« Föregående · 857219 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
Tjalle: japp.... :-)
Det är dock dålig taiming att slänga in ett sådant inlägg...höll fan på att klappa ihop totalt.
Man tål inte mycket nu.
En sträckning i ljumsken på backlund skulle också sitta som en fläskläpp....
Det är dock dålig taiming att slänga in ett sådant inlägg...höll fan på att klappa ihop totalt.
Man tål inte mycket nu.
En sträckning i ljumsken på backlund skulle också sitta som en fläskläpp....
Shadar Logoth: Jag menar att det känns alldeles för bra just nu för att det ska kunna gå vägen...En magsjuka är precis vad vi behöver! Kan vi inte få det på riktigt så får jag väl skapa en virutiell version ;-) Erkänn att det för ett kort ögonblick kändes som vanligt igen!
Tjalle: Förklara vad du menar med inlägget Tjalle....
Vi får hoppas att hon har TV, Radio och telefon avstängd...
Inga Hahla rykten eller mer info om den i truppen härjande magsjukan?
RocknRolf2: Vad är det med dig Rolf? Den gamla rolf skulle visat oerhörd bitterhet redan i förtid vid blotta tanken på att TIK skulle bränna det här läget. Vad gjorde hon med dig egentligen?
NÄSTA RESA 2007-03-16
Timrå (6:e kvarten)
Pris: 150kr
Biljetter kvar: 1/60 st
När nu Modosupport har tackat nej till 90 biljetter efter att det har annonserats slutsålt så borde de rimligen finnas tillgängliga, eller?
Timrå (6:e kvarten)
Pris: 150kr
Biljetter kvar: 1/60 st
När nu Modosupport har tackat nej till 90 biljetter efter att det har annonserats slutsålt så borde de rimligen finnas tillgängliga, eller?
Damn, jag har samma obehagliga känsla i kroppen som inför avgörande matchen mot DIF -05. Men klarar man inte att knyta igen nu på två försök så förtjänar vi inte semifinal, då får vi nöja oss med en 7-matchers rafflande kvartsfinalserie - inte fy skam det heller.
Kommer ett nytt försök nästa år...
Kommer ett nytt försök nästa år...
Rooster23: Men även lite sanningar...
"Jag retar mig på Modos spelare Zdenek Blatny och Robert Döme. Dom söker hela tiden utvisningar genom att nästan konstant falla i närkamperna. Helt klart är det en ledarfråga, men Harald verkar acceptera att hans spelare beter sig så. Timråspelarna står upp, tar kampen,Forceheckar hårdare, backcheckar hårdare i varje byte."
"Jag retar mig på Modos spelare Zdenek Blatny och Robert Döme. Dom söker hela tiden utvisningar genom att nästan konstant falla i närkamperna. Helt klart är det en ledarfråga, men Harald verkar acceptera att hans spelare beter sig så. Timråspelarna står upp, tar kampen,Forceheckar hårdare, backcheckar hårdare i varje byte."
Länkar:
http://www.wikegard.se/
http://www.wikegard.se/
Äh, lite hata ibland kryddar bara upp. Att däremot kör hata-ramsor vid matcher där hatande lag inte ens spelar.. ja då kan man börja fundera.
Det skjuts för lite.
Det skjuts för lite.
någon som har en ståplats över tills i kväll!!!! messa mig
Vår och slutspelstider..... Känslorna svallar, underbart. Här i dalarna handlar det mesta dock om skidspel som smälter bort och nåt lag med blå/vita tröjor som spelar i någon av de lägre divisionerna. Då jag och de två andra exiltikare som bor här nere har sett alla matcher på TV (utom kvart 3 som sågs live) Så har en konstig känsla börjat infinna sig..... Timrå spelar underbart, det är inget snack om saken. Dit jag vill komma:
Sorgen, tomheten och meningslösheten vid en förlust vägs inte upp av glädjen och euforin vid en seger. Är det nån mer än jag som lider av detta?
Snälla BULLEN hjälp mej!
Sorgen, tomheten och meningslösheten vid en förlust vägs inte upp av glädjen och euforin vid en seger. Är det nån mer än jag som lider av detta?
Snälla BULLEN hjälp mej!
Bo Bly: Inte så högt kanske. Men jag gillar inte när olk skriver upp TIK. Börjar alltid ana oråd då.
Rooster23: Han tippade ju 4-2 till Timrå i matcher.Vad är oddset på
det i dag?
det i dag?
