{469}: Ärligt talat har vi väl inte heller namnen på backsidan som klarar av att göra jobbet. Ingen pp-back alls, vilket är sanslöst dåligt för något lag i SHL. Då blir det ju såhär jävla illa. Att Timrå IK har ett "framtungt lag" bekräftas ännu en gång. Ska det hända något offensivt alls då är det upp till lagets forwards att kliva fram och visa vägen.
{469}: sett över en hel säsong så fick ju belackare och experter båda rätt…
Backsidan i Timrå dög inte till mer än detta.
Offensiven hade vi utan tvekan fått ut mer ur med vassare spelande backar.
Första halvan orkade dom rusa igenom. Men vårhalvan har varit tragisk för backarna.
Det åks inte skridskor.. och verkligen inte med pucken! Passningar till spelare i fart fungerar inte alls. Det passas på hälar alldeles för ofta. Fysiken finns inte.
Eronen har sammantaget fallit igenom igen, Näkyvää har kanske inte haft mer än en bra match. Koivisto har failat minst men inte utmärkt sig åt annat håll heller…
Forsmark har tagit många steg i fel riktning…
Tim ja… stackarn!
Didde ja… stackarn!
Pilö inledde spännande på försäsongen. Bröt sig, kom igen lovande och sedan bara försvann även hans hockeyflow…
Men utöver det här… Marklund och Madsen ska ju utveckla denna backuppsättning och det kan man ju konstatera att den uppgiften har failat hårt. Per Svensson är kanske den enda som inte backat i vår besättning och den får man nog ge honom själv. Spelar med sin heder.
FrOllik: Ofattbart att man kan ha tre (3) assisterande tränare avlönade men inte en mental coach. Att man inte kommit längre i utvecklingen i sporten ishockey på elitnivå 2025
Hypocrisy: ganska skönt med semester ändå…vädret är bra och allting smälter. Slippa en massa besvikelser med Tiken. As usual ungefär. Nytänkande i föreningen är Kapanen och Jokinen men skicka resten av invalet också.,,Innala är fräscht men Backlund är en dinosaurie och många med han måste bort!!! Nytt blod för Timrå i framtiden.,,
Viktigast nu är att vi vinner mot Växjö. Då måste det fan vara krig. Det kanske inte räcker till topp 6 men det behövs lite självförtroende till ett playin om inte annat. Kommer vi dit med 6 raka förluster blir det nog tufft.
Zäta75: psykolog borde man jobba med hela säsongen om man skall vara seriös ... Borde vara precis lika naturligt som att ha någon som jobbar med fysen..
{469}: jag gav upp för flera matcher sen. Syns direkt när man blir orkeslösa och inleder (ännu) en förlustsvit. Inte en suck att man vänder det här utan att man får en vecka i solen med vin-i-poolen och garre. Då blir man kungar i a f dom tre första matcherna.
Erre92: Skulle tro att det är spelartyperna som sänker Timrå IK. Och den oerhört långsamma och speldumma backsidan så klart.
Timrås stjärnor trivs bäst på hösten när spelet är lite skönare och andra lag försöker hitta sitt spel. Näe serien dras ihop och intensiteten ökar faller våra stjärnor ur. Man söker utsida och gnuggar sarghörn, vill inte ta fighten fullt ut. Det gör mer ont att ta sig in mot mål. Dessutom har övriga lag börjat sätta sin defensiv och sitt spel. Då blir det ännu tuffare. Timrås spelsystem lutar sig mot "framtungheten". Lite; gör vad ni vill offensivt, ni löser det säkert.
Det finns ingen plan B när stjärnorna strösslar skott i magplattan. Ingen tanke på att gå på backskott och grisa in mål. Det är ju dessutom helt fruktlöst eftersom det knappt finns en back som självmant kan skapa sig skottutrymme. Man är helt enkelt för slö på skridskorna.
Kapanen och Hållander blir givetvis enormt tunga tapp nästa år. Men om Kapanen sr kan ersätta dom någorlunda samtidigt som han lyckas göra om backsidan totalt kan nästa säsong ändå bli hyfsad. Gör han inte det, ja då är det nog början på slutet.
Jag tror (och har trott ganska länge nu) att Timrå slutar 8:a och åker ut i första omgången. Det här spelet överlever inte ett slutspel.
Banal: Laget har sett trötta ut hela säsongen. Med en handfull dödsryck här och där ska tilläggas. 3 matcher kvar efter den här skiten, fan va gött och kunna släppa detta elände
Svårt att hålla tron vid liv på detta gäng. Når Olli ut till spelarna ? En fråga jag har i mina tankar. Vart är Dalles ledord?”den som ger upp nu kommer jag aldrig förlåta”?
bar mofftak: Satt faktiskt och tänkte på det innan. Nånting har hånt med Lander.
Hans första säsong i återkomsten var han ju smått dominant på isen.
Men från förra säsongen har det hänt nånting. En skugga av sitt forna jag.
Därav extremt viktig säsong Kimmo har framför sig, då vår största vinnarskalle i Hållander kommer försvinna(Oliver Kapanen tycker jag också har vinnarmentalitet och står upp fysiskt och inte åker och gömmer sig?
Vi måste få in både spets och karaktärer på samma gång. Inte omöjligt, men en utmaning deluxe.
