1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606560 inlägg · 6213 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Silly Season 2025-26
Lulessss: Ska ju inte säga att man har stenkoll på Lilja, vad är hans styrkor på SHL nivå? Har han fart? Händer? Tuff? Osv

Tycho: fan jag missade 3e perioden. Var tvungen att sova lite. Killarna slog usa!!! Ska bli spännande att följa.

NotAChipmunk: Spelar nog ingen roll vilken kedja som står som 1a på papperet. Wedin EP kan lika gärna anses som ”1a”. Tänker mer vilka som passar med vilka. Vill ha fler jämna kedjor. Eftersom vi inte kommer ha ett lok som Hållander som drog mer eller mindre hela laget många stunder.

Labban: Nubben kan vara kvar tills Boyce tar över

steveroper: jag hoppas alla har tillräckligt långt minne angående Nubben, om det nu skulle vara så jävligt att vi ligger dyngsist efter de 10 1a omgångarna till hösten.
Och med det menar jag att om folk tänker börja skrika efter hans avgång, så gör det åtminstone med lite värdighet

Sv: Apropå nånting...
” David Lilja är en av få forwards som har utgående avtal. Luleå har inte räknat bort honom, men vad Expressen erfar är Timrå med och rycker i honom. Färjestad är borträknade, enligt VF.”

Jävlar va man unnar både Albin Lundin och Hardegård att vinna guld

Ordning på stridh ändå . Vi går för fjärde målet sa han o det tog ... 40 ? sek

Montén Python: Förstår inte varför Stridh skulle va en bättre lösning för oss?
Kan nån va snäll och förklara för en som inte fattar!

Jag ser att Hockeysverige har en teori om att TS in nu öppnar för Stridh från nästa säsong. Så skulle det ju kunna vara tänkt ...

steveroper:

Ni började ju bra. Men spelarna orkade inte spela på samma sätt på våren. Det är ju därför ni har valt att bredda truppen med skridskostarka spelare så ni orkar hålla uppe pressen och den höga farten hela säsongen.

I just Ollis spelsystem så måste alla åka en jäkla massa skridskor och när de inte orkar det fallerar allting. Jag tror ni hade gjort ett bättre andra år trots att ni tappat Hållander och Kapanen. Ni har fått in rätt spelartyper som ersättare.

Jugge: Ja ändring av profilbild och nick tar jag på mig. Det var jag som var ursprunget till det. Det skedde under lite eufori när vi hade en vinststreak på 4-5 matcher och spelade en rätt ok hockey. Sanningen är att jag svängde som en vindflöjel värre än Wennerholm i sina svängigaste stunder under säsongen ang Olli. Heaven or hell var det, svart eller vitt. Men mitt första intryck och mina första åsikter före den gångna säsongen, när Olli presenterades och fram till seriestarten, präglades av stor skepsis och en känsla av osäkerhet. Som så många ggr förr har jag lärt mig att man ofta kan lita på första intrycket

Peja: Ja kanske. Dock tycker jag den åldersfixering som råder i framförallt Sverige är rätt sunkig. 65 som tränare är v e r k l i g e n ingen ålder runt om bland världens toppligor

JanneH: Med tanke på att Samuelsson är 65 år hade det varit orimligt med ett flerårskontrakt - för båda parter…

Villervalla: Många av de du nämner är ju inga stortalanger precis och har ju inte tagit chansen efter heller.
Nej vi behöver få fram talanger som tillhör en lite högre hylla. Framförallt som kan färga på SHL nivå.

Jansson har ju fått vara nere och vända i div 1 och har ju inte varit SHL mässig förens nu.

Det vi behöver är att locka talanger till hockeygym som tillhör den lite högre hyllan. Alltså som kan färga i SHL lite mer i ung ålder.

Resterande Olli-merch kommer skickas till Ukrainahjälpen

Montén Python: Ja, Ante gjorde det väl bra tills det blev klart att han inte skulle bli förlängd, då blev det korthus.

Stridhsyxa: Ja all hype kring Jokinen var mest utanför isen. Nån matchcoach var han definitivt inte. Urkass till och med.

Man fick ju sitta och skämmas över hur man bespottat Ante i hans sista säsong här. Han var ju ett taktiskt geni i jämförelse.

Vi var bland de sämsta i ligan sett till etablerad tid i offensiv zon. Det lär vi inte vara kommande säsong. Oavsett tränare.

Centersidan och saknaden av en solklar förstaback är dock mitt största frågetecken just nu.

Centersidan är nog spikad, men hade man fått drömma så hittar vi nån lekkamrat till Jonte i PP, en rightare med bra skott och lite spelsinne.

