Mycket snack om centrar, vi behöver ju en riktigt bra ytterforward också och det börjar bli lite färre av de också, just nu ingen riktigt intressant sniper i finland kvar nu när Määnikö fått ny klubbadress. Så jag sätter ett litet varningstecken för det om inte Pyrret stannar..
Hahl Bundy: Modo blir fruktansvärt giftiga kommande säsong. Det sägs att man var med och slogs in i det sista med ett uzbekiskt division tre-lag om detta guldkorn.
Pätr:Fy fan alltså. Tänk om de någonsin blir värvade hit och de gör succé i något lag? Hur ska media hantera detta delikata problem? Abbot Bröderna gör succé kan liksom inte appliceras i mediarubriker på dessa.
Om Lehtonens immunförsvar hade svårt att stå emot den medelpadska vintern kan man ju bara spekulera i hur han kommer att reagera på den göteborgska. Fem månaders underkylt vertikalregn rätt ner i bronkerna. Skaffa halsduk, Lello!
Pätr: Ok. Surt att tappa honom men inte oväntat. Det kommer ALLTID att vara så här ända tills den dagen de inför lönetak, eller att de fyras gäng drar i väg.
Jag ser fram emot att få se hur våra egna back produkter utvecklas under sommaren. Jag tror personligen att min egna favorit Sebbe kommer att bli en riktigt stabil back 09/10.
Tikinmyheart: Skulle inte våga värva Lethonen i dagsläget. Sverige har hittills haft ett fall av svininfluensan - en kvinna i Dalarna. Jag har en känsla för vem som kommer bli fall nummer två...
Djupt tragiskt att Lehtonen ska hamna i Köplunda... men de va väl inte oväntat. Arslet har ju en tendens att försöka ta allt som blir bra i Timrå. Gör ju att man hatar de laget ännu mer bara. Hoppas han tappar skenan varje match där nere.
Jacksson 71: Ja :/ Men vi får hoppas dom ligger hårt på Kontiola och att vi kan få en bra back till och nån ytterforward som vet hur man slänger in pucken i målet, sen tror jag Mattias Karlsson kan bli riktigt bra alltså.
El Maco: Han brukar väl ha bra källor har jag för mig, men man kan konstatera att de är inte lätt att vara Timråsupporter de blir mycket lidande alltså :P Vi får bra spelare till oss men kan ha dom kvar högst 2 år sen går de till motståndarna o de känns tungt som sjutton.
Skarin: Ja, man får väl hoppas att dom har gjort sitt arbete ordentligt med Kontiola då. Annars börjar det kännas lite tveksamt... Man får hoppas att Kapanen aldrig var något huvudspår utan en chansning som man hade på sidan om Kontiola.
Om vi inte får in Kontiola blir det jävligt spännande att se vad som kan vaskas fram. Det känns lite halvpanik just nu. Eller har man kanske tänkt att Sonnenberg ska lira andra, Karlsson första, Samuelsson tredje och Lander fjärde? Spännande centeruppsättning isf :/
Näe, det var väl inte oväntat att det inte skulle bli nått med NK. Frågan är om det ens fanns ett muntligt avtal mellan parterna eller om det bara är rykten. Som sagt, det behövs nått ordentligt i centerväg just nu för att man ska känna ett lugn...
Jag hatar Expressen! Dom är experter på att hitta på en massa saker hela tiden. "Kapanen nära Timrå" jo jä*lar! De va nära de... dom skulle vara muntligt överens... mm... kanske pratade med fel kakhål... Dyngtidning... Aftonbladet är bättre