig ur isåfall.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
KniveN: Jag hade Lander där först och sen skrev jag Hållander just för att jag tänkte på finessen bakom målet. Men absolut, ska det vara en center där så absolut Lander, förutsatt att han är i form såklart.
Oavsett vad, PP bör göras om. Tekningscirklarna skall vara skottområden. Just nu letar man bara passningar genom skottsektorn hela tiden. Sönderläst.
Oavsett vad, PP bör göras om. Tekningscirklarna skall vara skottområden. Just nu letar man bara passningar genom skottsektorn hela tiden. Sönderläst.
+ 4
Sv: Apropå nånting...
Borde inte Timrå ha någon fördel av Jokinens närvaro i Jukurit angående Huuhtanen?? Om nu Timrå är intresserade.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
DenRöda: Vem ska teka i första PP?
Släng in våra 3 högerskyttar i ett PP som styrs från högra cirkeln av Dahlén eller EP, Lander eller Lundin får teka och stå framför mål.
Det andra styrs av Hanzl från vänstra med Dahlén eller EP i den högra cirkeln, Forsmark på backen, Wedin högt i slottet och MPS framför målvakten.
Släng in våra 3 högerskyttar i ett PP som styrs från högra cirkeln av Dahlén eller EP, Lander eller Lundin får teka och stå framför mål.
Det andra styrs av Hanzl från vänstra med Dahlén eller EP i den högra cirkeln, Forsmark på backen, Wedin högt i slottet och MPS framför målvakten.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Tallnäs: Blir lite provocerad över att han ens får frågan ”vilket lag håller du på i sverige?” Kanske inte var en sportjournalist som ställde frågan?
Sv: Apropå nånting...
Tallnäs: Väldigt tydligt med bara brorsan och Timrå. Inget utrymme för tolkning där inte.
+ 7
Sv: Apropå nånting...
Lite rolig sak att lyssna på:
hockeysverige.se/2024/01/07/tv-pizzahistorien-bakom-carl-klingberg-och-anton-landers-historiska-vandning
hockeysverige.se/2024/01/07/tv-pizzahistorien-bakom-carl-klingberg-och-anton-landers-historiska-vandning
+ 2
Sv: Apropå nånting...
{9566}: Det är väl uppenbart att Elias Pettersson vill bli ihågkommen med något som är värt nåt. Uppenbarligen har han lagt guldet han nästan på egen hand vann åt klubben i arkivet och gått vidare i livet med saker som betyder något för honom. Brorsan och laget han spelar för.
+ 7
Sv: Apropå nånting...
Tallnäs: Att dom ens nämner Växjö, vem vill bli identifierad med en massa plast?
+ 7
Sv: Apropå nånting...
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Såg en tråd på Reddit av en snubbe från Kanada som förälskat sig i SHL-Hockey men ännu inte har något lag. Såhär skrev han:
"I am a 22 year old hockey fanatic from canada who has soon fallen in love with the SHL this year. I am planning on going over in March for a European hockey trip, I am yet to pick a team in the Shl. I am a carpenter from a tough community I like my teams to be blue collar and my fans passionate does anyone have any recommendations for a team to pick from here on out.
Thanks"
Många i tråden tipsade om Modo/Luleå men lika många tipsade om Frölunda och Färjestad.
Vilket lag hade ni föreslagit om ni inte fick välja Timrå? Själv tycker jag att man kan välja vilket norrlandslag som helst och det passar in rätt okej med "blue collar"-önskemålet. Annars hade jag nog förmodligen sagt LIF eller om man önskar missär och en jävligt korkad supporterskara så är OINK ett alternativ.
"I am a 22 year old hockey fanatic from canada who has soon fallen in love with the SHL this year. I am planning on going over in March for a European hockey trip, I am yet to pick a team in the Shl. I am a carpenter from a tough community I like my teams to be blue collar and my fans passionate does anyone have any recommendations for a team to pick from here on out.