Vi kommer få kämpa i de nedre regionerna men förhoppningsvis om Play in i allafall. Det är nog bara att ställa in sig på.

Andersson: Olli Joke-igen kommer ses som en stor parentes i min Timråhistorik då jag tänker tillbaka. Han gjorde förvisso ett jävla intåg som nog ingen av oss supportrar varit med om tidigare och som lovade mycket. Resultatet? Inget annat än en stor parentes och en säsong som bara kommer vara ett stort misslyckande.

Stridhsyxa: jodu och det stoppar inte bara där.
Olli "im very excited" Jokinen .
Det varade inte så många månader.
Olli "have the thinking cap on" Jokinen
Det han innerst inne tänkte på var hur han skulle ta sig ur kontraktet..
Olli "Bring something to the table" Jokinen..
Det enda han i slutändan tog till bordet var brutna löften en massa problem för Timrå IK.

Montén Python: Stort av dig att "ta en för laget"... och vi kommer alltid kalla dig Sputnik i a f så

Karlsson74: Förstår inte. Det är väl bara positivt att Svensson "renoverar" knäna (knäet)?
Har säkert haft känning ett tag, så nu blir det Svensson 2.0!

Villervalla: gud vad skönt att man insåg i tid att han inte var nån demoncoach så man slapp ångesten att heta "olli" före eller efter nicket.

JanneH: gamla OlliOlla här. Gamblade visst med namnet en gång till.

Andersson: Gud bevare mig att det inte blir Klas Östman i Timrå. Då hade vi varit en nedflyttningskandidat deluxe.

Förövrigt anser jag att Karthago ska brännas och att Timrå IK ska anställa/hyra en idrottspsykolog så man klarar av att vända underlägen den kommande säsongen.

Zäta75: Yes. vi behöver spelare som kan leverera i ett slutspel. Hållander var stekhet en hel serie men iskall i kvarten.

Allard har varit oönskad av i princip alla Luleåsupportrar i typ 2 säsonger nu. Men gör ett otroligt starkt slutspel.
Rätt sanslöst egentligen.

Pontus Andreasson gjorde 28 poäng på hela serien. Men har också spottat in mål etc.

Duktiga spelare levererar i seriespel.

Vinnare presterar när det gäller i ett slutspel.

lungan: Det är en teknisk detalj på EP. Eftersom han bara var i Timrå på lån 24/25 har kontraktet upphört på sidan, de har inte lagt till 2-årskontraktet som börjar efter låneperioden.

BoyceBoyceBoyce: Det hadde ju varken Ante karlsson eller Fredrik Andersson heller när de tränade timrå så det argument är rätt svagt.
Han ändå varit assisterande i en stabil SHL klubb som luleå,och jobbar nära deras huvudtränare antagligen suttit och styrt och planerat tillsammans med deras huvudtränare i hur många år som helst. Någonting bör han antagligen ha snappat upp?
Han vet hur saker drivs och fungerar i SHL..hur man tar sig till final bland annat.. 😉
Sen är det antagligen den tränare som man anser sig har bäst chans på.
Om Alternativen är monten challe perra eller ännu en finne så är valet som sagt inte så svårt.

Stridh blir bra.

BoyceBoyceBoyce: Går alltid hitta något på bägge sidorna av spektrumet. Med tanke hur r#@nu€%ade vi blivit denna vår känns det rätt bra om stridh var fallet.

Tänk om det blir montén eller pennan istället? Då hade det inte alls känts särskilt bra

Olli Hahl: Har fortfarande inte förstått att dom signade han. Ska han gå runt och skratta i omklädningsrummet?

Jugge: Jag är inte bitter men jag säger det ändå. Jävlar vad enkelt Timrå hade slagit Brynäs om vi bara gått till final

Sådärja 👋

RunarUp: är det inte lite tvärtom, att vi i Timrå är värdelösa på att sätta press på domarna? Vi börjar istället basunera ”ho-ho-ho*unge” som är så jävla pinsamt för hela klubben. Ibland kan man nästan misstänka att TV4 skruvar ner ljudet på mickarna som är närmast klacken och man kan ju förstå varför.

steveroper: Värmhed kommer aldrig ta en plats heller. Så räkna 12 forwards..

Karlsson74: Typiskt att Clownen Jokinen fått bestämm över kommande lagbygge nu bara. Allt för att bygga ett lag som orkar åka skridskor. 10 backar skulle vi minsann ha, på bekostnad av kvalitét. Och nej detta skriver jag inte i affekt. Jag yppade denna oro även när Jokinen var med i planerna för kommande säsong.

