1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606533 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
250kg kärlek: Jag instämmer med vad du skriver.

The great one: Abbotts producerar max 70 poäng tillsammans, firma Omark/Harju stod för över hundra. Brynäs ser i dagsläget ut att gå någorlunda jämt upp, även om jag tror att en spelare som Widing kommer att lämna en stor lucka efter sig. Skellefteå å sin sida har huggit på allt, men jag är inte säker på att man lyckats särskilt väl.

Nåväl, jag avvaktar och uttalar mig mer till hösten.

mikenomad: Och med Timrås målsättning i färskt minne gör inledningen av värvningarna inte så att man höjer på ögonbrynen direkt.

"De sportsliga målen är:
A-laget
- A-laget skall;
säsongen 2007/2008 nå en Topp 4 placering.
säsongen 2008/2009 nå en Topp 4 placering.
säsongen 2009/2010 nå final."

Även om Johansson sagt att rådande läge i världen och den allmänna nedgången i ekonomin sannolikt har gjort läget annorlunda och att klubben måste revidera sina mål är det för mig en gåta att det fortfarande inte ändrats på hemsidan. Hela Sverige skrattar känns det som.

Ingenting är sant förrän det står på hemsidan sägs det. Så vad ska man tro? Att klubbens målsättning är att nå final 09/10. Dags att visa lite namn i så fall.

Laken: Fast det är inget vidare styrkebesked att hävda sig genom att leta konkurrenter som lyckats ÄNNU sämre i årets silly. Att även andra lag har det tungjobbat på värvningsfronten skänker dock en viss känsla av förtröstan...

The great one:

Ett Djurgården som inte ens gick till slutspel med sin stomme...

Luleå har tappat Omark, Bartecko, Harju, Obsut - inga dåliga spelare! Hur bra kommer Olausson, Arlbrandt och Hedström vara i Elitserien?

Jaakola och Pakaslahti hade ju SSK förra säsongen också... Hur gick det då?

Brynäs blir nog högst ett mittenlag.

Skellefteå har värvat bra men VI har tagit en av deras bästa centrar förra säsongen! Dessutom har de bland annat tappat Dimitrakos.

Mattias Karlsson kommer vara en klasspelare för oss!

Du har varit skeptisk hela tiden.

Hahl Bundy:...mandelblom, blåklocka, kattfot och blåviol!

:o)))

250kg kärlek: Vad har du sniffat på alt. tagit? :)

Laken: Det ser inte så jävla illa ut. Däremot är jag bekymrad över målproduktionen. Vi har ingen riktig sniper. Pärssinen kan vi inte räkna med då han varit skadebenägen senaste åren. I så fall är det ett vågat spel. Dessutom ingen sniper som vi så väl behöver.
Gabbe kommer säkert producera, likaså MPS och Lander. Hynning skulle kunna ta det ansvaret (att göra mål) men även han är ett frågetecken då han haft en benägenhet att vara skadad.

Vi tappar spelare som Tenkrat, Pyörälä, Wandell och Lehtonen. Spelare som svarade för mer än en tredjedel av Timrås produktion framåt. Det måste man ta hänsyn till och säkra upp. De spelare som har presenterats hittills tror inte jag besitter den kapaciteten, även om några namn inte går av för hackor. I just det läget duger inga dussinspelare utan ett riktigt rejält namn är det jag förväntar mig, eller två.
Backsidan ser bra ut, en till namnkunnig back så kommer vi att vara bättre än fjolårssäongen. Men som sagt, framåt haltar det betänkligt. Pyörälä kan vi nog glömma, han har väl överlåtit sin lägenhet till Sonntag redan? Att han skulle fortsätta spela i Timrå med alla anbud han fått från mer starka hockeylag är utopi. Därför saknar vi minst två riktigt duktiga spelare framåt. Det kan knappast ha undgått Linkan och Robban.

Annars reagerar jag mest på att Challe verkar ha scoutat fram denna fransos (om man nu får tro media). Är det så tycker jag att denne spelare är värd en chans. Challe vet nog vilka karaktärer som behövs och hur man skall använda dem.

Det blir nog bra det här.

Laken:

Det är klart att det finns många lag som tappat, alla har tappat. Men vissa lag har ändå värvat bra och försökt ersätta luckorna. Du drar upp dom lag som inte har lyckats speciellt bättre än TIK med nyförvärven. Men Djurgården exempelvis har ju kvar sin stomme, som dom haft i flera år. Även om inte "linkan" skulle krita på. TIK har ju endast Styf kvar som stomme tillsammans med 2 skadebenägna toppforwars i Pärssinen, Hynning...

Luleå har tappat Omark plus Harju, två stjärnspelare. Men fått in bröderna Abbotts, Albrandt, Hedström med fler. SSK har inte värvat så bra, men har ändå en förste back i Topi Jaakola (VM-spelare för Finland) och en 1:e center i Pakaslahti.

Rögle har sitt svåra andra år.

