1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607926 inlägg · 6214 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Apropå nånting...
RYGG HANS: Freij, det är vår grabb det! Skulle det visa sig att det aldrig slår i NHL, så är han alltid välkommen "hem" ❤️

Sv: Silly Season 2026-27
Alla nyförvärv måste ligga på ca. 0.75 - en poäng per match. Veronneau ligger på 0.5. Det duger inte.

Maktankan: En frisk/skadefri Wedin i form är normalt sett en topp 6 spelare men sett över hans 10 senaste säsonger så har han väl typ en enda säsong där han når över 40 grundseriematcher. Är det verkligen bara tillfälligheter att han är så mkt mer skadad?

Smörgåsen : Han har även ett år kvar på sitt envägskontrakt, han lär inte bara åka hem och skita i flera miljoner kronor.

Vad händer med Hållander nerskickad till AHL men inte sett han gjort några matcher . Sen när man kollar Pittsburg laguppställningen frånvarande där stod Hållander förut men inte nu och inga matcher ännu i AHL vad jag kan se. Kan han vara på väg hem trivs inte familjen fortfarande problem efter blodproppar?? Är utan tvekan det största dröm spelaren att vänder hem och värd varenda krona då man vet var man får och ett STORT HJÄRTA för Timrå lär kanske inte hända men min utan tvekan dröm namnet och stora BOMBEN

Joslan00: Ja det är nog inte vi som är naiv i denna fråga.

Montén Python: Känns inte Weissbach lite som en Heikkinen 2.0?

Montén Python: lek med tanken att leksand åker ur. ifall vi skulle kunna få in tex weissbach borgström o vejdemo för dahlen/ep tror ja vi skulle kunna ha ett lag som klarar sig kvar. förutsatt att vi också får in en riktigt bra back

SKRIDSKOSKENAN: Fast det kan väl inte vara EP:s ersättare, han är väl inte ens center?

Sen får jag väl lite sådär vibbar över Weissbach.

Är han en frukt av att ha spelat i topplaget Frölunda, eller kan han omsätta det i "eget spel"?

Att komma från ett topplag, få en större roll, till ett förmodat bottenlag med allt det innebär.
Jag vill inte vara så pessimistisk, men lite "Heikkinen-varning" hos mig..

Men allt beror väl på vad vi får in i övrigt iofs.

JanneH:Lite roligt sagt ändå. . "Sen om det kommer bli en, två eller tre, det får vi se men det kommer att bli mer än en i alla fall."

Nähä.😏Två år väl alltid fler än en? Och fem myror är alltid fler än fyra elefanter.

Hypocrisy: Enligt Nubben i dagens ST är vi tydligen rätt nära en forward som ses som ersättare till Dahlén/EP

Päjärvi, Lilja = bryt

Det hade varit väldigt roligt med en videointervju med Gathen nu

Dä håll int...
Uppladdat:

500x0-fbimg1773756118470.jpg

JanneH: Westfält duger inte som 3:e center i min värld. 6 poäng blev det. Han platsar inte på 4 kedjor kommande säsong.

Tom Topp: Westy är en helt ok 3:e-4:e center men han har väl fått rätt många möjligheter både här men även förra säsongen, när FBK hade rätt tung skadefrånvaro på centersidan, att visa om han vill bara en producerande spelare för top 6. Chanser han inte tagit. Där vi är nu måste vi lägga krut på att få in en spetscenter i 1:a kedjan tillsammans med nån radarpartner på en vinge. Det enda svenska namnet som skulle passa in är Hållander men honom får vi nog vänta på. Finn-spåret är jag lite trött på så vad kan vi hitta från andra sidan pölen? Kanske Zäta kan fixa att Genborg får med sig några nya kompisar från Grand Rapid?

Gath känns mkt bra men lite oroande att familjen blir kvar i Helsingborg. Vi får hålla dubbla tummar att hans hockeyliv i Medelpad blir så kul att han omöjligen kan få hemlängtan.

Rico01: Jag tycker att det här känns som en spännande nystart för laget! Det har varit några turbulenta säsonger på ledarsidan!

Nästa säsong så kommer Timrå troligtvis ha fem backar med en maxålder på 22 år! Det kommer bli spännande att se hur dom utvecklas!

Gathlopp: Jag är väl en av de som tycker att det inte gör något om en spelare går ut och tar en bärs efter en lördagsmatch t.ex. Det är trots allt unga människor som måste få ha hyfsat normala liv utanför hockeyn.

Men omdömet brister en aning om man fokuserar på sånt när laget är nära att få kvala, och dessutom festar tillräckligt för att Sanny ska reagera.

Söderöver: Stort alkoholintag plus att vi har långledigt under alla uppehåll. Det är ganska tydligt varför vi blir sämre och sämre ju längre säsongen går.

