1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

589928 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Färjestads BK 2011-10-20

1416768 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2011-10-20
bobrov: poängen var att Jonte och Charles inte var dom såtaste vännerna.
Kommentera

bobrov: Challe bör vara ett otänkbart val oavsett hans ekonomiska situation. Herregud.
Kommentera

Burkmat: OBS! Challe är ett otänkbart alt. för Timrå då han har full lön från MODO säs. ut tar han ett annat elitserielag tappar han lönen därifrån den kan inte nåt lag matcha...slut.
Kommentera

orion: Jonte blir säkert glad om Challe kommer.
Kommentera

Ambroo: Challe fick nog bättre chips i sin hand. Perra får spela med mynt! Ropa gärna på Challe, men läs först vad ni skrev om honom förr..."Älska Challe" är inget jag minns!
Kommentera

Patrick Polly: Beträffande publiktappet så är det ändå ganska bra när det kom drygt 4600st för att se matchen i går. Jag ställer det då i relation till hur dåligt laget är och den usla tabellplaceringen.
I morgon lördag kommer det troligen färre eftersom Giffarna samtidigt spelar en avgörande match och den visas på TV.
Kommentera

Marcus: Ja sjukt nog ser jag Jonte som den största kulturbäraren i Timrå idag. Det borde inte vara så...

Ja vad gör vi, det är den stora frågan. I och med att vi byter ut styrelse ordföranden och klubbchefen så måste det bli ändring. Jag hoppas att vi får in några bra och tunga namn där!

Det ser jag som det viktigaste. Om vi får in en bra klubbchef kommer han ta tag i tränarfrågan, sportchefsrollen, scouting etc. Om vi får in en bra...
Kommentera

Patrick Polly: Instämmer i att det avsaknas en stomme och lokala spelare som brinner för klubben/orten. Igår saknade man killar som Lander och Erixon då det  såg allmänt förvirrat ut. Folk som går på matcherna lessnar då hemmaspelet har varit riktigt ruttet i flera år. De flesta hejarop på en viss spelare som jag hör på läktaren är för en herr Hedström. Jonathan Hedström är i dagsläget en oväntad kulturbärare för Timrå IK. Folk gillar en underdog som kommer tillbaka, ett välbekant namn bland alla legoknektar.

Timrå kan inte hålla på och värva spelare som man gjort och äventyra ekonomin med panikvärvningar hit och dit. Eftersom Timrå jobbar med relativt små medel så är varje värvning ytterst viktig. Vi brände det sista krutet ifjol och det får vi sona för i år. Tycker det är jävligt konstigt att vi inte får ut någonting av våra stjärnor trots att vi har samma omsättning/spelarbudget som betydligt bättre lag.

Oroväckande är det också att det finns klubbar underifrån som potentiellt skulle kunna trumfa Timrå ekonomiskt sett. Jag ser det bara som en tidsfråga innan Malmö är uppe igen (för gott) med en massivt stor arena. Sedan har vi Leksand som har ett helt fanatiskt landskap som fyller deras arena som även den är större än vår. Det känns inte kul att möta dessa lag (med flera) i en eventuell kvalserie.

Något måste göras för att rädda det sjunkande skeppet. Eller kan vi inte göra något, har vi bränt vårt spelarkapital de tidigare säsongerna och sitter här med svarte petter.

Sedan snacket om ny arena, till slut finns det kanske inget annat val om vi vill hänga med de andra stora även om det blir jobbigt för många Timråbor. Jag ser själv helst att vi spelar kvar i Timrå men hamnar vi för mycket ekonomiskt på efterkälken så kommer det att krävas en arena i stan.

Vi står vid ett intressant vägskäl för föreningen. Tydligen så klarade vi inte av att etablera oss som ett stabilt elitserielag sett på de senaste säsongerna. Vad gör vi nu?

Kommentera

Ribbo: Tsss... karln har uppenbarligen dubbla lojaliteter.
Kommentera

- Jag är den förste att säga att Frögren inte gick in för att skada. Han är stor och stark den pojken men jag tycker att domarna gör rätt. Men det är synd att det händer, det tycker jag, säger Timråtränaren Per-Erik Johnsson.

Är det för mycket begärt att Perra tar Timrås parti fullt ut?
Kommentera

Kerstin_k: Att våra NHL killar kommer hem tror jag vi kan glömma. Vill minnas att Zäta under sommaren sa att en flytt hem inte kommer hända, att han vill avsluta karriären i Detroit.

Nej detta är allt ifrån ett dukat bord, eller tja beror på hur man ser det. Det är fullproppat med elände! En klubb som inte drar in tillräckligt mycket pengar, betalar för mkt för truppen, ständigt gör tveksamma värvningar, inte lyckats ha en stomme i laget sen Carlsson, Nordgren o Krykov försvann och som dessutom håller på att tappa sin publik.

Vad gäller bankrutt tror vi balanserar på den linjen fortfarande tyvärr.

Läget är riktigt tungt, och tyvärr tror jag inte det finns några enkla lösningar.

Spelmässigt tror jag vi lider mkt av att vi inte har en lokal stomme i laget. Några som varje kväll ger sin själ och hjärta för laget. Några som varje kväll visar vägen för legosoldaterna Murley, Pikken, Hagos, Halonen, Hedin, Timo mfl. Några som ställer informella krav såsom att det inte är ok att supa på krogen stup i kvarten. Några som tillrättavisar laget efter en dålig insats. Etc

Redigerad kommentar

Kommentera

Mackelito: Problemet med det är att vi då måste snåla ännu mer nästa år för att minst göra 2.5 mille plus för att inte mista elitlicensen :)
Kommentera

Istället för att sitta o fisa o vänta tills vi totalt har missat chansen att undvika kvalserien kan man väl skita i att det blir minus och plocka ut allt vad fan som går.

Skulle man värva både Brendl och Strålman exempelvis och budgetera för -4 mille tror jag det är värt det.
Kommentera

Istället för att sitta o fisa o vänta tills vi totalt har missat chansen att undvika kvalserien kan man väl skita i att det blir minus och plocka ut allt vad fan som går.

Skulle man värva både Brendl och Strålman exempelvis och budgetera för -4 mille tror jag det är värt det.
Kommentera

Frella:Lite sent men ändå. Ditt inlägg är nog ett av det brutalaste och mest läsvärda här på HS på länge.
Kommentera

Linkan i dagens Dagbladet: "– Det finns inte en massa hockeyspelare som bara sitter och väntar på att Timrå ska ringa."

Max Friberg verkar "bara" fått en lindrig hjärnskakning.

Perra vill se mer av våra ledande spelare.

Kommentera

skandal och se hur pikken bara glider omkring! han tar knappt i pucken och är helt jävla slö människan..... BORT MED HAN
Kommentera

Modano: Jimmy rular! Andra gör det inte.
Kommentera

htikare: Ja de är nog viktigt att tävla i matcherna fram till kvalet och inte bara låta de rinna på . Hoppas att någon typ av förändring kommer dom närmaste dagarna .
Kommentera

Bragd-Birger: Timrå brukar inte byta tränare som står under kontrakt men är det nån gång som det skall göras så är det NU...Perra förmedlar ett helt uppgivet kroppspråk som med säkerhet smittar av sig på spelarnas redan stukade självförtroenden..vi har ingen spelide eller spelsystem..om man jämför tex med hur Rönnqvists luleå spelar o hur vi spelar så är det som olika idrotter o dte beror inet helto hållet på spelarmaterialet Rönnqvist sätt att spela fungerande ifjol fungerar i år forcheckingen i Luelå som ex är underbar att se även när de förlorar i jämförelse med vårt helt planlösa spel..

Det är ju bara hockey så klart o man lär hålla på TIk också nere i allsvenskan tills med IFSundsvallhockey men det känns bedrövligt att på det planlösa sätt som sker nu ev avsluta troligen då för gott för gott elitssejouren utan att ens ha ett eget spel..

varför inte nu när vi redan i princip är avhängda o inte vänta till våren då hjärtat för klubben blir ännu viktigare att ha låta Ante Karlsson tex ta steget upp tills med Nubben eller våga fråga spelarna privat om de verkligen har förtroende för Perra idag o då menar jag absolut inte som medmänniska utan som hockeytränare med klara visioner ideer o framförallt mod att tänka nytt...

eler finns det någon ny J.Rönnqvist där ute?
Kommentera

Bragd-Birger: Just spelet på hemmaplan gör en förbannad på denne Perra. Vi ska för faan inte som du skriver uppträda på detta vis på egen hemmaplan.
Vi ska komma ut som iglar och visa att det är vi som är HEMMALAG och ta tag i taktpinnen och inte ge motståndaren gång efter annan intiativet.
Det är inte bara förlustskapande detta avvaktande spel utan även tråkigt att skåda vilket denne Perra för andra året nu gäckar oss med(Hemmamatcherna ifjol mot VF dock undantag).
Nä bort med Perra nu och vem det än blir som tar över rodret så kommer det bli en frejdigare hockey här hemma törs jag lova.Och det kan ju inte bli sämre utdelning än nu på hemmaplan men framförallt blir det roligare att se på och publikvänligare.
Så oavsett motstånd ska vi visa att det är vi som bestämmer här hemma och gasa på som vi gjorde i bl.a. kvalserien -81 då vi körde över Leksand med 6-0 och då var iglarna bl.a. Jari Kaski, Henke Sandström o Håkan Petterson.
Visst förlorade vi väl då också hemma men dock inte som nu, men framförallt så var det känt att komma till Timrå borta så blev det åka av!
Kan ju tänka mig att den dag Perra återvänder till Värmland(måste bara bli snart) så ligger Värmlandsskogarna risigt till, för vid en brand där Perra håller i slangen på dennes hemmaplan så skall det väl snålas på vattnet och gå försiktigt fram på samma sätt som i E.ON Arena.
Nä nu DJÄVLAR måste det bli annan fart på hemmaspelet även om det så brister men då har vi i alla fall försökt och framförallt så blir det mer fart på publiken och MER publik på dessa matcher.
Nä kom igen nu och tillbaka till det fartfyllda och offensiva spel TIK som givit motståndarna rädsla för att komma hit upp!

KOM IGEN NU! NU KÖR VI!
Kommentera

Svågerpolitiken säger minst godkänt till hela laget, extra plus till Perra genom det genialiska draget att ta ut målisen med två minuter kvar.
Kommentera

Hoppas inte Jimmy kommer med nån meskrönika om likan perra spelarbetyg mm
Kommentera

Bragd-Birger: Äntligen - där kom det, nu kan jag gå o sova...gnatt! ;-)
Kommentera

Bragd-Birger: Bragd beskrivet KANNON !
Kommentera

Många läsvärda inlägg här, denna bedrövelsens kväll. Och trots all svärta känns det lite, lite bättre efter att ha ögnat ett par sidor ångest i bokstavsform. Som man säger: en tikare går aldrig ensam.

Eller jo, det sistnämnda kan snart bli verklighet i en arena nära dig. Skrämmande siffror som Frella (var det väl) letade fram. Eget spel, hej hej. Tiotusenkronorsfråga: varför sviker publiken?
Man fick ju lite obehagliga vibbar redan när man såg inför-matchintervjun. Perra får pepp-frågan: blir det Timrå som går ut och tar tag i taktpinnen? Svaret dröjande: nja, inte mig emot men...vi gör det i s f på vårt eget sätt.

Där har vi en del av det som gör att jag omöjligt kan se att Perra kan få vara kvar mycket längre. Det är för fegt, uppgivet. Vi möter det sämsta, mest stukade FBK sen Dacke-fejden. På vår hemmaplan, i vår borg...och så går vi ut med hängslen och livrem och ska vara behärskade. Kontrollerade, tänka på att 'inte gå bort oss nu, pöjkar!'.

Nej, det gick inte den här gången heller. Och nä, det var fan ingen fröjd för ögat eller en 'förlust med flaggan i topp!!1'. Det var 'vuxna gör saker tillsammans, på ett ångestfyllt och räddhågset sätt'. Avsnitt 34.

Som jag skrivit förut, jag skiter i kvalserie och allt det där. Den börjar om måååånga matcher. Och dom matcherna vill jag att vi gör någonting med. Förlora, fine. Men gå ut som 20 jävla ynkryggar och försöka gestalta Försiktighetsprincipen med hockeypantomim? I helvete heller. Där går fanimej min gräns. Och, hoppas jag: många andras också.

