1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606219 inlägg · 6213 ämnen

Slaget om Västernorrland 2008

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
Smokey: Förlåt, det var inte meningen att söndra...klart att fairplay är bra eftersom han håller på Timrå IK. Tänk om man kunde skriva lika poetisk som dig smokey, är avundsjuk. Här kommer SNYGGA STYGGA Timrå IK
som ikväll dra till på volley och kickar in 3-0 i matcher hahahahahahahahahahahaha ! numera synsk tog 0-3 på resultat( det enda jafg spelade på ) på HIV - Timrå och vann 2000 kr när truppen var 15 utespelare alles...
längtar längtar längtar 7 timmar knappt till drabbning

Dream Team: Någon, förslagsvis icing-ove, får stå beredd i swedbank på måndag och klämma fast Per "Le Chuck" Svartvadets skägg (?) i en hissdörr. Det är så det ska göras har jag hört.

Sen för att vinna så drar man benet av voodoo-dockan. kanske räcker med skridskon i ett avgörande skede i matchserien i det här fallet när jag tänker efter. aningen morbidt att tappa benet på bästa famlijeunderhållningen.

Lysande spel förresten. spelar det fortfarande ibland.

"Say Pretty pretty pretty pretty pretty.... with sugar in top!" ;)

Tant-Gert: Haha.. här klingar det minsann bekant! Guybrush Threepwood har man ju spenderat oändligt många timmar i sällskap med runt Monkey Island. Ja, plockar vi bara på [url=en.wikipedia.org/wiki/Image:LeChuck.jpg]Svarten[/url] ett slutspelsskägg så torde ju saken vara biff.

Har 2 sittplatser över för ikväll.. Men vet ej sektion eller plats än..!!!!

FH - avdammad und Gert: Revansch var grundidén egentligen, men med tanke på de känslor man hade i kroppen efter förra kvartsfinalserien så kändes det lindrigt, samt att vi använt det ordet i ett tidigare sammanhang också. Hämnd kändes som ett hårdare och skönare budskap, no mercy. Det har fått precis den uppmärksamhet som jag hoppades på också.

För övrigt så behövs det folk idag också i hallen, monteringen är klar, men nu ska flaggorna ut på läktaren också. För att det ska gå fort så behövs så mycket folk som möjligt. Bara att dyka upp till hallen, Jimmy och Dalan har varit där redan i några timmar.

Icing-Ove: Sometning from the head, something from the thread, something from the body and something from the dead.. Ser fram emot att du på Guybrush-vis tar och sliter av svartvadet suspen när han tittar bort. För visst är svarten en gnutta lik Le Chuck? :)

FH - avdammad!!! Nu dyker dom upp. Lite grågubbeparad här på GB;) Måste fan vara något stort på gång;)

Trots att jag nog mer är inne på stillsamma slipstifof nuförtiden, kan jag inte låta bli att känna något nostalgiskt skönt över denna dag. Länge sedan det där TIK-pirret var så förbannat starkt. Jag längtar till ståplats. Men gikten skulle nog göra det omöjligt att ta sig upp där...

Smokey: Personligen styrs jag av bakrundsstrålningen och vad rösterna säger åt mig att göra. Men det är en helt annan historia.

För övrigt läser jag matchprogrammen som fan läser bibeln! :)

Vill du byta bullas klubba mot strimmas susp förresten? ;)

Smokey:
Själv försöker jag med voodoo för att hjälpa Modo ;-)

Tant-Gert: Jag styrs av vad tifogruppen skriver på väggen bakom ståplats. Mitt altare!

Min religion visar vägen. Som fanatisk TIK-ist så är det enkelt att leva. Lätt att följa lixom. Jag läser slitna matchprogram från 70-talet, som andra läser bibeln. Jag har en rakbladad hockeyklubba (ATT: Bo Bulla Bergren) som lite krusifix. Mitt radband är ett nött armbågskydd från 1982...

