Organisation och årsmöte
Kanske, men det var du i din blogg som massproducerade ordet.
Nisse:
Kan det vara så att då vi spelade i allsvenskan bestod styrelsen enbart av personer från Timrå. Dessa brann för sin klubb och ville utveckla den till ett elitserielag.
Då tog man hand om spelarna, deras fruar och barn. Osv osv.
Dom sista åren har styrelsen bestått av personer som är med bara för att det är flashigt att sitta i en elitserieklubb. Ingen nämnd ingen glömd.
Man måste verkligen som Jan S gjorde vilja utveckla och bli bättre.
Jag tror inte att dom senaste årens styrelse har brunnit för sin uppgift som Janne, Norrbom, Hasse N osv gjorde.
Sedan håller jag med Jimmy H om att det var fel att av-erotisiera E-on Arena.
Okej! Han var en ambitiös och målmedveten Ordförande något vi verkar sakna idag.
Jockz: Crippe lämnade ett år senare, vid deadline. Jannes avsked var åtminstone utåt sett konfliktlöst. Det enda jag minns från det var att vi i supporterklubben ville ge honom en väska med klubbmärket på som avskedspresent. Timråledningen avböjde oss att göra det eftersom tallarna riskerade att hamna i tidningen.
Det var lite lättare på den tiden, när det bara var örnloggan man var irriterad på.
Vad hände egentligen mellan Söderströmarna och klubben då crippe bytte lag och Jan klev av? Var det ett vänligt avsked mellan dessa parter eller var det någon form av konflikt? någon som vet något om detta?
Walla:
Tror gör man i kyrkan, det är väl bara att ringa och fråga. Om han sedan tackar jag kommer säkert bra många supportrar att ställa upp och stötta allt som vi kan.
Redigerad kommentar
Lars Nolander:
060-570409
070-2259496
Tord Salomonsson:
060-572043
Anledningen till att jag vill få tag på dem är för att föreslå kandidater till styrelsen.
Redigerad kommentar
Valberedningen tillsätter inga alls, vare sig Ordförande, Styrelsemedlemmar eller Klubbdirektör.
Valberedningens uppgift är att föreslå kandidater som sedan klubbmedlemmarna har att bedömma och välja på årsmötet. Alltså; KLUBBMEDLEMMARNA tillsätter Ordförande och Styrelsemedlemmar.
Klubbdirektören tillsätts av styrelsen.
Av detta framgår hur viktigt det är att, dels vara medlem men att då också deltaga på årsmöten för att utnyttja sin möjlighet att påverka. Tänk på att det är klubbmedlemmarna som är ansvariga för att man får den Ordförande och den Styrelse man vill ha.
Patrick Polly:
Ordförande väljs så klart på årsmötet, som kommer att hållas nästa sommar.
Valberedningen består av Lars Nolander och Thord Salomonsson.
Klubbdirektörstjänsten är ju ute på hemsidan och kommer tillsättas av styrelsen misstänker jag.
Någon som vet hur den nya ordföranden och klubbchefen kommer att utses?
Finns det t.ex en valberedning som tillsätter styrelsemedlemmar?