Man vet själv att ledighet kan kännas skönt och bra för en, ta nån öl är soft. Men man vet också att tröskeln sänks i längden, ganska fort. Nån dag är man lite sliten, vips så är sliten vardagligt och det normala.

Man tror man behöver ledighet. Men ska man vara ärlig så har man varit som bäst i knopp och kropp när kraven varit där, när disciplinen måste hållas. Du blir mer nöjd med dig själv, det här supandet med skuldkänslor kmr man inte långt på.

Blir lite olustigt att vi skyltar med teamsters och alkohol/drogfri miljö och hur viktigt det är. Samtidigt som truppen är törstiga som en tvättsvamp. Nej, klubben måste sätta ner foten.

Samtidigt hade vi en bakfull tränare borta mot LHC för några år sedan. För han skulle kika på en artist dagen innan. Hela klubben måste rycka upp sig. Vem lyssnar om tränaren är bakis t ex?

Smörgåsen : oavsett med Hallquisth så känns han som en oerhört onödig lönepost. Säg att han får 40k, men sen sociala avgifter på det etc.

Om Nubben säger att vi knappt har några pengar så kan vi ju inte strö omkring oss pengar överallt.

Den hade möjligtvis varit logisk om vi spelat i Allsvenskan. Men nu är vi i SHL och har förhoppningsvis inte planer på att spela där inom snar framtid...
Gör om gör rätt, Skriv inte på nått kontrakt.

Annars kan vi snart anmäla oss till lyxfällan.

"Men jag kunde inte motså, han var ju så billig".

Robalob: Fördelen inför nästa säsong är ju att det inte finns något Djurgården eller Brynäs som kommer underifrån. Lagen från HA skrämmer knappast och det lag som tar klivet upp i år kommer tveklöst vara "favorit" till en av kvalplatserna. Tillsammans med Leksand eller HV

Tycho: personangrepp? Ok det är personangrepp om man uppenbarligen inte lyckats med det man tillsatts att sköta. Och nån påpekar det. .du måste tydligen lära dig att hålla isär olika saker här .

Ingen rök utan eld brukar det ju sägas. Och det har ju gått rykten om att vissa spelare gillar festa mer än andra under säsong… Men nu får det ju än mer vatten på sin kvarn att ryktena kanske visar sig stämma.

Annaaa: Nej, han åker över nu för att avsluta säsongen där borta. Var han spelar nästa säsong framgår inte överhuvudtaget, det får vi se. Nu är han sajnad i alla fall.

sikth: Dahlén ska ni verkligen vara stolta över. Dock trist att Boyce blev förödmjukad i sin sista match. Nu väntar några jobbiga kvalår för Timrå och sedan Hockeyallsvenskan, det gäller att uppskatta de fina åren i sitt supporterliv även om det i Timrås fall bara räckte till kvartsfinal. Väl mött i Hockeyallsvenskan vänner.

sikth: Tack för print screenen (och det är allvarligt menat). Sedan är jag inte överdrivet imponerad över Aftonbladets hockeyjournalistik, eller deras journalistik över huvud taget. Det är inget nytt under solen, spekulationerna känns grundlösa och ambitionen att bryta kontrakt verkar ha förbigått skribenten.

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14
The great one: Ser också fram emot den dagen. Kanske EP40 också känner suget då?
Å andra sidan stod ju planeterna i linje redan i fjol rent hemvändarmässigt, med Lander, Petterson, Wedin, Dahlén OCH Hållander i samma lag. Det är dags att sluta tänka att blotta närvaron eller fenomenet hemvändarfrenzy ska göra hela skillnaden. Det finns ett bäst före-datum på allt, annars hade väl även Nubben presterat som på 00-talet.
Den hemvändare jag hoppas mest på i dagsläget är Zäta. Både tror och hoppas att han både kan vara Timrå IK OCH bidra till den förändring som behövs i föreningen som helhet.

Mönstret har varit ett och samma: Mot slutet av säsongerna har vi varit som sämst. Det har inte funnits något fokus på att lyckas, helt enkelt. DET behöver ändras. Kan vi få en Gath som står i båset och helt enkelt inte nöjer sig med saker och ting så kanske potentialen som flera av spelarna redan visat på andra håll kan börja pyra igen. Man kan fan inte vara nöjd med den här säsongen. Det är inte godkänt att få avsluta säsongen 14/3. Vi har haft högre mål och förhoppningar än så. Nubben, nu var det lite annat ljud i skällan i ST efter gårdagen men du kan inte stå och säga att vi landade där vi blev tippade vilket därför är ok. Vi ska väl själva bestämma vad vi vill åstadkomma för i hela satans boning?!

Ändra nu. Se saker för vad de är.

❤️🤍

Karlsson74:Håller med angående toppback. Många pratar om forwardssidan, men vi skulle verkligen behöva en Pudas light.

