1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 608387 inlägg · 6214 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Apropå nånting...
Andersson: En fråga med risk att köra hack i skivan.

Sitter och spånar lite på vår poäng produktion.

Westfält, Lilja och Heikkinen ser alltså inte ut ett ens sammanlagt komma upp i Oliver Kapanens produktion. Som han hade på typ 35 matcher..
(Då räknar jag inte ens in tappet av Hållander)

Får man fortfarande kalla det lite halvdålig scouting och lite svagt värvat?...

Utan att för den delen vilja utstå som en "Nubbenhatare".

Mer bara ett konstaterande. 🤔

Montén Python: Det finns ju 4 namn jag aldrig skulle acceptera som tränare.
Monten
Stråhle
Fagervall
Garpenlöv

Alla är min mening misslyckade tränare

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2026-01-31
Gorkyman: Karlkvist skulle funka som ersättare till Dahlén. Kanske rent av den optimala ersättaren rent hockeymässigt

Såg matchen i efterhand pga fotbollscup för ungarna. Juel bra i kassen. Walli och L.E bra bland utespelarna i övrigt en kass insats, skrapades det ens ihop en målchans?

Jaja, det är väl bara att vinna några hemmamatcher för att slippa kvalet & sen börja våndas inför nästa säsong som lär suga hästpung.

Nä, de finns bara ett alternativ. Vi får rycka upp oss å ta en trea mot Silly Lions, annars blire haverikollaps

Rip Kirby: Timrå IK och viktiga matcher = förlust varje gång.

Inte konstigt när det kryllar av hängskallar med mjukisbrallorna på som Pääjärvi, Hartmann, Lilja, Forsmark. Det räcker att det kommer en motståndare och jagar dom så blir det brunt i kallingarna direkt.

Söderöver: Man kan inte ha en spelare som enbart spelar PP. Antingen så spelar du eller så spelar du inte. Att Dahlén är hämmad syns tydligt. Inte tagit en närkamp sen ”skadan”.

Nougath: Vilket jävla bottenlagspsyke man visar upp. Gång efter gång. Nu möter man iof ett jävligt bra Rögle. Men nog måste man kunna slå en passning på ett par meter ändå?

Herrejävlar alltså, passningsspelet är helt vansinnigt dåligt. Backarnas insats idag är katastrofal från start till mål. Och då har Nubben också lyckats förlängt med två ur den här uppsättningen. Hur kan man ens komma på tanken att förlänga med nån ur det här gänget? Det MÅSTE finnas bättre i allsvenskan.

Det största bekymret är ju inte att Dahlén försvinner nästa säsong. Det är att vi mönstrar ungefär samma backuppsättning nästa säsong som den här. Skrämmande tanke, eller hur?

Juel mer än godkänd idag, det är tack vare honom som Timrå ens är med i matchen inför tredje. Och han skeppar vi iväg. Jisses alltså.

Powerplay. En jävla parodi.

Nu sa jag det redan förra januari; Timrå åker ur inom närtid. Men förlängningar och spelet gör det ju uppenbart att det bara finns en väg framåt för Timrå. Känslan nu är ju att det kan ske redan i år.

För övrigt hoppas jag att Rögle vinner SM-guld.

Adam Sälg: ähh strunt i enstaka folk skriver.
Efter en förlust och kvalspel hackar oss i hasorna.
Då kan känslorna svalla över.

Du är mer än välkommen hit!

Givetvis kör vi enda in i kaklet nu. Endast då har vi rätt att klaga, om vi faktiskt gör allt vi kan som supportrar.

Tycker HV är ett ur exempel där. Med fullsatta läktare, trots att de harvat i botten hela säsongen.

Då kan man tycka att de har rätt att tycka till också!

Nu ger vi allt de sista omgångarna och fyller ladan sista hemmamatcherna. Vi behöver alla pengar pengar vi kan för nästa säsong.. 🙏

The great one: Tar på mig den

Alla spelare leker kurragömma på bortaplan… Imponerande, vilken karaktär (ironi). Var och en bör se sig själva i spegeln.

Den här veckan ser ut precis som förväntat.

Laget behöver ett möte.

Jag vet att Nubben inte gillar att sparka någon så det gör vi inte men det hade varit läge att förklara med symbolik att huvuden måste rulla om man vill spela 20 minuter per bortamatch i i en hel jävla säsong utan att man visar annat än fullständig harmoni inför faktumet!

Nu ser spelet fullständigt odugligt ut för fan. Vi får inte ut ett jävla skit av att ”hedersamt” förlora.

Sanningen är ju den att utan Juel skulle det varit stängt i första!

Så nä sorry Tommy och grabbarna men när det är konsekventa sanningen match efter match efter match så är det faktiskt bara dysfunktionellt.

Kemin i våra formationer kräver att alla jobbar jävligt hårt och hedersamt varenda kväll och nu ser det inget bra ut så vaska om hela skiten inklusive PP för det ser fördärvligt ut.

