1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606551 inlägg · 6213 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: du menar att Timrå IK är som den där lilla Galliska byn som gör att Romarna (Sundsvalls kommun) inte lyckas erövra Gallien (Timrå kommun) 😉

Stridhsyxa: Klart att en reklamfri tröja vore det optimala. Men hur skulle det gå till?

Personligen stör det blåa mig mer estetiskt än dom vita reklamblafforna. Där skiter jag fullständigt i hur historiskt blått är för oss.
En ren röd och vit tröja är klart snyggast.

Karlsson74: Det enda kravet på ett matchställ som jag har är att Timrå-trycket inte blir rosa redan efter Hussens första tvättdag. Det, och att vi inte har Ät ägg- reklam.

KulltorpsOlli: säsongen vi åkte ur mot Oskarshamn så saknade vi spets, det gör vi inte idag. Vi har också två vassa målvakter numera, det hade vi inte då. Annars känns årets upplaga lite liknande. Otroligt slätstruken. Jag tror vi är starkt beroende av att några ”wild Cards” överraskar rejält positivt samt att backsidan är skadefri. Men som alla vet så är backsidan aldrig skadefri så för femtioelfte säsongen i rad så går vi in i serien med något som liknar ett panikbygge på backsidan. Svensson MÅSTE komma tillbaka i gammal form och hålla sig skadefri hela säsongen.

steveroper: är man ens genuint positiv om man bara hoppas på att vi har _chans_ på kvartsfinal eller ljuger man bara för sig själv? Är det där vår ribba är, kul med kvart? Trodde vi försökt i 3 säsonger nu att ta nästa steg.

Dom han kritiserar för att vara negativa har tom i beräkningen att kvart kan vara rimligt.

Ja sommarn ä fortfarande här å is lägg i hallen å golukt av ammoniak från aggregate ä mumma! 😎☀️
Snart glid dä in i hallen rabbuslingarna å vis upp sä 💪💪💪
Ja tro på Topp 6 i vinter 🙄🙄🙄
Ja vi ä unnhuggar å ha Westberg å Lilljan å Heineken komm att vis sä på ett fint sätt!!!!
Nu kör vi hårt så dä ryk så vi ä beredd när vi ska räkna Siljans Rot den 13 sep å flå knäckebröna dä!!
Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar 💪💪💪🥳🥳🥳

HALLELUJA 🙏🙏🙏
Uppladdat:

500x0-fbimg1754240916049.jpg

robban85:

Vad gör ni här på hockeysnack? Har Flashback driftunderhåll?

Montén Python: Samma här, jag och frugan. Bra initiativ av klubben.

robban85: Det som måste vara lite tråkigt som skötsam LHC supporter, är ju att dessa extrema övertramp oftast sker under LHC flagg. Kan inte se att det händer runt andra klubbar i samma utsträckning.

Smörgåsen :

Ja, bonusar går det bara att spekulera i. Kan lika gärna ha funnits i Timrås kontrakt.

Men jag håller med om att Timrå får ut mycket av en förhållandevis låg budget. Men det är ju för att ni har nyckelspelare som brys sig om Timrå (Dahlén, Pettersson, Hållander) och även utfyllnadsspelare som blir bättre av att spela i ett lag de brinner för (Svensson, Boyce, Walterholm)

Jämför med Modos legoknektbygge där stjärnorna hette Woods, Aagard, Lehtinen, Ranta och Niederbach… ingen av dem bryr sig om Modo så länge de får lön. Även nu i allsvenskan värvar de kortsiktigt med många legoknektar. Svårt att etablera sig i SHL med den strategin.

I SHL är ju Linköping och HV kända för att vaska pengar omkring sig utan att lyckas. Finns ingen som bryr sig så länge lönen kommer in på kontot.

Montén Python: Ja, att sätta Pettersson som vinge ser jag ingen vits med. Vore lite korkat faktiskt. Sen tror jag faktiskt att Levinsson kommer ta en plats på 12 forwards, en sån som Pääjärvi kommer nog behöva göra sin bästa säsong hittills (sen han kom tillbaka) för att behålla sin plats i laget. Tror Levinsson är ett guldkorn, har skridskoåkningen för SHL och verkar vara spelsmart.

