Inlägg: 1104099
Svarskommentarer
Det är väl positivt?
Han är alldelles för bra för att spela i svenska Elitserien.
Nej i och med hans succé i VM, är det bara att glömma denna värvning!
Att Sanny tackade nej är givetvis tråkigt, men samtidigt så är det heller inte hela världen. Han hade säkert tjänat mer pengar än det RJ påståtts ha tjänat och det är han inte värd i mina ögon. Att Eero valde Brynäs hoppas jag mer beror på att Timrå inte var överdrivet intresserade än att han skulle valt bort Timrå på sportsliga grunder.
Något borde de spelare som förlängt och t ex Gabriel Karlsson veta om kommande säsongs lag för att överhuvudtaget välja spel i Timrå framför andra lag. Om vi nu är så mycket på dekis som de flesta skribenter ändå vill göra gällande varför skulle då en sån som Gabriel Karlsson, som gjort sin bästa säsong i karriären, byta ner sig till Timrå? Är han helt enkelt totalt förd bakom ljuset?
Har brutit sitt kontrakt med MoDo...
Välkommen Warg !!!
svasse24 @ Västernorrlands enda hockeymetropol !
Undra om det går att behålla Lehtonen genom att behålla Lotvonen?
www.hockeyexpressen.se/sport/1.1487789/succebroderna-lamnar-rogle-modo-intresserat
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockeybladet/sverige/elitserien/sodertalje/article4555110.ab
http://st.nu/sport/1.567334
Ingen fler än jag som tycker att Christian Söderström bör erbjudas ett kontrakt i Timrå IK nästa säsong? Han har varit smått fenomenal i SKAIK med ett facit man visste han besatt men inte trodde han skulle uppfylla.
I gårdagens match - oavsett all frustration och två utvisningar - var han den som ville mest och som dessutom visade prov på ett enormt spelsinne. Den killen har utvecklats E N O R M T under sin tid i Skellefteå. Han har vuxit på sig och verkligen bevisat att han besitter enormt goda kunskaper.
Frågan är om föreningen vill ha tillbaka honom eller om nya personer i ledande befattning måste in, innan han eventuellt kan bli aktuell. Personligen ser jag gärna att man bjuder in Chrippe över en kopp kaffe och sonderar terrängen en aning. Han är för bra för att låta stoltheten gå före kompetensen.
Vad tycker ni andra?
Forza Hynning :P
http://www.st.nu/sport/index.php?action=visa_artikel&id=798362&nav_section=2&nav_order=5&nav_part=3
Men vad tror ni om Gunno och Sanny till nästa säsong?
Precis som flera föregående talare så menar även jag att Backe är en utav det bästa ES målvakterna men det som skrivs i media och här på forumet blir SÅÅÅ många påverkade av och jag vet inte om någon anna målvakt har blivit så mycket smutskastad o.s.v...
Jämför han till exempel med Hento , Backe är hästländer bättre och endå är LHC ett guldsatsande lag , vet att man värvat Noronen om nu han gör något bättre jobb vet jag ej men som sagt så tycker jag och tror jag att kommer ske en fölängning med Backe....
Andra som även de lär får förlängt kontrakt...
Åkerlund så klart..
Jonsson
Lotvonen
E Andersson
Sundh/Axelsson troligtvisfår bådame det kan bli så att någon eller båda vill lämna...
Osäkra / Klara förluster
J Andersson , skulle tro att han är klar för Hv så vi kan nog glömma Johan
Hynning Har skrivit på ett tvåårskontrakt med LHC stensäkert...
Päjäärvi han tror tydligen att han ska kunna utvecklas mer som hockeyspelare i Frölunda så jag tror även att Magnus försvinner.
Bogg Lutar nog endå mot förängt men man vet ej hur Håkan känner sig ifall han vill fortsätta Ishockeykarriären..
Pyörölä blir det inte NHL så blir det antingen Frölunda eller KHL ev Sweizsch.
Lehtonen - NHL KHL NLA
Sonnenberg - Många hopas att han ska ersätta JH men han har en lön som en förstecenter så han kan vi nog glömma tyvär... personligen tycker jag att han är för seg på grillorna..
Tenkie Här finns det goda möjligheter dock en 50/50 ...
Wandell/DP/Dicasmirro Jag förutsätter att DC lämnar efter Tryout och både Wandell och DP återgår till respektive klubbar...likaså med Karjalainen som lär lämna också..
Dessa herrar av alla rykten sule jag gissa kan bli aktuella
Pekka Saarenheimo
Markus Seikola
Anders Lindbäck , ifallnågon av målvakterna tackar nej..
Carl Söderberg
Jarko Immonen
Mikko Määenpä både Mikko och Markus kan bli ersättare för Lehtonen
Aki Petteri Berg
Nummelin också ersättare till Lehtonen
Niklas Nordgren
Sanny Lindström
Linus Klasen
ev talanger från allsvenskan div 1 osv som jag inte har koll på..
http://www.st.nu/sport/index.php?action=visa_artikel&id=795309&nav_section=2&nav_order=3&nav_part=2
Detta har jag hört från olika medier!
Det löser sej, vi behöver inte bekymra oss, i allsvenskan kan vi inte kosta på oss stjärnor som Mika, föreningen borde satsa nu i stället så vi blir kvar.
Iof ingen orealistisk plan för Mika eftersom säkerligen skulle göra bra ifrån sig även där borta!
Om så är fallet att han drar så får verkligen sportcheferna jobba hårt för att ersätta honom med en likvärdig spelare! Så de inte fyller luckan med tex Jonas Höglund =)
Börjar med denna (iofs ingen nyhet för mig, men ändå):