1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607284 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
John K: Robin Jonsson klar för Luleå!

T T: Åh fan ;-) Jag har hört att TIK gjort klart med en center också, tror han hette Gabriell Karlsson!

Den här målvakten hade varit mer passande för HoMo hockey :)

fettsteffe: Vi har värvat Granath också!

mikenomad: Näe nu jäklar brinner det i knutarna!

Vi kan glömma Pyrret och det var nubben som fixade Lello och med detta lag får vi var glada om vi kan klara oss kvar i ES. Vi har inga dragplåster längre i laget och då blir det svårt att få hit stjärnorna för inte vill väl dom spela i ett botten lag. Pengar måste det finnas kvar för vi för denna trupp kan inte kosta mycket

Loomis: Visst fan ser läget ganska mörkt ut. Men man får ju hoppas att Kapanen var muntligt överense med Tik men valde att bryta det. Vilket får hans agent att lova Kontiola istället (har för mig att dom två har samma agent) och i och med Kontiola ökar attraktionskraften hos Timrå. Sedan hittar Linkan ett par dugliga yttrar, där Pyrret är en på grund av uteblivet NHL-kontrakt, och vips så har vi ett slutspelslag igen! :)

Önsketänkande, javisst! Men visst fan måste man få skämma bort sig med det även om det ser jävligt tungt ut just nu?

Loomis: Nubben fixade inte Lello till Timrå.
Däremot till VF.

Kerstin_k: Allt går åt skogen. Var det nåt annat att vänta?
Keni har svaren.

Hahl Bundy: Tja, frågan är om vi inte får fylla upp med spelare från Sundsvall. En bra och billig lösning. För att inte tala om praktisk. Ingen av spelarna behöver ju leta nytt boende. Perfekt lösning för alla parter!

Jag tänker då inte lägga mig ner och dö, vi har ju inte värvat klart - än...

Laken:

Det bästa är inte över ;)

Om vi säger så här, så vore det trevligt att veta vilket lag Timrå ställer på banan innan man ska lösa årskortet... hur som helst kostar det en jävla massa pengar och då vill man ha lite underhållning för pengarna...

Baker: Jag förstår den synpunkten, absolut!
Ju tidigare laget och stjärnorna är klara, desto bättre.

Men jag kommer inte kritisera själva lagbygget förrän/innan det är klart.

Laken: Det som är lite frustrerande är ju att vi inte alls hör några rykten. Vi vet att vi jagar en toppback. Men vem? Vilka är vi intresserade av? Vilka har vi gått vidare med? Vi vet att Kontiola är huvudspåret. Men hur långt har vi kommit med honom? Finns det någon backup? Hur länge måste vi vänta på att Ankorna åker ur så att vi kan gå vidare med honom? Vilka yttrar spanar vi på? Har vi någon på G? Har vi nån plan på att ersätta Pyrret?

Det känns som om det är ganska många stora frågor kvar att besvara. Där har Linkan ett hästjobb framför sig. Innan dom pusselbitarna faller på plats tror jag att det är ganska många som resonerar som Baker gör. Det kommer förmodligen inte bli en rusning på försäljning av säsongskorten än. Vilket i längden kan påverka den ekonomiska situationen nästa säsong.

Näe, än sitter man inte säkert. Men paniken är inte fullt utslagen ännu. Den får vänta tills att vi har presenterat hela vårt lag. Förhoppningsvis behöver man inte fyllas med den känslan överhuvudtaget. Men det återstår att se.

Kerstin_k: Kommentarsågningarna om Timrå i artikeln om "Lehtonen till VF" i st.nu går inte av för hackor.

Hahl Bundy: Nubben fixade Lello så är det tyvär.

Hahl Bundy: My man keni, killen med svaren. Mina svar lyder som alltid; vi kommer få se en lite halvbeige laguppställning, inte jättesexig men inte enbart panelhönor heller. Ett lag som om det stämmer någotsånär kommer ta nån av de 2-3 sista slutspelsplatserna. Men som i händelse av oflyt med skador eller annat otyg kan gå betydligt sämre än så. Och som vanligt, i ett ev. slutspel kan allt hända. Så, ett äkta gamblersvar från en riktig pokerhaj...

