Hahl Bundy: Visst behöver vi även det, men hur ser du då på att man vill ha Christian Söderström? Är inte han tänkt som en uppgraderad Sundh? Då är ju Elomo i samma klass. Vore väl bra att få in honom om det skulle stypa med Crippe.
Hahl Bundy: Ja ska vi då gissa vilka 5 namn som är dessa centrar.
Wirtanen känns mer som nummer 5 på listan
Kontiola - Han är med enl sportcheferna på listan
Krog - Han är med enl sportcheferna på listan
Wirtanen - Han är med enl sportcheferna på listan
Kapanen - Långskott enl sportcheferna
Westrum - Verkar som han ska bryta med Ambri-Piotta
Jag gissar och hoppas på att de är dessa 5 namn man arbetar med.
Min ranking av dessa fem skulle vara:
Kapanen Kontiola Krog Westrum Wirtanen
Om man ska återgå till artikeln i dagbladet så hoppas jag minst på Wirtanen, Han är för ung för att bära ett helt lag, dessutom har han inte den rutinen som krävs för att ta ansvsar som en förstecenter.
Nej Wirtanen kan inte vara tänkt som förstecenter mer som en tredje i sånt fall, skulle han komma in i truppen som tredje center skulle jag bli mer än nöjd!
Sedan vill jag även passa på att gratulera Nygge och Timrå till ett forsatt samarbete den kommande säsongen!
Hahl Bundy: Ehum, jag skickade ju en länk till eliteprospects.com i mitt första inlägg om Elomo. Men för att förtydliga. Elomo har gjort 3 säsonger i elitserien. Han har under de här säsongerna ett poängsnitt på 27p och har alltid spelat över 50 matcher. Hans toppnotering är 36p i elitserien. Om vi ska jämföra med Crippe så har han gjort en bra säsong i elitserien poängmässigt och då gjorde han 29p.
Eskas: Om jag inte minns fel så var Elomo på väg till TIK inför sin Sverige-sejour, men hamnade i Mora. Nu är han trettio år gammal, och känns inte längre lika attraktiv.
Eskas: Fö gammart! Vi behöver någon som är yngre än Crippe, men som ändå är äldre än Sundh, men som samtidigt skapar mer än Sundh, men som samtidigt åker lika mycket skridskor som Sundh, men som samtidigt är lika bra som Sundh i boxplay, om inte bättre, men som samtidigt kan tänka sig att tjäna en lön värdig en brunkare. Agera Lindkan!
Pätr: Det är som att jämföra äpplen och päron i och med att Elomo spelat i allsvenskan i år, där han gjorde 42p på 45 matcher. Men visst vi säger så. Elomo är 30 år och slut, Crippe är 29 och en coming man.
Knylan: Varför behörver vi någon yngre? Håller inte Elomo och Crippe 3 år till tror du, för hur många spelare i dagens trupp forutom Styf har mer än 3 år i klubben?
Eskas: Det var en ironisering över de krav som människor i denna gästbok och folk runt Timrå IK har. Oscar Sundh var bespottad något fruktansvärt under grundserien, men gjorde ett bra slutspel. Helt plötsligt var han ovärderlig. Någon borde t.o.m avgå på grund av att man inte förlänger med Sundh, eller att man inte ger honom ett kontraktsförslag med en lön som förmodligen går att lägga på en spelare vars register sträcker sig längre än att på egen hand skapa sig ett friläge för att sedan avlossa ett skott i smalbenshöjd från tekningspunkterna i offensiv zon som endera tar på målvaktens benskydd eller bara går i rundeln ut i zon. Okej, han var bra i boxplay också. Men kunde han bli bra på boxplay så finns det nog hopp för övriga också, i grunden så handlar det om att spela destruktivt och att läsa spelet.
Knylan: Jag själv skrev en gång ,att han skulle skaffa ett bredare blad på klubban....tappade pucken i alla lägen Mycket bra på att JAGA var han,sedan vet jag inget mer om han hade några mer pluss.
Knylan: Jag tycker det bara är lite tråkigt när Timrå inte förlänger med spelare som vill vara kvar i föreningen det håller inte att byta ut så många spelare som vi gort dom sista åren vi har ju bara Styfen kvar sedan vi gick upp lite mer kontinuitet skulle jag vilja se från Timrås sida.
Knylan: Håller med dig helt! Exakt vad har Sundh gjort för att förtjäna alla lovord somliga öser över honom? Han är ju tvärkass!! Riktigt bra att han inte fick förnyat kontrakt.
Dragskottsmaffians ledare!
Blir vi bara av med Axelsson och Svensson till nästa år är iaf jag nöjd. Dock kan de få vara kvar så länge de inte får hybris och kräver löneökning....
SpritTaco: Iom att du inte hade någon smiley med utgår jag från att du inte ironiserar.
Att inte vilja ha kvar Björn Svensson låter helknepigt i mina öron då han fungerar både i riktigt bra omgivning (hårt jobbande komplement som samtidigt har skaplig teknik/pass/skott) och med brunkare.
Övrigt: Angående Elomo så skulle det nog kunna vara en klok värvning ja.
Svensson kan jag tänka mig att behålla, så länge han inte begär en förhållandevis hög lön. Förra säsongen gled han dock på det så kallade Bäckströmsyndromet, dvs många gratispoäng i och med att han spelade med riktigt bra spelare (jämför även Moe...)
SpritTaco: Det var inte så att han fick spela med bra spelare för att han var bra då? Jag tycker faktiskt Björn Svensson har rätt mycket i sig. Han har bra teknik och kan även vara med och i power play och bidra. Det han saknar är väl den där riktiga genombrottskraften, därför blir han också avsevärt bättre i en bättre omgivning.