1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590209 inlägg · 6217 ämnen

Mästarcupen i Norrtälje

« · 564129 · » Till forumet

Sv: Mästarcupen i Norrtälje
kungsbacka: Varför offra semestern på sommaren när det är skönare att krypa ihop under täcket och somna om när det är -20 grader kallt och snöstorm utanför fönstret. Har aldrig förstått den logiken...
Kommentera

ernie eagle: ja men så får du kanske åka ensam och det är väl bättre att ta sem. när andra ochså tar. ibland så bedrar snålheten visheten.
Kommentera

kungsbacka: Den som spar han har ;) Har 3 veckor kvar att nyttja jag :)
Kommentera

ernie eagle: kan väl vara så att sem. är slut o därmed stålarna slut o en vecka till lön.
Kommentera

ernie eagle: Men ddet var då väl själva f-n vilket skralt intresse det var då?

Har ni fullständigt ballat ur eller vad tusan är det frågan om?

INTE EN ENDA FÖRFRÅGAN VIA MEJL ELLER ETT ENDA TELEFONSAMTAL FRÅN NÅGON SJÄL!

Har ni slösat bort all semester redan? Finns det verkligen inte fler Timråsupportrar än 2st tappra som vill se Timrå IK göra matchdebut på torsdag?

Nu blir jag grymt besviken! Hyrbilen är bokad och klar och det finns gott om utrymme i baksätet.

Vart är det skon klämmer. Om ni inte själva av ngn anledning kan åka men har vänner eller bekanta som inte läser detta eller har tillgång till Internet - TIPSA DEM OCH GE DEM MITT MOBILNUMMER!!!

Jag vill ha fler resekamrater. För priser och dylik information hänvisar jag till tidigare inlägg i denna tråd.

Nu hör ni av er omedelbart på stört för tiden börjar bli knapp. Jag vill ha besked SENAST IMORGONKVÄLL!!!

Och inget avhopp samma dag - TACK!

KOM IGEN NU OCH VISA ER KÄRLEK TILL TIMRÅ IK!!!

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

ernie eagle: Fortfarande verkar intresset svalt från Timråhåll att åka ner på Mästarcupen i Norrtälje nu på torsdag.

Det finns platser kvar i bilen...

Vi kommer antingen boka in oss på Campus Roslagen och för det behöver vi 2pers till eftersom det krävs 4st för att få priset 130kr/natt per person. Eller spänna upp ett militärtält på campingen. Vi utreder detta noggrant.

Det är alltså jag, Magnus "ernie eagle" Sjöstedt och Ulf "El Aka Ali" Nilsson från Njurunda som åker ner.

Priset för att se Timrås samtliga matcher ligger på 250kr/häftet (4st) och vi kvittar på bensinen på det antal personer vi är i bilen. Jag har kalylerat med 320kr ca t/r per person. Och då får ni skjuts ända hem till dörren också.

Vad finns det för nåt att tveka på?

Vi bits inte.....gggrrr

Det kommer bli ett oförglömligt minne i glada vänners lag. Det är klackarna i taket och sol i sinn som gäller, mkt bus med glimten i ögat.

Kom igen nu Timråsupportrar. Kanonbilligt boende offensiv raggarhockey samt god mat, busvatten och öl och vem vet - en å annan svängom i Roslagens famn.

RING MEJ OMGÅENDE ELLER SKICKA ETT MEJL HÄRINNE!!!

0734 25 04 39!!!

VEM ÄR DET SOM STÅR KVAR? TIK STÅR NÄR DE ANDRA FALLER!!!

Kommentera

Visst vinner vi Cuppen!!!

GO GO TIMRÅ IK!!!

Älska Timrå IK ALLTID!!!!

Lall On Lall On....

