Djurgårdens IF - Timrå IK 2011-11-05
Prio 1 enligt min mening är att hitta en värdig lekkamrat till Vampola annars är nog risken stor att han lämnar oss,han är för ensam. Prio 2 en riktigt bra power back var finns ni jag tror nog "Nubben" fixar allt detta.
Btw; tur vi torskade idag så inte ledningen ånyo stoppar huvvet i sanden och tror att poff! där var krisen över...:-P
Timrå IK är dom bästa.
mikenomad: Jag köper ändå till viss del Linkans resonemang. Jag tycker inte man har sämre lag på papperet än Växjö och AIK. Eller Modo för den delen. Skillnaden är att de två förstnämnda lag har en stabil förstamålvakt och ett grundspel att falla tillbaka på. Timrå saknar bådadera. Ända sedan Perra tillträdde har det sett ut som man åker runt och hoppas man gör rätt. De tillfällen som det ser bra ut, Frölunda och SAIK hemma, känns snarare som olycksfall i arbetet. Ser man tillbaka på Linkans pressmeddelande och vad han sagt i intervjuer tidigare under säsongen så är det lätt att tänka sig att han velat göra sig av med tränarna en längre tid.
Jag vet inte vem som var den drivande i frågan om att anställa Perra men jag misstänker att det var vår, osynlige, klubbchef. Var är han nu då det blåser som mest? Skickar fram det mest menlösa vi kan erbjuda i CE. Nu hoppas jag Perra höll skenet uppe under intervjun och avgår självmant om inte TJ och Nubben har stake nog att skicka honom. Eller så ser man loppet redan kört och väntar in i det sista med att byta för att få så bra effekt som möjligt av tränarbytet.
FÖRBASKADE BLINDA SLAPPTASKAR!
AVGÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!!!11!!!
Johnny Bravo: Nubben har förvisso sparkat en vän tidigare i Dahlén men hur ställer han sig till att göra sig av med Perra som han själv jobbat under?
Vågar man hoppas att tillsättandet av Nubben som sportchef är ett led i att kunna göra sig av med tränarduon och hänvisa till att Nubben har andra roller i föreningen som förklaring till att han blir kvar?
ÖstrandsNisse: Det blir sällan bättre som det så fint heter. Men det kan ju å andra sidan omöjligt bli sämre heller.
Perra hade ju ifjol på sig att bevisa att han kunde göra något med det här laget. Men inte ens med två toppcentrar så fick han detta lag på rätt bana. Kolan har ju faktiskt visat sig kunna spela hockey i HV, även om det svider att säga. Det skulle varit intressant att se vad Challe kunnat få ut av fjolårets lag kontra vad Perra åstadkom. Nu spelades det ju en alldeles förträffligt tråkig hockey under Challe och publiken svek men nu spelar vi ju ingen hockey öht.
LENDO, vi hjälper dig att få ordning på ekonomin, dax att vända sig till dom kanske?
Skämt å sido. Där blir det en lucka förstås. Jag vet inte om det går att bygga på underifrån annars kan det ju leda till en merkostnad. Men en ganska så beskedlig sådan. Det bör föreningen tåla?
2 nya spelare av rang 5 nya av rang inkl målvakt om vampikk försvinner... den där mentala coachen skulle vara välkommen med...
Vi har ett skapligt lag ... Nu kan dom supa skallen av sej och efter festen har det köpts in 2 fina backar och en Tjeck lekkompis till Vampola, dessutom tar ante Karlsson över tränarrollen... Pikken är såld och Karlstadsnissarna är i Värmland igen... Nya tider nya tag! ;)
Timrå IK är dom bästa!
Fortsätter vi med nuvarande poängsnitt landar vi på fantastiska 44 poäng när säsongen är färdigspelad.
För att komma upp i 72, som är den poäng AIK och DIF kan tänkas landa på med nuvarande snitt, poäng kommer det krävas ett snitt på två poäng per match i de resterande 35 omgångarna. Med reservation för att jag räknat rätt förstås. El Maco eller annan som jobbar med siffror kan säkert verifiera :)
1) Byta tränare.
2) Skaffa en ny uttalad förstemålvakt.
3) Göra sig av med 1-6 av nuvarande spelartrupp.
4) Skaffa in 1-2 klassbackar.
5) Plocka upp 1-5 juniorer.
6) Skaffa in 1-2 klassforwards.
Etc
Alternativt kanske Frölunda är sugen att byta bort en av deras målvakter för två av våra? Win-win liksom. Eller, mest för oss - trots att vi blir en målis kort.
Luleå kanske skulle kunna låna ut taktikblocket som dom spelar efter så att vi får skriva av det? Om inte Perra kan konstruera ett grundspel kan han väl åtminstone kopiera av nån som har ett?
Växjö är säkert sugen på fler transatlanter. Murley och Robinson dit och Heikkinen hit så att Pärsinen får en lekkamrat och höjer sig. Fler finnar, det känns bekant i Timrå.
Timrå kan kanske mygla in sig på Brynäs träningar för att studera PP.
Typ. Det finns många förbättringsområden. Helt klart.
Var du förresten och käkade pizza med din favvospelare igår?
"Strax före nedsläpp i dagens bortamatch mot Djurgården fick nygamle sportchefen Kent ”Nubben” Norberg frågan av Canal plus om det är aktuellt med tränarbyte under uppehållet.
Norberg svarade tvärsäkert:
– Nej, det blir det inte."
Tänk vad hockeyn förbrödrar ändå.
Men det verkar ha löst sig trots att Linkan inte längre företräder Timrå IK. Skönt.
Redigerad kommentar
Det kan ju inte vara något annat
Sätt in rätt pjäser och Hagos blir en tillgång. Det är ungefär som om du stod på ett fält med 50 bajamajjor, om någon ställde dit en skitstor gödselstack, då vore du inte mer än en liten fis i rymden.
Man börjar tro att det är mycket gnäll för gnällandets skull. Eller hur? Och vad hade du väntat dig? Att TIK skulle spöa DIF bara för att Linkan fått foten eller?
Redigerad kommentar
Problemet under de här åren har alltid varit Linkan, mer eller mindre, när det kommer till det lag vi har ställt på isen. Men att han fick foten just nu känns väldigt märkligt med tanke på att ledarna i båset agerar som de gör och får ut så lite av det vi har. Det behöver jag väl inte utveckla?
Edit: Kattgubben svar duger det också.
Redigerad kommentar