1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607419 inlägg · 6214 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Skarin: Ja, inte räknar jag med Pyrret i TIK och visst har jag hört snacket om Frölunda. Visste dock inte att det var helt klart som antydder nedanför. Vad är det med Nubben och finnar eg? ;)

Laken: Nä jag ser inte det så.

Andersson: beklagar syftningsfelet. menar nubben, som för övrig är en stor gris.

mikenomad: Alla tre finländare om nu pyrret sticker till Köpelunda.
Har sagt att dom vill till NHL i första hand.
Förmodligen har Nubben lurat i dom att Köpelunda är NHL eller i allafall så nära man kan komma.
Detta är väldigt motsägelsefullt eftersom vägen till NHL är mycket närmare från en klubb som Timrå.
Med hög arbetsmoral och liten konkurens från andra stjärnspelare. Vill man visa upp sig för NHL så inte är de i Köpelunda

Tvåtallar: Snart är det faktiskt Midsommar kommer det bli några nyförvärv eller?

Börjar bli otålig.

Ja varför inte denna kille....

Skarin: Vissa spelare har längre säsongen än andra. Den här killen har det ju surrats lite om va?

FM: Då vill jag att Manitoba och Hearsly åker ut samt att Chicago åker ut stanely-cup så man kan få reda på om någon av följande spelare faktiskt kritar på ett kontrakt med Timrå.

Sami Lepistö
Staffan Kronwall
Pettri Koniola
Jason krog

lungan: Vad händer med denna spelare eller blir han utlånad någon som vet!

Jag hoppas, perfekt ersättare för yttern Pyörälä.

FM: Jo då. Den killen dök väl upp på tapeten för ganska så länge sedan.
Han är ju ingen ersättare till Lello och är ju heller ingen förstaback, men man får väl kanske vara glad för det "lilla". Kan säkert bli så att det inte värvas någon back alls också.
Vi får helt enkelt se vad som händer.

lungan: Surrades lite på nätet att han valde SSK före Timrå. Om det stämmer? Inte den blekaste...

Vi får väl göra som med allt annat; vänta och se.

lungan: Han vore en bra ersättare till Tenkrat.

Skarin: Ja Tenkrats poängskörd borde Bergfors definitivt klara av att ersätta, Bergfors lär må bra av att komma hem och spela för att ta ny sats mot NHL.

Timrå fortsätter att vara yngsta laget. SSK är just nu äldsta laget. timrå väger i genomsnitt två kilo mindre än Hv71.

Brynäs spikar truppen.

Och vad gör Timrå? Avvaktar. Kraftigt.

Simmalugnt: Svårt att vara i Bruuunäs position 3 st nya. Dom andra spelarna var bara avdankade gubbar ingen ville ha så dom var lätt att skriva nytt kontrakt med.....

Känns som att vi siktar lite högre än Bruunäs och får han bara till detta Linkan så ska det nog bli bra!

Men en ska har Brunäs lyckats med iaf, långa kontrakt nästa säong går bara 9 st ut, I Timrå går 11st ut och då är inte ens laget spikat och vi hade ju massa utgående iår också, så då borde det kunna vara färre med utgående 09/10!

fettsteffe:

Siktar högre?

Jo förra säsongen siktade vi ju högt och hamnade ändå efter Brynäs.

Jag tror inte Brynäs blir sämre nästa säsong.

Ingen som vet varför Timrå inte satsar på Rok Ticar?
Av det jag sett så skulle han kunna vara en man för A-Laget i kanske en kedja med Jesper Samuelsson och Anton Lander?
Internationellt har han också producerat mycket bra.
Är det för att han är lite liten kanske?

Andersson: Jag vill också se han i Timrå, jag har en känsla att Linkan har ett halvt öga på honom...

ersson: För dålig skridskoåkning. Är man liten så bör man vara snabb.

Sedan så tycker jag inte att 0+2 i B-VM är att ha producerat "mycket bra" internationellt.

JimmyH:

Mycket bra kanske var lite väl överdrivet. Men han har ungefär samma producering som Frans Nielsen och Raffl och bättre producering än t.ex Edouard-Bellemare och Holtet.

Så enligt mig personligen så är hans producering ok.
Så är det för att han är dålig på rören som dom inte vill ha han alltså?

Nu syftar jag såklart på B-VM och inget annat.
Hans produceringen i U20 är bättre än några talanger som blommat ut.
Bara för att ta någon så t.ex Regin och Kopitar.

ersson: Ja, hans produktion är okej. Men inte mycket bra.

Sedan ska man inte lägga så mycket i att jämföra poängligor i korta turneringar ifrån olika år. I så fall kan man ju hävda att Kenneth Bergqvist är bättre än Henrik Zetterberg. So take it with a pinch of salt.

