1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL ˇ 606533 inlägg ˇ 6213 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Skarin: Låråån Mönjie. Typ.

Annars kan du plugga in detta tills han kommer:
Bonjour et bienvenue ā Timra IK, Meunier! Nous espérons que vous apprécierez avec nous.

Möölinöö säger bara vissa fjollor o den här meningen:
Voulez-vous ętre cuillčre avec moi ce soir? :)

Skarin: Möölinöö, om jag förstått det rätt.

Hur uttalar man den här snubben? Är det Lårå Månié som gäller eller?

Cartman: I brist på annat. Men i år vinner vi SM-guld, allt i enlighet med klubbens mål.

lungan:

Björn Svensson i första?!?!?!?!

T T:
"Det är väl ganska uppenbart att han inte blev erbjuden något sådant nu och därför blev kvar."

Det där är inte framtids snack de där är ganska tydligt nutid!

"Varför skulle marknaden se bättre ut för honom då än vad den borde ha gjort nu?"

Tydligen så tror Crippe lika som mig efterosm han skrev 1+2 år eller hur? annars ahde han väl skrivit 2+1 elelr 3!

T T:Haha. Kan tänka mig vilken chock de drabbades av Savonen & ekström. Först avslöjade man att Söderström inte lirar där för att sedan smack få ett treårskontrakt. Som du säger med sportchefer vet man aldrig vad som händer.

fettsteffe: Jag snackar också om nästa säsong. Varför skulle marknaden se bättre ut för honom då än vad den borde ha gjort nu?

Potentiella Formationer
.
Andreas Lindbäck/Magnus Åkerlund
.
1:a
Förste Back - Eric Moe
Ny forward - Ny Center - Björn Svensson
.
2:a
Mattias Karlsson - Sebastian Erixson
Fredrik Hynning - Gabriel Karlsson - Magnus Pääjärvi-Svensson
.
3:e
Thomas Skogs - Pär Styf
Martin Sonnenberg - Laurent Meunier - Timo Pärssinen
.
4:e
Fredrik Sonntag - Elias Granath
Anton Axelsson - Jesper Samuelsson - Anton Lander

Ja får vi in en 1:e Back, Center & Forward; så tycker jag att lagbygget ser bra och genomtänkt ut.

Det enda som går att invända på är att detta Timrå lag är av det slag jag skulle kalla för absolut minimum, Inga skador eller dyligt får uppsåt.

T T: Snackar väl inte om denna säsong snackar om silly season 10/11 Gör han en till lika bra säsong kommer han få erbjudanden.....och då blir valet svårt 2 år till i SAIk eller mer pengar.

Btw så valde "Våran" knark back Karalahti att stanna i klubben som tog han om honom med familjen och fansen för att hitta ro och komma tillbaka till proffshockeyn ist för pengarna i Ryssland! Jag tror fortfarande han hade passat perfekt i Timrå!

fettsteffe: "Gå utomlands tjäna feta stålarna" Det är väl ganska uppenbart att han inte blev erbjuden något sådant nu och därför blev kvar.

T T:

"– Vi förhandlar inte längre, säger AIK:s sportchef Lasse Johansson."

Var bara dom som tolka saken fel.....

Mackelito: Stark att fixa fram ett 3-årskontrakt med Crippe, dock så är ju 1+2 år lättare än 2+1 eller 3 hela år....Men endå starkt! Blir svårt val för Crippe nästa säsong....Gå utomlands tjäna feta stålarna eller binda upp sig yttligare två år med SAIK......

Mackelito: En timme tidigare kunde man läsa detta (länk). Det är inte lätt att ha att göra med sportchefer och silly season.

Mackelito: Trist, synd, men som det ser ut nu så hade han inte fått plats i truppen.

3 forwards ska in vilket i och med fransosen innebär, 2 centrar och en ytterforward.

Ytterforwarden ska vara Pyörälä klass, denna klass håller faktiskt inte Chrippe.

Dock hade Chrippe kunnat vara den forward man ev skulle kunna bredda den befintliga truppen med.

Nu verkar det som att truppen den 24 september kommer bestå av endast 12 forwards. En knapper skara i och med att 2 av dessa 12 är födda 1991.

Timrå har med andra ord endast 10 senirorer kontrakterade på forwardssidan.

Min önskan hade varit att ha haft Sundh kvar och värvat Chrippe.

Totalt 14 forwards, detta hade känts mer logiskt.

Crippe spelar tre år till i SAIK.,.

Tycho: Visst skiter det sig! Det är en av universums grundlagar att det skiter sig för Timrå IK i slutändan. Men det skiter jag i, tikare (mashosist) som jag är. ;-) Oh ah blir vår 1:e center...

Kamrater har ni lugnat ner er?:) Jag skrev igår att jag ville vänta med min åsikt om fransosen tills jag visste vad TIK hade för planer för honom.

Nu har planen beskrivits och han är tänkt som 3:e center, och ingenting annat. Jättebra tycker jag. Massor av rutin har han och förhoppningsvis försvinner han inte i matcherna som Bogg hade en tendens att göra.

