Zäta75: tror tyvärr tvärtom. Tror vi blir blöta och oroliga. Det är slutspel redan nu och vi viker ner oss. Undantaget är Juel, tror vi ramlar utanför topp 6 och åker med 2-1 i matcher. Ridå
{469}: Förövrigt hoppas jag att vi fyller hallen imorgon när det gäller så mycket. Sista hemmamatchen i grundserien. Hoppas ni som är där skriker minst lika mycket som Skellefteås publik gjorde igår. De fick med sig några billiga utvisningar på det kändes det som. Kan vara avgörande. Stödet blir viktigt imorgon.
OlliJanne: Växjö - Skellefteå får gärna dela på poängen. Sen måste vi ju kunna knäcka ägget nån match sen här säsongen iaf, annars är det ju fett cringe som min mellandotter skulle ha uttryckt det
OlliJanne: Förstakedjan poänglös igen, det håller inte. Över huvud taget suger vårt spel med puck just nu. Känns som rädslan förlora är starkare än viljan att vinna.
RunarUp: Filmningsförstärkare, Sveriges kanske mest enögda och därtill ylande publik bör läggas till hakningar och interference vilket som du skriver är inympat i deras DNA.
Hur är det möjligt att en spelare som Pettersson, som man får utgå från har rätt bra koordination, tar cirka 40 slarviga tripping/hög klubba-utvisningar per år?
Knylan: jag ser gärna att vi visar lite form besked inför slutspel dessutom. Matchen mot FBK senast var inte dålig men nog tog de över matchen i 2a och 3e. Känns som de hade mer långa anfall medan vi åker och hoppas på kontring. Hockey är kamp å ikväll skulle jag vilja se att vi kämpar ner SAIK!
Villervalla: framförallt har vi backar som verkar tro att det är förbjudet att lägga pucken på mål..direktskott verkar inte vara att tänka på....och om man mot förmodan skjuter så är det allt som oftast utanför...timrås backar har tillsammans som jag såg i nån artikel för nån vecka sen. . skrapat ihop klart minst poäng i hela SHL. Eronen var ju på förhand tänkt att vara vår främsta offensiva hot. Han har gjort 0 mål och endast 4 poäng mer än fjolåret som ju klassades som en dålig säsong.
Villervalla: oroväckande att det krävs bra utdelning i första om vi ska lyckas vinna. Sällan eller aldrig kan vi äta oss in i matcher och vända. D e t är riktigt oroande, och en faktor som talar emot ett framgångsrikt slutspel.
{10774}: Nåja, bär och bär. Kan väl tycka att det felcoachas en del med. Näkyvä och Eronen har inte jättemycket att komma med offensivt. Ändå matchas de väldigt hårt när vi jagar underlägen etc.
Eronen sett till sin lön, bör som tidigare skribent nämnt inte förlängas med. Offensivt är han verkligen blek, särskillt kring offensiv blå där han tar alldeles för långsamma beslut mellan varven. Även för långsamma beslut i egen zon med puck.
Näkyvä är också han lite för mjuk desvärre.
Peesonligen tycker jag fortsatt att Koivisto är den Finska back vi blr förlänga med om nån av dem skall vara kvar.
Söderöver: Jag är inte ett dugg besviken på laget igår, jag är lite besviken på målvaktsspelet. Alltid irriterande när enskilda misstag avgör matchen. Sen kanske vi förtjänade att förlora matchen ändå men som sagt, ska man hänga med i toppen måste man kunna ta poäng i matcher där man är det sämre laget också. Men här på hockeysnack är det skillnad på folk och folk också. Finnar kan man såga hur mycket som helst. Näkyvä, Eronen och Koivistu, för dom räcker det att ha några svaga byten framför kassen eller förlora en närkamp i sargen så ska dom skeppas tillbaka till Finland. JJ och Dahlén skall helst inte kritiseras. ”det var ju faktiskt Petter i studion som sa att det där var en svår puck att ta”. Båda spelarna får massor av beröm när dom spelar bra, med rätta. Men man får inte kritisera dom där dom spelar dåligt, då brinner det i huvet på folk här inne.