Snart nedsläpp.........schönen!
Kommentera

Redhat: Nu syftade ju inte jag på Giffarna. Utan på kattkräken. men visst för all del, det finns inte mkt i dagsläget att glädja sig åt för en Giffare heller!
Kommentera

ernie eagle: Som Sundsvallssupporter kan man ju glädja sig om man har sportexpressen på Tvn, varför? Jo, då kan man ju se Giffarna på Tv nästa år också. He he!!!
Kommentera

ståpäls: Det är grymt svårt att paddla. Särskilt när man knappt sysslat med det tidigare heller och aldrig suttit i en sådan liten rackare som jag fick ta hand om. Gick "nästan" i mål innan jag kantrade och plumsade i vattnet.

Fastnade även med mina långa ben och skrapade upp smalbenen blodiga.

Egentligen var det ju meningen att jag skulle häva yogurt men det blev en rockad eftersom det behövdes 2st som paddlade och det bara var Kenneth Bohman som frivilligt gav sig till känna när vi skulle utse kandidaterna.

Frans Nielsen vägrade, Peter Regin vägrade, Mats Hansson vägrade likaså de övriga hockeyspelarna då steg jag fram och sa att jag gör det, "jag offrar mig för laget".

Jag föll ändå med flaggan i topp och skäms inte över min insats. Jag hade vansinnigt kul i allafall.

Och vad beträffar gummiringsstafetten så var det helt och hållet Mats Hanssons fel att att jag hamnade i vattnet.

Jag låg ovanpå Mattias Wennerberg som tredje man då Hansson kastade sig ovanpå mig och vi välte. Men det bjuder jag på.

Sedan får Anders Moverare säga vad f-n han vill. Jag bjuder på det också.

En av få tiillfällen under året som Moverare får skratta. Det finns ju inte så mkt annat att glädja sig åt som Sundsvallssupporter!

Kommentera

ernie eagle: När du har kommit hem i kväll (och blivit torr igen) kan du försöka beskriva hur svårt det är att paddla.
Kommentera

Aj, 65selander:
Tveksamt om jag har haft mer ont i halsen än efter en kväll då jag minsann fick för mig att visa sörlänningar hur man drack sånt utan nån inblandning av blaskigt virke. Bah! Ingen hängde på, och jag var Kung.

Har en svag minnesbild om att jag dock slog ut nedre delen av flaskinnehållet i vasken i ett anfall av tillfällig nykterism framåt lunchtid dag två.
Kommentera

65selander: Så du tänkte supa mig under bordet så jag inte minns segertåget för Timrå. I såfall får du spä ut den duktigt med cola och isbitar annars tuppar jag nog av :)

En kall öl tackar jag däremot inte nej till ;)

SKÅL PÅ DIG BRYNÄSJÄVEL! =)

Kommentera

65selander: Många gruvar sig nog för vädret, men jag har beställt solsken ikväll ;)

Bara jag slipper kajakpaddlingen är jag nöjd. Den får någon Timråspelare ta hand om. Får ju ändå plurra i vattnet på gummiringsstafetten från ena åkanten till den andra. Förmodligen häva yogurt och och dra några paddeltåg med drakbåten...

Det lär bli svettigt *puh*

Kommentera

ernie eagle: Ingen annan som är dum nog att ställa upp? ;-)

Välkommen ner på Onsdag så skall du få lite Stroh Rom att värma din strupe med, givetvis så är den som är 80% som är inhandlad för en billig penning i Tyskland.
Kommentera

LingaN: Trummar? Jag skall ingår i den fasta laguppställningen. I egenskap av styrelsemedlem och supporter har jag blivit nominerad av Nubben och Kjell Sandberg att delta.

Kommentera

ernie eagle: Menar du att du trummar på drakrodden imorgon? Hoppas ni får ihop nån är alltid kul när timråiter samlas när dom har match.
Kommentera

EFTERLYSNING

Sökes: Resesällskap till Norrtälje torsdag 18/8-Söndag 21/8 (hockey i dagarna fyra samt en massa annat bus och upptåg...)

Signaturen El Aka Ali och jag kommer åka i en hyrbil ner av kombimodell någon gång under torsdagförmiddagen ca kl. 10-11.

Exakt tid anges senare....