Alla heliga krigs moder är väl mot Modo? (Gör mig inte förvirrad nu;)

Fall på knä inför universums härskare! Jag är stolt över min stirriga blick och mitt mantra...

Timrå IK är dom bästa, jeja, heja Timrå, Timrå IK är dom bästa, heja, heja Timrå...

250kg kärlek: Visst var det bittert, förmodligen långt mer traumatiskt för vissa än för mig dock, men det som hände har tvivelsutan hänt och nu är det nytt slutspel och nya tag. Hämnas gör man en oförätt och det kan jag inte säga att modos seger var hur gärna jag än skulle velat att Timrå vann istället.

Men jag släpper det nu. Ska försöka blunda för eventuella tvåpinnsflaggor också.

Smokey: Dessutom Smokey så är jag rätt trött på att läsa att Modo ALLTID varit storebror. På den tiden jag som pojke brukade stå och banka i plexiglaset i Ladan var det minsann inget tvivel om vilka som var kungar i surströmmingens rike !
Instämmer med föregående talare om att REVANSCH är ordet. Jag vill gärna att de övermodiga Modoiterna på kontoret tittar ned i datorn när jag passerar dem på måndag.

Tant-Gert: Jag är med på ditt resonemang. Men efter det oerhört bittra slut som Timrå - med allt vad det innebär - fick vara med om förra året, så tycker jag hämnd känns bättre. Oavsett hur saker beskrivs i historieböckerna.

Smokey, och alla andra: Kan vi inte använda Revanch istället för Hämnd? För hur vi än beter oss kommer fjolårets resultat inte att ändras i historierullorna. Jag lovar! Eller är det bara i mitt inre som Hämnd klingar falskt?

FairPlay: Dagens goddag yxskaft-svar från din sida? :) Detta är, om du fortfarande svävar i ovisshet, ett internetforum. Där skriver man saker. Oavsett om man går på matchen eller inte. Tror inte Bragd-Birger aspirerade på något litterärt pris med sin text utan mer ville skriva av sig den där nervositeten som hänger på axlarna som en LK70 fylld med sten. Men det ska jag låta Bragd-Birger svara på själv, det är han fullt kapabel till.

Vad jag menar, för att konkretisera det hela lite, är att Bragd-Birger i mina ögon är både läsvärd och ett välkommet tillskott på sidan, helt oavsett hur många hemmamatcher han kollar på.

Med en ytterst vänligt och lätt läspande hälsning.

Tant-Gert! (Yes, the one YOU know!)

iggy: Jag tycker nog att Fairplay har ett otroligt skönt verbalt stuk på sina två inlägg.

En kraftullhet och ett ödespatos som tyder på många års laddning för att slutligen ta sig från tanke till handling. Lite som att skita när man hållit sig på tok för länge. Här vill jag inte raljera i detaljer och mer omfattande. Jag vitsordar inget i sak utan låter den gode Fairplay tala för sig själv.

Sedan tycker jag att vi bildar hög på Bragd Birger för att denne ännu inte lyckats ta sig in i Hall of Fame. En jävla flicscout!

Och detta förbannat ödmjuka tassande!

Vi är favoriter!

Vi har hemmaplan (Det påverkar) och vi möter ett pisslag som förra året snubblade sig till SM-Guld!

Aldrig har jag varit säkrare på HÄMND! Att få tvåla ditt dessa ishockeyns svar på mjölpallar och banjo, kommer att ge mig ett leeende bredare än den omtalade tifoporten i Nyköping.

Låt oss nu knyta ihop säcken, sluta skrapa med foten. Visa för helvete att slagent om Västernorrland tillhör TIMRÅ IK och inget annat.

Det är synd om Modo.