Sv: Modoklacken
Men draveldravel om hat, för vilken gång i ordningen? Hat kommer när det känns befogat, vilket det har gjort väldigt många gånger egentligen, men bara yttrat sig i ramsform under första matchen mot Modo nu i kvarten som sagt. Hat är på inget sätt ett starkare ord än kärlek som jag ser det hela. Men framtill just då match ett så har det hållis tillbaka med hänsyn till moralmaffian på ståplats.
Så länge det finns ett gemensamt hat hos publiken så ser jag inga som helst problem med att ta till såna ramsor, precis som när Morrisson idkade petting. Här hade jag förresten viljat överdrivit ännu mer, bara för att väcka en reaktion hos dom personer som lever sina miserabla och tråkiga liv genom detta community, Modofolket. Men jag låter det vara lite neutralt sådär... *hihi*
Så länge det finns ett gemensamt hat hos publiken så ser jag inga som helst problem med att ta till såna ramsor, precis som när Morrisson idkade petting. Här hade jag förresten viljat överdrivit ännu mer, bara för att väcka en reaktion hos dom personer som lever sina miserabla och tråkiga liv genom detta community, Modofolket. Men jag låter det vara lite neutralt sådär... *hihi*
Maggan: Det var hata-ramsan i sig jag kommenterade, inte orsaken till den. Sen försökte jag förtydliga genom att ge exempel på vad ni genom åren har sagt och skrivit i ämnet.
Skulle kunna citera herr Stenmark men det känns inte lönt...I rest my case!
Någon som länkat till Wikegårds senaste inlägg i sin blogg ännu? Hemsk tändvätska för modo.
Mats Edström:
Va snäll med Edström nu, han bor trots allt på örnen så han är märkt under den blå skruden i rött å vitt (C;
Va snäll med Edström nu, han bor trots allt på örnen så han är märkt under den blå skruden i rött å vitt (C;
Mats Edström: Säkert bara nån som ville driva med dig... En röd lite näsa och vita kinder. det skulle klä dig.
Mats Edström: Men jisses! Jag tror jag slog huvudet på spiken där, för vilken "buhu" reaktion det kom direkt!!!
Den stor skillnaden mellan Sundsvall och Timrå klacken är;
Sundsvall vill mer än gärna lägga tonvikten på att "Hata Timrå" (t.o.m. på bortaplan mot ett helt annat lag).
Medan Timrå kan "hata tillbaka" när det har har hänt fula saker på isen.
Viss skillnad där, men men. Jag förstår dig, du måste ju dra efter halmstrån. ;P
Den stor skillnaden mellan Sundsvall och Timrå klacken är;
Sundsvall vill mer än gärna lägga tonvikten på att "Hata Timrå" (t.o.m. på bortaplan mot ett helt annat lag).
Medan Timrå kan "hata tillbaka" när det har har hänt fula saker på isen.
Viss skillnad där, men men. Jag förstår dig, du måste ju dra efter halmstrån. ;P
Maxvell: Ändå fanns det folk i timrå som ville att jag skulle göra samma sak er hall! Hur förklarar du det?
Vad min hatt har med den här tråden att göra har jag faktiskt ingen aning om???
Vad min hatt har med den här tråden att göra har jag faktiskt ingen aning om???
El Maco: Buuuu, fy va' tjaskig du e'!!! Jag ska genast rota i garderoben efter mina boots från tidigt 70-tal...där snackar vi klack!
Maggan: Självklart är jag som en skvallerblaska! Om inte annat så för att få reaktion från dom som uppenbarligen läser den typen av suspekta magasin...jag gör det inte!
Vad jag ville få fram är att er klack inte är ett dugg bättre än t ex Sundsvallsklacken som ni så hjärtligt avskyr p g a hatramsor!
Vad jag ville få fram är att er klack inte är ett dugg bättre än t ex Sundsvallsklacken som ni så hjärtligt avskyr p g a hatramsor!
Barbarossa: Du får göra som jag gjorde igår. Ringde och beställde Canal+, inkopplat på 5 minuter. Sedan har man 2 veckors ångertid så ist för att binda sig för ett år om man inte vill det kan man säga upp avtalet och då haft 2 veckors gratis Canal+ under slutspelet! :-)
Helg Ernest: Neppe..ser den ju som sagt hemma...vågar inte bryta den trenden heller då dom vunnit senaste två matcherna jag sett på teve..
Fighter:Joo men vissa klädplagg utbytes även på mej....sååå snuskig är jag inte..Men går vi till Semi...ja då vette tusan!