Näkyvä, Eronen och Koivisto har nog aldrig fått beröm här inne trots att dom oftast gör riktigt bra matcher. Näkyvä och Eronen klockar över 19 minuter per match. Dom spelar så mycket att det är dömt att ske något misstag ibland men inte fan får dom cred för att dom bär upp hela försvaret på sina axlar i varje match 🤷♂️. Nej dom ska vi minsann skicka tillbaka till Finland.
...så är nu Fille uppe på samma totala antal poäng(50) som Henrik Zetterberg under en SHL-säsong, 24 mål & 26 assist. Stort! Får se om det blir ett nytt rekord imorgon mot FBK.
sargad: Ja det är tröttsamt, och tröttsammast av allt är halvfigurerna som BARA dyker upp i forumet när det går bajs. Vad saknas i era liv?
Vad har hänt med att älska sitt lag i med och motgång? Det har förmodligen blivit lika mesigt och ute som banaliteter som sanning och fakta.
Vart är vi egentligen på väg?
Förhoppningsvis en bra bit in i slutspelet är en önskan, en annan är att vakna upp och Putin, Trump och en handfull andra hel-och halvgangsters inte styr världen längre.
Jag tror det första alternativet är det mest spelbara här. Även om jag hoppas på båda.
Olli Nomadinen : Förhoppningsvis så studsar vi upp på hästen redan på lördag. Det är dags att vi visar FBK vart skåpet skall stå. Så de får lite respekt inför ett kommande slutspel.
Lite styrka ändå att vi höll på att ta igen denna match. Mental styrka.
Cobbel: Men för helvete, om det ALLTID är backarna som glider ner i knät på JJ men bara när JJ står, ALDRIG när Juel står, då måste du väl kunna knyta ihop trådarna? Att det är svårt att hålla positioner med en målvakt som släpper returer på precis allt? Försvaret går som ett dragspel in och ut ur sarghörnen och till slut tappar man positionerna.
Det är ganska svårt som back att behöva rensa upp i ett plockepinn av klubbor och kroppar framför kassen när pucken ALLTID går via målvakt och ut i slottet igen.
Söderöver: Detdär målet är JJ's största svaghet, nu fick jag flashbacks och kom direkt på svaret på min fråga tidigare ikväll när fan förtroendet vände för JJ från laget...
Han ÄR BRA men han vet inte hur fan man täcker upp förstastolpen och det är ALLTID där dessa jävla skitpuckar går in
Kerstin_k: Precis så. Pajkastningen av JJ är bedrövlig att skåda. Inte ens när han gör en rätt stabil insats så får han beröm. Utan det skall vinklas son att det år hans fel vi ligger under. Skulle kanske satt honom som forward istället. Så vi mäktar med mer än 1 skott på mål i en period. 😂👍
2-0, visst, det stör en att målen ser likadana ut och att dom inte behöver göra mer än att passa en ledig gubbe på bortre stolpen utan problem. Det är BEDRÖVLIGT försvarsspel.
Men kan domarna någonsin vara konsekventa?! Hur fan kan Nässén åka på en tvåa för interference, sedan när dom gör likadant och vi inte får med oss den och blir förbannad pga det så tar han en abuse?!?! Det om något STÖR.
Kan vara bra läge att ställa JJ i kassen ikväll. Juel får lite vila inför lördag. JJ har ju förmågan att antingen spika igen eller släppa in 5, så vi får hoppas på det förstnämnda ikväll.
Andersson: det är ju faktiskt en landslagsmålvakt som kommer in! Och det är bra att han får bygga lite självförtroende. Snart slutspel och då behövs dom bägge två!
Zäta75: Härliga tider detta! Man vågar knappt tänka framåt och hur det kan sluta. Hursomhelst är det en ynnest att få se Timrå spela nu och se hur våra stjärnor levererar samtidigt som alla är med och bidrar på ett fantastiskt sätt!
Labban: till vissa matcher behövs det chartras flyg också, och träningar missas. Plus att det sliter på spelarna! Nä ta bort den där skiten eller så får dom höja ersättningen rejält!