Dream Team: Robban kommer som vanligt spela med stort TIMRÅ-hjärta !!
hans sista säsong vill han avsluta så vackert det bara går !!
Det här sätter jag på ett enormt pluskonto för laget.
Vi blir tyngre och tyngre som lag, lägg på gallerkillarna som två bivingar
som snurrar så snabbt på denna snygga lagmaskin som heter TIMRÅ IK
kanske en ramsa för ikväll SNYGGA TIMRÅ !! klapp klapp klapp andra versen STYGGA Timrå klapp klapp klapp varva det om och om igen helst efter en 3-0 ledning .. ;-)
bra skrivet bragd-Birger !!

Lite skottstatistik mellan Fairplay/Bragdbirger

Antal inlägg: 2496 st
Antal besökare: 381 st
Erfarenhet: Legend

Antal inlägg: 2 st
Antal besökare: 8 st
Erfarenhet: 1. Nybörjare

HAHAHAHAHA men det bevisar igentligen ingenting..... vilja kan ibland slå klass....

FairPlay: Jag är absolut en stugsittare, ja. Har inte sett en hemmamatch på två säsonger. Shoot me. Mycket snack, lite innehåll? Nähä. You go, Einstein!

250kg kärlek:
Plus att om robban är 100% kan han på egen hand döda 50 sek av ett boxplay. Vi får inte inte inte dra på oss några onödiga utvisningar i kväll.
Dom i försvarszon är ok, men inte dom i anfallszon.

Bragd-Birger: Mycket snack och litet innehåll i din uppsats. Jag tror att du är en sån där som sitter hemma och chattar under matcherna och sällan går på matchen.
Förklara också varför topplaget får stryk lite då och då.
Med vänlig hälsning
FairPlay

Måhända är jag överjävligt positiv. Jag vet. Men det känns ända in i benmärgen hur detta kommer att gå bra och Timrå går segrande ur denna kvartsfinalserie. Ända sedan Modo bestämde sig för Timrå i lottningen har jag varit säker.

Vi leder bara med 2-0 i matcher och har hemmamatch idag. Visst är det så och visst låter det bedrövligt? 2-0 i matcher och hemmamatch i dag...

Nej Timrå kommer aldrig någonsin att släppa taget om detta. Det står för mycket på spel. Det är många spelare i detta lag som minns förra årets blytunga sorti, som får nog med adrenalin bara av tanken på det. Det finns dessutom spelare i detta lag som varit med om liknande situationer, gått segrande ur det, som vet hur man handskar liknande situationer. Spelare som har rutinen, som vet hur man spelar i ett slutspel.

Det finns massor av faktorer som talar för Timrå, vad är det som talar för Modo? Jag hittar inte en enda grej som skulle tala för Öviks-laget. Någon annan som gör det får jättegärna förtälja det i denna tråd.

Ödmjukhet är en dygd, jag vet. Och även om jag låter äckligt övertygad när jag hävdar att Timrå tar det här så finns ödmjukheten där. Det enda som eventuellt skulle få denna matchserie att ändra karaktär är om laget tar de två matcher som spelats för lätt och tror att detta kommer att gå av sig själv. Det kommer det inte att göra. Det gäller att fortsätta arbeta hårt och gå in med 100% i varje byte. Att laget skulle ta det här för lätt och inte gå in med 100% ser jag som i det närmaste omöjligt. Det finns inte, det är för mycket som står på spel.

Vaknade onödigt tidigt i morse, första tanken: 18.30 smäller det. Andra tanken: 18.30 smäller det.
Är sjukt nervös redan nu. Som andra - och jag själv - varit inne på: just nu finns inga tecken som tyder på att Modo ska kunna vända den här serien. Men, och ett jävligt viktigt men: vi har inte sett hur kvällens drabbning artar sig än.

Visst har det funnits en mättnad i Modo. Man har varit lite bekväma, gnällt på domaren när det gått emot och lagt onödig energi på de spelare som varit skadade och inte kunnat spela. Typiska tecken på ofokusering. Jag tror att en stor anledning till valet av Timrå i kvarten var behovet av väckning. En matchserie som man hoppades skulle ruska om, engagera och få de modolidiska adrenalinpumparna i topp.
Nu har det inte riktigt funkat. Hittills. Vändningen och suddenförslusten i första matchen var ett dråpslag som man inte riktigt var psykologiskt preparerade att hantera. Något som också kändes av på förhand, därav min känsla att Timrå skulle plocka även andra matchen om man lyckades nita den första.