CLUBBEN ::: Håll klabben rabbusling 🥳🥳🥳
Uppladdat:

500x0-screenshot20250501130919chrome.jpg

DrCox: Vet att det inte är alla timråiter här inne som håller Bernhardt särskilt högt men jag tycker det hade varit en drömvärvning. Hans skott på blå skojar man inte bort men som vanligt så har ju allt ett pris.

Den låga spelskicklighetsnivån bland backarna är ett minst lika stort problem i defensiv zon. Att vi haft så svårt att snabbt spela oss ur, bli fastcheckade, tappa puckar osv beror ju i hög grad på att man saknar förmåga att skapa tid och utrymme åt sig själv. Att Svensson är klart bäst på det säger en hel del.

Här ligger den största skillnaden på Timrås backsida jämfört med resten av SHL. Defensivt är vi bra, men rörligheten och förmågan att spela sig ur press är nog sämst i ligan. Givetvis visar sig detta även i offensiv zon.

Jag fattar det ekonomiska läget, men att vi inte lyckats hitta e n enda rörlig, modern försteback under hela hemvändarperioden är fan svårsmält. Det behövs liksom inte Pudas-nivå. Viggo G var extremt valpig, men man såg ju tydligt vilka dimensioner i spelet som öppnade sig genom hans spelstil.

{10774}: Du tycker alltså inte spelare som Freij som nyss signat ett NHL kontrakt ser spännande ut? Eller Sundin som Frölunda ville behålla? Sen är ju Svensson, Hardegård, Forsmark, Nässen rätt tydliga topp6 backar.

Grishockey4life:

Timrå kommer absolut inte åka ut. Finns för mycket kvalitet med spelare som dessutom bryr sig om klubben som Dahlén, Pettersson och Lander.

Inte alls som Modo som köpt på sig dyra importer som ska vara stomme i laget båda gångerna de åkt ut.

Sen är jag spänd på Timrås unga spelare med. Forsmark, Freij, Sundin, Eriksson, Genborg och Sagranden. Minst ett par av dem kommer få ett genombrott.

Leksand kommer åka ut. Svårt att se vilka de får möta i kvalet men jag ser Malmö, Örebro, Linköping och kanske även Växjö där nere. Inte Timrå.

JanneH: 14 april 2000 kan nog vara mitt bästa idrottsminńe!

Rip Kirby: Om du har ännu mer tid över på semestern, varför inte se en hel match med Lill-Strimma... Detta är den klassiska VM-matchen mot ryssarna från 1970 med Arne Carlsson-målet.

Stridhsyxa: jag skulle ta en 6e plats vilken dag i veckan som helst men en 8e plats och en lyckad play-in skulle duga

Lördag 13 september är det Seriepremiär mot Leksand på bortaplan.
Självklart startar 031 upp säsongen med en resa dit!
Häng på om ni bor i Götet/längs vägen! 💪

Boka här:
forms.gle/P28CFtLkPme3qM7w6

angeroath:
350 tusen för den bästa reklamplatsen är ju respektlöst.
Borde ligga på 2-3 miljoner / säsong.

Är det undra på att hälften av tv skärmarna runt om i hallen är trasiga om man rear bort den bästa reklamytan, undra hur man tänker på marknadsavdelningen ?

KulltorpsOlli: dom har hjälpt klubben jättemycket. Men dom har fått tillbaka mycket också. Så det har varit ett givande och tagande. Men det känns som att det har blivit mindre och mindre intresse från kommunens sida. Det här med Teamsters var väl lite väl magstarkt!

Tom Topp: Vet vi hur mycket Timrå Kommun hjälpt Timrå IK genom åren? Har vi alla detaljer?
Naturligtvis är avtalet katastrofalt dåligt, men det kanske finns andra saker bakom som vi inte vet om som gör att Kommunen betalar så lite.
Vad vet jag..

JanneH: Du vet att man inte måste slå samman idrottslag bara för att kommuner gör det va?

angeroath: bäst tryck i hallen är det när folk från 10+ mil kommer dit. Tydligen måste dessa börja gå på årsmötena nu också för att det ska bli någon ordning. Vad folk i närområdet håller på med kan man fundera över. Sagt det förut, det är en sjuk mentalitet i sundsvall/Timrå. Jävla massa gnäll men ingen får tummen ur arslet.