Loomis: "Nubben fixade Lello.." Ok, ytterligare en som "vet" sånt vi vanliga dödliga inte vet. Nå, ut med språket då i stället för att spela skitviktig och bädda för ännu mer dyngsnack om Timrå IK. Vilket verkar vara favoritsysselsättningen hos en rad s.k. "supportrar". Såna som uppenbarligen ser den nuvarande kräftgången på värvarfronten som ett friskluftsintag i sin egen tragiska tillvaro.

mikenomad: Går du för ett hattrick?

Loomis: Ok, hur kunde Nubben det, när han lämnade Timrå 4,5 månader innan Lello skrev på i mitten av Juni månad?

Hahl Bundy: .....Det är nära nu!

T T: Gäller att smida medans järnet är varmt, vet ju aldrig när man sitter i vinnarhålet igen. :-)

fettsteffe: Mycket nära, skulle jag vilja säga!

Hahl Bundy: Man måste hylla Nubben att han fånga upp så många spelare till Frölunda ,att den del heter Hahl ,Lehtonen,mm,mm spelar ingen roll,det är bara två spelare som har spelat hos oss . sen år 2000, alla vill väll ha en stor lön,dom var väll värvad på samma sätt till oss.
En gång i tiden hade vi också ett STORlag på gång,men den tiden är nog förbi
Nu kan Linkan och Robban, Challe ,bygga ett lag efter sitt huvud,det kan bli ett Jäkla bra lag,tror inte dom är född i farstun.
Kolla MoDo ett bra lag med många bra spelare på pappret.......vad blev det?

Nybbe: SM-guld.

Upp som en sol, ner som en pannkaka,tänkte på the last season 08/09

Nybbe: Tar Timrå IK SM-guld så får dom gärna göra pannkaka av nästa säsong, i alla fall i min mening.

Lemmy: Ja, alltså inte till kvalserien men missat slutspel som ModO då.

Nybbe: Ni vet väll att Challe har Stor koll på NR:5 i USA...Niskanen

Nybbe: Det lät nästan hotfullt. Menar du att Challecam är i Dallas?

Lemmy: Även andra lag som på pappret haft ett bättre än Timrå ,inte tagit SM-guld varje säsong, det betyder att även vi Kan ta SM-GULD,kul va..

Paddan: ?

Nybbe: Nä. Man måsye ha ett bättre lag än Timrå för att ta SM-guld. Det har inte Timrå.

Nybbe: En intervju med Matt Niskanen i Challecam lär vara det närmsta Dallasspelaren kommer Timrå.

NuMo:

Du hostar rätt mycket..Sök hjälp..

Paddan:
Va, alla vill ju till Timrå.....hm, men varför är det då bara fyra tappra honhundar kvar sen 2007, jag förstår inte....snälla förklara, Jimmy H!

Icing-Ove: Koncentrera er på att utveckla överåriga tjecko-slovakiska målvakter i er fiiina plantskola istället. Ska bli spännande att se hur många Burger King Malek pallar innan 1:a spaden ryker....

gud: Modo skulle också ta sm-guld föregående sässong,,,så bässt att lyssna på en mästare hur man bygger ett lag;)

mikenomad: Äh, jag tycker ni kan ringa till Nubben, be honom koppla er till Ahdrian och höra vad Ahdrian tycker om muntliga löften från spelare...

Paddan: Muntliga löften är skit, det ska vara handslag, klapp eller kyss.

mikenomad: Och med det där kryptiska meddelandet står du alltså här och lovar att Timrå har skrivit kontrakt med Starostenko. Stämmer det?

Paddan: Det är bara en av alla kryptiska sanningar jag strör omkring mig. :-)

Harryhaffa:
De närmaste dövikslaget kommer ett sm-guld är i banjolir..
Och det lär dom ta hem skiten dom närmaste 30 åren..

gud: *snark*

Paddan:
Det är så vi känner när det gäller er modolider..

gud: Ju längre ifrån -07 vi kommer desto längre kommer Modo från ett SM-guld. Annat är det med oss, vi kommer alltid vara bara 1 år ifrån. "Nästa år, då jävlar..."

mikenomad:

Du har så rätt..Då jävlar

mikenomad: Det känns mer troligt att döden hälsar på innan det där förbannade SM-guldet....................

fettsteffe: (då ska tillägas att jag inte är så jävla gammal)

« · 1158497 · »