Dom som värvat bra är ju förutom topplagen. Skellefteå med Tenkrat, Warg, Bellamere. Brynäs har fått in Somervouri, Kahnberg.

Jag är skeptisk.

Pätr: Precis, ibland när man läser vissa inlägg här kan man få känslan att detta är en problem enbart för Timrå IK och våra sportchefer, vilket absolut INTE är fallet!

Djurgården har inte presenterat ETT ENDA nyförvärv (oavsett klass) så här långt!
Rögle har tappat Abbotts och kanske tappar Kenny + Tjärnqvist, vad har de hittat för ersättare?
Södertälje och Modo, vilka klassförvärv har de presenterat?
O.s.v...

Vakna och inse fakta!

Laken: Nej, precis. Om man tittar igenom laguppställningarna är det enda lag som har "gått plus" så att säga, Linköping. I stort sett alla andra lag har tappat fler etablerade spelare än man har värvat.

OM Meunier är våran nya förstacenter blir jag mycket besviken.
Men jag tror inte det!

Alla lag i Elitserien har svårt att hitta etablerade nyförvärv för närvarande, detta är INGET specifikt problem för Timrå IK, om ni nu trodde det?!

250kg kärlek: Det finns nog inte en rimlig chans att fransosen blir förstecenter. Antagligen stämmer antagandet att han kan vara aktuell som tredjecenter, att han skulle vara den slutgiltiga lösningen är det ju Aftonbladet som påstår. Och om han nu mot all förmodan skulle vara tänkt som förstecenter så tror jag att Gabriel Karlsson kommer att konkurera ut honom snabbt.

mikenomad: Jomen samtidigt så är det ungefär lika mycket sanning bakom påståendet att Krog faktiskt nobbat Timrå som att Challe har sett fransosen och gillat det han sett.

Även om jag inte begriper var kvällstidningarna får allt i från så är det här något att ta med en nypa salt. Det kan knappast vara någon första center, i så fall lär herrar sportchefer leta sig ett annat jobb inom en snar framtid.

Ingen rök utan eld, okej. Men i så fall är det en tredje center vi ser i fransmannen. Knappast något annat.

Tikinmyheart: Här greppas det efter halmstrån ser jag.

Hahl Bundy: Tack för den uppgiften kompis:) JIMMY jag delegerar härmed denna uppgift till dig.

Precis. Var i reportaget säger Robban att han ÄR vår förstecenter, och som sagt var säger han att fransosen ÄR TIK:s drömvärvning?

Han säger att en förstecenter ska kunna bära hela laget, javisst kan det vara så, men det har han INTE sagt om fransmannen.

Hahl Bundy: Personligen ser jag hellre Micke L som 3:e än den där fransmannen son jag redan glömt namnet på! Vårat lag består just nu bara av 2 utlänningar och jag tycker det är bra, för vem kan säga att ex finnarna vart bäst när det gäller som mest? Näe sattsa på Lind som har lite känsla för klubben ist för en Fransman.....sen kan vi TOPPA laget med rejäla utläningar!

fettsteffe: Då tar jag Micke Lind för han luktar inte vitlök :)

Det här måste vara en mörkning annars är det kris med stora bokstäver.

Hahl Bundy: Som 3:e duger han för han verkar vara lika skadad som Micke Lind.....

Tikinmyheart: "Vore det inte rättvisst att även ta reda på vilka andra kvalifikationer han har?"
Varsågod det blir din uppgift :)

Det Robban säger tycker jag visar att han inte är vår 1:e center för dom kvaliteerna besitter han inte. Det är vad jag tror.
Däremot kan han vara vår 3:e center.

Tikinmyheart: Det som endå är positivt är iaf att han spelat i en bra liga.

Vem säger att det är Timrås drömvärvning? Jo, aftonbladet. Jag väntar med min åikt tills jag ser vad Timrå har för planer med honom.

Många hänger upp sig på hur många mål fransosen har gjort. Vore det inte rättvisst att även ta reda på vilka andra kvalifikationer han har?

fettsteffe: De är helt enkelt skandal om Meunier blir vår förstecenter.

TIKbiff: "Challe Berglund såg honom på VM och han är en av de spelare som finns i våra tankebanor," det var alltså Challes scouting under VM det.

Det är bara att joina klubben. Så här är nog de flesta just nu.

Snoop: Det mest komiska i det hela är väl aftonbladets val av rubrik "timrås drömvärvning" HAHA Wtf! x__O

250kg kärlek: Ja då äre kört med allting då, vi kan inte få en enda bra spelare till oss längre så vi måste värva nån skadebenägen fransos, lika bra att vi ger bort vår ES plats till nåt annat lag, fyfan va besviken man är nu.

Snoop: Skulle vara av yttersta intresse att få se fler media skriva om Krog. Tydligen är han helt avfärdad, den center jag faktiskt såg som tänkbar.

Någon som har koll om det verkligen stämmer att Krog sagt nej.