Thanks"
Många i tråden tipsade om Modo/Luleå men lika många tipsade om Frölunda och Färjestad.
Vilket lag hade ni föreslagit om ni inte fick välja Timrå? Själv tycker jag att man kan välja vilket norrlandslag som helst och det passar in rätt okej med "blue collar"-önskemålet. Annars hade jag nog förmodligen sagt LIF eller om man önskar missär och en jävligt korkad supporterskara så är OINK ett alternativ.
Sv: Apropå nånting...
Vi har alltså förlorat 400 raka matcher men är bara 12p bakom Färjestad? Jag förstår ingenting. Trodde vi låg sist!
+ 16
Sv: Apropå nånting...
Olli Hahl:
Känns som det mest troliga sättet Luleå gör mål iallafall🤣🤣 Verkar bli extremt lite publik idag… (även om det kommer/är utsålt).
Känns som det mest troliga sättet Luleå gör mål iallafall🤣🤣 Verkar bli extremt lite publik idag… (även om det kommer/är utsålt).
Sv: Apropå nånting...
Tips: Luleå-Timrå 1-0 (självmål)
Slagga från Luleås egen blå, en dump som studsar fel från sargen på Eronens lår via målvaktens arsel i mål. Pucken 0,3 cm över mållinjen så det godkänns efter 5 minuters videogranskning.
Vi vinner dock skotten med 57-13.
Slagga från Luleås egen blå, en dump som studsar fel från sargen på Eronens lår via målvaktens arsel i mål. Pucken 0,3 cm över mållinjen så det godkänns efter 5 minuters videogranskning.
Vi vinner dock skotten med 57-13.
+ 8
Sv: Apropå nånting...
Jåkkinen:
😂😂 Vi får, Luleå kommer iallafall vara kassa med tanke på laget man ställer upp med. Bara ni spelar på en okej nivå vinner ni!
😂😂 Vi får, Luleå kommer iallafall vara kassa med tanke på laget man ställer upp med. Bara ni spelar på en okej nivå vinner ni!
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Jåkkinen:
Tror inte du har sett hur öppet vårat försvarsspel är😁 Dahlén, Pettersson med flera kommer utnyttja det.
Och förresten:
”U16-landslagsmannen Leo Tjälldén verkar, av allt att döma, ha valt spel i Skellefteå AIK. Han finns med i laget när Skellefteås J18 spelar mot Björklöven i dag. #skeaik”
Tror inte du har sett hur öppet vårat försvarsspel är😁 Dahlén, Pettersson med flera kommer utnyttja det.
Och förresten:
”U16-landslagsmannen Leo Tjälldén verkar, av allt att döma, ha valt spel i Skellefteå AIK. Han finns med i laget när Skellefteås J18 spelar mot Björklöven i dag. #skeaik”
Sv: Apropå nånting...
Intressant match idag mellan 2 lag med sämst form i SHL. Blir nog väldigt lite publik idag på grund av kylan och hockeybussarna från iallafall Piteå verkar vara inställda. Tror ni vinner, 1-5.
Sv: Apropå nånting...
Jåkkinen: Var kraftigt ironisk (vilket jag förstås borde varit mer tydlig med). Vi har ju inte direkt något överskott på etablerade backar i och med skadeläget. Alla behövs, såklart. Nu vill jag naturligtvis inte Didrik något illa. Menade bara att det förmodligen inte kommer dröja så länge innan #9 Strömberg återigen blir borta med skadeproblem. Igen.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Per HApps: JAG undrar vem forwarden är ?
* Läget i laget
Didrik Strömberg och Joonas Lyytinen är borta sedan tidigare. En forward * oklart vem i dagsläget * riskerar att missa matchen. Jacob Johansson vaktar målet.
* Läget i laget
Didrik Strömberg och Joonas Lyytinen är borta sedan tidigare. En forward * oklart vem i dagsläget * riskerar att missa matchen. Jacob Johansson vaktar målet.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Undrar om Hållander och Lander klättrar i poängligan efter kvällens drabbning ?
