1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614704 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...


Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Malmoe ä bra att ha i Elitserien!
Änn kann fart tä Christiania å Bordershop å Reeperbann å tömm allt mann ha innan match! 🙏😅🙈🥳
Ha swisshkampanjen start än om ” Spetsbakken ”???
Dags att ta tag i att nu!!!
Ja ä i Riga å Hellsingfors å scouta!!
Finns mycke gott å drikka å titta på!!
Skål tamjefan rabbuslingar ikväll 🥳
Halleluja 🙏🙏🙏

Sv: Apropå nånting...
EXPLORERSMÅLAND: Tur du är dyngad.
Du hade säkert inte sett mer hockey om du varit i rätt stad i Mumindalen ändå.

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Slå ut Oskars? HV har ju fått in Montén, så där har MoDo en potentiell kvalmotståndare.

Sv: Apropå nånting...
Perreman: Ser helst att iko eller leksand ryker, blir någon form av rättvisa från när dom blev räddade 19/20

Sv: Apropå nånting...
Perreman: ja Modo, HV, LHC och MIF lär alla hamna bakom OINK i tabellen. I vanlig ordning lär OINK hitta nån bra lekkamrat till Karlberg och likt en jävla humla flyger de vidare från nektar till nektar

Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: Ja. Man blir förbannad!

Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: fast har inte OINK värvat oerhört svagt i förhållande till vad man tappat?

Suomela, Smejkal och Brace ut och in kommer Lodin och Nick Olesen? Hutsko och Jasek har jag dålig koll på men i princip den enda spelare dom värvat från en likvärdig eller bättre liga är ju Oscar Engsund från Luleå? Jag tror dom kvalar i vår.

www.shl.se/truppkollen

Sv: Apropå nånting...
{297}: Jasek och Hutsko gör säkert 50 poäng var.

Sv: Apropå nånting...
EXPLORERSMÅLAND:

Sitter i solen och läser ikapp lite på forumet. Småskrattar över vissa saker, men så dyker ditt senaste alster upp och man bara brister ut i storgarv. Snälla ta inte sommarlov. Behöver dina inlägg. Allra bästa underhållningen 👍

Sv: Apropå nånting...
Nån laguppställning till sve-fra snart ? Vågar man hoppas på JJ eller ? Bör ju kunna stå nån lallmatch iaf

Sv: Apropå nånting...
Andersson: Jag ser ingen anledning alls att ställa en 3:e målvakt om de andra två är hela.

Sv: Apropå nånting...
{297}: önsketänkande, de där svinen blir vi nog inte av med i första taget. Nedflyttningskandidaterna finner vi nog bland lindansarlagen LHC och MIF eller nykomlingen Modo. Kval mellan Modo och MIF och Modo tar revansch på missade guldet 1994?

Sv: Apropå nånting...
Trist att inte Nylander kommer till VM. Kan det vara så att Toronto beslutat att han ska trejdas bort och att det är där skon klämmer?

Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: När är VM? Vilka andra NHL-stjärnor kommer?

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Har du förberett MoDo-frugan att det kommer bli tunga förluster eller säger hon åt dig att titta i backspegeln, MoDo ligger just bakom och kör.

Sv: Apropå nånting...
{9682}: Modo måste laga punkteringen först innan ni kan komma ikapp!

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Håller med. Timrå har nu tömt skattkistan. Satsat allt på inavel, lite som den sista färden, banjomusik haha!

Sv: Apropå nånting...
{9682}: Inaveln i Ångermanlands kustland vore icke endast av ondo, folklivsforskare..

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Ett annat år blir det.

Sv: Apropå nånting...
{9682}: så gjorde ni också en gång, slutade med ett guld och sen ett avgrundjupt hål! Vi ska försöka låta bli att hamna i den fällan!

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Ni gick back 81 miljoner för att mäta er med Giganten från Ångermanland. Låna aldrig från framtida Cmore-pengar igen.

Sv: Apropå nånting...
{9682}: ni gick väl några miljoner back också när ni tog in random skadat gods! Ni klarade er från konkurshotet, men div ett flåsade er i nacken!

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Vill du slåss? Ove med miniräknare hade kunnat vara ekonom hos MoDo då. Tur att vi sparkade ut skräpet.

