1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606271 inlägg · 6213 ämnen

Kvartsfinal 2009

Sv: Kvartsfinal 2009
Vet ej om det tagits upp redan (för lat för att kolla)
Men dom verkar ha haft roligt på dagens träning :P Gillar speciellt sista delen med "Koncentrations testet"

Heleniz: Ja dom tjuvar skit mycket tid på publiken, ex kvartsfinal ett visa dom bara tifot när det var på väg ner igen. Och man ser aldrig spelarna tacka publiken ytters sällan dom sänder det :S

Jag provar igen, ingen som vet var man kan få tag på kvartsfinal ett, sändningen från C+?

Heleniz: Kort svar: Ja. Man tackar varann när serien är avgjord.

KniveN: Jag tycker att de generellt visar för lite publikbilder. Jag menar hur svårt kan det vara att utöka sändningen med typ tre minuter tills hemmalaget tackat publiken och sånt?

För resten tycker jag det är lite dåligt att inte HV-spelarna tog i hand efter matchen. Klart det är surt som fan men det gjorde de ju i första matchen i alla fall. Är det vanligt att man inte gör det under slutspelet?

Blizzard: jag satt och kollade på den andra matchen lagen emellan. då var gustavson fruktansvärt bra .. de var inte direkt några skott från blå han fick på sej

Först avbryter dom PPV sändningen mitt i matchen. Nu bryter dom reprisen mitt i firandet... :(

Blizzard: han som kommentera matchen sa 67skott men efter slutsignalen utöka brynäs skotten till 73st !

Ann: Självklart är det du och barnen som ska ha en svit på Knaust.

På hockeykväll sa dom att Jonas G är riktigt bra i FBK målet och att Brynäs avslossat 67 skott på 9perioder och att 1skott gått i mål, Visst är han bra men 67skott på tre matcher? Då är ju inte så imponerande!!

Timrå har skjutit 109 skott.........

andyo:
Den gode Virus håller bara på ett lag, "det som timrå möter"

andyo: haha.. "falk lyfter upp klubban helt ofrivilligt" /Virus

"Ja det är Styf som hakar, solklar 2:a" Han är grym virus.

Ambroo: Touché. Du är roligare när du snackar hockey

Angående backarna så ger jag mig fan på att Challe har gett strikta order om att vara noggranna i försvarszon och hålla sig till man-man. Jag tycker att DET verkar vara problemet i egen zon för tillfället. Man går inte in först i närkamper utan man försöker istället låsa anfallande gubbe och vänta in någon som hämtar upp pucken. Grejen är ju bara att det funkar inte mot ett snabbt och spelskickligt lag som HV. Dom får gratispress i våran zon på tok för ofta, bara för att våra backar fokuserar för mycket på sin gubbe istället för pucken.

Hur ofta ser man inte att 2:a gubben bara drar pucken efter sargen för att stoppas på blå av HV-back och vips så är det tryck i egen zon igen. Fattar inte varför man inte försöker göra 2:a gubben spelbar direkt istället så att man har en chans att vända spelet snabbt, något som Timrå generellt är bra på.

Vissa klankar på Skogs, andra på DP osv osv. Jag tycker att nästan samtliga backar agerar fegt i egen zon. Det är skrämmande att se en stor kille som RJ försöka hålla undan en HV-junis istället för att gå in rejält i närkamperna och spela bort pucken direkt. Det är inte konstigt att spelarna ser så hängiga ut 10 min in i tredje när man får dra ett sånt tungt extralass i försvarszon som genereras av den, till synes, allmänna tanken att låsa fast spelare istället för att gå direkt på pucken när man är först in.

RocknRolf2: Men Roffe, det är nog inte så jävla många som anser att du rockar heller...

Ambroo: Sebbe har varit inne på flest mål bakåt av alla i laget i slutspel, och igår var han i första perioden minst lika vimsig som i början av säsongen.
Sen är det väl inte alla som tycker RJ visar landslagsklass...

