Nu släpp vi Galan igår å ladd för match i EON imon!!! Strax öppna bolage å helgdrickat ska investeras!! Låt dä rinn lätt ikväll rabbuslingar!! Timråååå Timrååå vi ska supa vi ska slåss…..🥳🎉 Trevlig helg!!
mattias - 74: Jag tror inte på jinx/antijinx. Bara skrock eller vidskepelse. Jag är säker på att varken laget eller tur/otur påverkas om man som jag alltid tror på vinst, eller som många i detta forum "säger" att dom tror på förlust! Älskar mitt Timrå lag! Spela 4 - 2 och tjäna en slant!❤️🤍❤️
Rip Kirby: Vi har tränat och rehabiliterat i två veckor. Tempot och passningsskickligheten lär vara sådär… Saik hade CHL-match i veckan. Det kommer att märkas väl, främst i första perioden. Kan vi hålla något så när tätt där, är vägen öppen…
Rip Kirby: Imorgon ställer vi upp med ett hel svenskt lag våra 2 importer är skadade!!! Det kommer att blir en jämn match men ska jag tippa så tippar jag 3-2 till oss men jag är långt ifrån säker.
Måste ge Skellefteå att ni har grymt coola matchställ och ett riktigt snyggt klubbemblem i all sin enkelhet. Svart och gult är snyggt ihop. Coolt även att ni bara kallar er AIK och därmed ger fan i allt vad Solna heter. Respekt också för er ishockey och framgångarna på sent 1970-tal och på senare tid. Ville bara få det sagt.
Tippar bortaseger med ett par mål och kanske att dödsstöten sätts i en tom kasse, även om hjärtat säger något annat. Ingen vet var vi står efter uppehållet och troligt är väl att vi lär vara rätt tröga i starten mot ett lag som ändå har Europa-matchat.
Har just inga förväntningar alls, men blir ändå besviken om vi torskar…
En annan cool sak med SAIK var att de aldrig brydde sig om att kalla sig för Skellefteå Gold Miners eller något i den stilen. Körde bara på som AIK och med samma fina klubbemblem. Respekt för det.
Zoogin62: Jag tror inte heller på skrock, däremot så tror jag på förlust för att inte bli så besviken efteråt eller att glädjen blir desto större vid vinst. Naturligtvis hoppas jag på vinst varje gång men är även realist och vet att man inte kan vinna jämt.
Håller delvis med. Använder aldrig gult själv. Inte någonstans. Men funkar jävligt bra i Skellefteås matchställ. Vilken annan färg hade matchat svart lika bra i deras fall? Ingen. Så briljanta undantag finns.
DJ Hemp: "Timrå IK återtog sitt namn inför säsongen 1995/1996 och spelade som "Timrå IK" fram till att man antog namnet "Timrå Red Eagles". Man spelade under namnet "Red Eagles" under hela 00-talet där man spelade semifinal tre gånger och kvartsfinal fyra gånger."
Ja, typ 96-97. Var en retorisk fråga. Faktakollen påstod att Skellefteå behöll sitt namn bara för att de spelade i norrettan, så ville kolla om han verkligen visste vad han pratar om.
DJ Hemp: "Skellefteå AIK, Skellefteå AIK Hockey, är en idrottsklubb från Skellefteå. Ishockey togs upp på programmet först 1943. 1985 blev ishockeyn fristående och klubben bytte namn till Skellefteå Hockey Club, men 1991 återtogs namnet Skellefteå AIK."
Som sagt, ville bara kolla Faktakollen. Har alltid ansett att Skellefteå AIK haft stil och klass. Varit lite avundsjuk på deras ställ och emblem. Men vi har våra stiliga tallar och medelpadska färger. Ligger självklart närmast hjärtat.
Okej, då har de också gjort ett snedsteg. Skellefteå HC var dock inte lika pinsamt som Red Eagles m m och dessutom längre tillbaka. Typiskt nog fortsätter Malmö med sitt Redhawks in i det oändliga. Ensamma om det där tramset numera? Vann ju sina SM-guld som Malmö IF, så fattar inte varför de tar tillbaka sitt ursprungliga namn. Men de verkar sitta fast i skiten för evigt…
Bortastället är för jävla snyggt det också. Detta medelpadska kommer fram ännu mer i det. Har så svårt att bestämma mig i det fallet att ingen replika ännu har blivit beställd. Och dessutom, när fan ska man få chansen att använda tröjan när man knappt har chansen att se några live-matcher?
DJ Hemp: svenska landslagets matchställ är ju asfult (gult). Kom på mig själv att hålla på Schweiz o Tjeckien under Karjala cup. Snygga dräkter! Återigen, gult är fult!🤢
Vad tros om Oliver Johansson? 4 poäng på 13 matcher i Löven. Hur ska O.J. kunna slå sig in på 2 kedjor i Timrå kommande säsonger. Eventuella nyförvärv torde väl gälla breddspelare till 3kedjan?
Överens om att gult är fult (i sig självt). Men vidhåller att det funkar bra i kombination med svart. Kollade inte på Karjala Cup. Har bara väntat på morgondagens match. Blir hesgoal.com som vanligt…
Dagens ställ har mer klass. Med TIMRÅ i rak stil och utan blå brallor. Återigen, 1980-talet dög fan i mig inte. Angeroath, blicka i så fall tillbaka till 1970-talet. Känns som att dagens ställ påminner mer om det i så fall.
DJ Hemp: njaa, håller inte med om den historieskrivningen. 70-talet var mer genomgående rödvitt. Det rödvitblåa och medelpadsskölden över hjärtat är Timrå IK 80-tal. Sen finns det säkert undantag i båda årtiondena som bekräftar regeln ;)
Gillar det genomgående rödvita också, alltså 1970-talets variant. Men årets blå inslag är så snyggt minimalistiska och framhäver landskapet på ett klädsamt sätt. Okej, inte meningen att låta som en recensent av kläddesign, men svårt att inte bry sig när det handlar om ens favoritlag.
angeroath: Tidigt 70 hade man iaf rött med vitt i Detroitstil, undrar om man inte hade endast blå ränder på damaskerna. Hade man inte även hemmaställ ett tag som var vitt med rött?