Sv: Apropå nånting...
{9682}: Timrå är bäst, ingen protest!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Nä

Sv: Apropå nånting...
{10299}: Vad fan gör du här jävla småhandlare? Dra hem till brunhörnan och snacka lingonserien ist

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Nä

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Mmmm brunsås

Sv: Apropå nånting...
4-0 till Sverige mot Frankrike efter en period, verkar bli spännande match.😂

Sv: Apropå nånting...
Villervalla: Kul att se Timråfostrade Fabian Zetterlund dominera i offensiven. 🤭😂

Sv: Apropå nånting...
Villervalla: Mot laget som "var ett tuffare motstånd än Sverige" för finnpojkarna 😂

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Sitter o myser varje gång man ser kameran peka mot finnarna på läktaren så fort Sverige gör mål

Sv: Apropå nånting...
{9682}: det var väl det som var problemet har jag hört. Miniräknaren hade inte gjort sitt intåg i Ångermanland då, ni använde ff kulram!

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp:
Du brukar inte vara så här bråksjuk. Saknar du Walli?

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Ja det var här han lärde sig allt han kan. 😉

Sv: Apropå nånting...
{9682}: Du Ove, varför har inte Bernie blivit presenterad av Modo än, jag menar att det är länge sedan han var klar, är det inte lite lång tid? Har han något annat på gång?

Sv: Apropå nånting...
Villervalla: Bernie bestämmer. Länge leve Bernies beslut!

Sv: Apropå nånting...
{9682}: Bernhardt har fått bud från NHL.

Sv: Apropå nånting...
{9682}: dricker whisky ikväll och har hockeyabstinens! 😄

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Blir kul i höst. Ni får tugga i toppen och vi i botten!

Sv: Apropå nånting...
{9682}: nu håller jag på att värma upp bastun, så snart är jag glad igen! 👍

Sv: Apropå nånting...
Stötta tifogruppen.

50:- per lott.
Uppladdat:

500x0-481f8fd4-5ad7-4108-89f1-b8310e6230db.jpeg


Sv: Apropå nånting...
{9682}: nu har jag bastat, så nu är jag snäll igen! Det vore bra om ni kom före Oskar och Linköping!

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Måste lasta in grymma spelare nu. Inte krypa runt i botten allt för länge. Förstår inte riktigt. Nu måste ju sponsorer hitta sin inre Percy om MoDo ska kunna landa mjukt och stabilt i SHL.

Sv: Apropå nånting...
{9682}: jag är mycket skeptisk till att ni ska hitta nånting i fyndlådan! I så fall får ni adla Gradin!

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Ser tufft ut, men det finns bra kontakter därborta.

Sv: Apropå nånting...
mikenomad:

Brukar uppskatta dina oftast rätt sarkastiska och ibland riktigt underfundiga inlägg. Men att sparka på den som nyligen blivit golvad (Brynäs)? Mitt tips är för övrigt att de käkar upp det mesta av motståndet kommande säsong och är tillbaka hösten 2024.

Sv: Apropå nånting...
OlliJanne:

Många här som tror att Malmö kommer att göra ännu en kass säsong? Är inte så säker på det denna gång. Enligt vad jag har snappat upp håller man på att renovera truppen till det bättre inför den kommande säsongen.

Här i staden finns också en djupt rotad hockeykultur sedan länge. Man spelade ju i söderettan långt innan Percy började att pumpa in sina miljoner i föreningen. Samtidigt som Timrå spelade i norrettan alltså. Känns lite coolt att man varit i klassiska Malmö Isstadion (där MIF tog sina SM-guld) för att se Pantern vs Timrå. Har för mig att vi torskade den matchen, men ändå. Intrycket var att hallen var liten (och sannolikt trång om där varit en större publikskara). Hade svårt att fatta hur man kunde ha tagit SM-guld i den där minihallen för 20-25 år sedan.

Har intagit fina middagar i Eleda Stadiums VIP-salong och besökt MFF-muséet bland mycket annat. Bör ha varit min dåvarande flickvän som fick in mig på de där middagarna för annars vet i fan om man varit välkommen. Men trots detta gillar jag MIF mer. De är inte alls lika storskrävliga utan håller en ödmjuk och lågmäld ton här i staden.

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Skit ska ha skit. Och på riktigt tror jag vi slipper Brünas i SHL på ett tag nu

Sv: Apropå nånting...
mikenomad:

Hårda ord och inga visor. Handlar det kanske främst om de där dusterna du haft på deras forum? Visade sig ju att du fick alldeles rätt, så då skulle jag sitta lugn och cool i båten 😎

« · 2542563 · »
Sv: Silly Season 2026-27
Dexter : m0d0fansen är precis som Sundsvall Hockeys dito. Säsongen oavsett tabellposition är en succé, bara ni kommer före Timrå.