Tvinga alla killar att koncentrera sig och fightas hårdare.

Bort med kompis sölandet nu för läget blev just allvarligt och det är dags att inse att föreningen riskerar att tappa mer miljoner än spelarna tillsammans klarar av att samla in i lön kommande 5 år!

Läget är rött!

Det såg tufft ut på förhand den här veckan och det blev precis så.

Problemet förstärks av att ”slagpåsarna” i serien inte längre är det heller så vi har ett jävla mörker framför oss.

Det är svårt o skapa något framåt när backarna hela tiden spelar fast sig själva och kladdar med pucken. Lasta mer istid på Walli kedjan i sista.

The great one: Spelar Pääjärvi i Timrås färger nästa år efter den här miserabla säsong så blir det inget förnyat medlemskap för min del.

Erre92: firma walli-Eriksson-Lundmark driver vårat anfallsspel just nu. spelar liljas kedja idag eller sitter dem kvar i bussen? HELT JÄVLA SJUKT…. Blir fan ledsen påriktigt

Söderöver: Känns oförtjänt. Annars är Linus Eriksson helt grymt bra efter junior-VM. Bäst i Timrå tillsammans med Walli. Enda med lite grit.

Rip Kirby: Eriksson mvp???

Söderöver: JAAAAA!! #92 Lundmark. Men jobbet innan av #12 Eriksson, mumma!!!

Nisse på Mon or: Seriöst vad håller tränartrojkan på med? Vad gör Hardegård inne i första PP?

Sinnesjukt dålig spelkänsla. När vi har Freij.

Hälge: Ja, många patetiska som heeeelt fastnat i JJ vs Juel och verkar inte kunna analysera och diskutera något annat. Tröttsamt.

Labban: Nej nånting hände med Hardegård efter han kom tillbaks efter skadan.

Inte i närheten av samma kvalitet i spelet.

1-0 .. 2min, då är dags o byta kanal
Gonatt, de är kört redan innan

Sv: Silly Season 2026-27
Nougath: Timrå IK, ena sekunden pratar vi om unga och utvecklingsbara spelare, nästa kastar vi istid på 34-åriga Magnus Pääjärvi som noterat 2 ass på hela säsongen. Lite oklart vad vi vill stå för om du frågar mig.

X-Län: Ska man ha speltid i Timrå gäller det att ha rätt kompisar. Vad man producerar på isen är sekundärt.

Jadu: ett annat förslag är väl att argumentera mot det som man tycker är fel? Det är mestadels åsikter som presenteras här, inga sanningar.

Angående backsidan tycker åtminstone jag inte att vi har den sämsta backsidan i SHL. Defensivt och i spelet utan puck är vi jättebra.
Däremot anser jag att vi har den stabbigaste. Dvs för dålig rörlighet (och därmed för dålig förmåga att hantera press) och för låg spelskicklighet. Vi tvingas därför att jobba mer (och annorlunda) defensivt med våra forwards, och denna kombination försvårar våra uppspel. Detta i sin tur påverkar vår offensiva förmåga.

ÖIK spelar fantastiskt borta. Frenesi i passningarna. Bra i spel utan puck och fantastisk målvaktsinsats. Se och lär Timrå.

Sv: U20
Seger mot tabelltvåan Mora ikväll efter ett enda sent vinstmål till 1-0. Tabellen är snuskigt jämn då det bara skiljer fyra poäng mellan Djurgården på fjärde plats och Luleå på plats åtta. Timrå ligger mitt i smeten med 39 poäng. Man skulle dock behöva kliva förbi Modo som i nuläget har den sista slutspelsplatsen. Många matcher kvar dock, närmare bestämt åtta st. Det finns hopp!

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2026-01-29
Nu har vi förklaringen till Heikkis låga produktion

"Anton Heikkinen placerar sig på plats 25 med 78 skott. Backen har gjort sju mål och totalt 15 poäng. Med drygt 15 minuters istid används han selektivt. Skotten kommer främst från blålinjen. Han är mer defensivt balanserad. Skottviljan sticker ändå ut."

SnabelA: Hahaha, jag älskar ilskan i ditt inlägg. Jag tror dock inte att Nubben skulle svika Timrå så ordentligt. Tror snarare på det Knylan skriver, att Nubben var där för att surra med Tuurala och sen rullade han vidare.

Då gör vi bokslut för kvällen med att konstatera det vi alla redan vet.

Målsättningen för säsongen är att undvika det negativa kvalet.
Målsättningen för nästa säsong är att inte förlora kvalet.

Vi har fortfarande ett bra läge att nå vårat mål.

Ja man ska inte kasta allt skit på JJ, försvaret är bedrövligt och det är ju inte bara backarna, hem jobbet och försvaret från forwards är bedrövligt.

Jag försöker lära min son att hela laget jobbar i försvaret jag tror det verkar så på Timrå också, alla måste försvara också inte alibispela med att peta lite med klubban. EPs täckning, jag vänder mig ifrån och täcker med klubban och lite med benet, det ser nog bra ut. Hade Didde stått där skulle det inte blivit mål.