Men, men, men. Nu står vi vid kvartsfinalseriens absoluta nyckelmatch. Om Modo haft svårt att riktigt tagga upp tidigare tror jag - tyvärr - inte att så kommer vara fallet nu. Man har plötsligt insett ett jävligt besvärande faktum: torskar vi denna är det i princip godnatt. Mättnad finns inte längre som en skön timråfaktor. Modo kommer kämpa för sin heder. Man måste vinna.

Kan omöjligt sia om matchens utgång. Naturligtvis är starten viktig. Modospelarna kommer drabbas hårdare av ett/flera mål i baken tidigt, och gynnas mindre av det omvända. Det timråitiska självförtroendet är så klart högre. Aber, aber, aber: Modo är ett jävligt bra lag. Man är - när man spelar på topp och får matcherna dit man vill - fruktansvärt jobbiga att slå.
Återigen: minns förra kvartsfinalserien. Om och om igen lyckades man stå emot en långvarig timråpress för att därefter nita obönhörligt när en egen chans dök upp. Och jag är fortfarande livrädd för deras powerplay. Hittills har dom underpresterat i denna spelform. Men grundtendenserna är livsfarliga. Kolla in hur Timrå agerar när modoliderna börjar lira runt. Man är hyfsat nervösa. Boxen krympt till minimum för att förhindra Wernblomska obehagligheter, samtidigt som Modo bara väntar på att få köra sina inövade lira-genom-slottet eller släppa-på-första-stolpen-från-bakom-mål-varianter. Dom har en hel arsenal av hemskheter, and they know it.

Sedan har vi då de faktorer som faktiskt talar för Timrå. Om vi bortser från de psykologiska som följer matchseriens utfall så här långt, så...finns det sköna grejer. Målvaktsspelet givetvis den första. Krizan har varit kass. Liras förmodligen skadad, och har inte alls fått något flyt i spelet.
Backspelet en annan. Timmander saknas löjligt mycket. Nu finns det visserligen chans/risk för att han lirar i kväll, men...det känns lite krystat. Matchformen givetvis allt annat än optimal, och det vibbar 'vi tar en rövare' big time. Det sas väl t o m rent ut att han knappast skulle ha varit aktuell om läget i matchserien varit annorlunda. Men vad annat kan dom göra? Hållberg borta, dessutom insjuknade Hedin sist. Förmodligen är den senare inte med. Tribuntsovs lirade helt huvudlöst i Övik och är en ständig livsfara för det egna laget. Här har man enorma problem. Sköna problem.

Sedan givetvis forwards. De tunga pjäserna - Sundström, Svartvadet, Skröder m fl - har inte visat mycket hittills. Dock: detta sätter jag upp på mättnadskontot. Jag tror inte att den här faktorn kan räknas in på det timråitiska plussaldot längre. Dom kommer att stå upp i kväll. Och det är här grunden för min nervositet ligger: hur mycket kommer detta betyda? Svartvadet är en grym lagkapten, när han verkligen brinner. Är det någon som verkligen kan få ihop modolidstyrkorna så är det han. Gör han det, då ställs Timrå inför en riktig utmaning. Då är det 'Slaget om Västernorrland' as we know it, igen.

Min förhoppning är dock den givna: Att Timrå kan trycka på, fortsätta med sitt flyt i spelet och inte ge modoliderna ens den yttersta leden på lillfingret. Pang, bom, stenhårt - trenoll i matcher. Fatta att det faktiskt, jävlarimej är möjligt. Låt oss hoppas på att Timrå har medel mot allt djävulskap modolidlägret kan hitta på i kväll. Vi ska ta dom. Vi ska fanimej ta dom. Hämnd!