T T: Haha. Översättningen som Google ger blir ibland helt lysande.

Ett litet förslag till alla er som postar de förhatliga EP länkarna: När ni ändå är inne på EP och proffscoutar kan ni väl kopiera namnet på objektet, klistra in det i ert inlägg och voila! Så behöver inte de som tycker det är jobbigt att klicka på länkarna tycka just det, att det är jobbigt med EP länkar.

Lemmy: Det var alltså inte så här man skulle göra www.eliteprospects.com/player.php?player=28825
när man undrar om han har äppelknyckarbyxor?

Lemmy: Hur ska de stackars människorna som tycker dina inlägg är jobbiga att läsa göra då? Scrolla verkar inte finnas i den världen...

Jag ser inte problemet med att skicka en länk på en spelare som en supporter rekommenderar.

250kg kärlek: Det är väl bara att inse att vi har olika böjelser och fetischer härinne. Själv har jag likt Lemmy väldigt svårt att se tjusningen med dylika länkar. Jag löser det med att flytta markören till över länken men utan att klicka på musen, vips uppenbarar sig en textrad som visar vad som döljer sig bakom länken och jag kan lätt avgöra om det är värt att klicka på den eller ej...

mikenomad: Vidare är väl det här ett "problem" som torde kunna sortera under kategorin "dagens I-landsproblem"....

Enligt TJ så har Timrå en riktigt bra center klar, återstår att se vem de är bara.

Snoop:

vart har du hört det?

Kapanen???:P

Snoop: Fan är det TJ som slöpper alla rykterna ;-) Ja någon måste ju göra det, Linkan verkar ha tappat talförmågan......

Snoop: Var har du läst det.

Snoop: Gabriel Karlsson?

Cartman: Morbror min va nyss här han hade snacka med TJ då båda 2 bor i Bergeforsen, men ja vet inte vem de är.

Snoop: Hörde du namn, nationalitet eller liknande?

Laken: Han hade först inte fått veta nåt men sen hade väl TJ sagt att dom har en riktigt bra center klar men han kunde väl inte avslöja så mycket så ja vet inte nationalitet eller något, men jag både tror och hoppas det är Kapanen, men hur som helst ska bli intressant att se vem de är.

Snoop:
"jens_88: Fick höra idag också att en viss Sami Kapanen ska vara klar för Timrå, infon kommer från en sponsor så vi får väl se då.

Snoop @ Timrå 2009-04-12 14:58"

"Hahl Bundy: Ja då är de förmodligen Niko som är klar, och han har även spelat en hel del med Pärssinen.

Snoop @ Timrå 2009-04-12 15:11"

"Enligt TJ så har Timrå en riktigt bra center klar, återstår att se vem de är bara.

Snoop @ Timrå Idag kl. 20:59"

hmm......TJ leker med oss :/

fettsteffe: Den som lever får se helt enkelt.

Snoop: Jaha, undra hur länge vi måste vänta på att det blir officiellt då? Och frågan är ju vilken definition TJ har av "riktigt bra center". Spännande, men för Timrås skull hoppas jag att nånting händer ganska snart. Fortsätter det så här blir det nog färre kort sålda i år och det är ju inte speciellt bra.

Kerstin_k: Får väl sitta uppe till 06 och kolla vad som står på dagbladet imorgon...

KniveN: Ja, eller varför inte gå och lägga sig och läsa den på morgonen? Det som står 06.00 lär väl stå där vid 09.00 också? ;)

Fast å andra sidan kliver jag upp vid 06.00 så för mig kvittar det :)

Kerstin_k: Det är nog herr Krog som TJ hänvisar till . Men det är sant , det får gärna stå något i tidningarna snart.....

Kerstin_k: Ja de kanske är Krog och isf presenteras han när hans lag spelat klart Calder Cup slutspelet.

Kerstin_k: Gäller ju att vara före TT med länken...

250kg kärlek:
"Lemmy: Hur ska de stackars människorna som tycker dina inlägg är jobbiga att läsa göra då? Scrolla verkar inte finnas i den världen...

Jag ser inte problemet med att skicka en länk på en spelare som en supporter rekommenderar."

Nej men så bra för dig. Tycker i alla fall det är drygt med EP länkar trots att du inte tycker det, ditt inlägg kan ju också vara jobbigt för vissa om du nu inte trodde det. Jag scrollar hela dagarna bland allt snick snack, det är info man vill ha inte Rick Astley eller va rötotten nu heter.

Obsut finns numera på Linkans legendariska lista enligt dagens Dagis. Länk får någon industriarbetare slänga in innan denne far ner på varvet.

Knylan: Glömde säga att man med all sannolikhet kunde stryka Lepistö och Wirtanen enligt samma tidning, om jag inte missminner mig.

Knylan:

Jo visst var det så.

« · 1160064 · »