Fighter:Joo men vissa klädplagg utbytes även på mej....sååå snuskig är jag inte..Men går vi till Semi...ja då vette tusan!
Tyvärr så måste jag lämna återbud till kvällens drabbning och har därför en ståplats biljett över.
Mats Edström: Nä, jag vet att det var inte det du kommenterade. Jag svarde bara för vad orsaken var till att man blev fly förbannad och började med hat ramsan.
Men du är kanske som en skvaller tidning, drar lösryckt ur saker å ting för att få en bra front sida?
Men du är kanske som en skvaller tidning, drar lösryckt ur saker å ting för att få en bra front sida?
Mats Edström: Måste man alltid älska kan man inte få hata ibland... JAg ger mig iallafall inte in i den ramsan...
Men inför MoDo känner jag hat, men ingen annan får reda på det.
Men inför MoDo känner jag hat, men ingen annan får reda på det.
Maggan: Det var inte orsaken till ramsan jag kommenterade utan att man har i flera år slagit sig för bröstet och deklarerat att man inte sjunker till den låga nivån i timråklacken.
Det var kanske sittplats som var boven i dramat...??? Sicken pöbel!
Det var kanske sittplats som var boven i dramat...??? Sicken pöbel!
Ann: Det är riktigt! själv så byter jag iallafall underkläder.Jag ser matchen på en sportbar här nere iklädd matchtröja och keps 80mil från eon.Jag skulle ge mycket för att få vara med er däruppe ikväll.Men konstaterar att billigaste tågbiljett kostar 2500kr,flyg 3500kr det blir för dyrt.Jag vill inte prata om en EV semifinal men om om jag säger om TIMRÅIK spelar semifinal så ska göra allt för att ta mig upp och hälsa på släkten,och förhoppningsvis få se en match i eon.Detta kommer att bli en nervös dag.Men jag njuter väldigt mycket ochså det är hockey när den är som roligast!
Maggan: Jag kan fortsätta det outtalade.
" Morrison hade börjat veva inifrån båset, Döme satt och matade slag på en liggande J Andersson..." Timander låg och gnagde på Anderssons ben, vilket är stöld. Skröder satt fast med sin yxa i Sannys arm, Tobbe va inanför skjortan på Kenta, Warg låg och snackade fjortistikar med Svarten och sen var det väl något jag glömt ändå.
" Morrison hade börjat veva inifrån båset, Döme satt och matade slag på en liggande J Andersson..." Timander låg och gnagde på Anderssons ben, vilket är stöld. Skröder satt fast med sin yxa i Sannys arm, Tobbe va inanför skjortan på Kenta, Warg låg och snackade fjortistikar med Svarten och sen var det väl något jag glömt ändå.
orion: Snälla, rara "Orion", var har du varit om du inte har hört vår klack skandera "Hata MoDo"??! Det hörs nog vid nästan varje möte. Särskilt unisont var det i första kvarten (av förklarliga skäl;). På alla matcher i Swedbank jag varit på har delar av vår klack börjat hata, men tack o lov inte fått någon heltäckande uppslutning.
Kåluspare är vi allihopa; det bara graden av kålsuperi som varierar. Halten testosteron avgör. Och i vår klack är det förhållandevis hög andel gubbar, tanter och barn. I MoDos är det kanske fler med moppemusche.
Kåluspare är vi allihopa; det bara graden av kålsuperi som varierar. Halten testosteron avgör. Och i vår klack är det förhållandevis hög andel gubbar, tanter och barn. I MoDos är det kanske fler med moppemusche.
Mats Edström: När "Hata Modo" ramsan gick i första kvartsfinal matchen så kanske du ska komma ihåg att den gick igång, efter att Morrison hade börjat veva inifrån båset, Döme satt och matade slag på en liggande J Andersson. Ja behöver jag fortsätta?
Kanske inte så svårt att förstå varför både klacken OCH sittplats hakade på då.
Men annars tycker jag att Timrå klacken sköter sig utmärkt med sitt jobb att stötta sitt lag och inte sprida en massa hat.
Däremot brukar det komma en del fyndiga ramsor om motståndarna. ;))
Kanske inte så svårt att förstå varför både klacken OCH sittplats hakade på då.
Men annars tycker jag att Timrå klacken sköter sig utmärkt med sitt jobb att stötta sitt lag och inte sprida en massa hat.
Däremot brukar det komma en del fyndiga ramsor om motståndarna. ;))
Ann: Du skall väl se den live, så då är det ju tur att jag får åka till svågern och se den. ( c :
« Föregående · 857219 · Nästa »