JanneH: man har kort och gott sålt ut klubbmärket för en summa motsvarande EN månadslön för tex Dahlen.
Helt sjukt.
Undra vilket ramaskri det skulle bli i klubbar som FBK, Frölunda, Luleå, Brynäs, Leksand mfl om dessa klubbar skulle sälja ut klubbmärket för en spelares månadslön?

Känns lite Njurunda SK eller Kovlands IF status på detta agerande med tanke på hur betydelselfull en liten struntsumma kan vara för en förening.

Karlsson74: Det var väl någon här som grävde fram avtalet från kommunens diarium förra året? Så vitt jag minns var det bara den jäkla texten på ryggen och att det skulle stå 'TIMRÅ' någonstans som faktiskt krävdes.

Att man verkar ha sålt bästa platsen både fram och bak för 350k i massor av år när avtalet inte ens specificerar det är väl rätt typiskt hur föreningen skötts i många år.

iexil: klassisk Timrå klubb

BlygeKenta: ge dig tönt. Karlin är en cool snubbe. Oavsett vad man tycker om modo.

Per HApps: Det väntar många års nötande på hundratalsmil av Småländska grusvägar som ser ut som ett månlandskap. Det är svårt att inte bli uppgiven då.

En sak är säker, Barre får fan inte lägga några straffar kommande säsong!

steveroper: Lilja borde väl nästan kunna anses som "färdig" han med men i övrigt håller jag med om att man kanske saknar ett mer etablerat namn bland nyförvärven. Tommy Samuelsson har rutin däremot...

Läste om valberedningens förslag på företrädare i Timrå IKs styrelse.

Ser på papperet ut som genomtänkta namn.

Anders Edholm är ett mycket bra namn.

Sedan tror jag att Helen Ersson kan vara ett alternativ som kommande ordförande.

Labanlasse: nja, ska man göra en orginalrotebroare bör man följa CP:s exempel: 2 delar Baileys, en del Explorer.

LasseMaja: tja vad säger man. Att spelarna tjänar pengarna,medans klubbar som fostrar dem får småsmulor..eller såhär...att fostra NHL spelare och tro att man som klubb blir speciellt fet på det.är att leva i en fantasivärld .har man tur och om det nu går riktigt riktigt bra så utgör NHL exporter max 2-3 % av omsättningen.
Det man tjänar är att man möjligen har chans att locka hem någon återvändare då och då.
Glad midsommar! 🥳🥂🇸🇪

Glad midsommar!
Såg SHL klubbarna tillsammans fick 34,3 milj i övergångar på spelare till NHL.
Såg också att bara Fabian Zetterlund höjde sin årslön till ca 42milj/säsong i tre år.

Vad säger man🤔

Vad är det som händer?
AP20 lämnar HåVe och Nubben återvänder?
Gissar att det vill till att det går bra i Jping denna säsong för Sportchefsmyglaren. Hög svansföring och låter kvasten gå. AP20 har väl förvisso interna belackare i Jping men nån form av kulturbärare och kvalräddare måste han väl ändå ses som i HåVe?
Och vem fan ska nu rädda upp oss när Nubben går samtidigt som Kimmo?

Saxat från Aftonbladet:
"Nubben är inköpt och skärgårdssillen inlagd.

Mitt i midsommarförberedelserna får HV71:s supportrar dock tugga i sig en tung nyhet.

”Har haft dialog”
André Petersson, klubbens stora stjärna de senaste säsongerna, lämnar. Kontraktet gick ut i våras och parterna har inte kunnat komma överens om en förlängning."

Öndulat: låt se..
Ilari Kapanen stannar
Almtunas coach blir assisterande till TS
Freij har signat NHL kontrakt, så vi blir blåsta på pengar där
Å nån som heter Nizze är aktuell som MV tränare

solbacken: Exakt min poäng. Det där var ju bara en sanning som rättades in efter Fjollis behov. Missförstå mig inte, jag säger inte att vi ska skippa flyg helt och bussa land och rike runt. Men det är alla såna kostnader som måste ses över. Vi måste bli kostnadseffektiva och det duger inte att vispa bort den här frågan med att "det är inte där ekonomin ska räddas".

