1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606856 inlägg · 6214 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Silly Season 2025-26
Patrick Polly: Bra med olika åsikter, berikar. Men jag tycker att Kapanen inte presterade spelmässigt under perioder och han alltid var den som man byggde runt i första linan skapade problem med att hitta andra fungerande konstellationer i andra kedjor.

Känns lite som han var lovad att spela där pga av Montreal släppte han till slut.
Så upplevde jag det, han var absolut väldigt bra, men också den som tveklöst fick bäst förutsättningar och chanser.

Jag ser framemot ett lagbygge där jag tror att man kommer bygga mer jämt i år.

Jag var rätt avtrubbad efter uttåget i kvarten men tycker sättet man vill bygga laget på i år känns inspirerande.

The great one: Är väl några saker man kommer ihåg lite extra den här kvällen:

Det på den tiden magnifika publiktrycket och trängseln på ståplats. Detaljerna i matchen är många. Bland mycket annat måste nämnas Markus Mathiassons målgest vid det förlösande 1-0 målet som trots stor Timrådominans satt ganska långt inne. Redan där kändes det som att "vi hade det". Den smått "evige" speakern Hasse Nordins episka gapskrik vid slutsignal: "ELITSERIEN.. ELITSERIEN!!

Sv: Apropå nånting...
SuneMangs: Modoit eller Skellefteå, same same. De delar samma kromosomuppsättning

Kattgubben: Eloge till Klasen

Rip Kirby: 3-0 till Hudik mot Troja-Ljungby efter nio spelade minuter.

Sanyet: Finsk målspottare klar också, Rattielainen

OlliJanne: besvarar min egen fråga... eftersom han redan testat SHL med PVC (tänk plast så fattar ni) så är nog detta en a-lagare mer än J20

ressen: Ja de har ett jobb att göra när det gäller det mentala. Vissa verkar ha en tendens att gräva ner sig i negativa tankespiraler och bli lätt stressade i motgång. De måste få stöd att hantera mentala pressen som är uppenbar och som Jokinen även talade om. Deras kärlek till klubben blir nästan en börda. Det måste de jobba med att hantera.

Som nån nämnt tidigare ta in en idrottspsykolog att konsultultera och jobba med detta. Hållander sa ju själv i st podden att han inte kunde hantera den mentala snöbollen som växte i hans huvud under kvartsfinalen.

Tror inte Olli räcker för att klara den knuten.
Inte räcker det med att åka skridskor som tusan om det knasar mentalt.

solbacken: Vad heter den där Facebook-gruppen du är med i?
..... du vet den där dom alltid är nöjd med allt och aldrig uttalar kritik mot något.
Skillnaden på den Facebook-gruppen och HS är att här kan folk tänka realistiskt och inte bara ha nån flummig Hakuna matata-filosofi över allt.

KulltorpsOlli:
Värvningen i sig har jag inget problem med men känns vi inte väldigt små och mjuka?
Hur många högerskyttar har vi egentligen?
Har vi ens någon som kan tagga till och bli förbannad?
Känns som vi har en drös av innebandyspelare i laget...

Får en känsla av att laget mer byggs för att överleva grundserien än för ett slutspel, men å andra sidan kanske det snarare är så vi bör tänka.

Nisse på Mon or: Logerna ger mer pengar än tomma stolar.

Bomb på gång. Hoppas det går i lås.

OlliJanne: Han har ju varit 3e center i laget sedan Kapanen kom in. Är väl ungefär där han gör sig som bäst. Var någon skribent för någon dag sedan som hade goda poänger i att börja fasa ut hemvändarna genom att sätta dom lite längre ner i laget för att börja förbereda oss för den dagen dom lämnar. Skulle till och med tro att Lander hamnar i en 4e i början av säsongen. Ska man satsa på utvecklingsbara spelare så måste dom få chansen att spela i den rollen också. Varken Eriksson eller Westfält lär utvecklas i en 4e kedja, och bägge är här för att ta nästa steg.

Anton Lander i en 4e tillsammans med två riviga yttrar kan ju bli rätt bra? Säg Walli och Genborg?

The great one: Nej, Lander kostade oss guldet när han slog icing med 20 sekunder kvar i match tre eller att Olli inte tog Timeout då, den matchen blev troligen avgörande.

Vad ser Kimmo, Nubben och Olli i Wästfelt ?..en 4e-center? 1a Pettersson, 2a Eriksson, 3e Lander och 4e Wästfelt. Pettersson rubbar ingen av dessa 3 på. Eriksson ska satsas på. Lander är högst 3e-center.
En tydligt sämre centersida. Alla värvningar hittills utom Heikinnen är rena budgetvärvningar. Med Hållander och Kapanen borta, lägre licenskrav och samma spelarbudget...vad menas?

Red Bulls: Hahaha Ja sämsta centersidan klar då men alla är väl nöjda här endå som vanligt utan bara bockar och niger. Finns inte på kartan att det inte blir ett bottenlag 💯

Red Bulls: Kapanen ut, Westfält in, aj som FAN.