Nu är det bara att börja sålla. Vi vet vilka som inte har det som krävs: hej då. In med...vad som helst. I tränarbåset: någon som släpper lös spelarna. Ingjuter lite mod, vågar satsa på att utveckla det här laget. Rusta dom för den strid som väntar om ett par månader.
Perra kan inte göra något av det ovanstående. Han är clueless. Och kommunikationen med värvningsansvariga funkar som bekant inte alls.

Linkan ska så klart bort han med. Och nej, jag vill fortfarande inte ha Nubben på heltidstjänst här. Han har inte gjort annat än misslyckats med såväl inför-säsongen-trupper som nu-måste-vi-ha-en-frälsare-värvningar de senaste åren. Inte en gång till. Nu är det skarpt läge.

Håhåjaja. Tur att det, som det heter, bara är ett spel.

Redigerad kommentar

Kommentera

Andersson: Inte arg bara besviken en seger på 5 hemma matcher trots att tant hagos gjorde mål ikväll.
Kommentera

Modano: Det kan inte vara bra för dig att vara så arg jämt ?
Kommentera

orion: Vad vill du då? Ta med en smörgårdstårta till perra o linkan för bra arbete för Timrå infinn dig på kansliet 09.00
Kommentera

orion: Fick han ut mindre än mysmongot?
Kommentera

Timråit H-sand: Linkan kan ju oxå agera.... genom att avgå direkt efter han gett Perra sparken..
Kommentera

fredriko74: Herr Johnsson vill ligga med FBK. Kan han inte bara åka hem nu? Det finns säkert nån brasa att släcka i Sunne.
Kommentera

Modano: Hej och hå, "Challe kom tillbaks"...
Tur att inte alla blir bönhörda!
Kommentera

Frella: Ledningen måste inse nu att något måste göras. Närmast till hands ligger att plocka bort Perra o Clabbe.
Det funkar inte för dessa herrar. Vi kan inte vänta för länge med detta. Det finns fortfarande möjlighet att reda upp detta, dock knappast med dessa herrar vid rodret.
Spelarna behöver nåt nytt NU! Ett byte betyder alltid lite extra energi samt att det kan knappast i längden heller bli sämre.
Upplever att coachningen under matcherna är i det närmaste obefintlig.
Så Linkan agera NU!!!
Kommentera

Frella: Man kanske skulle maila ledningen nu när man är som mest upprörd?
Kommentera

Perra skickar en liten gliring till Linkan på presskonferensen efter dagens torsk. Han menar att Färjestad har Wallin-Berglund-med flera som kliver fram, vilka av våra tongivande kliver fram??

Boyce-Önerud-Friberg kör iaf på, men sen blir ju den splittrad pga den sistnämndes hjärnskakning.

Gillade gliringen som man kan tolka är skickad till styrelsen , sportchefen att inte värvningarna håller. Men samtidigt lite dubbelmoral, för det är ändå Perras ansvar att iaf tända till de sk stjärnorna som Pikken, Pärsinen, Vampola. Iof så tycker jag Vampola kan gå med hedern i behåll, han försöker iaf att producera något offensivt. Men inte lätt att fixa steken på egen hand.

Då jag läst ett flertal inlägg ang att man bör vässa spetsen framåt, kan jag bara ställa mig i den kön och konstatera. Här behöver man lägga fram dollars för att komma i bukt med det trubbiga-enkelspåriga anfallsspel man kör idag. En sniper el 2 skulle verkligen behövas för att få detta laget på jordnivå igen! Just nu kravlar man tempofattigt långt nere i en mörk ödslig gruva.

Redigerad kommentar

Kommentera

Frella:Ja fan challe slutspel alla tre år och nära final ett år. Ingen jävla mes där inte. Var oxå trevlig privat
Kommentera

Johnny Bravo: Tar tillbaka Challe alla dagar i veckan. Även om vi var lika tråkiga att se på då så vann vi hemma och uppträdde inte helt geistlöst iaf. Synd att han räknar in 140k, eller liknande, i månaden från Modo. Hur matchar man det och samtidigt gör sig av med två dökött?

Kanske den där supporterinsamling ska gå till en ny tränare istället?

