1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614778 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...


Sv: Apropå nånting...
Olli Hahl: Vika ner sig . Sverige är nu i sin 14e final , och har 2 guld

Sv: Apropå nånting...
Och klassikern , domarna viker ner sig

Sv: Apropå nånting...
Andersson: Nä dom är helt blinda

Sv: Apropå nånting...
Olli Hahl: Där kom komp utvisningen

Sv: Apropå nånting...
Dubbeld: Fan vad Örebro har norpat åt sig en målskytt

Sv: Apropå nånting...
Dubbeld: Varför har inte VI en Lekkerimäki på vår blålinje i PP?

Sv: Apropå nånting...
Dubbeld: Ja verkligen uselt av dom.
Lekkerimäki kan ju verkligen skjuta. Kan inte pojken komma o visa Timråspelarna hur man gör?

Sv: Apropå nånting...
Olli Hahl: klappa till direkt! Hur svårt kan det vara?

Sv: Apropå nånting...
Ja hört att Kappan vari i kontakt mä Pavel Brendl!!
Hann ska bar spel PP å stå i slotte..
Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar 🥳🥳🥳
Hur fan ska dä gå i Delfinen imorgon??

Sv: Apropå nånting...
EXPLORERSMÅLAND: Bussen fryser fast .Skägget lyfter loss den , Matchen 15 min försenad . Barre och Dahlen dominerar

Sv: Apropå nånting...
Säga vad man vill om Roger Rönnberg men jag gillar honom!

Sv: Apropå nånting...
pingvin: Jag med...

Sv: Apropå nånting...
BlackBay: vi hade, och vem de är kan ni lista ut själva! Men en ledtråd: han leder poängligan i shl

Sv: Apropå nånting...
Rönnberg lyfter sina pojkar som spelar i Frölunda till vardags att dom går in och tar några extra tacklingar för att ge momentum…

Jo du han har koll han…

Värden när man vill vrida matchbilder!

Sv: Apropå nånting...
Sveriges målvakt är iskall….

Sv: Apropå nånting...
Tafla , 4-2

Sv: Apropå nånting...
pingvin: Hävelid i mål har det väldigt jobbigt. Byt målvakt

Sv: Apropå nånting...
Olli Hahl: Gäller även Timrå - träna tekning, träna tekning, träna tekning.

Sv: Apropå nånting...
Olli Hahl: bajs, man är Timråit idag också, precis som igår, lätta mål för motståndaren.....

Sv: Apropå nånting...
De är fan som att man kollar på Timrå, massa chans passningar som motståndarna alltid bryter, backar som gör bort sig

Sv: Apropå nånting...
erathoo: Mest tack vare målvakten. 2 tabbar. Nä den pojken imponerar inte.

Sv: Apropå nånting...
Dubbeld: Ja dom har svårt att göra mål. Vill alla vara Timrå?
Sen får inte svenske målvakten kasta in mål. Både 3:an o 4: an ska han ha

Sv: Apropå nånting...
Domarna är köpta va?! Inte ett dugg konsekventa.

Sv: Apropå nånting...
Dubbeld: exakt, och domaren är mot oss också..😁

Sv: Apropå nånting...
Olli Hahl: Är inte an av domarna en amerikan?

Sv: Apropå nånting...
Dubbeld: linjemannen

Sv: Apropå nånting...
Dubbeld: Kanadensare. En linjeman är amerikan.
Man väljer alltså att kolla det där o det är helt rätt men då skulle man ha kollat på 2 st i förra perioden för USA men det gjorde man inte.

Sv: Apropå nånting...
Olli Hahl: svaga målvakter var känslan på förhand liksom vår backbesättning.

Det visade sig inte helt inkorrekt.


Men hatten av till USA.
Dom spelar aktivt och bra! Skärper disciplinen spelar med marginaler när det gynnar dem och spelar smått vårdslöst och fult för att få övertag psykologiskt på isen och motståndarna att tappa fokus.

Det är riktigt starkt att ha den kontrollen!


Grymt bra!

Sv: Apropå nånting...
Olli Hahl: Solklar fyra 🤬🤬🤬

Sv: Apropå nånting...
Olli Hahl: ger ju en dålig eftersmak det här, man kollar alltså inte blindeside tacklingen, men det här kollar man… Fint 😎🥳

Sv: Apropå nånting...
Jag instämmer i att domarnivån är dålig som dom säger i sändningen.
Inte ett dugg konsekventa

Sv: Apropå nånting...
Olli Hahl: JFK-domare

Sv: Apropå nånting...
JonteD:
Men vafan.... Kalla mig dum, men får dom granska den?
Det är ju rätt.. 2+2.
Men får dom dom inte bara granska om det är risk för 5 a?

Sv: Apropå nånting...
Kan man hoppas att domarna ger Sverige några PP nu… allt annat är tjänstefel med tanke på hur domarna agerar.

Sv: Apropå nånting...
Horace76c: ja va fan om du bjuder så!

Aldrig fel att få kalla en bruassare dum.

Andra regler för domarna vi internationella turneringar..

Sv: Apropå nånting...
Horace76c: Det får dom säkert göra internationellt… vet inte.. men dom kollar inte 2 situationer i andra som USA gör. Sjukt

Sv: Apropå nånting...
Härenstam är uppe i 5-6 st Momentet

Sv: Apropå nånting...
Herregud vad kassa

Sv: Apropå nånting...
Hmm 🤔
Varför känner jag igen det här scenariot?
Någon?

Sv: Apropå nånting...
Olli Hahl: ha ha, ingen aning....

Sv: Apropå nånting...
Olli Hahl: Du börjar nog bli gammal & dement bara

Sv: Apropå nånting...
Vad är det Ante brukar säga, "man måste ta betalt"

Sv: Apropå nånting...
Jåkkinen: skönt att få koppla bort Timrå-matcherna lite och se JVM..

Sv: Apropå nånting...
erathoo: Ha en bättre målvakt hade varit bra

Sv: Apropå nånting...
Linkovich: Ha ha ha dagens bästa 😂

Sv: Apropå nånting...
Olli Hahl: jo, denna match påminner starkt av nåt man sett förut....kan inte sätta fingret på det bara

Sv: Apropå nånting...
Jåkkinen: Dom har gjort en fantastisk turnering!! Sverige alltså !! USA har varit bäst enl min mening oavsett match 👍👍👍😎😎

Sv: Apropå nånting...
Ändå roligt hur denna inte blev nå.
Uppladdat:

500x0-b4baa5e7-0331-403f-8fff-60060d9eb1b6.png


Sv: Apropå nånting...
JonteD: Kul med JVM! Hur är nivån? Skulle Färjestad slå USA lätt?

Sv: Apropå nånting...
Olli Hahl: jag känner igen naiviteten.

Spelar delvis hockey.

Men det är så mycket mer än att åka skridskor och passa och skjuta.

I samhället i stort bär vi samma naivitet.

Om man bara jobbar på så går det.

Nä du måste skapa marginalerna genom att kontrollera alla moment.

USA tar det helt rättvist.

Sverige får väl som med många andra stora samhällsfrågor sakta men säkert vakna upp och lära sig se verkligheten så som den ser ut.


Man får tacka småkronorna för showen iaf! Det var kul att se dom tävla om allt iaf!

« · 2624537 · »
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.