...och nu har även Nyström förstått hur bra Timrå IK är.

JimmyH: Vadå liten fördel? Ren statistiskt har väl inget lag lyckats vända ett 0-2 underläge i slutspel med de förutsättningar Timrå har?

Och att hemmaplan inte skulle ha någon betydelse är rent nonsens. Timrå har kopplat ett riktigt brytgrepp på Mongo. Sorry. Modo ska det vara. Timrå IK kommer att vinna med 4-2 i matcher. Allt avgörs på skärtorsdagen hemma i Timrå.

Och jag tänker röka en riktigt fin cigarr för att fira den tillställningen.

Nu kan alla konstiga modotyper hålla käften, och bara vänta på att jag får rätt.

Deras lagbygge faller ihop som en pyspunka ungefär. Den patetiska Wernblom kan åka runt och leka psykfall bäst han vill. Ingen bryr sig längre. Han skulle inte ens få en biroll i en eventuell nyinspelning av kultfilmen Gökboet.

Dream Team: Japp. Dessutom är det en redogörelse för topp 10 i poängligan. Även om inget består är det ändå rätt häftigt när man läser:

FAKTA: Topp 10 i poängligan, SM-slutspelet 2008:

1) Peter Regin, Timrå, 1+4.
2) Fredrik Hynning, Timrå, 0+4.
3) Jörgen Jönsson, Färjestad, 2+1.
4) Petr Tenkrat, Timrå, 2+1.
5) Petri Kokko, Timrå, 1+2.
6) Tony Mårtensson, Linköping, 0+3.
7) Pär Styf, Timrå, 2+0.
8) Mikael Johansson, Färjestad, 2+0.
9) Mikael Håkansson, Linköping, 1+1.
9) Oscar Hedman, Modo, 1+1.

För övrigt så gör Robban comeback ikväll. Vackert så, vackert så.

250kg kärlek: Månne är det "slutspelets hetaste kedja"?

Regin, Hynning, Tenkrat, Kokko och Styf. Vad är det jag beskriver?

Frisco: Ääh, allt snack om Wernblom hit och dit. Det är ju slutspel, då höjs väl ribban för såna här saker. Klart det smäller mer, klart det handlar ännu mer om att försöka få lagets bästa spelare ur balans. Jag tycker nog bara det är på sin plats att Magnus drar sitt strå till stacken där.

Glömde skriva att den är i 1280x1024

Ikväll gäller! Härligt att det är slutsålt i hallen.

Gjorde en bakgrundsbild i min tristess, tänkte kanske någon behövde en ;)
La inte ner alltför mycket arbete på den! Se länk!

Detta är bra...
Domare: RÖNNMARK, Ulf
Linje 1:CARLMAN, Fredrik
Linje 2:WINGE (LEKS), Daniel

Sedan jublar jag om Krizan är tillbaka i målet... Skjut högt på den räkeln, han går tammefan ALLTID ner på knä och det har jag ALLTID sagt och det verkar ÄLSKADE TIMRÅ IK ha lärt sig för de gjorde tammefan mål fyra högt som satan i maskorna senast...å han, den man inte tordas stava till reserven, han går oxå ned på knä vilket Kokko's mörsare visade...

Skjut högt som satan. men under ribban, då vinner VI...;-)

Förresten, Tarvainen... En målvaktstränare tränar inte bara den egna målvakten, han ser även motståndarmålvaktens svagheter... Tarvainen är nog en jättebra värvning för ÄLSKADE TIMRÅ IK...

FORZA TIK........alltid, alltid.......

JimmyH: Självklart är den viktig, det är väll den viktigaste matchen hittils i kvarten. Vinner nu i morgon så är det ju dukat bord för eran del känns det som. Skulle vi lyckas vinna så är det ju lite mer öppet igen :).

Cyklob: Man skulle alltså kunna säga att morgondagens match är viktig.

