1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607789 inlägg · 6214 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
FM: Dessutom är det kul att du tar helt för givet att Granath är tänkt som 7-8 back. Har du fått det från samma källa som tar ut Lehtonen? Vi får väl se hur många matcher killen spelar i första 3 backpar... Linkan tycker ju killen är "allround". Man undrar om han ens vet vad det uttrycket betyder. 13 poäng i Leksand senaste säsongen, fan där skulle ju t o m RJ göra en 20-25 pinnar utan problem.

RocknRolf2:

Skrivet av signaturen KALLE K på supertars forum.

" Fan va bra om Elias försvinner!! Vår sämsta back tillsammans med Bornhammar!! Han hade iof en snygg assist till ett mål nere i Växjö dock till en Växjöspelare men ändå

Bara att ut och fira!!"

mattias - 74: jo men det är ju defensiva backar som Timrå är ute efter. Vi har redan Moe och Erixon t.ex. som är bra framåt.

250kg kärlek:

Han är inte ju inte helkass i alla matcher, men visst har han defensiven som sin styrka ( !) men överlag är det inte mycket annat som är bra, han har en snygg flickvän iaf :)

Jag förväntar mig förresten en vettig förklaring av Linkan angående scoutresan till Leksand. Med tanke på hur kass Granath var i den matchen måste han ju redan ha bestämt sig för att värva killen på förhand. Och då kan man ju fråga sig varför i helvete han åkte dit? (på klubbens bekostnad). Hade han vid det laget inte bestämt sig för att värva Granath var väl säkert det faktum att det var en helt betydelselös match en förmildrande omständighet. Och då kan man ju också fråga sig varför i helvete han åkte dit?!

mattias - 74: "Just defensiven som Elias besitter har varit ovärderlig för Leksand under dom senaste säsongerna"

Det finns trots allt en del som sett Granaths egenskaper. Å andra sidan vet vi hur det gått. Leksand har misslyckats i sitt återtåg gång efter annan trots denna ovärderliga spelare.

Tiden får utvisa.

Tycho: Åkerman hade 7 bra säsonger i SAIK och därmed har du ingen poäng öht.

Eskas: RJ fick kicken av FBK ja och var väl ingen drömvärvning. Men han visade sig ändå vara sämre på isen än vad han var på "pappret". Han hade ändå några elitseriesäsonger som "ordinarie" i topplag, dessutom var han redan då involverad i landslaget. Granath har varit en av sistabackarna i fuckin Leksand.

FM: Är Lehtonen klar? Inte? Härligt i vilket fall att du tar ut det!
Man hade drömläge att ersätta två sunkiga och etablerade backar (Lotvonen och RJ) med två bättre nya bättre backar men RJs ersättare blir alltså Elias Granath. Varför prioriterar man inte backsidan mer? Jag tycker faktiskt man skulle kunna snåla in lite extra på forwardssidan för att få hit iaf motsvarande antal etablerade backar. Granath platsar varken som lovande eller etablerad. Han har ingenting att göra i ett slutspelslag!

Tikinmyheart:

Inte alla kanske men majoriteten av dom, jag står för kunnandet bland oss leksingar på HS :)

Andersson: Nytändning kan man få om man håller samma klass som den serie man spelar i.

Sen räcker det att alla Leksingar anser att han är LIF:s sämsta back.

Varför är alla så negativa till Granath . Det som började förra året , med Dennis Persson har ledningen fortsatt med , dvs satsa på en ung lovande back . Det verkar vara planen.

Antagligen inte så dyr , kan få genombrott/nytändning i en ny klubb , samt bra tyngd i defensiven ( 95 kg )

mattias - 74: Jag skrev i "bubblan" att du skulle skriva nå`t lungnande om Granath:)

Med ditt inlägg lär väl Linkan få ha polis eskort hädanefter:)

mattias - 74: han vet att vi Timrå supportrar vill ha minst ett hatobjekt i vår trupp så han är bara trogen oss supportrar.

mattias - 74: Tack! :)

Cartman:

Granath var utan tvivel Leksand sämsta back säsongen som gick tillsammans med Bornhammar. Han är fruktansvärt ojämn och hinner allt som oftast inte med på skridskorna vilket tvingar honom att ta en del utvisningar. Hans enda positiva egenskap är väl att han tacklar nån gång i bland. Det har daltats med den där pojken i Leksand i många år nu. Många anser att han får alldeles för stort förtroende från tränarna och jag håller med till 100 %!

