1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

589890 inlägg · 6217 ämnen

Kimmo Kapanen vs Miikka Kiprusoff

« · 440761 Till forumet

Kimmo Kapanen vs Miikka Kiprusoff
Vad kommer att hända efter jul???
Kommentera

Sv: Kimmo Kapanen vs Miikka Kiprusoff
Speed: Det vet vi inte än. Det går bara att spekulera om det.
Kommentera

Skarin:
Jag tror att Kiprusoff blir första målvakt.
Kommentera

Speed: Frågan är väl om man kan lita på Kapanen. Vi behöver en målvakt som kan stå i stort sett alla matcher. Kan vi inte behålla Kiprusoff så måste en ny målvakt värvas.
Kommentera

JimmyH:
Vi kommer inte att ha råd att behålla Kiprusoff, så det är bara att börja söka då.
Kommentera

Skarin: Är det nått vi är bra på , så är det väll att spekulera.
Kommentera

Speed: Klart som fan vi har råd om han vill stanna, det tror jag iaf. Däremot får vi svårt att matcha andra bud. Och om man sätter ha råd med Kiprusoff i jämförelse med Kapanens "jag spelar hockey igen till 65% säkerhet" så är Kiprusoff ovärdelig.

Även om Kimmo nu kommer tillbaka så tvivlar jag på att han kommer kunna stå alla matcher, han är ju för fan kroniskt skadad numer.
Kommentera

Frella:
Jaja, vi kanske kommer att stå där med bara Danielsson kvar och en halt Kapanen.
Kommentera

Speed: Klart vi har råd med Kiprusoff. Den spekulationen bjuder jag på ;) Även om Kapanen blir 95% frisk (han kan nog aldrig bli hundra tillförlitlig) tror jag inte att Timrå har för avsikt att skicka iväg världens bäste målvakt.

Kapanen kommer inte att vara vår förstemålvakt någon gång denna säsong. Att han däremot kanske kan vara backup åt Kiprusoff, det är en annan sak.
Kommentera

Hur ligger det till med papperena med Jokela då?
Som jag fattar det så fick han ju kontrakt med TIK!?!?! I så fall är han väl formellt kontrakterad fortfarande? D v s utlånad på nå´t vis till Leksand!?!?!
Eller är det helt omöjligt...Att TIK fortfarande har nån slags koppling med Jokela??
Kommentera

Janken: Timrå IK (bekräftat att han lämnar klubben) Har kontrakt med Leksand tom 14/12
Kommentera

Speed:
Han torde vara intresserad av att komma tebaka!
Han var ju ingen sopa!
FINSK MÅLVAKT=BRA MÅLVAKT! (Med vissa undantag)
Kommentera

Speed: nhl ska ju kanske avskeda alla spelare och börja om på nytt!
Kommentera

hsand: Det har varigt påtal om det ja.Men det var inget som var säkert.
Kommentera

Skarin: Håller med dig i allt.
Hoppas vi kan behålla Kiprusoff. Men vi får aldrig glömma vad Kimmo gjort för Tik.
Kommentera

Janken: Så rätt. Det är inte fel att ha en massa bra målvakter på lager, så att det inte händer som sist.
Kommentera

Jag är inte ett dugg orolig över att Kipru kommer att sticka. Han verkar inte vara den typen o sen så får han ju spela i ett topplag i den bästa serien som just nu existerar.

Däremot är jag mer orolig för Kapanen om han överhuvudtaget kommer tillbaks. Det blir inte lätt att ersätta honom när NHL startar om nån gång.
Kommentera

Åke the Myth:
Klart det inte blir lätt att hitta en ersättare, men "nubben" och dom andra brukar ha bra koll, hur mycket visste vi t.e.x om Kimmo när han kom?
Det ordnar sig Åke,,sov lugnt du.
Kommentera

Kalle K: Hörrödu, ÄR det nåt jag är bra på så är det att sova lugnt!
Kommentera

Åke the Myth:
Ja frugan din brukar berätta det ;-)
Kommentera

Kalle K: Du är rolig du, bror! :0)
Kommentera

Kalle K: Ja, bra spelare finns i parti och minut. Frågan är vad vi gör när Nubben slutar eller tappar fingertoppskänslan?