EfordeM: Du har helt rätt i att i denna serie spelar det absolut ingen roll om vem som har hemma fördel.

JimmyH: Vette tusan om hemmamatcher är någon fördel för MODO :S .. Timrå brukar ha mer fart under grillorna här uppe i Övik.. men men, 3-0 till er imorgon så finns det inte mycket som talar för oss här uppe i norr..

JimmyH:

Finns inte mycket som talar för att mOdO ska vinna imorrn,men jag förstår din oro.....

JimmyH: Som Modo supporter kan jag inte annat än att säga att det ser ju otroligt bra ut för Timrå. Och det ska nog mycket mycket till för att vi ska kunna vända på denna matchserie. Men som sagt en vinst i morgon och lite hopp väcks väll men en förlust i morgon då är det nog ganska kolsvart.

Bissett19: Vinner MoDo imorgon så är det 2-1 och två raka hemmamatcher för MoDo.

Uno Gordon: Hahaha, aldrig i helvete att det är klart. Det finns inget lag med så mycket dyngröta som MoDo. Halleluja, det är lång väg kvar att vandra.

Vi tar det hela med en klackspark! AMEN.

JimmyH: Helt rätt! Men 2-0 är mycket bättre än 0-2. Hoppas nu att domaren kan hålla ordning på prinsessan Svartvadet och övriga Modo-iter i morgon. Jag hörde på web-radion i senaste matchen att Modo-iterna hade varit efter domaren i varje domslut som gick emot Modo. Det är bedrövligt när ett lag skickar fram sina "advokater" så fort de har gjort ett fel. Det har jag aldrig sett Tikare hålla på med.

JimmyH:

Liten fördel??

2-0 o hemmaaplan kallar iaf jag ett klart övertag.

Johnny Hazard: Jag går på dagsformen och maggropskänslan. Just nu är vi helt fucking oslagbara. Det bara är så. Vi kommer vinna SM-guld. För Robban skall avsluta med ett sådant. Det är våran tur nu.

Messiah: Det är långt kvar. Än så länge så har vi bara 2-0. Vi har en liten fördel men det är fortfarande öppet.

Messiah: I helvete heller att man är nån jävla positivist. Ingmar Bergman rular fetast. Kom ihåg Brun-näsornas vändning mot Modoliderna 1999. Vi har inte en chans om vi förlorar i morgon, då är vi helrökt och Modoliderna vinner SM-guld.

Kan inte förstå alla som tror att det är klart bara för att vi leder med 2-0 i matchserien, VAKNA upp ur dvalan trattarslen.

Negotips: Timrå - Modoliderna 1 - 8.

Uno Gordon och bäver:

Äntligen några positivister! Lev i nuet och våga! Vi kan gå hela jävla vägen!

lustigt egentligen,Timrå spelar fantastisk hockey och leder kvarten med 2-0 hemma match lördag fullsatt (ingen hade nog trott detta för en månad sen)och här diskuteras om och hur mycket man får tro på att TIK tar hem kvarten.Själv går jag för guld om det skiter sig så har jag fått va lycklig tills dess,den dagen den sorgen eller är man knäpp då

Messiah: Våga tro på dig själv i alla lägen. Hur oändligt jävla hopplöst allting ter sig.

NU JÄVLAR TAR VI MODO IMORRN!

Per HApps: Ja jag har väl inte direkt påstått nått annat heller. men jag vägrar vara negativ i onödan. Det ligger inte i min natur (längre) att stå och kasta yxan i sjön innan det faktiskt gått åt helvete. Det ser bra ut som fan och för att det ska fortsätta göra det krävs att man jobbar lika hårt och kanske hårdare. JA det står 0-0 på lördag när det börjar MEN Timrå leder med 2-0 i matcher och HAR uppvisat betydligt bättre förutsättningar för att vinna den här matchserien än vad Modo har.

Våga vara ödmjuk men våga också vara positiv

« · 1006293 · »