Sakic: Wedda och Pääjärvi är inte förrän efter nästa säsong va?

Vad gäller Wedda så bör han gå ner i lön i så fall. Alldeles för dyr lön sett till mängd matcher per säsong och att han får en startsträcka efter varje comeback. Han blir inte yngre i kroppen på det.

Pääjärvi bör ju brytas redan nu.

steveroper: Jag säger som Bengt Bedrup, än ska vi inte kasta yxan i sjön, snarare tvärtom! Nu blir det Silly med ny tränare och förhoppningsvis några nya giftiga skyttekungar. Våren och sommaren blir helt avgörande för framtiden nu! Jag hoppas verkligen att den nya coachen är en Jokinen light med kravställan och en lite kaxig framtoning.

Djingiskahn: Kan va det sämsta jag läst på länge.

En fundering, borde inte våra juniorspelare kunna hoppa in och lira j20 nu? Bör ju öka chanserna rejält för avancemang i slutspelet där.

BlackBay: nej jag hoppas klappmongona på facebook drar igen käften och håller sig härifrån ett tag. Om man inte fattar att det är rimligt att visa besvikelse efter den här säsongsavslutningen så är man uppenbart sinnesslö. Ska jag vara ärlig är jag tveksam om jag ens förnyar medlemskapet. Beror nog helt på hur klubben utvärderar säsongen. Om de sitter nöjda och fortsätter lalla på så är det tvek på den

Djingiskahn: Dåre åk hem till Nubben låt han hela dig o han framför Guden Backlund sen gå tillbaka till Facebook och alla kan njuta beröma allt och alla annars omedelbar avstängd på livstid DÅRAR 💯🤣

Iceman99: Jonathan Dahlén vinner ligan som bäste målskytt i SHL 2025-26 tack vare färre antal spelade matcher än Oscar Lindberg med samma antal mål. Enkelt.

"Sorted by higher Goals, and lower Games Played."

Montén Python: appropå försäsong. Någon som såg hur mkt bättre vi blev och hur mkt mer vi orkade i slutet av säsongen nu? Det där samarbetet var fan bara tomma ord. Såg noll skillnad. Eller så är vi för slappa under säsongen så försäsongen bara håller ett tag. Varenda lördag på youtube slutade med att spelarna tjatade om öl. Jävla sopor hela bunten.

Montén Python: Forsmark gjorde en majestätisk uppåkning i period tre, omgång 52.

Mycke negativt
Positiva är:
Publiken som ställt upp
Värvningarna, genborg,freij,linus

En spelare gör ju inte ett lag, men som Hartmann ändå spelade från jul och till skadan.....vete sjutton om det inte sett annorlunda ut om han varit med ända fram.

Nisse1: I denna stund är jag väldigt glad att vi slapp kvalet.
Men jösses vad vi säckar ihop efter jul…igen.
Med tanke på att vi trots det har kanonläge på play in så är detta absolut inte godkänt.
Framförallt är det HV hemma senast som sitter illa i gula fläcken.
Besvikelserna i laget är flera men jag tror min största är Hardegård.
Är han inte skadad eller ngt annat så är det en riktigt usel värvning. Dåliga passningar, mm. Ska han inte vara en hårdskjutande PP back. Nähä…

Silly here we go…

Smokey: För en utomstående är det svårt att begripa att ni inte lyckas prestera bättre. Spelare för spelare ser det riktigt bra ut. Inga diviga importer, bra balans samt offensiv spets.

I ärlighetens namn trodde jag att ni skulle ta ett par SM-guld med dessa forwards. Vad hände?

steveroper: Tack o hej, Lilja-Heikkinen-Pääjärvi-Svensson-Boyce. Nu blir det en spännande o helt avgörande silly. Rädda oss Z.

Linköping vann.
Hade vi skött korten rätt och tagit tre poäng hade vi gått till slutspel. Helvete.

Zäta75: Sista långfingret denna säsong, universum ger oss ett uns av hopp som vi varken förtjänar, eller någonsin kommer ta. Kan vi inte få avrunda i frid..

Rip Kirby: Timrå får allt serverat nu. Bortdömt mål för öret. Men Timrå kan dock inte spela hockey just nu…

Cobra: Exakt! Och då kan inte sportchefen gå ut och säga att man är nöjd!
Men ”alla” i Medelpad har någon Nordkoreansk mentalitet att det inte finns någon bättre än nubben på positionen…

PuckkcuP: han har vunnit en hel klubbs hjärta, väger mer än ett SM-Guld i mitt tycke!

EXPLORERSMÅLAND: VILKET MÄKTIGT TIFO O FIN HYLLNING AV SUPPORTER KLUBBEN!!!!🤣🤣🤣🇱🇸🇱🇸🇱🇸🇱🇸

Eugen Sandberg: snälla pojkar får aldrig kyssa vackra flickor