Jo. Det är exakt där den ska räddas. Där och på alla andra utgiftsposter. Varje krona måste generera mer tillbaka än vad den gör idag

Starostenko: det ska skeppas många spelare till NHL varje säsong för att haka på dessa isf. Som man anat. Det blir tydligt att vi kan värva talang pga billiga kontrakt men samtidigt måste öka intäkterna.

Det här med att ”få iväg spelare till nhl för att hänga med” är bara en bonus och inte en hållbar strategi man kan budgetera med.

Tom Topp: Nizze Landen aktuell som ny mv tränare

Floppen Rindell till HV71 enligt Expressen!

Montén Python: Lite landslagsspelare från Timrå.

KulltorpsOlli: "knappt platsade i Timrå" är väl att ta i men jag kan inte påstå att nån av oss här pratat om honom som mer än en 3e kedjespelare och när NHL börjar värva från SHL-lagens 3-4e kedjor då är det något seriöst fel på hela systemet.

JanneH: Gillar slow news, Kenny lägger ner en grej i kundvagnen, en älg simmar över ångermanälven, nån finsk målis kremerar en lämmel. Så skönt till skillnad från Wahlgrens, Parneviks o allaandra jävla influencers som bombar sönder våra barn med sitt snicksnack. Då har jag inte nämnt Putin,Trump Musk o Trump uzw

Men Strimma var världens bästa back

Montén Python: Själv bojkottar jag Aftonbladet sedan många år tillbaka. Inte ett enda jävla klick ska deras jävla ljugblaska få av mig. Idag är jag lite less på Expressen också, ja menar hur jävla stendöd är hockeynyhetsmarknaden när de letar upp en gammal finsk VM spelare som nu kremerar djur? Härom dagen berättade de att Kenny Jönsson tar det lugnt när han handlar på ICA

Tröjnummer 2025/2026

2. Per Svensson
4. Tim Erixon
7. Marcus Hardegård
9. Didrik Strömberg
10. David Lilja
12. Linus Eriksson
14. Emil Pettersson
16. Lukas Pilö
18. Eddie Genborg
19. Marcus Westfält
23. Jeremy Boyce
24. Erik Walli-Walterholm
25. Linus Nässén
26. Anton Heikkinen
27. Ludvig Levinsson
28. Simon Forsmark
30. Jacob Johansson
31. Tim Juel
34. Alfons Freij
38. Albin Sundin
51. Anton Lander
54. Jonathan Dahlén
57. Anton Wedin
74. Emil Stadin
91. Magnus Pääjärvi
94. Sebastian Hartmann

Tänkte göra mitt premiärinlägg på HS med en tanke jag inte ritkigt kan släppa.

Enligt mediebevakningen under tillsättandet av Kimmo som sportchef så skrevs det på slutet att det stod mellan honom och Per Hallin. Pelle förnekade däremot att han skulle vara aktuell, men han stod ju med de gånger medierna rapporterade om det.

Efter att det blir officiellt att Kimmo ska sluta så tar det 1 månad innan nyheten kommer ut att Pelle kommer in och visserligen tar rollen som assisternade tränare i J20 och stöttar marknadssidan. Men ändock kommer tillbaka till klubben.

Är det bara en tillfällighet, eller kan det vara så att Pelle kommer in och får en liten inkörningstid nu innan han fasas in som sportchef på riktigt senare i höst när truppen för 2026/2027 ska börja sättas.

Så som läget är nu så finns det ju inte så mycket sportcheferi att göra fram till dess nu när truppen varit satt ganska länge. Samtidigt vet jag inte varför man inte skulle kunna vara transparent med det. Men ändå något jag inte riktigt kan släppa 😅

Karlsson74: dock har vi ju väldigt sällan fullsatt så det lär inte märkas alltför mycket på vardaglig basis i serielunken.... snarare tvärtom då det kommer se ut att vara mer publik samt att beläggningsprocenten blir bättre siffermässigt.

Fler loger innebär nog också en bättring på publiksnittet då det är företag som hyr och då tar med sig en blandning av egen personal och kunder / partners

puffe2: Ollie gjorde sitt för föreningen, all reklam är bra reklam, sa någon klok person en gång! Men jag tror att vi är på rätt väg. MoDo däremot får ta ett omtag!