Unfuckin' believable! Vilken jävla hockey Timrå levererar. Blev lite nervös när Wernblom fick 5+20. Givet att det skulle bli ett fjuttigt PP och en farlig temposänkning efter det. BP:t därefter såg lite lojt ut. Men, 5-3 och pang! Timrå äger Modo fullständigt. Fullständigt!
AndersN: Sundströms hopptackling mot huvudet var verkligen inte snygg, jävla trams att både sundström och wernblom siktar mot huvudet på timråspelarna, bedrövligt.Men vi visar vilket fantastiskt lag vi är istället.
Jag saknar ord... Nä, det här är alldeles för bra för att vara sant! Vilken sanslös period! Kanske den bästa Timråperioden jag sett NÅGONSIN! Vilka fantastiskt vackra mål! vilket spel, vilket tempo, vilka pass! AAAAAAAAHHHHH!
Utklassning!! Modos enda hopp bänka svartvadet sundström wernblom och sparka lyckner,gnäller nån anna istället för att spela så bänka den fan oxå. Fast för mig får man gärna köra på med sitt gnällspel hehe Modo gnäller och vi gör mål.
Bra förstaperiod. Intensivt spel från båda lagen. Men finnfemman...jisses. Powerplayet dom presterade var bland det svettigaste jag sett. Precis en sådan förstaperiod jag hade hoppats på. Modo försöker och försöker, men Timrå avväpnar och rinner igenom åt andra hållet gång på gång. Detta är helt vansinnigt.
Fortsätt hålla i taktpinnen nu i andra. Harald var inne på det själv innan match - att Modo varit Timrås hundar så här långt i serien. Måste ha smärtat de modolidhjärtan som gärna vill se oss som hyndor. Face it, boys: ni är våra prisonbitches.
Ja säger bara en sak, I LOVE SUOMIIIIIIIIIIIIIIIII (L).Timrå måste nu fortsätta vara ödmjuka och jobba hårdast, för Modo är absolut inget dåligt lag utan de kommer bli tätt asså.
Smokey: ja så har jag ochså planerat,jag hade tänkt mig att det skulle stå 1-1 i matcher idag och att vi ska vinna idag och en match måndag eller onsdag för att sedan avgöra hemma på långfredag.
Att få chansen att ingå i denna "treo" med livets alla mysko erfarenheter, måste vara det största som kan drabba en TIKA:re... Jag misstänker att Stockholm fortfarande är basen?
Om vi vinner i kväll bjuder jag denna "treo" på lunch för att utan underliggande allegat, skissa förutsättningslöst på framtiden. Stureplan plus/minus 4 kvarter? Synka almanackorna runt v. 13 och onsdag. Då befinner jag mig i Sthlm.
Vi är klara redan på skärtorsdagen, då jag bokat plats i EON arena för att se den sista spiken dunkas in i Modos dreams about more happy days...
Hur kan Modo, som vann SM-bucklan förra säsongen se Timrå IK (full av revanschlusta) som en bra motståndare i en ånyo kvartsfinalserie. Ett Timrå som med fullt manskap skulle kunna titulera om ett OS-guld (lite skämtsamt).
Denna kvaretsfinalserie har varit rolig, varit full av pirr, många skratt, många skrik. Men serien har aldrig varit direkt spännande.Timrå är bättre i all, precis allt.
Modo har varit mätt, och är det fortfarande, efter senaste SM-bucklan. En SM-buckla som avgjordes i kvarten. Det om något borde tända Modospelarna. Men icke.
250kg kärlek: Det är nog bara Modo som har svaret till varför dom valde Timrå sedan varför man har sådan inställning till matcherna. Nu har dom ju chansen ikväll att bevisa att dom har lite motivation kvar i alla fall.
250kg kärlek: Att man vunnit 3 matcher mot Timrå i grundserien men bara 1 match mot Frölunda tror jag faktiskt, egendomligt nog, hade väldigt stor betydelse.
Paddan: Jaja, jag köper ditt svar. Men vad är bättre: att lämna sorti i kvarten eller att spela om guldet. Då menar jag oavsett resekostnader. Engagemang och inställning är vad det handlar om. Hjärndött (min högst personliga uppfattning) hur Modo väljer Timrå IK igen. Hur naiv får man bli?
friskan: Hehe ja om det ser ut som förra matchen så kan vi lika gärna lämna wo i denna match. Tror jag aldrig varit med om en sämre inställning i ett slutspel.
250kg kärlek: Det har jag för mig att jag svarade på en gång tidigare, att Timrå var det laget... av de alternativ som fanns... som MoDo hade bäst statistik mot denna säsong. Dessutom så har väl atmosfären runt matcherna förra säsongen och ett par hundratusen mindre i reskostnader bidragit till beslutet.
250kg kärlek: Jo det är en bra fråga det, det enda som jag kan tänka på är att dom får korta resor och spar pengar. För dom måste ju vetat om att Timrå bara gått och väntat på detta i 1 års tid. Och är man utan motivation som det känns så varför välja det lag som man brukar ha dom hårdaste kamperna mot. Nä ingen blir nog klok på detta.