AndersN: Han måste ju göra något för att väcka skallarna på spelarna, men jag har sagt det förut och jag säger det igen. Saknat motivation i Modo hela säsongen så för mig är det inte konstigt att det ser ut som det gör. Det verkar vara lite av en förbannelse att vinna Guld med Frölunda vann och missa slutspel och hade verkligen ingen motivation. Lite samma sak över Modo i år fast på något otroligt sett lyckades man komma 3a.
Aja vi får väll se vad det blir för match ikväll. Men en sak är säker och det är att ska vi vara med i detta slutspel överhuvudtaget så måste Modo börja spela hockey och få tillbaka motivationen.
250kg kärlek: hockey är hockey som du vet,allt kan hända och är inte alltid logisk o rättvis,jag försöker att vara ödmjuk.men du har helt rätt det här har dom helt i sina händer nu gäller det att ta fighten ochså dom ska kunna ta det här hemmaplan och allt.
Frella: ja laguppställningen kan man inte klaga på iallafall,en ren juniorfemma som avlastare mmm ser bra ut. nu måste dom vara på tårna i början modo kommer nog at försöka ta dom tidigt det måste dom nog för att ha en chans.
73Sjöbba: Så underbart. De som inte sett detta råder jag att göra det. Sedan kan man fundera över: kommer Timrå någonsin släppa taget över denna kvartsfinalserie? Antagligen inte.
Smokey: Ja det är kanske ett gott omen att vi vaknat upp från den "eviga vilan". Nyllet och jag har talat om att ge oss ut på tour om det blir semi. Hakar Du på ?
Kerstin_k: jo det är jätte hälsosamt med slutspelshockey,det är ju det här man väntar på hela året. eller rättare sagt sen vi åkte ut på ett jävligt snöpligt sätt ifjol,nu är hämdens timme slagen,den här chansen lär ju inte dyka upp igen.
Jaha då var det ca 2,5 timme kvar till nedsläpp, får hoppas att det blir en underhållande match idag. Och för våran del då gärna en seger, men det ser ganska mörkt ut i dessa stunder men men. Ingenting är klart ännu.
Tant-Gert: Rubriken är hockeySnack Jag förstår inte vad ditt skitprat har med ishockey att göra. Jag skrev till BragdBirger men du kände visst dig också träffad. Med vänlig hälsning
Varit på plats större delan av dagen på E:on såg uppvärmningen i morse, Robban kom in kanske 15 minuter före dom flesta och var med hela tiden. Reagerade även när Tenkrat la upp ca 10 puckar efter varandra och drog iväg 9 av 10 puckar klockrent i ena krysset!
The Palm: Hahahaha ja jag vart faktiskt både orolig och förvånad över hur han vid flera tillfällen berömde TIK under den första matchen... Nån som vet nått. Vad har hänt med den gamle räven som hatat Timrå sen 1600-talet
Att vara Timråit är svårt må ni tro.. man i slutspel på fula modolider får glo Man slits mellan glädje och sorg.. Då det enda vi vill är att fira guldet på vårat torg.. Vi spottar och svär och på läktarna domderar.. Domarjävel vi ofta skalderar.. Så kämpa nu vårt rödvita lag.. Vi vill ser er lyfta bucklan en dag!
pratarn: Jag sitter och laddar med matchsammadraget från förra matchen. Må vara att det fanns mycket snyggare mål i matchen, men jag kan se Pärssinens 3-0 hur många gånger som helst. Vilket långfinger åt Modoförvaret! "Stå där och kolla ni, jag trampar in och skjuter puck och målvakt i mål under tiden". Därtill mitt i Modopressen.
Minns att Bragdbirger skrev ngt om bitchslap i Swedbank inför första matchen. Det målet var i så fall sannolikt vad han skrev om...
Det kanske redan är postat, men det tål att postas igen i så fall. Nian sänder matchen gratis på webben för oss som inte är begåvade med kabel-TV. Se länk.
Olle: det har du helt rätt i.men som jag ser det så måste ju modo vinna så jag tror att dom kommer att forsera utav bara faan i början,det är deras chans att ta oss,jag tror att det blir denna matchbild.
....är det nu man ska prata om lagbygget 08/09 ? eller.... dags att försöka få tillbaks Peo Larsson som sportchef som har gått till Malmö mitt under brinnade slutspel.... 3 + 2 år lös ut karln från det NU agera nubben javisst ja han kan man inte skrika efter längre.... ;-) Lugn jag skämtar lite... skratta åt Rhenborg istället HUR KUL SOM HELST !!man börjar känna sig så här inför matchstarten... OTÅLIG
fighter: Vi ska inte "stå emot" modo på hemmaplan. Jag hoppas snarare att man kan hålla samma tempo som stora delar av förra matchen. Klyschan "anfall är bästa försvar" tror jag stenhårt på när det gäller modo, så länge dom har halva backbesättningen på skadelistan.
Per HApps: KANONLÅT !! det kom hem en modoit till mig idag med matchtröjan på och mössan som nåt slags skottsäkerväst i lejonkulan. han var uppgiven och trodde inte alls på Modo. När inte ens fansen tror på sitt egna lag, då är det illa. MEN som sagt nogrannhet gäller ikväll men samtidigt ska grabbarna och vi ha riktgt skoj och spela ut !! man njuter av varje minut av resultatet 2-0 i matcher och det goläge vi har eller hur ??
Rooster23: det är slutspel,jävligt nervöst och kämpigt o roligt detta har man ju väntat länge på.jag tror vi får det tufft idag,kan vi bara hålla emot första perioden så kanske kanske,ju längre matchen lider och vi kan hålla modos nolla intakt så ökar våran chans och modo blir ännu mer pressade hoppas dom spelar lite småfult så att dom kan få modo i obalans. och det går ju inte att komma ifrån modo måste vinna ikväll.
Det som talar mest för att vi vinner idag är att jag satt pengar på modo,ska va att dom vinner i sudden då. Jag har inte haft rätt än hitills i vinter på mina tips så.
Usch! Redan episkt nervös och jag känner att 2-0 inte alls känns speciellt säkert. Förlust ikväll och det räcker med att MoDo vinner sina hemmamatcher för att slå ut oss.
Mycket spännande ska det bli.
Jag både tror och hoppas att Riku Hahl visar vägen till "the Promised land"!
Knylan: Vill verkligen uppskatta och berömma ditt engagemang för Tifo - arbetet !!! tusen tack. Håller med HÄMND känns helt rätt även om jag ibland värjer mig mot ordet och dess betydelse i dom flesta sammanhang. Men hockey är för mig ett spel, underhållning, ett modern snyggt gladiatorspel. osv osv kan utveckla det en annan gång. men vad jag också ville ta upp med dig och resten av den "inre kretsen" av klacken är. Vad tyckte du/ni om mitt förslag på ny ramsa ?? Snygga Timrå klapp klapp klapp och sedan stygga Timrå klapp klapp klapp. naturligtvis tack till ALLA som jobbar med tifot på matcherna !! En tikare går aldrig ensam.
God jul alla Timråiter! Må ni samtliga få biljetter till de kommande matcherna i era paket och lite pengar över till att handla i shoppen, i kioskerna och i baren! Vi ses i SCA-arena! Krossa Brynäs!