Vi ska väl inte ha en fransman som vår förstecenter hoppas jag, då jävlar alltså.

Andersson: Låter inte som en en 30-årig B-fransos som luktar vitlök.

Andersson:

Asså jag tror att det är nåt skummt, ingen kan låta sådär optimistisk över en sån värvning...

..sen så har vi ju allitid Linkan :(

– Centern vi söker ska gå rakt in i förstafemman. Han ska vara bra i powerplay och leda kedjan. Han är kanske den viktigaste pjäsen i lagbygget, säger Robert Carlsson.

Cartman: Ser inget fel i att värva denna fransman, dock inte som förstecenter. Som tredjecenter är han nog vassare än Sonnenberg åtminstone. Är han däremot som AB påstår tänkt som förstecenter känns det väldigt jobbigt plötsligt. Att göra 18 poäng i Schweiz är inte direkt något som imponerar, men det beror väl lite på vilket system Charles tänkt sig att använda också.

Meunier
Karlsson
Sonnenberg
Samuelsson

Nja, nåt mer vill man nog ha för att det ska kännas bättre än ifjol.

Mackelito: Han skall tydligen köpas ut från sitt kontrakt...

Ja!
>Vilken Jävla drömvärvning!
Eller förresten, jag skall lyssna på de IQ befriade personerna som tyckte Dresler var en bra värvning!
Han platsar i Fjärdelinan ju, Jo Ja, klart Linkan/Härligt , Vilket bra uppvaknande..
Synd bara att Dresler förlängde med Herning asså, annars hade vi haft nästa en hel VM FEMMA!!!
För att fullborda VM femman har jag hört att en viss Ungrare är aktuell (se länk)

Andersson: Å anndra sidan varför titta å nationaliteter om en spelare är bra eller dålig? Nik supanski och phlipe de rouville vart helgonförklarad i forumet om jag inte mins fel, pga deras nationaliteter. den förstnämnda handlade det nog messt om missförstånd och fel pga nya gränsdragningar och murar som fallit,, och senast våra dalkarlar som vart sågad jäms med fotknölarna..

Ingen som vet om det finns någon center i bortre mongoliet?:)

Stefan Lindqvist och Robert Carlsson, hoppas, HOPPAS att detta bara är ett scoop från aftonbladet, annars kan ni lika gärna AVGÅ!!

Hahl Bundy: Har du inte lärt dig nånting? Gör som jag, ha inga förhoppningar, inga förväntningar. Man faller så mkt mindre tungt när verkligheten visar sitt fula tryne isf...

Pätr: Timrå skulle ju värva flera ( 3 ? ) forwards så det dyker nog upp någon bättre senare.

Att den här fransosen skulle vara Timrås blivande förstecenter måste vara ett skämt, och är det inte det så skulle jag bli fruktansvärt besviken. Här har vi i månader gått och drömt om spelare som varit på gränsen till NHL-kontrakt och så slutar det med att vi får en landslagsman, från Frankrike. NEJ, NEJ, NEJ.

pratarn: en liten länk ist klistra och klippa:)

Sicket jävla skämt....som tredjecenter? Nja, kanske...

Hahl Bundy: Jag tänkte faktiskt försöka klistra in texten ifrån den låten som känns slående men jag lyckades inte med det. Min mage säger ingenting. Den bara nynnar tyst på "Listen to your hart", tror jag. :-)

pratarn: O vad säger din mage om detta rutinerade drag i samband med denna nyhet? :)

...Hahaha, och rätt fick jag också... ...jag börjar bli rutinerad känner jag...

Det var så här, Jag låg för en stund sedan och slötittade på en rosa nätsida där en Fransk hockeyspelare och Timrå IK nämndes i samma mening.

Första tanken var att genast skriva här på HS och så att säga meddela min upptäckt.
Andra tanken var att detta säkert redan var gjort och att man bara skulle få uppmaningen att åter bevittna "lyssna till ditt hjärta" med några Svenska popsnören.
A,HA!!! tänkte jag. Dessa dryga självbelåtna dj-vlar skall inte få vara förekomma mig i någon punkt utan jag gjorde följande,

Bara att ha haft tanken att jag skulle kunna vara först med en nyhet gjorde att jag själv lite ironiskt bjöd in mig till Youtube för lite nostalgisk musikunderhållning.

Strax därefter så kollade jag av ren nyfikenhet om nyheten redan var delgiven här inne för jag skulle ju ha kunnat göra denna resa tillbaks i tiden i onödan så att säga... ...men så kan det bara inte vara tänkte jag då...

...Hahaha, och rätt fick jag också... ...jag börjar bli rutinerad känner jag...

Hahl Bundy: jag såg att Nik Zupancic var klubblös nu ....

TIKbiff: Som sagt mörkningar o åter mörkningar.

Hahl Bundy:
Lill bykov och lill pluss :-)

TIKbiff: Meeeen! Sluta. :)

« · 1162683 · »