Saltmasen: Laguppställningen har att göra med intresset för laget. Det borde väl leksingar veta. Men det är klart att intresset för Leksand är stort oavsett vilket lag som man ställer upp med. Utanför slutspel denna säsong, och sänkt budget till nästa. Ingen rädsla för kval ? Det blir säkert fullsatt ändå.

Timrås snack utåt är att ta nästa steg. Att vara ett pålitligt slutspelslag,. Att hitta vettiga ersättare till Oliver K. och Filip H. Att hitta unga spelare som kan utvecklas i föreningen. Med samma budget som innevarande säsong. Just nu är inte Timrå ett slutspelslag. Då duger inte Marcus Westfält som 1e- center. Eftersom Anton L. snöpligt drog till NHL, behövs det 1 center, 2 ytterfrwds och en rutinerad spelskicklig back om det ska bli något slutspel 25/26.

The great one: det känns tyvärr rätt trist. Man trodde ett svagt ögonblick att vi nu kunde börja shoppa från övre hyllorna men i slutändan blir det bara fallfrukten som ingen vill ha från storlagen.

Med tanke på att Sundsvall/Timrå trots allt är av rätt hygglig storlek borde inte egentligen den där "vi är en liten klubb"-mentaliten finnas där.
Borde egentligen inte vara nån jätteskillnad mot vissa av dom andra lagen .
Karlstad, Luleå, Skellefteå, Gävle, Örnsköldsvik är väl inga metropolen direkt.... och lilla byn Leksand ska man egentligen inte ens nämna i SHL-sammanhang......... . Vi borde inte vara en "liten klubb".... egentligen.
Går aldrig att skapa nån vinnarmentalitet om vi fortsätter se oss som en liten klubb

Andersson: Sjukt att domarna låter Djurgården hålla på. Det är minst en tvåa i varenda närkamp, har aldrig sett så många crosscheckingar i en period förut. Tufft spel i slutspel hör ju till men Djurgården försöker ju bara skada spelare i varje närkamp.

Zäta75: ” Han har ett stort klubbhjärta och med honom kommer det säkert att kunna bli en del prestigevärvningar då han verkar bry sig mindre om plånboken än Kimmo.”

Jo du, det har HV fått erfara iaf. Kolla på deras 70M+ havererade trupp… 295K på Tikka, 325K på Tedenby, Nubben vet hur man skriver kontrakt han…

Skämt åsido, SC får ju en budget att förhålla sig till av klubbdirektör/Styrelse, så det har mindre att göra med vilken SC det är. Sen kanske Nubben är kåtare på att äska extra pengar utöver budget, vad vet jag.

Men Nubbens track record i Timrå är väl rätt bra? Det är ju när han varit i storklubbarna som det blivit fiasko och kraschlandning…

Charlie2: Varför tror alla att Kapanen lämnade akut? Han meddelade styrelse och Innala för flera månader sen som det proffs han är.

erathoo: Hardegård loggar tunga minuter nu. Iaf känns det som så. Han nämns hela tiden tycker jag. Bådar ju gott.

Hoppas att Luleå vänder den här matchen och vinner. Det kliar i kroppen varje gång dom lottar in ett mål. Tar pucken inte på en skridsko eller klubbknopp är det på någons huvud den tar innan den går in.

The great one: Menar inte att jag föredrar nubben eller att jag är missnöjd med Kapanen, jag blir bara förvånad över domedagsstämningen här inne. Tråkigt att han drar men omöjligen är han oersättlig. Vad händer med den finska scouten? Följer han med Kapanen eller stannar han i Timrå ?

FrOllik: detta inlägg väntade jag på. Fin och behövlig inställning, framåt Timrå!❤️

Olli Hahl: Låter som att Olli kan vädra morgonluft nu när han kommer önskemål om spelare han vill ha in 😅

{Sputnik1}: måste du avregistrera dig? Är det inte bara att ligga lågt ett tag?

Som vissa skriver här. Truppen är så gott som satt. Kimmo har säkert haft bättre koll på finska spelare än svenska.
Lyytinen, Rindell, Eronen, Nykävää och Koivisto har sammantaget knappast varit någon succé. Timrå har gått från att leta spelare i AHL och Finland till att vad jag föratår enbart titta på svenska spelare.

Detta måste ju ses aom en lösning över säsongen 25/26. Kan inte tänka mig att varken Timrå IK eller Nubben vill ha ett längre kontrakt. Ingen vet hur våra kommande nyförvärv blivit plockade. Kanske Nubbens allihop.

Att Nubben misslyckats både i Frölunda och HV, känns som att han fått fria händer med obegränsade resurser. Sen klagar man på Nubben när det inte faller ut enligt önskemål.

Att behålla Jokinen måste bli prio 2 efter ny sportchef efter 26/27. Många kontrakt löper ut då också, så det är en viktig säsong på många sätt.