Grattis till en kalkonvärvning om han nu ansluter. han kan ju få en nytändning i en ny klubb men jag tvivlar på det :)

Förstår inte vad eran sportchef sett som vi Leksingar inte sett ?

Hahl Bundy: nja personligen tycker jag nog att allt innnan ~25 inte bör kallas late-bloomer. Alla kan inte vara som Pääjärvi, utan det vanliga är väl (i sverige) att man slår igenom i dom åldrarna Sonntag och Granath är i nu (plus/minus något år)

dr-nix: Ok. :)
Så Vi hoppas mao på att Granath o Sonntag är late bloomers?
För min del hade det räckt med en o plockat in Sunnqvist istället som ex. Billigare också om vi ska snacka pengar.

Nä ni vet vad jag tycker. Det räcker så nu.

Hahl Bundy: nej han använder Åkerman som ett exempel på att man inte måste vara 18år för att slå igenom utan det finns något som kallas late-bloomers..

Tycho: Varför jämför du Åkerman med Granath? :)

Tycho: Jo men alla vet ju hur bra den Norska ligan är, så han gills inte. Alla över 21år är sopor som borde sluta om dom inte är färdigutvecklade.

RocknRolf2: Han var nästan 28 år när han kom till SAIK efter två ganska bra säsonger i den då riktigt usla norska ligan...

Tikinmyheart: Jag tycker att det är fantastiskt intressant, att det finns dom som tycker att Granath är en bra värvning.

Själv är jag mycket tvivelaktig men jag jag säger som Nyström: Ingen blir gladare än jag om jag har fel. :)

"så blir det inte mer än en 2:a i nuläget."

Varför? Därför att jag inte har räknat in Karlsson eller Lello i nuläget.
Med Karlsson kommer vi upp till en svag 3:a bara ha drar upp de poäng som Granath drar ner.

RocknRolf2: Hur etablerad var RJ när han skrev på då? Fått kicken i FBK och i behov av en ny klubb var väl hans status då.

Vad var det frella skrev igår? Jo:
"Medan vi fortfarande drömmer kanske man kan önska sig N.Kapanen som andracenter och Kontiola som första också...innan namnen verkligen presenteras menar jag och man åter landar med en duns i marken."

Vi landade snabbt när det gäller backsidan.
Att kalla Linkan inkompetent för att han väljer "Ett öres puffen" är väl att ta i (jag håller inte med).
Men när inte ens Leksingarna med Mattias-74 i spetsen ser ES- potential i killen då är det för mycket.
Jag har sett honom en hel del o jag har mycket att önska från den killens backspel i AS. Nu snackar Vi ES i ett lag som jag hoppas har ambition att gå til slutspel. Låt mig tvivla starkt tills jag blir motbevisad.

I drömmarna låg jag i går på en stark 4 snudd på 5:a i vår backbesättning men när vi nu har värvat Sonntag o *brrrr* Granath (om nu mardrömsscenariot slår in) så blir det inte mer än en 2:a i nuläget.

Jag hade i min enfald hoppats på 2 starka namn i form av Kronwall o Karlsson eftersom jag tycker att vi borde kunna ha bägge o Sonntag som ska gå lärling o en Lello. Men inte 2 Lärlingar i en redan ung backbesättning med Moe o Sebbe.

I såna fall hade man väl kunnat plocka in Sunnqvist som lärling?

RocknRolf2: Ja jävlar vilken RocknRoll det var på din svada. Trodde nästan jag var ensam om att vara negativ till Granath:)

RocknRolf2: Tycker du verkligen att Lello-Moe,Sebbe-Styf,Skogs-Karlsson,Sonntag-Granath är en sämre backsida än ifjol?

I så fall måste jag ta tillbaka mitt påstående om att du var hockeykunnig.