Och vet ni vad? Det är kanonbilligt! Vi kommer att behöva fylla tanken 2ggr, vi kvittar det på antal personer i bilen. Om vi leker med tanken att bensinen kostar 11,90/litern fördelat på 2st tankningar á 52 liter så blir priset per skalle 320kr t/r. Sedan kommer vi att kvartera in oss på Vandrarhemmet Campus Roslagen. Priset där ligger på 130kr/natten. MEN FÖR ATT DETTA PRIS SKALL GÄLLA KRÄVS ATT VI ÄR MINST 4 PERSONER!!!

För att se Timrås samtliga matcher i turneringen så kostar det 250kr/häfte

Priset för att se turneringens alla matcher är 500kr/häfte annars ligger styckepriset på 150kr per enskild match.

Bensinen alltså 320kr, boende 390kr, Hockeyn räknat på Timrås matcher 250kr exklusive mat och dryck!

Medtag egna sängkläder såsom underlakan, påslakan, örngott, tandborste, ett glatt humör och smycka dig klädsamt vackert i rött å vitt!

SE SÅ VAD VÄNTAR NI PÅ?

SKYNDA ER NU ATT KONTAKTA MIG!!!

Ni når mig säkrast genom antingen slå en pling på mobilen 0734 25 04 39 eller 0730 32 74 25!!!

ELLER GENOM ATT SKICKA ETT MEJL TILL MIG HÄR PÅ HS!

Obs! Ni som är mina sk "vänner" BUBBLA EJ, risken finns att meddelandena försvinner ibland eftersom min dator är lite väck emellan varven.

Så för att vara på den säkra sidan - MEJLA, MESSA (MOBILT) ELLER RING!!!

Nu vill jag ha inboxen full av förfrågningar imorgon när jag kikar förbi!

Nu väntar John Blund å bingen på mig!

Psssssst.....MISSA INTE DRAKBÅTSJIPPOT VID SELÅNGERS ÅN IMORRN FREDAG.... TIMRÅ IK STÄLLER UPP MED ETT INTRESSANT LAG!!!

Tanken är att Timrå IK (med bl a mig i laget) skall erövra pokalen på nytt som vi förlorade ifjol mot Skideliten. Jag har legat i maximal hårdträning inför yogurt-stafetten.

KOM IGEN GUBBAR OCH FLICKOR, NU GÖR VI DET, NU ÅKER VI!!!

Kommentera

Smokey: Satan vilket pådrag det är i Norrtälje under Mästarcupsveckan. Det är ju rena rama infernot alltså. Inte nog med att det anordnas kräftskivor och hockey, det är sportmässa och stadsfestival i stan också - samtidigt!

Man lär ju få springa runt som en skållad råtta tamefan för att hinna bevittna allting.

Och så infaller ju strömmingspremiären också. Herregud! Man blir ju schackmatt vid blotta tanken. Man kommer vara fullständigt urlakad och mörbultad på söndagkväll. Ja jisses jävlar vilket party det blir!

Håll i er Norrtälje risken är överhängande att staden inte är sig lik efter vecka 33! Det skall den stora stygga rödvita maffian se till =).

Dancing on a saturday night! What´s you dancing, what´s you dancing... hey hey hey

Kommentera

ernie eagle: radio roslagen är en lokal radio station 107.8 mhz men på deras hemsida skriver man att dom sänder via nätet direkt www.radioroslagen.se men min erfarenhet från sändningar på nätet är inte så bra har lyssnat mycket på timrås matcher o blivit besv.mycket avbrott.
Kommentera

ernie eagle:
Kommentera

kungsbacka: Vet att det kommer bli en lägesrapport med mig i Radio Guld fredagen 19 augusti (då jag har namnsdag) från Norrtälje med uppföljning från matchen Timrå IK - MoDo Hockey (Niklas Axelsson på Guld är MoDo-supporter).

Men har inte den blekaste aning om på vilken frekvens Radio Roslagen sänder på, finns de på webben???