Just nu är det för mycket pappsyken i laget tyvärr.
roger_sundsvall: Vi har en spelare som kan bära in pucken eller skapa något(hållander) Resterande spelar enbart runt sargena o tappar puck. T om kommentatorerna förra matchen säger det. Sjukt orörliga o vinner knappt en närkamp i offensiv zon.
Kolla MoDo, dom spelar mer direkt i mitten o skapar mkt mer.
Näste man som tar en utvisning i offensiv zon åker inte med i bussen hem.
Söderöver: Sedan Tysken och Boyce slutade centra 4:e femman och Eriksson är där istället är man livrädd varje gång de är inne. Eriksson är en talang men att bära en 4:e femma i shl är inte det bästa just nu
Joslan00: "Alla som idag kan gå till arenan kommer såklart protestera starkt mot en arena i svall." Men lägg ner. Majoriteten tar bil till matcherna även vi som bor i timrå. Det är altså 16km från hamnen i Sundsvall till arenan, det går fortare för en stadsbo att ta sig till matcherna i Timrå än det gör för bra många som råkar bo i en annan stadsdel i Göteborg för att titta på Frölunda.
Det är inte att arenan ligger i Timrå, det är att laget knappt nått framgång och då vi nått framgång så har vi fallit neråt igen ganska snabbt, vi har inte kontinuiteten.
Och sen ska vi inte glömma: det är TIMRÅ som hjälpt denna organisation INTE Sundsvall som är en helt egen kommun och vi ser ju gång på gång hur bra klubbar sköts i deras kommun.
För övrigt hoppas jag verkligen att laget börjar ta till sig Ollis ord och vilja ikväll för det syns verkligen hur mycket han vill att grabbarna ska dra åt samma håll i matchavsnitten.
josha840: I morgon hoppas jag vi har spelare som älskar läget. I morgon ska vi ta oss an matchen som att slutspelet redan börjat, att ha ett stekhett derby så här i näst sista omgången ska vi kunna använda som en kickstart inför det som väntar
Zäta75: Angående vårt PP som varit helt under isen med ett fåtal undantag under säsongen så undrar man ju varför man inte gör en förändring. Att t ex Dahlen och EP är bra hockeyspelare är det ingen som tvivlar på men att man hela tiden försöker få dessa två att ta avslut (med få undantag) är ju inte så begåvat. Ok, dom har gjort några baljor men då måste man också fråga sig på hur många försök. Verkar som backarna är förbjudna att ta skott för här skall minsann pucken skickas vidare till Dalle o EP för dragskott som annonseras i ST dagen innan. Direktskott ser man alldeles för sällan. Nu säger jag inte att det är deras fel utan mer hur man coachar laget. Kan bara citera Einstein: Definitionen av galenskap är att göra samma sak gång på gång, men förvänta sig ett annat resultat
Hoppas man bygger om laget rejält till nästa år. Ta in lite nordamerikaner som jobbar hårt och kan visa lite jävlaranamma och desperation och kötta in lite mål. Så jävla less på våra mjukisforwards med Dahlen i spetsen. Så fort det går emot lite eller om vi får första målet emot oss så börjas det med dessa jävla bandysvängar och hålla sig på utsidan med lågt tempo och lägga lite sköna mackor. Vi klarar fan inte av att vända en match? Vad fan är problemet, alla andra lag gör ju det även bottenlagen klarar detta. Har sett ut så i 3 år nu. Börjar bli dags att bryta upp mjukisgänget nu.
Karlsson74: Riktigt besviken på hur man kommer ut och uppträder i första perioden. Under all kritik i sån viktig match. Obegripligt.😈
Vi klagade mycket på Ante ifjol men är ta mig faan sämre i år med Jokinen...
Spelar knappast nån roll om det blir åttondel eller kvartsfinal för jag har mycket svårt att se att vi klarar första rundan oavsett. Alldeles för ojämna och en alldeles för seg fjärde femma och obegripligt att man ändå inte ger Oliver lite speltid där. Har i alla fall lite speed.
Nä detta med In Your Face hockeyn är då väldigt upphausat. Ser inte mycket av det. Mycket snack av herr Jokinen...
Jokinen borde då snacka mer under matcherna och agera lite mer istället. Kört är det...
Man blir nästan lite kåt av tanken hur hårt knullade vi kommer bli av Modo på lördag.
Derby. Modo kämpar för sin existens. Timrå kämpar för att gå på semester skadefria. _________________ Betyg för dagen: _________________ Division 2-klass: #37, #63, #12, Division 1-klass: #92, #23, #28, #14, #54, #55, #16 Underkänt: #89, #94, #57, #91 Godkänt: #29, #72, #51 Plus i kanten: #31, #2
Tack timrå för att ni på egen hand räddat kvar pissklubben i shl ett år till 👌🫶 Dom enda 4 matcherna jag bryr mig en centimeter om per år. Jävla soplag, fittsport, kukätarköping
Läge att spräcka oskulden och vinna en match trots underläge inför tredje? Vore onekligen trevligt inför slutspelet. Men det kuggar fan inte i. Bättre andra än den horribla första, men det sitter inte ihop. LHC är verkligen inte bra. Lyckas Timrå än en gång vara sämre? Allt tyder tyvärr på det.