+ 1
Sv: Apropå nånting...
För första gången på ett och ett halvt år eller något liknande kommer jag aktivt undvika att titta på matchen. Orkar inte se en till förödmjukande förlust. Om Timrå vinner kan jag titta på den i efterhand. Jävla skitlag... =P
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Villervalla: Ja, då får man upp en notis i nyhetsflödet där Sundsvalls Tidning skriver om Timråbacken som är på väg tillbaka från sin skada.
YES!!! (tänker man) Lyytinen är på väg tillbaka!#11
...ända tills man i artikeln läser att det gäller Didrik Strömberg. Mmm.. så var den här dagen förstörd också...
YES!!! (tänker man) Lyytinen är på väg tillbaka!#11
...ända tills man i artikeln läser att det gäller Didrik Strömberg. Mmm.. så var den här dagen förstörd också...
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Har ni inget för er denna kyliga dag i väntan på match, kom och besök oss och stötta ungdomsverksamheten.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Olli Hahl: vi ska vara stor i förlusten men märkligt att de kan kolla så länge på en utv situation i 3e när de svalt pipan i 2a. Ingen av de situationerna är dock ursäkter för usas 3-1, 4-2 och 5-2 mål. Där sprack både försvarsspel och målvaktsspel och i slutändan är det bara ledsamt att vi förlorade på eget grepp. Usa spelar som förväntat och vi gör bitvis en bra match men slarvar med alldeles för många detaljer.
Trist när vi har ett talangfullt lag och hemmaplan. Fan låter nästan som Timrå all over
Trist när vi har ett talangfullt lag och hemmaplan. Fan låter nästan som Timrå all over
+ 5
Sv: Apropå nånting...
{10473}: Jag har haft två målvaktshjältar i mitt liv: John Vanbiesbrouck (som är GM för USA:s J20-lag) och Kimmo Kapanen. Undrar vem som mår bäst för tillfället...
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Med det svenska vinnarpsyket och rekord i silver blir man ju brydd att något lag ens kan vinna SHL.
Heh.
Heh.
+ 4
Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: Hockey utan känslor är ingenting, man kan inte behöva va stor, fin och snäll i varenda litet moment. Klart jänkarna ska bli utbuade, de håller garanterat själva med om det också. Njuter av det gör de nog också.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Jag blir så le allt som har med hockey att göra.. Allt blir bara fel i hjärnan, upp och ner, bak och fram. Är det mitt lag jag hejar på?
Ända sedan jag var liten har jag följt Timrå, har alltid varit prioriterat att se en timråmatch oavsett vart i världen man är eller vad man gör.
För mig har vi alltid varit gänget med stort hjärta, mycket krig och slit. Blod och svett! Vi har sällan haft dom där stora stjärnorna, vi har väldigt sällan värvat till oss dom där stjärnorna iaf. Vi har förädlat fram många stjärnor och haft många som tagit nästa steg i vårat lag.
Vi har som oftast varit laget som på papperet är de sämre. Slagit underifrån och levt på viljan och det stora hjärtat.
Jag har längtat och drömt om att vi någon gång skulle ha det där laget som på papperet ser så jävla bra ut. Någon i timråtröja som kan vara med och slåss om poängligan. Att dom i studion lyfter våran trupp och att vi är det där laget som vi aldrig riktigt varit. Ta nästa steg, kunna vara med och verkligen konkurrera om guld.
När finnarna var här och vi spelade slutspel år efter år så var vi kanske där? Iaf nära!
Åren efter denna era så har det ju varit mörkt. Visst, det var kul när vi spelade allsvenskan och var topplag men det var ju inte där vi skulle vara..