KulltorpsOlli: Olli kommer inte att stanna det 3:e året, nej.
Nä, det här var nog den mörkaste dagen på otroligt länge i den Timråitiska historien.

Härlig klubb man håller på, aldrig lugn och ro. Framtidstron bara dog.

Söderöver: Nog för att fart är lite av hans signum men särskilt mycket in your face förknippar jag inte OJ med...

Andersson: Brynäs gör ett Frölunda-mål. Studsar och far i en båge över Söderström.

Hade det varit Timrå som gjort det hade det blivit granskat och bortdömt för nästan touch på målvakt.

KulltorpsOlli: Herregud. Har seriöst knappt orkat mig igenom en enda allsvensk match denna säsong. Usel kvalité mestadels.

En bottenmatch i HA vs en bottenmatch i SHL. Det är ju knappt samma sport ens.

Farsang: Snälla byt mållåt. Den får mig att hoppas att ni inte gör några mer mål..

Dubbeld: Han kommer antagligen tillbaks till ett bättre lag och en lite bättre organisation den dag han väljer att flytta hem igen . En organisation lite närmare ett smguld än var den är just nu .Det är iaf vad man hoppas

Synct: Gör dom det kommer lillkusinen i öst få veta med besked vilka som bestämmer 😅 Sen ska det inte längre gå att ha bobcats mössa på skolgården. Till och med lärarna är timråiter. Barnen ska fostras!
Jag har köpt matchtröja med tryck osv till min bästa polares barn. Deras föräldrar är brynäsare och växjöplastare.
Jag frågade grabben om han ville ha en tröja, han sa ja. Bra, sa jag. Då får syrran en också 😉

Frebog: Inte ens förvånad att dom skriver fel år i pressmeddelandet, typical Timrå. Man ska vara glad att dom lägger ut rätt spelare.

{469}: Ja var verkligen en bomb att Lundmark fick kontrakt. Naturligtvis roligt för han men synd för oss bara. En bra spelare till förmodligen en lön som vi inte kommer kunna få någon annan för.

Lite förundrad bara att han fick kontrakt. Finns ju relativt många i NHL med hans spelstil men de har väl sett nåt extra ändå med han. Farten och tyngden och hyfsat skott har han ju men som sagt tycker många där borta har det.

Bara önska han lycka till👍 Men känns lite sådär inför nästa säsong. Nu får Kapanen trolla lite...

OlliOlla: Juel måste vara seriens mest underbetalda spelare kontra prestation alltså.

Bra jobbat Jokinen klart du ligger bakom det här tappet till Florida din NHL klubb. Men du kommer aldrig att göra Timrå bättre du bjuder ut alla viktiga spelare gapa hur bra de är spela i fel liga mm. Har aldrig hört en tränare bjuda ut spelare som prostitution du och Kimmo har ett jävla stort jobb nu att värva hög hylla annars blir det uttåg direkt.Sponsorer Publik ligger nog jävligt lågt tills det kommer några riktiga tunga värvningar just nu är det inte ens ett topp lag för hockey allsvenskan 🤬

Kul för Anton..snacka om raketkarriär. Självklart Jokineneffekt att de blev just Florida. Ännu en kompetent forward som måste ersättas naturligtvis.

{469}: Boyce klar för Bruins!

...kommer väl snart.

Fick ett meddelande från Svensson på X nu: "Vi (Expressen) har kollat upp detta [med Kellman] många gånger. Stämmer inte."

Olli Hahl: Läste på HV:s forum att Viggo vill lämna för ett annat SHL-lag

Rico01: Den rimliga med Erixon är att han forsätter vara skadad kontraktet ut. Försäkringsbolaget och försäkringskassan bör stå för en stor del av hans lön nu.

Viggo G vill lämna HV. Kan han vara aktuell för oss?

OlliOlla: Hörnqvist och Liljegren är osannolika oavsett vilka som kommer. Det är fullt bland ytterfwds i 3e- och 4e-kedjan.

{469}: Fynda en amerikansk/kanadensisk back… typ Mat Robinson. Hur svårt ska det vara?
Brynäs lyckades ju till den här säsongen.

Tom Topp: Det är nog ganska klart att det där inlägget är kopplat till dagens datum. Är väl näppeligen nåt som är i närheten av klart i Hållanders fall så här dagen efter säsongsslutet. Billigt och korkat "skämt"

Sv: Kvartsfinal 2025 Timrå IK - Frölunda HC
Olli Nomadinen : Punkt 3 är tveksam. Hudik har visst samarbete med Brynäs och även gemensamma sponsorer. Men att ha ett lag i närområdet som vi bägge kan utveckla juniorer via låter bra i teorin men frågan är om Hudik tycker det är lämpligt.

Till sist, jag hade tippat er fyra och pengar på er som vinnare av guldet. Besviken även jag, men hoppas ni behåller Hållander och några andra stomspelare samt föryngrar och får fler spelande backar. Då är ni att räkna med som guldkandidat även nästa år.
Sen står vi bägge inför en generationsväxling som heter duga…