Får vi inte in en back, så är kommer vår backsida återigen vara helt felbyggd.

Sa jag att Jokinen är en rutten tränare?

Jadu: att det skulle vara den mest symptomatiska Nubben-värvningen någonsin, vad skulle det bli, tredje gången Nubben värvar FW?
Som billig-ish utfyllnadsback som köper sin roll? Visst, kör på! Men lägger hellre pengarna på en klassback.

The Last of Us scener på Hovet i kväll.

Olli Hahl: det fanns folk i dec/jan som klagade på att vi skulle få den mest händelselösa sillyn i historien pga vi hade typ spikat allting. Sen hamnar Lundmark i NHL, Jokinen drar, Kapanen kom på att ungarna ska gå i skolan, rykten om Torines. Svänger fort i hockey.

Nu vill jag ha en massa nytt merch i shopen:
-Keps med ”suck on this Olli”
-Tischa med tallarna rätt upp i rökarn på Jokinen
Osv osv

Villervalla: Ja jag har då svårt att ta honom i försvar för att "det här med att vara borta från familjen var mycket tuffare än han kunnat ana" och blahablaha. Bullshit rakt över, Olli visade sitt rätta ansikte och det var ingen vacker syn. Ett rövhål helt enkelt

The great one: Senaste nytt från Jokinen.
-En inställd spelning är också en spelning.

Rip Kirby: Ja precis. Haha. Inte så snyggt att mitt i brinnande finalspel säga attt man skall dra vidare precis. När man nyligen kritat på en förlängning.

Men ett har vi lärt oss. Att kontrakt är till för att brytas. 😉

Nyheter direkt från nubbens linked-in:

Stridh och Ante med delat ledarskap. BB-borthers 4 lajf!

Challe och Hedström får två nya tjänster: Mental coach. Gött tugg ska levereras både off och on ice

Perra kommer in och kör video, med sig från Värmland tar han en vagn med 28" bildrörsklump och vhs.

Madsen blir chefscout för Danmark. Sökandet för nya regin påbörjas.

Marklund får tyvärr gå. In på hans plats kommer kolan karlsson. Backarna behöver lära sig stapla pannkakor och äta ribs utan att bli kleniga på händerna.

Göld 2025/2026

Zäta75: Ja Stridh vore ett drömnamn. Tuurela som folk snackat om är än så länge oprövad på SHL-nivå så där vet men ju inte riktigt vad man får, han är säkert duktig och hungrig men känns också som ett osäkert kort.

Patrick Polly: i min naiva värld så står inte strategin och faller med att Kimmo lämnar, tolkar också Nubbens uttalande igår att de faktiskt har satt en tydlig plan framåt som är byggd att inte vara beroende av enstaka personer. Så tillsvidare så får vi anta att de håller sig till planen och att det kommer bli bra ändå. Svårt att vara positiv idag men tron och hoppet får vi inte tappa för då är vi riktigt illa ute

Djingiskahn: Enligt flera källor så fick Jokinens dotter plats på skolan, men de tackade nej. Aftonbladet är en av dessa källor men det finns fler.

Det hela känns ju jädrigt skumt att familjen ska flytta hit men att man i sista stund ångrar sig och Jokinen bor ett år på hotell. Klart som fan det inte är hållbart över tid....

Huge: Hade spelat roll om han kom tidigare med detta besked. Så vi kunde få börja leta tränare i god tid.
Att fru och barn inte ville lämna Finland kan inte komma som en nyhet för Jokinen nu mitt i April. Som sagt.

Djingiskahn: Nu har samma uppgifter även nått hockeynews. Så ingen rök utan eld I guess :)

"Interna missnöjet" där är underrubriken för det.
Uppladdat:

500x0-timra123.jpg

Hypocrisy: Ser inget problem i utländska spelare. Kolla bara på Luleå och Brynäs. Men det krävs lite scouting och förarbete.

Dutten: precis så. Detta stämmer med den infon jag hade igår. Men nu är det ju bekräftat så att säga.

Vi gjorde allt i vår makt för att blidka Jokinens önskemål och med Timråmått mätt lagt ner mycket pengar på vägen.

Sen gör han så här.

Viktigaste tycker jag är att vi får in en tränarstab som är lite moderna och att man får dels en pådrivare/motivator som kan snacka helst både engelska och svenska men också analysdelen med videoklipp etc.

Inga Ante och Freddan tack även om de är uppskattade i gruppen. Helst några som utstrålar lite mer proffsighet där spelarna känner att de får verktygen att utvecklas.