Bragd-Birger: Lägger mig mittemellan med en mage som är lite "dag för dag". Framåt tror jag helt ärligt på en uppgradering sett till förväntan på jämnare fördelade arbetsinsatser. Med killar som Heikkinen, Lilja, Westfält och Levinsson in. Hållander och Kapanen är lika blytunga som självklara och väldigt förväntade tapp. Individuellt är de närmast utom tävlan i en liga som SHL. Kollektivt tror jag dock inte tappen nödvändigtvis måste innebära total kollaps. Tvärtom har jag förhoppningar om att en del "gamla" stjärnor åter börjar lysa starkare (läs: exempelvis Dahlén). Det tillsammans med habila tillskott där främst Heikkinen och Lilja kittlar så tycker jag vi förfogar över en forwardssida som både har potential att vara vass men även arbetsmässigt mer homogen.
Målvaktssidan behöver inte diskuteras. Den är toppklass.
Tränare då? Tja, det känns tryggt med TS faktiskt. Känslan är att kravställningar inte kommer sänkas allt för mycket med hans intåg, han har gedigen erfarenhet av vinnarmiljöer.
Den stora akilleshälen är såklart backsidan. Här tar jag rygg på dig. Uppfinner inte hjulet igen med nya formuleringar
Apopå plånbok var jag ju bara tvungen att shoppa lite i Timrå shopen idag, när vi fick guldmedlemsrabatt bara för en dag. Röd zip hoodie och en Puck Off keps fick det bli... men ingen vill väl höra vart jag köpt min tröja
roger_sundsvall: med tanke på att både tränare och sportchef drar samt att budgeten ev krympt så är jag mkt nöjd med läget. Känns som ett lag för plats 6-10 och även om jag kanske inte hoppar nere i bubbelbadet, dricker vin och röker cigarr så kan jag leva med att vara ett stabilt mitten lag. Sedan hoppas jag vi kan skruva upp det hela i ett slutspel...
Montén Python: Vill dock förtydliga att jag är jätteglad och tacksam att vi har Nubben kortsiktigt här och nu, med situationen som uppstått med att Kapanen lämnar med all hast.
Visste inte att Zetterberg är den lägst draftade spelaren som vunnit Conn Smythe. "His Story completely changed the way teams think about drafting players. Especially when it comes to finding talent in places nobody else is looking." Timrå alltså...
Jag tycker det är bra att Nubben är på gång att skaffa ny målvakttränare och assisterande. Den personen som spyr galla över detmåste må otroligt dåligt. Om tycker det är så dåligt kan han väl tippsa Nubben om hur han skall agera. Nubben gör ett bra arbete tror inte det finns en uppsjö av målvakt eller assisterande tränare på marknaden. Heja Nubben
Annaaa: dom har helt klart privata problem! Sånt här är nackdelen med sociala medier, och i dom här grupperna så finns det många som är modiga bakom skärmen!
Montén Python: Exakt vad jag skrivit i mina inlägg också. Supermärkligt att inte backsidan fått större prio i år när den så uppenbart var akilleshälen förra året.
Perreman: Håller med om att vi var "årets Linköping" Men säsongerna innan Jokinen anslöt talar om annat. då hade vi också en rätt utdömd backsida. Men som levererade defensivt i allafall. Utan att våra målvakter behövde stå på huvudet mest varje match.
Med det sagt så känns kommande säsong lite oviss. Men förhoppningsvis så kan Svensson behålla formen och återigen vara en av SHLs absolut bästa defensiva backar (ja så bra var han och hamnar fortfarande lite i skuggan i diskutionerna om vår backsidan.)
Hardegård, Nässén, Svensson, Forsmark och Didde(håll dig hel nu!) är ju en helt ok grund att stå på trots allt.
Nu fick vi inte våran rutinerade tvåvägsback som vi önskade. Men förhoppningsvis så tar både Sundin och Friej steg kommande säsong, ja eller det är ett måste!
Man ska inte glömma bort vad en bra tränare kan göra. Kan Tommy trolla? De flesta är nog överens om att varken Ante eller Joke-inen fick ut max av materialet. Om Tommy kan få oss att bli ett jobbigt gnetar-lag att möta som inte tar slut på bensin efter var 5 match samt de sista 4 matcherna innan varje uppehåll i kombination med att få in våra backar i det offensiva spelet så kan vi bli betydligt jämnare och jobbigare lag att möta.
JanneH: jag tycker att det är tråkigt och en nackdel för svensk hockeys utveckling med så många legoknektar. Borde det inte kunna vara en gräns på fyra i varje lag, så junisar kan komma upp och få spela istället? Men nu sticker dom till andra sidan Atlanten istället så fort dom får chansen!
JonteD: Nylander på det här så kan det bli bra men håller fast vid Ullmark som borde varit första målvakt. Tycker även Huss borde platsat som materialare och hela den biten
Tallarna08: håller med, känns otroligt spännande att få se utvecklingen av det här laget. Och jag tar hellre en playin plats med ett sånt här lag, än 5-6 plats med ett lag fullt med trötta nordamerikaner och finnar, som bara är här för att tjäna pengar!