Vi går upp, överlever, får hem alla vi vill ha och man börjar ju vibrera som Timråsupporter när man ser vad som håller på att hända med laget. En efter en ansluter dom, alla stora aktiva timråspelare kommer hem och man jublar ju. Lander med C på bröstet, Dahlén, Pettersson, Wedin, Pääjärvi, Hållander vad kan gå fel när vi har detta lag?
Stjärnor och Timråhjärtan, nu är vi äntligen där. Så gick/går mina tankar! Bara att ha Lander tillbaka med ett C på bröstet, han kan inte tillåta någon att lalla tänkte ja.
Vart är vi nu? Vad är fel? Vad måste ske?
Back in the days när det gick tungt så hoppades man ju på nyförvärv. Stärka truppen var lösningen på problemet. Vi hade en för dålig trupp.
Idag kan man ju inte värva sig till en lösning på problemet. Ja kanske en back skulle göra skillnad men det är ju inte backsidan som är det stora problemet nu..
Låter hårt men såhär känner jag.
HUR FAN VÄCKER VI VÅRA TRÖTTA JÄVLA HÖGINKOMSTTAGARE SOM BARA ÄR HÄR HEMMA OCH JUST NU TJÄNAR PENGAR?!
VART ÄR VILJAN OCH TIMRÅHJÄRTAT?!
Ända sedan jag var liten har jag följt Timrå, har alltid varit prioriterat att se en timråmatch oavsett vart i världen man är eller vad man gör.
För mig har vi alltid varit gänget med stort hjärta, mycket krig och slit. Blod och svett! Vi har sällan haft dom där stora stjärnorna, vi har väldigt sällan värvat till oss dom där stjärnorna iaf. Vi har förädlat fram många stjärnor och haft många som tagit nästa steg i vårat lag.
Vi har som oftast varit laget som på papperet är de sämre. Slagit underifrån och levt på viljan och det stora hjärtat.
Jag har längtat och drömt om att vi någon gång skulle ha det där laget som på papperet ser så jävla bra ut. Någon i timråtröja som kan vara med och slåss om poängligan. Att dom i studion lyfter våran trupp och att vi är det där laget som vi aldrig riktigt varit. Ta nästa steg, kunna vara med och verkligen konkurrera om guld.
När finnarna var här och vi spelade slutspel år efter år så var vi kanske där? Iaf nära!
Åren efter denna era så har det ju varit mörkt. Visst, det var kul när vi spelade allsvenskan och var topplag men det var ju inte där vi skulle vara..
Vi går upp, överlever, får hem alla vi vill ha och man börjar ju vibrera som Timråsupporter när man ser vad som håller på att hända med laget. En efter en ansluter dom, alla stora aktiva timråspelare kommer hem och man jublar ju. Lander med C på bröstet, Dahlén, Pettersson, Wedin, Pääjärvi, Hållander vad kan gå fel när vi har detta lag?
Stjärnor och Timråhjärtan, nu är vi äntligen där. Så gick/går mina tankar! Bara att ha Lander tillbaka med ett C på bröstet, han kan inte tillåta någon att lalla tänkte ja.
Vart är vi nu? Vad är fel? Vad måste ske?
Back in the days när det gick tungt så hoppades man ju på nyförvärv. Stärka truppen var lösningen på problemet. Vi hade en för dålig trupp.
Idag kan man ju inte värva sig till en lösning på problemet. Ja kanske en back skulle göra skillnad men det är ju inte backsidan som är det stora problemet nu..
Låter hårt men såhär känner jag.
HUR FAN VÄCKER VI VÅRA TRÖTTA JÄVLA HÖGINKOMSTTAGARE SOM BARA ÄR HÄR HEMMA OCH JUST NU TJÄNAR PENGAR?!
VART ÄR VILJAN OCH TIMRÅHJÄRTAT?!
+ 28
Sv: Apropå nånting...
pingvin: Lätt och lätt. Vill tro att ett bra seniorlag slår ett bra juniorlag 9 av 10 gånger.
+ 1
« Föregående · 2625945 · Nästa »