Kommentera

ernie eagle: det här är väl inget svar på ditt inlägg men istället för att starta en ny tråd. är det nån som vet hur man kan lyssna på radio från cupen i norrtälje radio roslagen sänder men på vilken mhz åker upp till sundsvall på sem den helgen borde väl kunna lyssna på nätet snälla nån!
Kommentera

JimmyH: Nej men det är blåbären man minns. Det första intrycket är ovärderligt. Det kan man aldrig ändra. Man kan få en andra chans i många fall. Men det första intrycket är djävulskt viktigt. Och de vore väl en sak om de bara handlade om supportrar men det finns även ledare inom IFSH där inte hissen går ända upp.

Är man otrevlig mot mig så kan jag bli väldigt grinig jag med. Men ni som känner mig vet att jag kan vara väldigt trevlig och generös också om man behandlar som en mänskligt individ och inte något boskap!
Kommentera

ernie eagle: Du har säkert hemska erfarenheter och rötägg finns överallt men vänd inte alla efter kammen (eller vad f-n man säger).

Generalisera. ICKE!

Nej nu måste jag kolla vilken dam som stulit min tvättid den här gången. Suck.
Kommentera

Swordster: Ja trevliga Sundsvallare men nu menade jag kissemissarna om man säger så.

Jag skulle kunna stämma skiten ur varenda en på den primitiva puben i anslutning till Gärdehov, för det är skillnad på folk och folk.

Det blir alltid en jävla massa tjafs under SCA-Cupen p.g.a. att de små liven har mindervärdeskomplex. Jag har för fan lika stor rätt att vifta med en Timråflagga i puben som en Björklövensupporter. Gästfrihet är ett ord man inte kan stava till i Sundsvall när hockey kommer på tal.

Det är besynnerligt att man skall behöva ta emot all den skit som sprids för vinden i samband med denna turnering. Det skall vara väldigt tacksamma över varenda krona de får in. För IFSH har inte den ställningen eller den positionen att de kan nobba inkomster...

All min respekt är som bortblåst för föreningen efter att man i alla år har blivit förtryckt och bespottad i egenskap av min lagtillhörighet.

Jag skall inte behöva be om ursäkt för att jag vill se mitt egna lag spela matcher.

Det är bara för bedrövligt!

Kommentera

ernie eagle: Jag kan nog lägga till min bror, O´Learyschefen, Daniel Nordin, JP, Ronsa med flera. En av dina tre känns dock lite mumbojumbo.
Kommentera

ernie eagle: Jag kan fylla på med några till...
Kommentera

westerlind: Finns max 2st, högst 3st trevliga Sundsvallare...

Nicke Norberg, Anders Moverare?, Mats Edström.

Sådeså!
Kommentera

ernie eagle: Det där har jag inget minne av.
Troligen gav jag upp och låtsassomnade pga den oavbrutna svadan från W/Ö-Kalle.
Kommentera

westerlind: Nej nu jä....!!! Vad sitter du och insinuerar för någonting! Packade brädgårdsindianer.... det är ju bara creme fraiche i jämförelse med dyngraka skogstomtar från 08:a land hållandes på Brynäs...

Himla tur för dig att inte jag inte hade någon digitalkamera med mig på O´Learys i "Sumpan".....hhhmmm undrar egentligen vem som trädde in i dimljuset först och såg stjärnorna???
Trevliga Sundsvallare?
Har du druckit träsprit nu igen?

65 Selander: Försvara nu för guds skull inte Pripps-gubben ;)

Kommentera

westerlind: Det finns inte en massa trevliga sundsvallare, det finns bara en, och det är jag, och jag håller på Timrå!
hur menar du...
Kommentera

ernie eagle:
Shit, jag hade sett fram emot en trevlig turnering i Norrtälje, men om den blir invaderad av en massa packade brädgårdsindianer fån Timrå så måste jag fundera på saken. Jag tror jag åker till SCA-cupen istället - där är det alltid en massa trevliga sundsvallare.
Kommentera

actionleif: Nähä okej, förefaller det sig på det viset! Inte min mening att inleda pojkstackarn i frestelse...
Kommentera

ernie eagle: Vet inte om det är så lämpligt att lingan dricker nån pilsner.. kanske inte har åldern inne riktigt
Kommentera

LingaN: 250 spänn för 4st Timråmatcher r ju som hittat, 500kr för hela turneringen.