Är det någon som har hört nånting efter den där medlemsomröstningen gällande loggan eller texten på matchställen? Men det kanske tas upp på medlemsmötet, vet nån när det brukar vara isåfall? Skulle vara intressant att höra utfallet av det där.
Smörgåsen : Rätt, Strömberg ersätter den spelare som ersatte honom under hans skadeperiod. Skadefri brukar ofta hela laget höja sig en aning när Strömberg är med men...... där måste man ju redan nu börja hålla sig uppdaterad på marknaden för NÄR (inte om) han blir skadad igen lär det behövas såvida vi inte får bra utväxling på de unga förvärven.
Patrick Polly: Vi går in i nästa säsong med 10 backar, i fjol hade vi på sin höjd 8. Vår nuvarande topp 6-8 anser jag är bättre och bredare än den vi hade ifjol.
Patrick Polly: Din jämförelse haltar ju lite. Vi får ju tillbaka Strömberg, som är en etablerad SHL back. Han blev ju ersatt av Koivisto mer eller mindre. Ingen av han och Näkyvä var ju med från start. Nu är Strömberg tillbaka och ersätter då Koisvisto. Näkyvä var ju inte bra heller. Vad han gjort tidigare i sin karriär spelar mindre roll. Övertygad om att Albin Sundin är ett uppköp. På dig verkar det som att du tror att alla juniorbackar ska ersätta dom 3 du nämner och gå rakt in i på topp6? Sundin har gjort 53 SHL matcher, så han räknas väl inte som helt oprövad heller. Bredden är klart bättre än ifjol.
Rip Kirby: Registrerade detta nick 2013. Har haft annat nick tidigare. Så legend nja till viss del kanske även om det står så här.
Vi är många som brinner för och älskar Timrå IK. Jag är nog en av de som brinner mest för klubben utan att vara för partisk. Iaf den som visar mest känslor och skriver mest under säsong tillsammans med ett annat nick :)
Älskar er alla härinne. Även de jag gillar lite mindre :) Men mest älskar jag Timrå IK :)
BlygeKenta: Smaskigheter på lut… Släng ut dom så får vi se sen om vi kan ta dig på allvar om dom bekräftas. Att spela allan o slänga ut floskler har man sett alldeles för mycket av genom åren.
solbacken: Jag har i alla fall en liten replik jag har filat på, när journalisterna börjar döma ut Timrå, som en följd av att laget tappat mycket offensiv spets. Här kommer den.
"Jämfört med laget från succésäsongen 22/23 så är den enda tunga spelaren som saknas Robin Hanzl. Samtidigt har laget fått större bredd."
Smörgåsen : En sån som Didde får man ju nästan räkna bort också tyvärr, snittar 27 matcher spelade/säsong sen han kom hit, då är vi nere på 7. En back till i minst Hardegård-klass (gärna mer) så skulle det kännas riktigt bra inför nästa säsong!
sargad: Stor chans att Lilja presenteras idag eller nästa vecka.
Tycker att lagbygget ser bra ut.
Det enda jag som många andra önskar är en till riktigt bra back in förutom Hardegård nu när Per Svensson är opererad. Forsmark verkar stanna, men sista ordet är nog inte sagt där.
KulltorpsOlli: om tik skulle tacka nej kan vi fet glömma några sca pengar i framtiden 😂 tror vi ska vara rätt ödmjuka över att vi behöve ställa upp på de där ploj matcherna
Hoppas Timrås nästa nyförvärvsvideo är på tre män som bilar ner från norrbotten. Sen släpps de en efter en med Hardegård i baksätet, Lilja i fram och sist Stridh bakom ratten.
Niikeliito: Kanske populäre Mika Tarvainen kommer tillbaka som MV-coach? När Timrå nu gått ut med att Hyvärinen ska ersättas så fnular jag på om det ändå inte skulle vara så att Stridh kommer tillbaka som ass. Inbillar mig att Timrå har en långsiktig plan att han ska få mjukstarta och sedan ta över som head coach när TS är klar, eftersom han bara skrev 1+1.
CLUBEN: Då är det ju ett under att spetsen vill krita på för er tänker jag, speciellt om man kollar på era slutplaceringar dom senaste åren.. Statusen bör ju inte vara så hög hos er om man ser till det sportsliga.. Men ja, vifta man med sedelbunten och spelaren är pengakåt likt Lennström samt att man inte har någon ambition att vinna nått så why not liksom..
steveroper: Jag kommenterade inte Linköping över huvud taget. Uselt skött förening som totalt misslyckade med Hugo Stenbecks pengar och fortsätter misslyckas efteråt. För min del får dom gärna ramla ut. Det jag kommenterade var att du inte vill se en spelare som Lennström i Timrå pga att han enligt dig praktiserar världens äldsta yrke i form av att sälja sin kropp. Jag påtalade att jag i motsats till dig skulle vara överlycklig om vi kunde värva en sådan tydlig första back som skulle göra ett ordentligt lyft för föreningen. Hultström eller Fantenberg ligger på samma hylla. Nu har vi inte förutsättningarna utan får förlita oss på utveckling av juniorer vilket Skellefteå alltid lyckats bra med.