Känns som att det till syvende och sist är just hans fingertoppskänsla som har fört TIK dit de är idag.
Kommentera

Någon som ha läst sportsidan om det senaste om Miikka? Har vi tur så stannar han, men tar han ett annat kontrakt så har vi bara danielsson kvar och en Kapanen som aldrig kommer att bli sig lik.
Kommentera

Speed: Äntligen ett vettigt innlägg, De e klart att vi måste sprida pessimismen....Varför inte skola Hansson till målis?
Kommentera

RödVit: Bättre å ta KIFs Björne i stället hihi
Kommentera

Speed: Ja vi kör på de,,, helt klart är att Kippro lämnar oss o NHL kör igång..de låter bra de
Kommentera

RödVit: Det är bara att köra som det ryker så att vi ha råd med alla förluster efter jul.
Kommentera

Speed: Ja så är det, samla i ladorna på hösten, o äta under otid under oår o motgång på våren...
Nu ska ja gå ut på lokal
Hade
Kommentera

Kipper är kvar till den 15 dcember skulle vi få honom förlorad så kommer Jokela tillbaka. Han har bara kontrakt med Leksand till och med 14 december. Timrå har tänkt på detta. Men vill själv för övrigt väldigt gärna ha kvar kipper. plus Berg.
Kommentera

TIK-Supporter: Vem vill ha tillbaka Jokela?
Hans prestationer i Timråtröjan var långt ifrån godkända!
Kommentera

SMÅLAND: Ingen som har någon koll hur han har gått i Leksand då? Han har juh inte precis fått så många chanser under fjolåret och kanske bara behöver få lite matcher för att ordentligt utvecklas. Jag har inte sett Jokela men som jag fattade det så blandade han och gav ganska mycket.
Kommentera

Tycho:
Jokela stod igårkväll i matchen mot Skellefteå. Leksand förlorade med 3-6, (77,8 i räddnings%). Omdömet på Leksands GB verkar vara "inge vidare, kom inte in i matchen..".
En man för TIK? Nja, inte som 1:e målis..
Kommentera

Spanarn: Okej... kändes bara dumt att dömma ut en kille efter 3-4 matcher på försäsongen...

Dock är jag ganska säker Kipper blir kvar ett tag till. Hoppas att strejken håller i sig under hela året så ska det kunna bli riktigt roligt...
Kommentera

Speed: Jag röstar för ett gigantiskt tifo "Stay Kipper, We need you!" eller dylikt. Det lär knappast stjälpa när han ska välja klubb efter jul.
Kommentera

Känns tråkigt att säga det men Kapanen har gjort sitt i Timrå anser jag... Så valet mellan Kimmo och Mikka är enkelt.

Hoppas bara att Mikka väljer Timrå

THE RED MACHINE
Kommentera

Kapanen och Raja har nog gjort sitt är jag rädd. Det är tråkigt när hjältarna bara försvinner i förtid.
Vi får väl leta reda på nån mirakelgubbe från Ryssland, Kina eller nåt som kan göra underverk på Kapanen, men Rajas rygg blir nog aldrig OK igen, ett diskbrock är inte att leka med.

Timrå IK är dom bästa.
Kommentera

håckla: Kapanen är väl på bättringsvägen
Kommentera

epa:
Handpåläggning ?, vem eller vad har fixat vår favvo ???.

Timrå IK är dom bästa.
Kommentera

epa: Jo det lär han ju vara med det är långt därifrån tills han är färdig för platsen som förstmålvakt igen..Om det någonsin händer.....
Kommentera

jalla_: Jag tror vår stjärna kommer tillbaka.
Kommentera

epa: Jjo jag menar man kan ju alltid hoppas men den här säsongen händer det inte....
Kommentera

epa:
Men vet man egentligen vad Kapanen lider av ?, Det verkar vara skumt.
Kommentera

jalla_: Hoppet ger jag aldrig upp
Kommentera

håckla: Är det inte höften då?
Kommentera

epa: Sant det!!!
Kommentera

epa: