Spock: Exakt, vårt första PP fick dessutom dra enormt lass. Vilka skall in efter. Boyce, Lindholm Gretzky? Tror inte Motståndarna skakar av rädsla över dom på isen..
Spock: Spelet 5 mot 3 sker med Blomman istället för Hartmann. Där det vid tekning blir tydligt att Blomman inte har en aning om var han ska stå ens! :-D
Dagens match och resultat måste tas med en rejäl näve rysktoljeskiffer från allas vår favorittvättar-Torbjörn
Olle: ja Lööke blir man inte klok på. Känns som utan Dahlén så är han rätt medioker. Lite som bröderna sedin, måste säljas i ett paket för att fungera.
Sputnik: Om man kollar dagens laguppställning så är det alltså ett backpar och en kedja som är som den egentligen tilltänkta kombinationen. Resten är antingen inte på plats eller inte matchade på så vis som tänkts. Jävligt starkt att ta poäng när domarna som vanligt är med i the Anti-TIK conspiracy.
Rytter: jag följer Almtuna IS mest och även Södertälje då det finns en del spelare fostrade i Almtuna där och det är ett antal spelare i Väsby som inte har i HockeyAllsvenskan att göra då de inte hänger med i tanken vilket gör att de har svårt att hinna med i spelet. Ofta sena in vilket får katastrofala följder, vill ogärna tro att de spelar på det sättet de gör för att de går in för att köra över motståndarna. Tycker det är märkligt att det inte renderat i en öppen fråga för ligan från övriga klubbar.
RöJan: jag spår en Johan Johnsson-karriär för Lööke. Går skitbra i allsvenskan, kliver upp i SHL, är på tok för nätt och sedan tillbaka i allsvenskan igen. Jag har gärna fel.
mikenomad: tack Ja mycket mer , trodde inte till några matcher sedan vi skulle ha en chans på topp sex, nu har vi en bra chans, men vi skall fortsätta jobba på ett enklare spel ur egen zon, men mycket roligare nu
JanneG: Grattis till 2 fina poäng, bra helg för er. Med tanke på er förra säsong och hösten den här förstår jag att ni andas morgonluft. Även om ni inte kommer vara favoriter till SHL-platsen så kommer ni i allra högsta grad vara med och slåss om den. Antar att det är långt mkt mer än ni vågade hoppas på i okt-nov
Olle: Vi har Hartmann, Lodin mfl. De var inte med idag. Är inte orolig för vår offensiv. Dahlen har kommut igång nu och har självförtroende på topp. När det gäller lägger de in en extra växel.
kulltorp: Matchtstraff, bjudningar, missade frilägen.....det är INTE så man vinner tighta matcher. Jag tycker det är många spelare i TIK som är långt ifrån toppformen.
kulltorp: Jag tror inte en sekund på underskattning på någon i laget. När det gäller supportrarna är jag mer tveksam. Ödmjukhet, grabbar, ödmjukhet. Det spelar ingen roll vem som vinner de här matcherna. Jag tycker grabbarna spelar bra i dag efter förutsättningarna och AIK är inget dåligt lag. Vi gör avstämning i april istället.
kulltorp: Vi har inte så mycket offensiv utan Dahlén. Det känns inte särskilt otänkbart att en motståndare kommer skada honom i slutspelet. Hoppas nubben har en offensiv forward på gång in.
Timrågogogo: Ja när offensiven sviker är det inte konstigt att man förlorar till slut. Blir mer och mer övertygad att Lööke inte klarar sig utan Dahlén. Lyckas han skriva ett SHL-kontrakt så blir jag jävligt förvånad.
hockeyärnice: tror på något vis att det här var nyttigt, nu gäller det bara att studsa tillbaka! Och Johansson fick visa vem som är seriens bästa målvakt också!
SMÅLAND: AIK slår oss aldrig i bäst av 5 eller 7 matcher. Finns inte på kartan. Någon enstaka match kan de vinna, men bara om vi har många borta eller är slitna som idag. Vi är stora favoriter oavsett vad Wennerholm eller ngn annan säger.
Janne G: Det är bra att ni kämpar. Vi vill inte ha för lätta matcher om vi möts i slutspelet.
SMÅLAND: Är du seriös eller Alkoholen som talar? Du tror alltså inte, Walli, Madsen, Lodin, Hartmann och viss mån Olofsson gjort skillnad en sån hör match? Inte dussinlirare i denna trupp precis. 😅
jå1: Aik tränaren tycker att de är värda 3 poäng idag haha vilket skämt. Denna förlust med 6-7 toppspelare borta och bara 8 forward på banan rör mig inte ens i ryggen. Även om alla förluster är sura.
kulltorp: 4 sekunder kvar av förlängningen och de får in den med flyt haha. Låt de få fira nu när de fyller 130 år. Vi är ett mycket bättre hockeylag än AIK och det vet gnagarna också om.