RocknRolf2: Lugn och fin nu . Granath är 98% klar , sen lär M. Karlsson skriva på. Då har vi en plats kvar som är tänkt för Lehtonen , men ifall han tackar nej , så blir det nog Kronwall .

Backsidan blir bättre än i fjol .

FM: Ja men är det inte bra att man lägger en stor bit av kakan på att behålla Lello och få hit Karlsson då? Ska man verkligen lägga så mkt på en tilltänkt 7-8:e back då tycker du?
att han sedan säger att dom förhandlar är ju inte så konstigt, det är väl snarare rätt vanligt att man förhandlar när man byter jobb.

Jag tycker att du är överdrivet kritisk, hur hade du gjort om du fick bestämma tex?

Allvarligt, det här får mig fan att flippa. Lotvonen och Jonsson går, två etablerade backar, då ska vi fanimej kunna vänta oss två etablerade backar i retur, inget jävla mähä från Leksand! Backsidan backar helt klart från år till år.

Vilken underbar dag ;) Solen skiner , San Jose vann , Z i toppform , nyförvärv till Timrå IK

FM: "satsa liiite mer än Granath då" ska det stå.

Tycho: Haha va? Du skickar en eliteprospectslänk på Åkerman. Jaha? Vad försöker du säga med den? Att Åkerman inte var bra de tidigare åren i SAIK? Eh.. jag har sett Åkerman många ggr i SAIK där han var en riktigt bra pp-back, även tidigt. Och de flesta säsongerna låg han ju också runt en poäng i snitt i SAIK så gör om gör rätt själv...

RocknRolf2: Nja,såg väl en sisådär 15 matcher med LIF under året skulle jag tro. Jag tyckte mig iaf se att det fanns en del hockey i grabben men man ser ju saker olika.

Angående de där med spelarlönerna så föstår jag inte vad du menar med "Varför i helskotta kan man inte liiiite mer än Granath då?"

RocknRolf2: Gör om gör rätt...

Tycho: Fel. Åkerman var bra i Skellefteå LÄNGE. Och han är helt irrelevant att jämföra med Granath. Olika värdar. "Diffe" började svamla om Granaths poängproduktion i jämförelse med Lotvonens och RJs... Först och främst så har de två sistnämnda spelat i elitserien, Grantath i allsvenskan. Second; alla spelare som gör mindre än 20 poäng i Leksand (med sina 200 mål+) under grundserien måste vara totala härdsmältor framåt...

FM: Jasså? Såg du kvalserien? Eller den betydelsefulla matchen som Linkan, den fanbärare för Timrås scoutingverksamhet, "specialgranskade" mot SSK?

Sebbe och Moe har fortfarande inga höga löner i elitseriesammanhang. Tvärtom. Skogs och Styf har löner som etablerade spelare, Mattias Karlsson också. Då är har vi ungefär 3.5 etablerade löner. Varför i helskotta kan man inte liiiite mer än Granath då?

RocknRolf2: Johan Åkerman var nästan 30 innan han började spela bra i AS...

Scoutingverksamheten känns som ett stort jävla skämt.

"– Han känns intressant och det handlar om en allround back med bra storlek. I den här matchen blandade han och gav lite, men han är ambitiös i spelet och vill hela tiden, sa Lindqvist då."

Hahaha!

"blandade han och gav lite" NÄHÄ?
"ambitiös i spelet och vill hela tiden" Jamen vad härligt, efter en kass säsong får han nu en gratisbiljett till elitserien pga sin välkända vilja!

"– Vi håller på och förhandlar, säger Granath. "

Så den här killen har alltså mage att försöka bjuda över Timrås bud. Att öht betala killen pengar är en jävla skandal. Betala ur egen ficka Linkan!

Snälla, säg att det här är ett skämt!

RocknRolf2: Nu är jag iofs inte lika hockeykunnig som dig men i de matcher jag såg med LIF i vinter tyckte jag att Granath var helt ok.
Finns säkert lite utveckling i han också så det är ju ett bra val som 7-8:e back i mina ögon.
Dock förutsätter jag att det är just som det han är värvad, annars får jag väl sälla mig till "såga Linkan" gänget jag också.

