Apropå nånting...
« Föregående · 2529226 · Nästa » Till forumet
Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Hamburgerkedjan som kommer pumpa in miljoner i klubben och har ett mål att nå SHL inom 10 år.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
{7043}:
Har du några exempel på sådana gamla misslyckade TIK-are? Har mest hållit på Hudiksvall för att de verkar ha en Timrå-koppling och för att det är en liten trevlig grannstad till Sundsvall.
Har du några exempel på sådana gamla misslyckade TIK-are? Har mest hållit på Hudiksvall för att de verkar ha en Timrå-koppling och för att det är en liten trevlig grannstad till Sundsvall.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
BlackBay: Grundade 1946. Man hade sin storhetstid under -60- och -70-talen. Man var faktiskt uppe i Division 1 (högsta serien innan Elitserien kom till 1975) där man gjorde två säsonger, 1968-70. Första gången klarade man sig kvar utan kvalspel, men andra gången åkte man ur.
Spel I Hockeyallsvenskan 2002-2009.
Hockeykultur har man svart bälte i, utan minsta tvekan.
Spel I Hockeyallsvenskan 2002-2009.
Hockeykultur har man svart bälte i, utan minsta tvekan.
+ 7
Sv: Apropå nånting...
Synct:
Okej, tack. Kanske kan bli nästa tränaruppdrag för Karlin då OM det nu skulle bli jävel med MoDo? Förlåt, menar inget illa, men den karln sticker ju ut något djävulskt i kroppsomfång. I övrigt verkar han trevlig och jag önskar MoDo allt gott.
Okej, tack. Kanske kan bli nästa tränaruppdrag för Karlin då OM det nu skulle bli jävel med MoDo? Förlåt, menar inget illa, men den karln sticker ju ut något djävulskt i kroppsomfång. I övrigt verkar han trevlig och jag önskar MoDo allt gott.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
thorwald: "Brödernas är shady business som inte ordnar styrelsemöten på ett schysst sätt."
Lite nyfiken, vad menar du?
Lite nyfiken, vad menar du?
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: Det visste vi för mycket spelare med låg högsta nivå blir nog flykt nu Sundsvall har potential
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby:
"Spel I Hockeyallsvenskan 2002-2009."
Det minns man, loggan ser ut lite som vägkrogen i Hagstas, Hakke gård. :D
"Spel I Hockeyallsvenskan 2002-2009."
Det minns man, loggan ser ut lite som vägkrogen i Hagstas, Hakke gård. :D
+ 3
Sv: Apropå nånting...
thorwald: Hade gärna sett Piteå om inte Hudiksvall, men sedan Nybro i den ordningen.
Vet att Piteå var helt utan möjlighet inför sista omgångarna.
Vet att Piteå var helt utan möjlighet inför sista omgångarna.
Sv: Apropå nånting...
Timrå Isstadion:
"Alla vi som ondar över Växjö och Linköping får ännu ett "produktlag" i elithockeyn... "
Glöm inte PirateVipers!
Eller så går vi tillbaka till att inte alls nämna det eventbolaget här, ungefär som innan kvartsfinalserien.
"Alla vi som ondar över Växjö och Linköping får ännu ett "produktlag" i elithockeyn... "
Glöm inte PirateVipers!
Eller så går vi tillbaka till att inte alls nämna det eventbolaget här, ungefär som innan kvartsfinalserien.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: " Hatstore (Arena) ? Med produktion av guldhattar till Smålands framtida gullgossar eller?
"
Hatstore är ju en hyfsat liten nätbutik för kepsar. Omsätter väl på ett år vad SCA gör på en halvminut.
/S
"
Hatstore är ju en hyfsat liten nätbutik för kepsar. Omsätter väl på ett år vad SCA gör på en halvminut.
/S
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: Tyvärr har de blivit en ond cirkel varje kval nu senaste tiden }:(
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Niikeliito: Tycker domarna i den här finalserien är ett skämt. Allt normalt gruff som tillhör ett slutspel tar man utvisningar på. Vem fan vill se en final med bara PP?
+ 2
Sv: Apropå nånting...
{297}: Instämmer helt. Underkänt till alla domare som dömt i den här finalen..
slutspelshockey verkar inte längre få existera.
slutspelshockey verkar inte längre få existera.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Niikeliito: Det mest komiska i kvällens match är att modoiterna klagar på att DIF har en för lång hyllning/sång och dom vill att pucken skulle släppas nån gång 😅
+ 3
Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Synd att inte Löven gick till final istället för DIF. Tror det hade kunnat bli mer underhållande rock n roll hockey än det sömnpiller som utspelas just nu.