Hockeynight every evening in the days of 4!

Come on - let´s go!
Kommentera

ernie eagle: En liten korrigering! Det skall givetvis stå Hur går tankarna när du väljer bort öldrickande i trevligtv samkväm med likasinnade?
Kommentera

LingaN: Nu är du så god och hänger med mig och grabbarna grus i bilen. Det finns en plats kvar!

ernie eagle, El Aka Ali, Marcus Norberg och Bergius från Härnösand!

Det blir rock´n´roll vill jag lova!

Sup å svälj - trevlig helg!
Kommentera

LingaN: Inte värt att åka ner? Hur fan går ditt tänk? Hur går tankarna om du väljer bara öldrickande i trevligt samkväm tillsammans med likasinnade?

Jag fattar ingenting! Jag förstår absolut ingenting!
Kommentera

Låter väldigt kul men jag vet inte om det är värt att åka ner heller. Men lycka till iallafall :)
Kommentera

79 Andersson: Självklart är det så att det finns en delegation av hungriga och hockeykåta supportrar från Timrå på plats i Roslagens famn under Mästarcupen. Något annat vore ju tjänstefel.

Minst 3st Timråsupportrar blir vi iaf. Men gissningsvis lär vi nog bli en 20-30 st om man räknar in de andra bilarna och folket som är utflyttade i exil till Stockholm som säkerligen lär ansluta på plats.

Sen kommer ju Bergslagenmaffian bestående av Kungsörs-Daniel och Kenneth "Smokey" Engström!!!

Håll hårt i hatten!

Vi syns å hörs!

SKÅL!

Kommentera

ernie eagle: Finns det verkligen inte en enda själ som vill åka ner på Mästarcupen?
Kommentera

65selander: Ja tänka sig! Mig blir du inte av med i första taget :-)

Överallt och ingenstans. Men visst hade vi väl det trevligt i "sumpan" sist det begav sig! Tänka sig att man måljublade när Brynäs gjorde mål. Måste vara första, enda och sista gången =).
Kommentera

ernie eagle: Så du menar på fullaste allavar att jag måste dras med dig där också ;-)

Välkomna ner iaf. Det är en superrolig turnering
Kommentera

ernie eagle: Efter att ha telefonerat med El Aka Ali igår (läs onsdag 15:e juni) bestämde vi att utnyttja mina fria hyrweekend med Europcar ner till Mästarcupen i Norrtälje.

Det blir alltså Uffe som kör då jag inte har ngt körkort. Finns det några fler som vill åka nästan gratis till Norrtälje? 200kr t/r ungefär i bensin!

Vore kul om vi blev 4-5st i bilen. Först till kvarn får först mala.

Anmälan göres till mig här på HS brevledes eller genom att slå mig en signal på nallen - 0734 25 04 39!!!

Mästarcupen spelas 18-21 augusti och vi kommer påbörja färden söderut torsdagmorgon nån gång vid 10-snåret!

Kommentera

Frella: Just sa är det. Tur att nån styr upp grejerna när en annan är ute och dyker på djupa vatten =).
Kommentera

ernie eagle: För att bilderna ska komma in i datorn krävs väl endast USB-uttag visserligen. Eller via blåtand.
Kommentera

Friman SR: Äsch skit det detsamma. Vet fan inte vad jag tänkte på. Jo förresten så att bilderna kommer in i datorn. En mobil ja med GPRS eller en vanlig digitalkamera. Jag var lite för kvick där i tankarna.

Men det kanske är framtiden digitalkameror med GPRS, fråga mig fan inte till vad, för det har jag ju noll koll på ;)
Kommentera

Friman SR: Jag tror han menar digitalkamera med GPS-sändare så att han kan hitta igen den när han supit bort den...
Kommentera

ernie eagle: Häjkon påre själv du... Men nu har du allt fått något om bakfoten, "digitalkamera med GPRS "?????? Vad är det nu du vill låna? Är det en mobiltelefon med kamera som har GPRS abonnemang eller har man kanske kommit på något nytt i digitalkamerabranschen??? ;-)
Kommentera

« · 564129 · »