Jesse P: Ja, vi kan alltså redan nu fastslå att Lotvonens ersättare heter Mattias Karlsson och RJs Elias Granath. Eh.... Karlsson känns ju bra men jag trodde det skulle vara riktigt svårt, i princip omöjligt att värva en back som är sämre RJ.

RocknRolf2: jag håller med dig fullt ut,
Linkan har jag grinat över sen han blev klar för de där jobbet,

Tänkte dom rida ur finanskrisen i allsvenskan för att sen försöka komma upp igen eller vad är det som händer?

diffe: Skämtar du? Varför skulle Elias Granath, en dålig back i ALLSVENSKA Leksand få chansen i ett slutspelslag? Det spelar ingen roll att han är billig, ens gratis, vad ska vi med en dålig spelare till?

En dålig back som INTE har imponerat defensivt (eller blev Linkan impad i den betydelselösa matchen mot SSK, där han för övrigt var usel...) har absolut ingenting att göra i Timrå IK.

Jag tycker Sonntag känns som ett svagt kort som "talang" (han är fanimej 22 år...). Men Granath är ett dåligt skämt. För det måste vara ett sent jävla aprilskämt, vad i helvete ska vi med en kass Leksandsback till?

Byt sportchef! Inkompetent nolla som inte har något att göra på den posten!

mikenomad: Vad i helvete ser Linkan hos Granath? Jag har säkert sett LIF 10 gånger under säsongen, och LIF:s försvar är inget man skriver hem om.

Jag har inget agg till Elias, men kom igen Linkan berätta vad du ser för utveckling i pojken.

Jag förstår att TIK inte skiter pengar så Jonas Liwing i AIK hade kännts mkt bättre och förmodligen kostat lika mycket.

Ja ja, välkommen Elias till familjen. Bevisa att jag är helt fel ute!

diffe: Man måste ju komma ihåg att en trupp oftast består av 8 st backar. Detta torde ju innebära att vi nu har våran sjunde och åttonde back i Sonntag och Granath.
Jag tror inte att Timrås ekonomi tillåter oss att ha 8 st "förstabackar".
Däremot så skulle jag bli förvånad om inte de två återstående backarna är etablerade (en av dom Karlsson,den andra Lello??) och då har vi ju faktiskt en jävligt bra backuppsättning.

mikenomad: Varför är alla så negativa till granath? Defensivt duktig spelare som ändå skrapade ihop 13p Robin med sina 6p och Kimmo med sina 15p så tycker jag inte det ser så dumt ut. Då är den här killen under utveckling det är knappast Kimmo eller Robin...

Såga inte killen innan han fått chansen...

Klart att man helst skulle se massa stjärnor i Timrås tröja men det kan vi glömma.

MB: Elias Granath?? Vafan...har jag missat nåt, är det inte ES-laget Timrå IK vi pratar om utan den årliga hockeyskolan i Timrå?

Yellowcard: Detta känns inte så bekvämt, den ena oetablerade efter den andra mot de vi tappat, antingen har de en jävla råkoll utöver det vanliga eller så är det riktiga chansningar och förhoppningar på att de ska blomma ut, sen passar det väl i TJs ekonomiska smak också, får inte kosta något.

Yellowcard: Han är billigare.
Men annars? Vem vet? Vi får se, han kan ju lära sig ett o annat i Timrå. Men jag känner att vi har nog med att uppfostra spelare i o med Sonntag bla.
Även Leksandsfansen är ju förvånade eftersom han inte håller ES-klass.

Yellowcard: Det kändes väl lite väl mycket att hoppas på att Karlsson och Kronwall skulle skriva på. Känns mer logiskt att Granath är en av de två backarna. Det ligger lite bättre i lag med ledningens uttalade filosofi.

Får hoppas att den 8:e backen till slut tackar ja och är riktigt duktig. Jag hoppas fortfarande på Lehtonen.

Lill-strimma: Ja jag har som sagt ingen större koll på han. Men måste väl vara bättre än Lotvonen? Eller... Du ser väl hellre honom än Lotvonen? Kan ju utvecklas?

Yellowcard: Jag vaknade. Så var den dagen förstörd.

Det jag har sett av den killen har inte imponerat ett dugg på mig, tvärtom.

« · 1155579 · »