RocknRolf2: Va snäll och omtänksam nu om alla spelare i laget *L*

Nu börjar matchen på Canal+ Sport 2

Heleniz: Det skönaste är att han dyrkar det där laget i norr.

Happyer: Gud vad jag rös av det där klippet! Vilket juuuuubel !

zita: Vi diskuterar hur laget ska formeras. Men om du vill kan du ju dra igång några ramsor här i forumet om du mår bra av det.

zita: Detta är en sport, och det är deras jobb självklart får man kritisera spelarna!

Det här är ingen jävla hobby verksamhet!!!

Happyer: Haha, skön reporter. "Pär Styf skjuter från mittlinjen, och det är mål. Men herreeeeeguuud!!!" =)

Tvåtallar: LOL@Stefan Liv

RocknRolf2: Att ni orka hålla på och klanka ned på våra spelare, nu ska vi heja på alla så dom gör sitt bästa.

RocknRolf2: Skogs lär nog spela om inte Lotvonen kommer tillbaka, även om jag nog hellre ser DP som känns mer rejäl i egen zon även om han är bra på att stälal till det för sig också. Vad gäller riva kontraktet får man nog återkomma då man ser hur övriga lagbygget ser ut. Jag är inte främmande för att ge honom en ny chans nästa år åtminstone, han bör vara rejält revanschsugen åtminstone.

Något helt annat nu. Visst gjorde Tenkrat-Wandell-Hynning några byten tillsammans i tredje igår? Vore fint om de spelade ihop imorn, kanske kan man väcka Tenkrat då i alla fall. Men då blir man nog tvingad att kasta om bland hundarna igen då Sonnenberg-Pääjärvi känns lika heta i egen zon som Tekrat-Pääjärvi.

Frella: Jo, det är verkligen synd att så mycket pengar kastas i sjön, särskilt nu när vi ska sänka våran lönebudget också. Allvarligt talat så blev det väl lite masshypnos kring Skogs innan säsongen. Killen har gjort 1 bra säsong, där han dessutom bara var halvskaplig i kvalserien (när det gäller som mest). Ändå skulle han in och dominera i ett lag med toppambition. Nästa gång man värvar "etablerad" back ser jag gärna att backen verkligen är etablerad på riktigt.

Bänka Skogs tills han inte vill vara med längre. Han är en belastning för laget, både ekonomiskt och sportsligt. Bort!

Är fortfarande i min lilla fantasi värld efter sudden vinsten och vill att nästa match ska spelas NU! Vill se mer hockey. Och för ca 15min sedan kom jag på att dom visar Växjö Lakers - Almtuna IS på Tv4sport klockan 19:15 =) hoooockey =)

Alltså, Växjö - Almtuna TV4sport 19:15! BORT MED SMÅLAND

RocknRolf2: Frågan är väl snarare om man anser sig ha råd med att bryta ett kontrakt där det återstår två år, för någon rysk klubb lär inte hosta upp pengar för honom =), Skogs kan mycket väl göra den resa som Kokko gjorde sitt andra år på kontraktet även om det i dagsläget känns långt borta.

Happyer: Det där är nog bland de högsta ljubel i E ON någonsin

Om ni vill lyssna när Styf gör det avgörande målet, så har jag länkat från radiosporten, scrolla ner lite på sidan så finns ett ljudklipp där! =)

Jag får rysningar iaf.. =)

Heleniz: Långa puckar på Stefan med såpvantarna är det som gäller nu
Du får hålla tillgodo med en annan låååångpuck så länge

Blizzard: Frågan är om klubben har civilkurage att bryta upp med TS. Annars är man fegisar!

Blizzard: Jo det är klart, det är ju bra att han är bra i sina sista matcher i klubben iaf. Precis som Mattias Wennerberg. Han kan ju om han vill han med, i allsvenskan alltså

RocknRolf2: RJ var riktigt dålig i grundserien. I slutspelat har han vart en av de bättre backarna! Det känns ganska piss, han kan ju om han bara vill karl jäkeln, men men bättre än ingenting. TS var kass i grundserien och är kass just nu cokså!