+ 4
Sv: Apropå nånting...
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Klockan slog , djurgårn dog . Å va de är skönt å se , när DIF skjuter breve'
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Snekäftsgarpen står och ser ut som om han är överårig och halvsenil på en fest och inte fattar vad alla har så roligt åt
+ 4
Sv: Apropå nånting...
roger_sundsvall: blir intressant att se vilka spelare Modo får tag på under silly. Vi såg ju HV71 som hade hur mycket pengar som helst men som hade svårt att få tag på spelare som höll måttet. Rent generellt känns det inte som att pengarna var problemet för många lag utan snarare utbudet. Modosupportrarna räknar kallt med att man ska kunna värva en helt ny förstakedja. Jag är tveksam.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Garpen har haft flera månader på sig att sätta ett spelsystem. Man blir alldeles matt.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
{297}: Då skall vi också ha i åtanke att HV har en helt annan status ute i hockeyvärlden med en plump i protokollet med den snabba vändan ner och upp från HA.
Modo har inte den dragningskraften och lär inte få spelare lika lätt bara tack vare klubbmärket, som ändå HV har. Modo har tappat mycket efter många år i HA.
Modo har inte den dragningskraften och lär inte få spelare lika lätt bara tack vare klubbmärket, som ändå HV har. Modo har tappat mycket efter många år i HA.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
{297}: Ja dom räknar dessutom med att lösa ut spelare med kontrakt, samt en helt ny förstafemma på det.
Det ska bli intressant att se vad som sker där, OM dom nu går upp vilket allt pekar på 😅
Det ska bli intressant att se vad som sker där, OM dom nu går upp vilket allt pekar på 😅
Sv: Apropå nånting...
Niikeliito: Grejen är ju den att HV hade en av ligans största egna kapital, även inräknat med vändan ner i i HA.
Hinken har gjort samma misstag som Nubben. Han har signat för många kontrakt med spelare som gäller i SHL. Det kommer kosta mycket kosing att lösa ut alla dom.
Sen är dom sena in på marknaden med på det.
Hv hade turen att få hem lite hemvändare i samma svep som de gick upp. De blev en stor bidragande osrak till att de klarade sig utan kval. Tänker på Peterson bland annat.
Hinken har gjort samma misstag som Nubben. Han har signat för många kontrakt med spelare som gäller i SHL. Det kommer kosta mycket kosing att lösa ut alla dom.
Sen är dom sena in på marknaden med på det.
Hv hade turen att få hem lite hemvändare i samma svep som de gick upp. De blev en stor bidragande osrak till att de klarade sig utan kval. Tänker på Peterson bland annat.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Modo har i princip ett helt komplett lag redan. Vela, Woods, Svenningson, Halloran och Brickley är väl de enda vars kontrakt går ut efter säsongen. Målvakternas kontrakt går också ut. Dom kan i princip bara värva 5 utespelare och 2 målvakter om dom inte satsar rejält och köper ut vissa spelare. Ponera att Rundblad redan är klar dessutom.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
DenRöda: Hade inte Woods kontrakt om Modo går upp? Där är ju en spelare till som inte kommer bli en positiv injektion i SHL. Definitivt inte om han förväntas bli en bärande spelare på något sätt.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
{297}: Det sjukaste är ju att Woods ska till Saik om Modo inte går upp. De supportarna måste hålla alla tummar och tår för Modo nu
+ 1
Sv: Apropå nånting...
{297}: Så kanske det är också. Väldigt många spelare på kontrakt redan som behövs köpas ut.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Ja den värvningen lär Skellefteå ångra men det är ju lite som med HV71 där. Dom kan prova honom i några ströbyten och duger han inte så har dom 5-6 andra spelare som kan kliva in på den platsen.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
MoDo tappade 1-4 i 4:e SM-finalen 1999 också. Nu kan det hända igen. För att inte tala om matchen mot Leksand 2016…
+ 2
« Föregående · 2529226 · Nästa »


Har ingenting emot ”Vilda Väsby” egentligen. Till och med att jag har bott i Väsby. Men det där med Brödernas känns lite skrämmande utan att jag har brytt mig om att kolla upp vad det innebär.