1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607284 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
John K: Robin Jonsson klar för Luleå!

Lehtonen klar för Indianerna!

Mycket snack om centrar, vi behöver ju en riktigt bra ytterforward också och det börjar bli lite färre av de också, just nu ingen riktigt intressant sniper i finland kvar nu när Määnikö fått ny klubbadress.
Så jag sätter ett litet varningstecken för det om inte Pyrret stannar..

Knylan: Troligen något sämre än Adam Svoboda. Det är bara att gratulera.

Knylan: Det var väl ungefär det jag menade.

Hahl Bundy: Modo blir fruktansvärt giftiga kommande säsong. Det sägs att man var med och slogs in i det sista med ett uzbekiskt division tre-lag om detta guldkorn.

Paddan: Jag vet att det var ett värdelöst vetande inlägg från min sida härinne. :)

...meddelade Hahl Bnudy...

Roman Malek heter Modos nye målvkatsfantom.

Frella: Hoppas kan vi ju.
Dom vill väl parkera i offensiv zon, så med snabba omställningar så är saken Biff. :)

Hahl Bundy: Frågan är väl vilka av dessa som ska ta hand om defensiven? Kan vi hoppas på ett naivt försvarsspel från Frölundas sida återigen?

Hävelid på Timrås radar Liksom SSK o LHC mfl.

SSK är dessutom ute efter Kimmo.

mattias - 74: ha ha ha ha ni är för härliga ni nu har ni gjort denna dagen oxå *skratt*

Bissett19:

Finns ju en Dick i AIK också. Annars minns jag den där tjeckiska längdskidåkaren som hade ett roligt namn Korunka.

Dragan 2k:

Tänk dig första sidan på sportbladet.

" Bröderna Kuk avgjorde "

Pätr:Fy fan alltså. Tänk om de någonsin blir värvade hit och de gör succé i något lag? Hur ska media hantera detta delikata problem? Abbot Bröderna gör succé kan liksom inte appliceras i mediarubriker på dessa.

mattias - 74: Tack för den!
Då var den här dagen förstörd.

mattias - 74: Det är därför vi gråter..

mattias - 74: Luleå har Abbots, här är vår nya duo:

www.eliteprospects.com/player.php?player=16077

www.eliteprospects.com/player.php?player=16078

Humorn är på topp idag...

Tikinmyheart: Säga vad man vill om VF men vilken backbesättning dom ställer upp med nästa säsong!
Eller vad sägs om:

Niskala - Mäntymaa
Lehtonen - Hedman
Erik Karlsson? - Viklund

Desto skönare att spöa dom!

Tikinmyheart:

Gråt inte nu ni har ju Granath.

Om Lehtonens immunförsvar hade svårt att stå emot den medelpadska vintern kan man ju bara spekulera i hur han kommer att reagera på den göteborgska. Fem månaders underkylt vertikalregn rätt ner i bronkerna. Skaffa halsduk, Lello!

Pätr: Ok. Surt att tappa honom men inte oväntat. Det kommer ALLTID att vara så här ända tills den dagen de inför lönetak, eller att de fyras gäng drar i väg.

Jag ser fram emot att få se hur våra egna back produkter utvecklas under sommaren. Jag tror personligen att min egna favorit Sebbe kommer att bli en riktigt stabil back 09/10.

Tikinmyheart: Slår tydligen olika hårt mot olika personer.

Tikinmyheart: Snor-Lello blir det första konkreta fallet i Sverige, sanna mina ord. Hoppas att han smittar Sno-Nubben...

Pätr: Ha ha den var bra. Men hon är väl friskförklarad redan?

Tikinmyheart: Skulle inte våga värva Lethonen i dagsläget. Sverige har hittills haft ett fall av svininfluensan - en kvinna i Dalarna. Jag har en känsla för vem som kommer bli fall nummer två...

Hahl Bundy: Hur många mål har Lehtonen gjort fem mot fem?

TRL: ha ha ha ha ja då skulle jag grina av skratt om han tappade den varje match :D

Djupt tragiskt att Lehtonen ska hamna i Köplunda... men de va väl inte oväntat. Arslet har ju en tendens att försöka ta allt som blir bra i Timrå. Gör ju att man hatar de laget ännu mer bara. Hoppas han tappar skenan varje match där nere.

El Maco: Här kommer AB o säger samma sak om att Lehtonen är klar för 1 år.

Jaha det sket sig med NK.
Det är det jag alltid säger, Ingenting är klart förrän det sitter på papper.

Men det var för bra för att vara sant men visst låg det en viss sanning i det hela.

El Maco: Ja men inte varje säsong och varje sillyseason säsong :P

Snoop: Det är mysigt att ha det lite jobbigt.

Jacksson 71: Ja :/ Men vi får hoppas dom ligger hårt på Kontiola och att vi kan få en bra back till och nån ytterforward som vet hur man slänger in pucken i målet, sen tror jag Mattias Karlsson kan bli riktigt bra alltså.

Snoop: håller med .... :/

El Maco: Han brukar väl ha bra källor har jag för mig, men man kan konstatera att de är inte lätt att vara Timråsupporter de blir mycket lidande alltså :P Vi får bra spelare till oss men kan ha dom kvar högst 2 år sen går de till motståndarna o de känns tungt som sjutton.

El Maco: och det skrevs för 9 ½ timme sedan.........

Snoop: Nåja. Inte vassaste källan.

Jaha den där jävla nubben lyckas då värva Lello, fyfan va SURT !!!!!!!!!

AndersN:

Westrum på första, kontiola på andra och krog på tredje. Sen spelar gabbe i fjärde med "The Kids" och första backpar blir Karlsson och MIKE GREEN.

Mitt tips är Jason krog som förste center,om det inte blir han är mitt tips sonnenbergs kompis westrum eller vad han hette.

Kerstin_k: Linkan har väl sagt att NK inte var huvudspåret.

Skarin: Ja, man får väl hoppas att dom har gjort sitt arbete ordentligt med Kontiola då. Annars börjar det kännas lite tveksamt... Man får hoppas att Kapanen aldrig var något huvudspår utan en chansning som man hade på sidan om Kontiola.

Om vi inte får in Kontiola blir det jävligt spännande att se vad som kan vaskas fram. Det känns lite halvpanik just nu. Eller har man kanske tänkt att Sonnenberg ska lira andra, Karlsson första, Samuelsson tredje och Lander fjärde? Spännande centeruppsättning isf :/

Näe, det var väl inte oväntat att det inte skulle bli nått med NK. Frågan är om det ens fanns ett muntligt avtal mellan parterna eller om det bara är rykten. Som sagt, det behövs nått ordentligt i centerväg just nu för att man ska känna ett lugn...

TRL: Hä tyck ja mä.

Jahapp. Säg goddag då. Det var det det. Ingen Niko Kapanen alltså. Tack för kaffet.

Det blir väl som vanligt med att försöka locka hit tredje, fjärde eller femtehandsalternativen för att fylla upp platserna som är kvar.

Det känns så där det här.

Jag hatar Expressen! Dom är experter på att hitta på en massa saker hela tiden. "Kapanen nära Timrå" jo jä*lar! De va nära de... dom skulle vara muntligt överens... mm... kanske pratade med fel kakhål... Dyngtidning... Aftonbladet är bättre

Mackelito: Du var före, skulle precis gratulera fbk till ett riktigt rundningsmärke. Smeknamnet i vinter blir självklart blindbocken...:-)

« · 1158497 · »