Ambroo: Jo, jag förstod var du menade. Eftersom du skriver "när stjärnorna viker ner sig när det gäller som mest" är det däremot tveksamt om du förstod vad jag menade. Se på säsongen som helhet. Om det är de här första tre kvartsfinalmatcherna som är de som "gäller som mest", då kommer vi aldrig förstå varandra.

Visan lär väl återupprepa sig med RJ. Han gör ett ok slutspel, blir hissade till skyarna för det och merparten glömmer bort att han har vikit ner sig 90% av säsongen. Spelar Skogs och RJ i Timrå nästa säsong kommer backsidan INTE bli bättre. Då går vi mot tuffare tider

Apropå ingenting, eller allting så vore det skoj om någon kunde lägga upp en länk på Livs tavla/Styfs fulmål =)

tjobba: Kvartsfinal menar jag, givetvis...

Någon som har Semifinal 1 från C+, eller någon som vet var man kan få tag på den?

Hmmm det är tamefan som att se ett helt annat lag när Timrå lirar på hemma respektive bortaplan.

Jag vågar mig inte på en analys annat än det jag tycket mig se är ett lag som på bortaplan blir mer försiktiga och försöker lira mer defensivt och avvaktande än dom borde. För låt oss vara ärliga, Timrå IK suger på att spela av matcher och spela defensivt. Nej vår styrka ligger i att vara ett offensivt lag som gör livet surt för motståndarna.

Anfall är bästa försvar brukar det heta. Varför glömmer grabbarna i laget bort det då man spelar på bortaplan?

RocknRolf2: Jag tror inte riktigt att du förstod det där. Det var en överdriven känga/hyllning. Många sågar samma spelare omgång för omgång, men när "stjärnorna" viker ner sig när det gäller som mest då är de ändå i stort sett befriade från kritik.

T T: Hotell för mej eller spelarna???;))

jokklas: Konstigt att dom ser sega ut.
Davidsson o Thörnberg linen, körde ju nästan non stop i slutet av 3:e o hela Sudden. Hur orkar dom då?

RocknRolf2: Är en sak att inte var 100% defensivt. Det jag nämner är inte defensivt arbete utan speluppbyggnad/spelvändningar som går knas pga dåligt omdöme / spelförståelse.

Sen går det säkert att matcha honom annorlunda för att få ut mer av honom men dessa bitar är ej ok.

jokklas: Tenkrat är inte helt 100 defensivt nej (men måste alla vara det?), men det blir ju inte bättre av att Challe matchar honom som han gör.

Frella: Är böjd att hålla med kring Tenkrat. Han är hemsk hemåt, framförallt kör han fast, tappar puck nu och då när vi skall vända spel eller är pressade i vanliga uppspel så det blir hel eller halvchanser för motståndarna som resultat.

Bra skridskoåkning, bra skott, dålig speluppfattning.

Övrig iaktagelse är att spelarna ser sega ut mot slutet så ser gärna Lander gå in och ta lite byten för att avlasta pumpen hos vissa.

RocknRolf2: nu har ju inte RJ varit dålig i alla 55 omgångarna men visst . han är aldeles för ojämn . samma sak i fjol

Andersson: Målproduktionen i grundserien är godkänd, produktionen som helhet är det inte i paritet till lönekuvert. Rent poängmässigt hamnar han i samma fack som Pärssinen(trots 13 matcher färre), Svensson och Moe. I dagsläget då dessutom arbetskapaciteten är väldigt svag, framförallt hemåt så känns han snarare som en belastning än en tillgång med sina försök till pucktransporter som ofta misslyckas. Lander gör nog inte ett sämre hockeyjobb i dagsläget.

« · 1139682 · »