Timrå IK - Luleå HF 2009-12-30
LÄCK, Eddie
Goalkeepers 1. ALCÉN, Fredrik
--------------------------------------------------------------------------------
1st Line 11. HIETANEN, Juuso 9. ANDERSÉN, Niclas
8. SOMERVUORI, Eero 14. DIXON, Stephen 12. DACKELL, Andreas
--------------------------------------------------------------------------------
2nd Line 37. SUNDSTRÖM, Alexander 22. SUNDQVIST, Jörgen
21. MOLIN, Ove 39. NORDQUIST, Jonas 29. KAHNBERG, Magnus
3rd Line 5. LÖF, Simon 10. NOLANDER, Peter
13. SANDIN, Emil 31. GRANSTRÖM, Jonathan 16. LAURITZEN, Sebastian
4th Line 4. BERGLIND, Victor
2. ROHDIN, Joachim 19. JÄRNKROK, Calle 7. WÄNNSTRÖM, Sebastian
Man kan oxå dra andra slutsatser; Spelet vi presterar nu är ett väldigt gott betyg till ynglingarna Erixon, Lander och P-S :-)
Redigerad kommentar
Och lander och pääjärvi som vi kunnat bygga något bra med lär nog spela sin sista säsong i ES...
tyvärr, tänk att två juniorer skall bära detta lag...
Jag är väldigt besviken på dagens insats. Riktigt deprimerande ärligt talat. Det finns ingen stomme att tala om.. Jag vet inte vad Linkan kan göra heller till nästa säsong för att fixa till det. Ett sett vissa lag bygger sin stomme är att befolka laget med spelare från området eller som av diverse skäl har känslor för klubben. Detta tycks saknas av spelare från vår trakt, sedan hjälper det inte att vår juniorverksamhet är riktigt dålig ärligt talat.
Tillägg: Jag tycker Timrå IK som förening måste ransaka sig själv rejält och ta fram ett helt nytt system när det gäller kopplingen mellan juniorleden och A-laget (bl.a.). Vi måste bli mycket bättre på att utveckla juniorer. Timrå IK har inte råd att värva till sig ett topplag och man kan inte lita på turen varje sillyseason. Därför måste man kunna fylla på underifrån med juniorer som kan komma in och ta en plats i A-laget.
Redigerad kommentar
Ett av dom stora problemen är ju de som är kvar!
Det finns spelare som borde skeppas iväg efter denna säsong. nr 33 har inte gjort någon glad t.e.x
det måste finnas någon typ av förbannelse i det där huset.
BUUUUUU...
det är kvalserie spöket som kommer och tar oss.......
Blev du rädd?
Inte jag, jag har vetat länge att han är på väg.
Redigerad kommentar
Finns inte en chans att vi fixar slutspel.
All möda ska läggas ner för att undvika KS, för skulle vi hamna där så kan vi se framemot 20 år i ökenvandring igen!
Redigerad kommentar
Byt tråd till "KS here we Come!"
Om du snor en motståndarklubba från isen och spelar med två stycken så åker du ju inte för holding the stick utan för illegal eq. eller hur? Oavsett vad förseelsen officiellt kallas så kommer man ju att åka ut.
Detta är för övrigt en helt irrelevant diskussion, det pågår ju trots allt en ensidig hockeymatch som jag tänker följa istället för att debattera en situation som inte haft någon påverkan på matchen öht.
1. Det var omedvetet av Corso att skada honom och inget regelbrott gjordes
2. Det var inte högklubba!
Alltså, han skador hohnom omedvetet utan att göra något regelbrott, vad ska han få utv för då hade du tänkt, blod på isen, utv för nedskräpning kanske.
1, han ligger inte ner, klubban träffar honom i ansiktet när han är på väg ner.
2, klart som fan att man inte får slå en klubba i ansiktet på någon oavsett var i helvete hans huvud befinner sig.
superfalle: Nej han ramlar ju men corsos klubba är fortfarande i ansiktet på honom.
Olle
Man kan inte få utvisning för hög klubba om spelaren som får klubban i ansiktet ligger ner, det är ganska självklart tycker jag.
I motsats till vad gabbe säger i intervjun så tycker jag att det inte finns någonting som talar för oss och det är ju självklart ridå.
Ingen i laget vill spela hockey just nu och det är lika jävla tydligt som dåligt. Vi är definitivt inte bättre än så här om man ser till dom senaste 4 matcherna, det är bara att börja blicka nedåt i tabellen igen.