Vad har vi lärt oss kamrater? Lita INTE på skvallerpressen och dess hypade rubriker.

mikenomad: Lika bra att inte ha några förväntningar, de skiter sig juh ändå... eller hur? ;P

Som tredjecenter känns han kanon. =)

mikenomad: Då kan du läsa vad Challe säger om honom också då i Dagbladet.

F.ö så blir det en bra 1.e center.
AAAaaaaaaaaaaahhhhhhhh!

fettsteffe: Det är så de roar sig, kvällstidningarna. Genom att kläcka ur sig diverse såna här halvsanningar och lögner, sedan logga in på HS och garva åt reaktionerna. Men skönt att läsa ST idag då. En sten föll från mitt hjärta, jag var ärligt talat lite orolig att han var den "stora" centervärvningen. För jag tror fortfarande inte att vi ska ha allt för stora förväntningar på den...

Snoop: Japp, jag välkommnar honom helt klart som 3e center.

lungan: Skönt som sjutton o läsa ST nu och som 3:e center kan han vara perfekt, mycket internationell rutin och högerfattad.

jens_88:

24 MEUNIER Laurent 10 FRA F 4 45 36 9 55.56

45 vunna och 36 förlorade på 10 matcher

Ja, det var som man hoppades, man kan fortfarande sitta lugn i båten.

Nu kan man lugt gå och lägga sig!

fettsteffe: Han är en bra erkättare till Boggen och kommer in med ledarskap och rutin i det hela... Sedan så gråter jag inte om han är en grym tekare också

Hahl Bundy:

Näe precis, lugnande ord, dock jävligt less på aftonbladet som skrev "dröm värvning i rubriken" och klippte in R Carslsson's kommentar som att han skulle vara våran första center!

Dock skiter jag i om han blir 2:a eller 3:e center då vi har G Karlsson, och dom kan fightas om det, men så länge han inte är med i samma mening som 1:a är jag lugn =)

fettsteffe: Skönt, det var som jag misstänkte.
I såfall ingen katastrof.

jens_88:

"Om Laurent Meunier väljer att flytta till Medelpad blir det däremot inte i rollen som den förstecenter Timrå fortfarande saknar.

– Nej, han är snarare tänkt som andra- eller tredjecenter, säger Carlsson."

Lite om fransosen

Fransosen har säkerligen bra ledaregenskaper, Är 30 år och kan vara en viktig kugge i lagbygget.

Tror inte att denna fransman skulle göra bort sig.

Det enda som känns fel är att hans namns nämns i samband med Timrås förstecenter, om så är fallet kommer jag bli väldigt besviken. Här har man drömt om en förste center med en kaliber som Niko Kapanen, Kontiola, Krog etc, som verkligen är en drömvärvning i mina ögon. Bara i och med ordavlet drömvärning tycker jag aftonbladet gjort bort sig, om det inte stämmer, eller så är det ett fruktansvärt bra skoop.

Har man som målsättning att värva Kapanen, Krog, Kontiola, Westrum etc. så är det ett yrkesfel att värva denna "Lemur" (ursäkta stavning) och bör leda till Avsked. Denna värvning går inte hand i hand med vad Timrås styrelse sagt om vilken typ och grad Timrås förste center skall ha.

Nej Lemur kan bara inte vara våran första center är för mycket som säger emot.

Lemur kan vara en spelare som göra att centerkrisen minskar och inte blir lika påtaglig som tidigare men att det skulle vara en första center, känslan är ALDRIG i Livet.

Nej skulle det stämma dock, då tycker jag man kan anmäla Timrå för förtal. Det har i min mening gått ut och sagt att man ska värva en förste center av mycket högkaliber. Denna höga kaliber har inte denna fransos.

Skulle han vara den NYE förste centern, känner jag mig lurad av Timrå som förening och känslan är att de lovat något som i slutändan kan kännas som förtal från Timrås sida.

Uscha.

Berglund:Fransoser är ju bra på löksoppa har jag hört nånstanns!Bra också för truppen att ha en som kan laga lite fransk löksoppa efter när dom kört lite tunga fyslöpningar backe upp!vilken härligt lukt också det ska spridas ut där ute i ladan...det ser jävligt stabilt på alla fronter nu,kan inte bli bättre!

BlackBay: Jag vart tvungen att kolla datumet så det inte va 1 April när jag läste artikeln.

Mackelito: Janos Vas!!

Detta får ju bara inte vara sant.... hoppas innerligt att det är tänkt han ska vara tredjecenter.......... ska nån jädra fransman vara vår budgetlösning som förstacenter så får fan både styrelse o sportchefer avgå snarast...... SKANDAL!!!!

Långben: Jag tror fortfarande att det blir en ungrare:)

härligt med en fransos,vad blir nästa!En portugis kanske....

Väljer att citera mig själv...

"OM Meunier är våran nya förstacenter blir jag mycket besviken.
Men jag tror inte det!"