Kommentera

Frella: VAR ÄR CHALLE?? ALLT ÄR FÖRLÅTET!
Kommentera

Bygget som ingen trodde på förutom ledningen i Timrå IK håller på att rasa fullständigt. Bland de som jobbar på bygget finns en del som vill se till att det blir en ståtlig byggnad men kvaliteten på materialet är för dåligt med några få undantag och en för svag ledning kan inte åstadkomma en förändring.
Kanske dags att byta leverantör eller jämna skiten med backen och låtsas som det aldrig funnits.
Eller kanske en ny ledning kan åstadkomma en förändring, byta leverantör av material, ställa krav på de som inte vill jobba och riva ned och bygga nytt och bygga rätt.

Hade detta varit i ett annat företag så inte hade ledningen tillåtits göra samma misstag år in och år ut.

Timrå IK är nu ett åtlöje för hela hockeysverige, tyvärr!!!
Det finns containrar för pappersinsamling som rör sig bättre och snabbare än vissa spelare gör just nu och ändå spelar de nästa match. Det är för mig helt obegripligt
Vad beror det på?
Jag vägrar att tro det är över men kraftfulla åtgärder behövs NU!!
Styrelsen borde i detta nu, om det inte redan haft det, ha ett krismöte och sedan presentera en tydlig plan för att försöka hindra bygget att bli ett fornminne där det en gång i tiden spelades hockey.
Kommentera

Johnny Bravo: Jag tror vi alla skulle må bra av att testa drogerna som Perra verkar gå på under matcherna. Han ser så härligt lugn ut och ger oss alltid en väldigt klar bild av hur det sett ut efter matcherna.
Kommentera

Jag får tacka Timrå Ik och klacken för kvällens underhållning.
Otroligt fin inramning såhär på en torsdags kväll.
Kommentera

Frella: Men sparka karln så att det viner ända till Värmland.
Clabbe kan få en fet fot i arslet oxå!
Kommentera

Frella: Jag var hemma 21:34 då gick jag vid slutsignalen. Jag bor i H-sand.
Kommentera

Något som var skrämmande idag var den likgiltighet som låg i luften hos publiken. Det kändes som exakt alla hade accepterat att det inte blir bättre än såhär men att man går ändå för att visa någon sorts stöd. Positivt var väl att man var hemma i Sundsvall redan 21.30 trots att man inväntade slutsignalen.
Kommentera

Frella: Åtta segrar på 34 hemmamatcher ska det vara t om.
Kommentera

Frella: Klockrent dessa tre skulle vara rundningsmärken i allsvenskan. Va fan de ser ut som 80 panner på isen.
Kommentera

Frella:
Maila ditt inlägg till samtliga i styrelsen, annars gör jag det .
Kommentera

Skarin: Perra har lyckats med konstycket att vinna åtta matcher under ordinarie tid på 32 försök. Inte undra på att folket stannar hemma. När man sen spelar helt utan idé och med handbromsen i blir det ganska tydligt att Perra är fel man på fel plats.

Sen räcker det inte med att bara gapa efter en back längre. Vi måste verkligen förstärka framåt då Murley, Pikkarainen och Pärssinen har en frekvens i skridskoåkningen fullt i klass med någon som är förlamad från midjan och neråt. Gå all-in på Björn Melin till att börja med och sätt Pikkarainen på första bästa knullcontainer. Vad vi ska värva för att inte släppa motståndarna rena i slottet varje anfall vet jag inte, en bautasten kanske?

Kvällens insats var fullt i klass med vad vi presterade mot Frölunda borta, skillnaden då var att vi hade ett motståndarlag på andra sidan isen. Färjestad är verkligen iskalla. Med Färjestadmått mätt.

Jag tror på fullt allvar att Tjobba skulle kunna gå in och göra bättre ifrån sig än både Hedin och Torp i dagsläget. Eller ge Styf en vecka eller två.

När Bagarn och Alex Larsson är bäst på isen säger det en hel del om övrigas insats.

Sen måste jag bara undra varför inte Vampola spelar samtliga minuter i varje PP. Hagos som center/spelfördelare i andraformationen är ju som att ge motståndarna 40-50 sek återhämtning.

Kommentera

lincoln: Bra! Det inlägget var för mina lyssnande öron!
Kommentera

1416768 · »