Patrick Polly: Instämmer i att det avsaknas en stomme och lokala spelare som brinner för klubben/orten. Igår saknade man killar som Lander och Erixon då det såg allmänt förvirrat ut. Folk som går på matcherna lessnar då hemmaspelet har varit riktigt ruttet i flera år. De flesta hejarop på en viss spelare som jag hör på läktaren är för en herr Hedström. Jonathan Hedström är i dagsläget en oväntad kulturbärare för Timrå IK. Folk gillar en underdog som kommer tillbaka, ett välbekant namn bland alla legoknektar.
Timrå kan inte hålla på och värva spelare som man gjort och äventyra ekonomin med panikvärvningar hit och dit. Eftersom Timrå jobbar med relativt små medel så är varje värvning ytterst viktig. Vi brände det sista krutet ifjol och det får vi sona för i år. Tycker det är jävligt konstigt att vi inte får ut någonting av våra stjärnor trots att vi har samma omsättning/spelarbudget som betydligt bättre lag.
Oroväckande är det också att det finns klubbar underifrån som potentiellt skulle kunna trumfa Timrå ekonomiskt sett. Jag ser det bara som en tidsfråga innan Malmö är uppe igen (för gott) med en massivt stor arena. Sedan har vi Leksand som har ett helt fanatiskt landskap som fyller deras arena som även den är större än vår. Det känns inte kul att möta dessa lag (med flera) i en eventuell kvalserie.
Något måste göras för att rädda det sjunkande skeppet. Eller kan vi inte göra något, har vi bränt vårt spelarkapital de tidigare säsongerna och sitter här med svarte petter.
Sedan snacket om ny arena, till slut finns det kanske inget annat val om vi vill hänga med de andra stora även om det blir jobbigt för många Timråbor. Jag ser själv helst att vi spelar kvar i Timrå men hamnar vi för mycket ekonomiskt på efterkälken så kommer det att krävas en arena i stan.
Vi står vid ett intressant vägskäl för föreningen. Tydligen så klarade vi inte av att etablera oss som ett stabilt elitserielag sett på de senaste säsongerna. Vad gör vi nu?
Redigerad kommentar
Linkan i dagens Dagbladet: "– Det finns inte en massa hockeyspelare som bara sitter och väntar på att Timrå ska ringa."
Max Friberg verkar "bara" fått en lindrig hjärnskakning.
Perra vill se mer av våra ledande spelare.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Johnny Bravo: Tar tillbaka Challe alla dagar i veckan. Även om vi var lika tråkiga att se på då så vann vi hemma och uppträdde inte helt geistlöst iaf. Synd att han räknar in 140k, eller liknande, i månaden från Modo. Hur matchar man det och samtidigt gör sig av med två dökött?
Kanske den där supporterinsamling ska gå till en ny tränare istället?
Skarin: Perra har lyckats med konstycket att vinna åtta matcher under ordinarie tid på 32 försök. Inte undra på att folket stannar hemma. När man sen spelar helt utan idé och med handbromsen i blir det ganska tydligt att Perra är fel man på fel plats.
Sen räcker det inte med att bara gapa efter en back längre. Vi måste verkligen förstärka framåt då Murley, Pikkarainen och Pärssinen har en frekvens i skridskoåkningen fullt i klass med någon som är förlamad från midjan och neråt. Gå all-in på Björn Melin till att börja med och sätt Pikkarainen på första bästa knullcontainer. Vad vi ska värva för att inte släppa motståndarna rena i slottet varje anfall vet jag inte, en bautasten kanske?
Kvällens insats var fullt i klass med vad vi presterade mot Frölunda borta, skillnaden då var att vi hade ett motståndarlag på andra sidan isen. Färjestad är verkligen iskalla. Med Färjestadmått mätt.
Jag tror på fullt allvar att Tjobba skulle kunna gå in och göra bättre ifrån sig än både Hedin och Torp i dagsläget. Eller ge Styf en vecka eller två.
När Bagarn och Alex Larsson är bäst på isen säger det en hel del om övrigas insats.
Sen måste jag bara undra varför inte Vampola spelar samtliga minuter i varje PP. Hagos som center/spelfördelare i andraformationen är ju som att ge motståndarna 40-50 sek återhämtning.