Laken:
Nä, final är det bara dom stora drakarna som kan fundera på. Hoppas verkligen att Robban mörkar nå jävulskt och att fransosen, om han kommer, får sippa vin som tredjecenter och att Sonnen får trucka på kanten. Tiderna är ju svårare nu och dagarna då vi ställde en superfinnfemma på isen är förbi (?) , men visst håller du med om att nuvarande trupp saknar producerande och tongivande forwards?

dagens stora hjälte . robin söderling . vilken kille . nu jävlar federer finns ingen ursäkt längre

Laken: För att förtydliga föreningens mål så är det så att den målsättning som står, och stått på hemsidan i flertalet år, inte överensstämmer med hur föreningen idag ser på saken. Tids nog ändrar man säkert målbilden.

Jag kan tycka att man så snart man förklarat läget från styrelsehåll också justerar budskapet ut mot supporter och sponsorer. Annars blir deras ord lätt ifrågasatt och underlag för en massa onödiga diskussioner.

Laken: Jodå, att ansvariga för ekonomin har kontroll på läget ser jag som en enormt viktig detalj. Balans är det som gäller

Men samtidigt är det horribelt om spelare som den där fransmannen ska vara vår viktiga och tungan-på-vågen-spelare. Jag kan aldrig tro att det kommer ske eller vara sant. Antagligen finns det ett litet uns av sanning i namnet men att detta är ett namn för tredje, fjärde linan. Annat är otänkbart. Det finns spelare med större meriter som är ledig och som Timrå med lite jobb kan locka hit.

Hoppas hoppas att styrelsen verkligen står vid sitt ord. Att man letar bra spelare (klasspelare). Just nu känns väl deras styrelsebeslut sisådär. Vi kanske får nöja oss med de spelare vi har och som gräddet på moset får några minst sagt medelmåttiga spelare som fyller ut.

ULF L: Jag tror inte på visionen om final, personligen är jag nöjd om vi går till slutspel först och främst, kommade säsong.
"Gabbe" ser jag som andrecenter och fransosen som tredje.

250kg kärlek: För att man gång på gång gått ut med att man ska värva en klasscenter och en till klassback (efter Mattias Karlsson).
Dessutom, är det inte bland det viktigaste som finns att de styrande har kontrollen på pengarna/ekonomin?

Laken:
Jag förstår ditt resonemang och håller med dej, men jag sällar mej också till skaran som gnäller och är orolig. För visst, med det läge som råder så kan vi fajtas med dom "sämre" lagen och klara kontrakt, men visst vill vi fans,spelare,tränare,styrelse osv. kriga i toppen och ta Timrå ytterligare en nivå?
Som läget ligger och med ett så pass illavarslande rykte som fransosen så blir man ju en smula orolig. Vi fans vill ha in spets till truppen. Hundar och gnuggare finns det gott om, men matchvinnare har tappats och behöver ersättas för att vi ska slippa snegla på och glädjas över att Rögle,Djurgården mfl. också misslyckats med att värva.

Just nu känns det som att en kille som Gabriel Karlsson håller på att höjas till skyarna precis som Bagarn gjorde inför säsongen 08/09 då han skulle bli en ny Riku Hahl. Gabben har kvaliteter, men är max en 2:e center. Han gjorde en del pinnar förra säsongen, men är ju egentligen inte någon producerande center. Det ska finnas centrar i laget som har högre ranking än honom, så han kan göra det han är bra på. Fransmannen är inte en sådan....

Laken: Nu låter du som mig. Hur kan du vara så säker? Med tanke på föreningens visioner om framtiden (att vi ska nå final i år) som jag personligen tror är skitsnack, hur säker kan man då vara på styrelsens beslut att minst två toppnamn ska in i laget?

Jag tycker det luktar ankskit lång väg och ställer mig verkligen skeptisk till att den här föreningen har läget under kontroll och vet vad de håller på med (undantaget pengarna som Johansson har full koll på).

Kevin O Shea: Jag är säker på att Timrå är beredda på att lägga ut en hel del pengar på en förstacenter.

host, harkel...

ÄRADE FÖRSAMLING!!!
INSE FAKTA!!!

Inte nu när det fortfarande är ett rykte utan sedan när det är just ett fakta.
Bevittna då resultatet och döm långt senare när men framförallt OM det inte blev som ni tänkt er.

Tills dess,

VILA PÅ HANEN!!!
HAV FÖRSTÖSTAN!!!

Det blir ju bra det här. Det tror jag faktiskt fullständigt övertygad om att det jobbas mycket hårt i det tysta för ett enastående resultat.

TILLTRO!!!
ARBETSRO!!!

...och ett uns mindre nerver utanpå skinnet så skall vi inte bara få se ett bra slutresultat utan få njuta både åt laget, framgångarna samt de nådda målen.

Å där tystnade jag... :-)

Laken: Om nu grodätaren är vår nye 3:e center - så begriper jag inte varför Bogg inte lika gärna skulle kunna vara det?
Förmodligen billigare dessutom - och det verkar ju vara ledordet under denna säsongs värvningsförsök...

mikenomad: "Att även andra lag har det tungjobbat på värvningsfronten"

Det är precis det jag vill visa på!

« ˇ 1162789 ˇ »