5 spelare 3 meter från målvakten, ingen checkar?
Jävla divaspel, jobba för laget även hemåt.

Jåkkinen: Jakob Johansson hit och dit. Det har varit en jävla massa dåliga beslut den här matchen. Otroligt svårt att ta sig ur egen zon. Man spelar fast sig hela tiden. Uppspel till stillastående forwards.

Glöm.

❤️🤍

7an hade Juel tagit.

Joslan00:
Fri sikt från blålinjen i perfekt plockhöjd. Givetvis omöjligt att ta om man frågar gemene man här inne!

BaraTikare: Linus Eriksson där har vi Dahlens ersättare. Vilken kille kan bli hur bra som helst

Osköna är dom, gruvarbetarna...

Hehe, Lander tar upp kampen med Jonte om målskytteledare. Kan han nå 30 kassar.

54-14-18 har tydligen tappat all kemi för nu tar 14 passningar han inte ska ha och 54 har ingen fart alls och 18 blir inte involverad.

Det känns inget kul.

Dom måste hitta Genborgs fart sedan kan dom börja fin-lira i offensiv zon efter det för 14 skvätter puckar och 54 undviker allt spel som kan innebära närkamp så…

Jaja…

Harde skjuter en slagga från 4 m… över naturligtvis. I kanonläge. Vad är det frågan om?

vonDöbeln: Talltröjan ikväll...... Kanske finns hopp trots allt

Villervalla: Sportrådet känns som det är här för att stanna. I alla fall så länge Z är med. Det känns som lite tyngd när han ringer spelaren som vi ska värva och tar ett snack.

Smörgåsen : Pääjärvi bänkas frekvent också, spelade minst av samtliga ordinarie forwards både i tisdags och i lördags. Känns mest som att det är i grafiken han lirar i förstalinan.

Skönt för Juel med ny klubb nästa säsong. Det är han värd. Är så sinnessjukt less på att han alltid byts ut efter en förlust oavsett prestation. JJ kan förlora 5 i rad får stå ändå. Juel släpper typ en puck på uppvärmningen, bänkad.

Nisse på Mon or: "J.J i kassen."

Hahahahaha, Juel gör en jävla bra match senast, jävla idiotcoaching. Motiverande som målvakt, förlorar man så byter man, hur bra man än spelar, typ.

Smörgåsen : Hallquisth kan aldrig gå in på 8 backar. Han kommer att lånas ut om han inte gör en "Freij". Är man 7e back i SSK, så är man inte 8e i Tlmrå.

Cobbel: baserat på tidigare info så skulle inte jag ägna flera dagar åt att försöka fiska fram något namn iaf.

· Rödovit · 2024-02-25 22:30
"borgman låter osannolikt men av säkra källor blir hanzl kvar i Timrå. 😊”

· Rödovit · 2023-05-11 18:11
"Det jobbas tydligen på en smällkaramell på backsidan, vet tyvärr inget namn men om det går i lås ska det vara något riktigt spännande 😊 med andra ord något bättre än Eronen”

Tom Topp: Allt är en balansgång givetvis.

Men om vi skall jämföra med de andra lagen som nämns nedan. Så tycker jag det skiljer sig en del i kravställan etc.

Nubben är fantastisk för allt han gjort givetvis. Men kan känna att vi nog skulle må bra av lite nytänk ändå, efter lite sisådär 30 år ihop eller nått..

För att dra det lite till sin spets.

Kimmo kom in och vågade förändra och tänka utanför boxen. Tack vare det har vi fått in spelare som Genborg, Freij och Eriksson. Som mångt och mycket lockades av Jokinen.

Ett drag som Kapanen gjorde på tränarsidan.

Nubben sa ju själv att vi för en gång skull fått alla vi velat ha. Ett läge jag inte tror att vi hade suttit i im just inte Kapanen vågade vidga vyerna lite.

Tom Topp: precis som fbk, djyrgårn, brynäs, hv (en av de sjukskrivna iaf), skellefteå, frölunda, örebro.
sen har vi växjö där evertsson varit på alla roller i 20 år.
rögle har iaf en klubbchef som är gammal spelare o luleås tränare är en gammal spelare.
inavel inavel inavel :-D

Kulltorp: och Malmö har både tränare och sportchef med ett förflutet i klubben. Apropå inavel!

Tom Topp: fan om detta rykte skulle dö så här fort. ja vill gärna ha några dagar till med mängder av innovativa hot hur man ska sluta följa klubben pga ett rykte :-D

vi får starta nått annat då.
zajkowski ska bli målvakts tränare igen?
freddan som ass?
fredrik warg som u20 tränare?
svartvadet som youtube chef?

steveroper: Kan nån förklara vad man menar med ”man måste acceptera att Timrå är familjär” som tränare i Timrå IK. För mig är det bara svammel. Men nån får gärna förklara vad man menar.